İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Wisdom

Sayfa: 1 ... 7 8 [9]
121
geyik / Tr Scene De Tr Scene
« : 29.05.2004 20:20:20 »
Merhaba,

Eger Haziran sonuna dogru olursa ben katilabilirim. Yer fark etmez.

Wisdom

122
demoscene / Tr'deki TÜm Demogrupları
« : 12.05.2004 00:36:07 »
Asil niyetim kimseye sitem etmek degil de Crescent'in gercekten pek taninamamis bir grup oldugunu belirtmekti. Bunun tek suclusu da Crescent'in kendisidir haliyle.

Yukarda verilmis olan Sozluk basliginda da zaten ikinci entry'de yer alir Crescent (o da yine eski bir Crescent uyesi olan Zack tarafindan girilmis.)

Beni uzen sey ise bu thread'de neredeyse herkes tarafindan "lamer" grubu olarak kabul edilen bazi gruplarin adi gectigi halde Crescent'in adinin gecmemis olmasidir. Benim acimdan bakildiginda bu son derece uzucu bir durumdur. Ama bir kasit olmadiginin ve bunun suclusunun kendimiz oldugunun farkindayim.

Wisdom

123
demoscene / Tr'deki TÜm Demogrupları
« : 11.05.2004 09:51:16 »
Crescent grubu 1993 yilinda kurulmustur, hala arada bir ufak tefek seylerle aktiftir.

Uyeleri: Beast, Fanatic, Impetigo, Mark, Olivaw, Zero.

Gruptan ayrilmis ya da cikarilmis uyeler: Caisson (Beaver, Moloch), Psychopath, Wisdom, Zack.

Anarchy adli diskmag en onemli production'i olmustur. Haziran 1994'te ciktiktan iki ay sonra, Avrupa'da top ten best diskmags chart'larina girmistir. Baska bir sayi cikmamasina ragmen 1.5 sene ilk 25'te kalmistir.

Anarchy ayni zamanda -birinci sayisinda- 1000 block'un uzerinde uncompressed text iceren ilk (ve muhtemelen hala tek) C64 diskmag'idir. Dergideki bir baska ilk (C64 worlds first) de intro'sunda bulunan real-time depacked animation kismidir.

Bunun disinda Sonic Anarchy (3 tane) ve Crescendo (2 tane) adinda single-file music collection'lar release edilmistir. Ayrica hatiri sayilir bir miktarda coding/music tool'lari da release edilmistir.

Music collection'lar disinda HVSC ya da partiler yoluyla da onemli bir miktar SID muzigi release edilmistir. Crescent muhtemelen TR'de en cok SID release eden gruptur, bundan dolayi da bazen muzik grubu oldugu sanilir.

Crescent'in en buyuk handikabi mega-swapper'larinin olmamasi, dolayisi ile production'larinin iyi spread edilememesi olmustur. O nedenledir ki bugun bile boyle bir liste olusturulurken kimsenin aklina gelmeyen bir gruptur.

Wisdom

124
demoscene / 7d4 Ardından...
« : 10.05.2004 12:22:16 »
Merhaba,

Herseyden once compo'lar bitmeden cikmak zorunda kaldigim ve vedalasamadigim icin uzgunum.

Maddi acidan cok zor bir donemdeyken beni iki gun normal dunyadan koparan herkese tesekkurler. Bu zor donemin bir sonucu olarak sanirim, biraz fazla geyige vurmus olabiliriz (hi Kursad), kusura bakilmasin. O yuzden pek birsey uretemedim, son saatlerde yaptigim muzigin disinda.

Genel olarak cok keyif aldim kendi adima. Yeni (daha dogrusu eski) arkadaslarla tanismak da cok guzeldi. Nightlord, Hyper, Arcane, Resident'tan arkadaslar, Technology Channel'dan arkadaslar, tumunuze tekrar selamlar. Hyper'a ozellikle tesekkurler, gercekten cok cekti kahrimizi. Technology Channel'daki arkadaslara da ellerindeki imkanlari zorlayarak yapmaya calistiklari program icin tesekkurler.

Organizatorler (Datura, Endo, Hydrogen, Skate) her sene oldugu gibi bu sene de cok (yalniz kaldilar ve) yoruldular. Onlar olmasa; bu parti olmazdi. Partinin daha genis ve ferah bir ortamda yapilmasi guzel oldu.

Dost aci soyler sozunu hatirlayarak bu partide disardan gozlemledigim bazi sorunlari dile getirmek istiyorum. Boylece bir sonraki partide benzeri sorunlari onlemek mumkun olabilir. Bunlari organizator arkadaslar da biliyorlar zaten ve bu son partide olmayacak her turlu teknik problem cikti, cok zor durumda kalindi. Ama ben yine de kendi adima soyleme geregi duyuyorum.

- E-mail ile katilim icin deadline mutlaka ve mutlaka parti baslamadan onceki bir tarihte olmali. Bir ya da iki gun once olabilir. Bu sayede hem parti sirasinda e-mail ile gelen contribution'lari almak hem de test vb tum dertlerden kurtulmus olunur. E-mail icin deadline'in parti sirasinda olmasinin bir artisi yok sanirim.

- Compo'lar icin deadline partinin son gunu saat 12:00 olmali ve organizasyonel anlamda teknik sebepler (genel elektrik kesilmesi vb) haric, deadline kesinlikle ertelenmemeli. Insanlar deadline'in deadline oldugunu bilmeli ve esneyebilecegini dusunmemeli. Bence bu konuda cok kati olmak gerekiyor. Deadline boyle erken bir saatte olursa genel bir teknik sorun cikmasi durumunda erteleme imkani kalir.

- Tum contribution'lar eksiksiz bir sekilde deadline bitiminde organizatorlere teslim edilmeli. Teslim etme prosedurunun (kime, nerede, nasil) onceden herkes tarafindan bilinmesi saglanmali. Prosedurun ozellikle "nasil" kismina uymayan contribution'lar kati suretle kabul edilmemeli. (Executable olmayan demo/intro, muzik, grafik vb.) Herhangi bir contribution temiz (icinde baska seyler olmayan) bir disket uzerinde teslim edilmeli, compo makinesinde eksiksiz (disardan mudahale gerektirmeyecek) sekilde calismali.

- Deadline'dan once test icin compo makineleri kullanilabilmeli. Deadline'dan sonra test yapilmasina izin verilmemeli.

- Deadline ile compo baslangici (saat 15:00 olabilir) arasinda tum contribution'lar tek tek kurallara uyum ve kabul edilebilirlilik anlaminda bir on elemeden gecmeli. On elemeyi herhangi bir sebepten dolayi gecemeyen contribution'lar disqualify edilmeli.

- Compo'lar sirasinda contribution'larin gosterimleri platform'a gore degil de kategorilere gore yapilmali. Kesinlikle ve kesinlikle compo contribution'i niteligi tasimayan stuff gosterilmemeli. Bu tip release'ler ya ilk gun genel gosterim sirasinda ya da vakit kalirsa compo'lardan sonra gosterilmeli.

- Oylama kurallari net sekilde compo'lar baslamadan once duyurulmali. Hatta bu kurallar vote sheet'e yazilmali. Bir kisi ya da grup kendi contribution'ina oy verememeli. Oylama sirasinda partide bulunan kisi ya da grup compo'larda katildigi kategorilere oy verememeli. Oylama kurallarina uymadan doldurulan vote sheet'ler hesaplama sirasinda kayda alinmamali.

- Contribution'larin gosterimi, genel compo konusmalari (hangi urun gosteriliyor vb) icin bir compo sozcusu atanmali ve bu kisi compo'lardan once ilan edilmeli, boylece herkes tarafindan dikkatle dinlenmesi saglanmali. Compo sozcusu disinda compo akisina kimse karismamali. Hardware setup vb konulari compo sozcusu disinda kalan organizatorler halletmeli.

- Compo'lar icin bir bitis suresi belirlenmeli, mesela iki ya da uc saat gibi. Bu sure bitiminde vote'lar hesaplanmali ve sonuclar -parti bitmeden- duyurulmali.

Buradaki programi dikkate alirsak partinin son gun zamanlamasi icin benim onerim:

12:00 Deadline (ve compo test'lerinin bitisi)
15:00 Compo'lar
17:00 Compo'larin bitisi ve vote'larin hesaplanmaya baslanmasi
18:00 Sonuclarin aciklanmasi ve partinin bitimi.

Boyle bir program ile hem compo'lar sirasinda yasanan sorunlar, hem de gec saate kalindigi icin erken ayrilmalar vs onlenebilir.

Dedigim gibi bunlarin tamami kisisel dusunceler, bazilarinin zaten birtakim sorunlar yuzunden yapilamamis oldugunun gayet iyi farkindayim. Ancak bunlarin toplu olarak bir yerde durmasi, uzerinde duzeltmeler yapilabilmesi ve hatta bir sonraki parti icin yazilacak olan text'e temel teskil etmesi amaciyla buraya yazmayi gerekli gordum.

Herkese tekrar selamlar, sevgiler.

Wisdom

125
geyik / Happy Birth Day Spritus!
« : 21.04.2004 20:14:08 »
Sana da nice yillar, Spritus! :-)

Dogum gunlerimizin yakin olmasi da enteresanmis. :-)

Gorusmek uzere.

Wisdom

126
geyik / Happy Birthday Wisdom!
« : 21.04.2004 20:11:20 »
Cok tesekkurler, arkadaslar. :-)

Forum'a bir suredir giremedigimden ancak Hydrogen telefonda soyleyince haberim oldu. :-)

Wisdom

127
demoscene / independent grubu partiye gelmiyor
« : 25.03.2004 23:50:11 »
Merhaba,

Incir cekirdegini doldurmayacak seyler uzerine bu kadar gereksizce yazilip cizilmis olmasi cok uzucu. Ne yazik ki bu gereksizlige ben de katilmak zorunda birakildim bir cumle yuzunden, her ne kadar cevap vermek istemesem de. Bana -dolayli yoldan da olsa- yazilmis bir ithama cevap vermek durumundayim.

Timur, nam-i obur Aegis asagidaki bolumu yazmis:

"...ilk scene bilmezken Hüseyin tan?mayan olursa "Wisdom" codelar?n? al?p kullanmam idi. Evet ald?m kulland?m ne olmu? ??? Bide ?ahsen kendi ?mdi hat?rlam?yorum bi scrool rutininmi ne alm???m sktenin... Ne olmu? ??? Siz hiçmi araklamadiniz hiç mi baskasinin rutinin alip bir seyler yapmadiniz ??? Ne olmus??? Aradan seneler geçti halen ayn? mant?k. Kimse bilmiyormu san?yorsunuz herkes biliyor bende biliyorum kimlerin ne yaptigini yeter ya devaml? surat?ma vurman?n?z anlam? yok!!!"

Oncelikle, Timur, ben simdiye kadar bir defa bile baska birinden birsey alip da kullanmadim. Herkesi kendin gibi sanip, tamamen desteksiz bir sekilde atmissin. O yuzden lutfen bu konuda aksini dusundugun herhangi birsey varsa bana ait, buyur koy ortaya. Bunca senedir bu konularin hicbirinde sana birsey soylemedim, sen simdi kalkip boylesine kustahca, arkasinda hicbir sey olmayan birsey soylemeye curet etmissin.

Bunlari yazarken hic dusundun mu, hic hatirliyor musun, 1993'te sadece senin gelismene yardimci olmak icin sana ozel basit intro'lar yazdigimi, aciklamalar yaptigimi, sirf sen motive olasin diye zaten yarisini benden aldigin ("aldigin" kelimesi burada cok yumusatilmis kaliyor) kodlarla olusturmaya calistigin seylerin gene buyuk bolumunu benim duzelttigimi ve sen yapmissin gibi cikarildigini? Gruba (Phobia) beni cekmek icin yazdigin ici yalan dolu mektuplari hatirliyor musun? O zamanlar, yaptiklarini fark ettigimde bile, tum ayibina karsi sana iyi niyetle yaklasmaya calistigimi, tum bunlarin sonunda da aynen su anda yaptigin gibi hareketler yaptigini ve bunun uzerine birbirimizden koptugumuzu hatirliyor musun?

Butun bunlar uzerine, kimse birsey demezken, cikip da "Ne olmus?" nasil dersin? Hic mi utanmiyor musun? Ayiptir be.

Tum iyi coder'lar bilir ki coding'te kendini gercekten gelistirmenin tek bir yolu vardir: code okumak ve code yazmak. Code okumak ve onu anlamaya calismak ile code calip baskalarina kendin yazmissin gibi gostermek arasinda cok buyuk fark var.

Eger ki yukarda alinti yaptigim sozlerin olmasaydi yine hicbir sey demezdim ama beni buna mecbur biraktin. Bunlar disinda daha soylenecek cok sey var ama artik bu konu uzasin istemiyorum.

Forumdaki diger arkadaslar da kusura bakmasinlar, boyle bir itham karsisinda sessiz kalamazdim.

Wisdom

128
crescent / Crescent'in Yeni Web Sitesi
« : 18.02.2004 17:18:37 »
Merhaba,

Crescent web sitesi, son zamanlarda cikarmis oldugumuz bazi yeni muzikleri de icerecek sekilde guncellendi ve yeni bir adrese tasindi:

http://kilic.org/crescent/

129
geyik / Tr_scener Forum'u Ilgili Yorumlar
« : 30.12.2003 16:03:17 »
Thread basliginda hata yapmisim, pardon. "tr_scener forum'u ile ilgili yorumlar" olacakti haliyle. :-)

130
geyik / Tr_scener Forum'u Ilgili Yorumlar
« : 30.12.2003 16:00:50 »
Merhaba,

Forum'u bir suredir gozlemleyen biri olarak izninizle birkac konuya deginmek istiyorum:

- Forum'un yeni hali, ozellikle de kategoriler eskisine gore daha iyi oldu. Yalniz "Links" kategorisi bence biraz tekrar eden ve gereksiz kalan bir kategori olmus. Link'ler pekala ilgili kategoriler altinda verilebilir, boylece daginiklik da olmamis olur.

- Forum'un kendisiyle ilgili goruslerin belirtilebilecegi ayri bir kategori olmasinda fayda var. Maalesef "Geyik" kategorisi bu is icin su anda en yakin ve en uzak olani.

- Yeni forum acildigindan beridir, garip bir trend var, birileri nickname yerine konu basligi yaziyor sanirim, karmakarisik birkac mesaj gelmis. Commodore Demoscene'den bir ornek:

Dec 30 2003, 01:28 PM
In: Demo Parties - Demo Partileri
By: Yeni Smash Designs Demosu

Galiba guest kullanicisinin post izni kapatilmamis. Eger oyleyse, bence kapatilmasinda fayda var. Ilerde de isimsiz laf atma durumlarinin engellenmesi saglanmis olur.

Su anda aklima gelenler bunlar. Dilerim bir sekilde dikkate alinir.

131
pazar yeri / eski bir kartuş
« : 30.12.2003 09:49:06 »
Lukse bak. :-)

Bende hala Multi Ice 3 (nam-i obur, AR 3) var. Iyi birsey gelirse bari su fakire bir yardim. :-))

Ah ah, alamadim hala su IDE64'u.

132
web linkleri / Emulators
« : 30.12.2003 09:20:30 »
Arkadaslar ozur dileyerek yaziyorum, belki saka niyetiyle yazmis olabilirsiniz diye. CC65, 6502 islemcisi icin bir C compiler+runtime'i sadece. Yanlis hatirlamiyorsam float/double ve birkac seyi daha desteklemiyordu sadece, onun disinda bir C compiler'inda olmasi gereken cogu ozellik var. Ben henuz kullanmayi denemedim (bu kadar zamandir assembly ile bile kod yazmadigimdan, boyle birseyi kullanmak icin neden bile olmadi), ama bildigim kadariyla oldukca populer bir compiler. Aslinda bir Fixed-Point Math library'si de eklenirse oldukca ise yarayabilir prototipleme icin. Hiz acisindan nasil sonuclar verecegini pek tahmin edemedigimden gercekte ne kadar ise yarar bilemiyorum.

133
geyik / scenetr.org
« : 20.12.2003 13:27:11 »
Hosbulduk arkadaslar, herkese selamlar.

Aklima gelmisken; 7D2'nin hemen sonrasinda scenetr.org diye bir domain name almistim. Hala da oyle bos duruyor. Belki bazilariniz hatirlar, bahsetmistim, aklimda buna benzer bir forum/news sitesi yapmak vardi, herhangi bir gruba bagli olmaksizin. Bu sekilde bos bos duracagina bu siteyi host eden arkadasa (Spaztica sanirim) versem, bir ise yarasa ve amacina ulassa, nasil olur? (Karsiliginda elbette birsey istemiyorum.)

Su siralarda forum'a pek yazamayabilirim ama en azindan arada bir girip neler olup bittigine bakmaya calisacagim.

Gorusmek uzere.

134
geyik / Gec de olsa; hayirli olsun.
« : 18.12.2003 19:30:51 »
Merhaba,

Bir suredir oldukca yogun oldugumdan dunyadan haberim yoktu. Sagolsun, Hydrogen haber verdi forum'un acildigini. (Acilacagina dair bir aksam konusmustuk ama tamamen aklimdan cikmis.)

Biraz gec kalmis olsam da; herkese hayirli olsun. Alevli olmayanindan bol muhabbetler herkese. :-)

Wisdom / Crescent

Not. Hangi forum'a atacagimi bilemedigimden giris mesajini bu forum'a attim.

Sayfa: 1 ... 7 8 [9]