İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Wisdom

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
buluşmalar / Wwm #1
« : 21.04.2007 00:16:14 »
Yer tarifine ihtiyaci olan baska kimse varsa bana ozelden mesaj atabilir.

32
buluşmalar / Wwm #1
« : 20.04.2007 16:12:05 »
"Allaaah, Pazar gunu ise mutlaka geliyorum!" diyen pek kimse cikmadigi icin en azindan bu hafta bu olayi daha once ilan edildigi uzere Cumartesi gunu yapiyoruz. Sonrakiler icin cumartesi/pazar olayini oylamaya acariz daha sonra.

Bu durumda, meeting'in mekan ve zamanini son bir defa daha yaziyorum kesin olmasi icin:

Mekan: Moda Kup - Kemal Usta (Moda/Kadikoy)
Zaman: Cumartesi, 12:00

Mekan Moda cay bahcelerine gelmeden hemen once, Moda Caddesi'nin bitimindeki uc yol agzinda.

Orada gorusmek uzere.

33
buluşmalar / Wwm #1
« : 18.04.2007 17:57:05 »
Arkadaslar, cogunluk "bu olay pazar gunleri olsun" derse oyle yapalim. Ama pazar gunune aldirtip da gelmeyen olursa evine en tizinden bir paket white noise gonderirim ona gore.

Su C64/Amiga/PC olayini da son gunlerde devam eden forum thread'ine istinaden soyledim. UUBB sayfasindan goreceginiz uzere konusacak elli tane degisik sey cikiyor zaten. Maksat muhabbet, oturup sonucsuz tartisma yaratmak degil. O yuzden kimse "bir katkim olur mu ki" endisesiyle gelmemezlik etmesin (zaten gelebilme imkani oldugu halde). Forum yapmiyoruz sonucta. :-)

Cumartesi diyenler?
Pazar diyenler?

34
buluşmalar / Wwm #1
« : 18.04.2007 01:07:35 »
Nightlord, bunu yazacagini adim gibi biliyordum. :-) Keske diger arkadaslar ve sen de katilabilseydiniz.

35
buluşmalar / Wwm #1
« : 17.04.2007 21:10:28 »
Selamlar,

Vigo'nun Bostanci merkezli UUBB'sinden sonra bir de Moda merkezli meeting yapalim dedik, kalbinizi yeni meeting'imize acin:

Wisdom's Waffle Meeting :-)

Bu Cumartesi'nden itibaren her iki haftada bir 12:00-14:00 arasi Moda Kup - Kemal Usta'nin onunde baslayacak meeting (Meshur Ali Usta'nin hemen yani). Waffle'larimizi aldiktan sonra Moda'daki cay bahcelerinden birine gececegiz, C64/Amiga mi dover, PC mi dover turunden tartismalari ve daha bircok baskalarini en gereksiz boyutlarda surdurecegiz. :-)

Gelmeyen pisman olacak. :-)

36
c64 / C64 Compact Reference
« : 16.04.2007 22:27:44 »
Jimqode, elbette, cok iyi olur, sagolasin. Yalniz istersen bir sonraki versiyonu bekleyelim bunun icin, onda register'ler ve Kernal rutinleri de olacak, biraz daha eli yuzu duzgun birsey olsun. Su anda epey yavan boyle. :-)

SSG, ok calistigina sevindim. :-)

37
c64 / C64 Compact Reference
« : 16.04.2007 14:49:34 »
SSG, haber verdigin icin sagol, sanirim dokuman icindeki folder isimlerinden hoslanmamis Vista. Asagidaki link'teki versiyon ile tekrar deneyebilir misin:

http://kilic.org/download/c64cr.zip

VIC/SID/CIA register'lari ile Kernal rutinlerini de ekleyecegim bir ara vakit olunca.

38
c64 / C64 Compact Reference
« : 16.04.2007 11:37:21 »
Merhaba,

Kendi kullanimim icin hazirlamis oldugum basit bir C64 referans dokumanini belki baskalarinin da isine yarayabilir diye asagidaki link'e koydum:

http://kilic.org/download/c64cr.zip

Dokuman su an icin sadece legal ve illegal 6510 instruction'larini iceriyor. CHM format'indaki index ozelligi sayesinde IDE/text editor icinde online help seklinde kullanmak mumkun.

SciTE icin ayarlari su sekilde yapabilirsiniz (SciTEUser.properties dosyasini kullanarak):

Kod: [Seç]

command.help.$(file.patterns.s)=$(CurrentWord)!\
$(SciteDefaultHome)/c64cr.chm
command.help.subsystem.$(file.patterns.s)=4


Burada dokumani SciTE'in directory'sine koydugunuz ve C64 assembly source extension'i olarak da .s kullandiginiz varsayiliyor. Hersey yolundaysa bir instruction'in uzerindeyken F1 tusuna bastiginizda instruction aciklamasinin gorunmesi lazim.

UNIX kullanicilari dokumani xCHM [http://xchm.sourceforge.net] ile acabilir.

Dokumani guncelledikce yukaridaki download link'ine upload edip buradan yeni versiyon ciktigini haber veririm.

Isinize yaramasi dilegi ile...

Not: Bu post'a attach edilmis versiyon eski versiyondur, o yuzden yukaridaki ilk download link'ini kullanin lutfen.

39
Ben de 256 byte menemen yaptim gonderdim abi. Biraz ufak oldugu icin bulmakta zorlanabilirsiniz.

40
yabancı partiler / Breakpoint 2007 - Skandal
« : 13.04.2007 02:12:50 »
Arkadaslar, yine muhtemelen cevap yazdigima pisman edilecegim ama soylemeden gecemedim:

TR'deki partilere onemli olcude katilim olmasini beklemek biraz iyimserlik, biraz da vatanseverlik gibi gorunuyor bana. Hem scener katilimi, hem de release anlaminda.

Neden mi? Cografi sebeplerden. Hani okulda bize help okutulan su jeopolitik onemimiz var ya, iste o scene konusunda pek lehimize bir durum teskil etmiyor kanimca.

TR maalesef Avrupa'da scene'in en canli oldugu ulkelerin tumune uzak bir yer. Ne otobus, ne tren, ne araba... Bunlarin hicbiri olasi yolculuk secenekleri degil yabanci scener'lar icin. Hadi Yunanistan ve Macaristan'dakiler icin bunlar olabilir diyelim. Kalanlarin tumu ucakla gelmek zorunda. (Eger Istanbul Bld. yakin bir gelecekte Taksim'den Hamburg'a metro hatti dosemezse.) Her ne kadar ucak fiyatlari Avrupa'da bizdekine gore daha ucuz olsa da bu onemli bir nokta. Avrupa'daki buyuk partilerin coguna kara yolu ile ulasabiliyorlar. Otobus seferleri duzenleniyor, 3-5 kisi toplanip bir arabayla gidiyor vs.

En buyuk partiler burunlarinin dibindeyken kimse topluca TR'ye gelmeye kalkmaz. Belki bir iki manyak gelir. Ama daha fazla olacagi epey supheli.

Yunanistan ornegine bakarsak; Pixelshow'a Avrupa'dan ne kadar katilim var, bileniniz var mi? (Ben bilmiyorum, ama cok sayida degil sanirim, release sayisina ve katilan gruplara bakinca.)

TR'de onemli release'ler yaparak buyuk gruplarin buraya en azindan release bazinda cekilmesi fikri de bana cok iyimser gorunuyor. En buyuk uc parti olarak BP, ASM ve Evoke'u ele alirsak; hangi buyuk grup her sene bu uc partide de tutarli sekilde super urunler cikariyor? Eski onemini yitirmis (The Gathering gibi) ya da daha kucuk capli partilere girmiyorum bile.

Basa oynayan demo yapmak artik 3-5 aylik ufak bir seruven olmaktan cikip da senelik grand adventure'lara donuseli epey zaman oldu. Durum boyleyken kimse uzerinde bir senedir calistigi bir urunu 3. ya da 4. sirada onemi bulunan bir partiye goturup release etmez.

Yunanistan'da ASD var; bakalim bu sene Pixelshow'da hangi buyuk grup release yapacak.

Bir diger konu da yabanci partilere giden adamlarin cogu sanilanin aksine creativity ugruna gitmiyor oralara. Eski arkadaslarini gormek, birlikte icip eglenmek, kenarindan hala scene'de hissetmek vb bircok degisik sebepten giden var partilere. Icmek demisken; bu adamlarin buyuk bir bolumu TR'de icki icmek serbest mi, baslarina bir is gelir mi vb. asli astari olmayan bircok soruyla dolu zaten. Eglenemeyecegini dusundugu bir yere niye gelsin adam.

Bu foruma her yazdigimda olumsuz bir gorus bildirdigimin farkindayim. Buraya ne zaman girsem hep olumlu ve iyimser bir hava ile karsilasiyorum, iyi niyetten kaynaklanan. Ancak maalesef disardan bakmaya calistigimda tum bunlari bir "iyi dilek" olarak goruyorum ve kendimi bunu ifade etmek anlaminda sorumlu hissediyorum. Insanlar zaman gectikce birseyin degismedigini gorup uzulsunler, son kalan sevkleri de gitsin istemiyorum.

Yerel olarak yapilmasi gereken bence su andaki format'i korumak ve sadece uzerine biraz daha kaliteli release'ler eklemek. Yani su andaki partilerin caplari bence iyi, tek sorun yeteri kadar kaliteli release'ler olmamasi. Buradaki partilerin amaci temel olarak bir araya gelmeyi saglamak olmali. Ama bu partilere release getiren herkesin de getirdikleri release konusunda kendilerini scene'a karsi sorumlu hissetmeleri gerekiyor. Yani partileri evde yaptiklari deneme rutinleri dev ekranda oynatip arkadaslariyla beraber sevinecekleri bir ortam olarak gormemeleri gerekiyor. Bu urunlerin CSDb ya da pouet.net gibi yerlere submit edilecegini, buralarda kendilerini ve gruplarini temsil edeceklerini hatirlamalari gerekiyor. Parti salonu icin degil, scene icin release yapmalari gerekiyor.

Asil yapilmasi gereken idaima Avrupa scene'ine oynamak. Yapilacak her urun Avrupa'da yapilan urunlerle karsilastirilmali kalite acisindan. Her zaman orasi hedeflenmeli. Yerel scene ancak genel scene'e iyi katkilar yaptikca anlami olacak birsey. Genel scene'e katkisi olmayan bir yerel scene'in herhangi bir anlami yok. (C64 scener'lar 91-95 yillari arasindaki Polish scene sorunlarini hatirlarlar. En kaba ornegi bir ton Polish dilindeki magazindi, baska kimsenin anlamadigi.)

Neyse, yine cok konustum... Epey yorgunum su anda, yaziyi kontrol etmeden gonderiyorum. Bir hatam varsa affola.

41
yabancı partiler / Breakpoint 2007 - Skandal
« : 12.04.2007 10:30:45 »
Arkadaslar, bu olay bu hale gelmeden once ben Tufan ile konusuyordum, parti sirasinda. Adamin music compo'ya katildigindan haberi bile yoktu. Industrial Revolution'i da gormemis bile zaten. O yuzden adamin bir sucu yok yani.

42
demoscene / Breakpoint 2007
« : 10.04.2007 02:18:36 »
Hydrogen, bunun daha gelismis bir versiyonunu kullaniyorlar:

http://www.theprodukkt.com/werkkzeug1

Ayrica, daha ayrintili bilgi icin:

http://www.theproduct.de/

43
geyik / kim yahu bunlar
« : 06.04.2007 22:05:12 »
:-)

"tr scene"

44
c64 / C64 Assembly: Nereden Başlamalı?
« : 21.03.2007 10:01:46 »
Bir monitor programi icinden (Action Replay kartusun monitor'u gibi) tum 6502 instruction'lari ile tek tek deneme yapip sonuclarini izlemekte yarar var. Bu hem komutlarin ezberlenmesine katkida bulunur, hem de daha sonra ihtiyac duyuldugu zaman hangi komutun ise yarayabilecegi konusunda ipucu verir.

Aslinda, genel olarak, bir assembler ile baslamak yerine monitor programi ile baslamak daha yararli olabilir. Sebeplerine girmiyorum, zira burada birseyleri her aciklamaya calistigimda genelde suclu duruma dusuyorum. :-) Herkesin yogurt yiyisi ayri sonucta. Ben bes sene sadece monitor kullanarak calistim, ama bu elimde assembler olmadigi icindi. Assembler'a gectikten sonra uretkenligim kat kat artti. Ama basta monitor ile calismamin yararini bugun bile goruyorum.

Bu da benim iki kurus...

45
music / Polly Tracker (C=64)
« : 17.03.2007 12:19:56 »
C64'te "Pro Tracker" diye birsey var. Amiga'dakine benzetilmeye calisilmis ama kimsenin kullanmadigi birsey sanirim (efektif olmadigindandir). Birkac tane daha "tracker" diye adlandirilmis program var, onlar da benzeri sekilde kullanilmiyor.

JCH's Editor'de shift+b ile parcayi dinlediginizde Pro Tracker'daki gibi ekran scroll eder, o sirada calan notalari gorebilirsiniz. Ancak bu sadece speed 2 ve ustu icin gecerli. Groove icin kullanilan speed 0/1'de bu fonksiyon calismiyor.

Impetigo da JCH's Editor kullaniyor, evet.

Artik C64'teki muzisyenlerin tercihi genelde ya JCH's Editor, ya SDI (Blues Muz'un editor'u) ya da Jeff's Editor yonunde oluyor. Bunun sebebi, bu editor'lerin SID'in kontrolunu maksimum duzeyde composer'a vermesidir. Enstrumanlar tamamen sizin tanimlamalarinizdan olusur. Arpeggio, pulse ve filter programlama kontrolu cok iyidir bu editor'lerde.

DMC, Future Composer, Voice Tracker gibi baska editor'lerde ise bu konular bahsettigim esneklikte olmayabiliyor, o yuzden yapilan enstrumanlar genelde birbirine benzer. SID kulagi iyi olan kisiler genelde dinledikleri muzigin bu editor'lerden biriyle yapilip yapilmadigini kolayca ayirt edebilir.

Polly Tracker ile hemen hemen ayni arayuze sahip bir de John's Player adli editor var (ayni kisi tarafindan yapilmis). Bu editor yukarda saydiklarim gibi normal bir SID composing tool'u (sample kullanmayan turden).

C64'te SID yapmak isteyen birisine onerim JCH's Editor ya da onun yeni enkaryasyonu olan SID Factory'yi ogrenip kullanmasidir. SID Factory, Laxity'nin sifirdan yazdigi yeni bir editor. Gorsel arayuzu ve tus kullanimi JCH's Editor'e cok benzer.

Bahsettigim editor'lerin tumu CSDB'de var.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 9