tr-demoscene

the scene => coding => c64 => Konuyu başlatan: einhander - 11.01.2011 01:06:45

Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: einhander - 11.01.2011 01:06:45
oyuna title resimi birde müzik yaptım.
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sp7_zQ7C_j0[/ame]
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: ssg - 12.01.2011 10:50:51
border'i siyah biraksan daha iyi olmaz mi?
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: einhander - 12.01.2011 16:23:36
siyah olur ama Ambiyans bozulur.sonic ana tema renk mavi ağırlıklı. gece havası vermiş gibi oluruz.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: Ragnor - 12.01.2011 19:40:41
sonic kıpır kıpır olmalı ya, çok monoton duruyor sonik, bide ben açıkcası orijinal karakterler kullanmanı tercih ederdim. kaldı ki herkes oyununu diğer sonic oyunlarıyla kısaylayacak, sonuçta o da bir sonic oyunu :).

bide biçok yerde karakter belirginliğini yitirdi arkaplanın önünde, karakter grafiklerini falan bir elden geçirsen çok iyi olur bence.

kolay gelsin.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: allamulax / resident - 12.01.2011 19:44:45
gözlerim sonic'in yaptığı kendine has spin hareketini aradı.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: skate - 13.01.2011 10:48:47
c64'de sonic kodlamanın en büyük sorunlarından biri her iki eksende de çok hızlı scroll edebilecek bir engine'e sahip olması gereksinimi. bu yüzden insanlar dinamiklikten şikayet ediyorlar. sonic dediğin hızlı koşmasıyla ünlüdür. bunu da bir ya da iki pixel kaymaya ve parça parça transfer rutinleriyle yazılmış bir scroll rutini ile yapmak mümkün değil. VPS+line crunching yani hardware scrolling kullanmak şart bu durumda. Ekranın üst bölümündeki dağların olduğu bölgede sprite (örneğin bulutlar) kullanacak olursan VPS+line crunching zaten 4 karakterlik bir alan uçuruyor sadece, 21 karakter yüksekliğindeki (168 pixel) alana serbestçe grafik basılabiliyor. Bence sonic kodlamanın tek yolu bu, yoksa oyun bir platform oyunu olur, ama daha çok giana sisters, mario klonu olur, sonic değil.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: ssg - 13.01.2011 15:30:20
@einhander, border siyah oldugu zaman ben otomatikman o alani oyun dunyasindan soyutluyorum, monitorun cercevesi gibi. halbuki boyle olunca ister istemez ekranini dolulugu problem oluyor, gokyuzunde yuzen adalar hissiyati veriyor. border siyah tutmak gorsel olarak daha rahat olabilir. bu konuda sadece giana sisters degil, turrican (http://www.nemmelheim.de/turrican/files/vice/vice.png), [ame=http://www.youtube.com/watch?v=o9Ht8UqsMI8]rainbow island[/ame] gibi "gunduz mavi gokyuzu ortami ama border siyah" orneklerini de verir cekilirim :)
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: einhander - 13.01.2011 16:10:36
evet skate dediklerine katılıyorum.giana sister klonu bir oyundan öteye gecemez.ssg oyun border rengini siyah yaparım.bunuda prg olarak download yaptırıız.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: wizofwor - 13.01.2011 23:37:12
Skate'in önerisini dikkate alırsan eğer, borderları da siyah yaptığını farzedersek alttan ve üstten 2 şer karakter yüksekliğinde bir alanı siyah'a boyayabilisin bence. Üst kısmı sprite'la  doldurmana da gerek kalmamış olur böylece. Veya Giana sisterdaki gibi puan timer vs. bilgiler yazabilirsin o bölgede.
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: stranger - 14.01.2011 10:47:52
Ben çok başarılı buldum. Bir süredir foruma giremedim releasse edildi mi oyun takip edemedim? ılk hareket ivmesi için aklıma gelen fikir, sonic sprite'ının birkaç pixel önünde gizli olarak duran aynı spritetan arayla birkaç tane konulması ilk harekette bunların gösterilmesi. Sonra son sprite  hareketine devam ederken arkadaki 2 sonic'in yavaşça kaybolması gibi...
 
Yani izli mouse gibi bir hareket hissi :)
Başlık: c64 sonic title grafik ve müzik
Gönderen: skate - 14.01.2011 11:16:49
@wizofwar: ufak bir bilgi, ne yazık ki üstten 4 karakter boş kalmak zorunda, alta ve üste dağıtamıyoruz. yani ekranın belli bir bölgesinden sonra istediğimiz zamanlamayı yakalayabiliyoruz. linecrunching işlemi ekranın en az ilk 4 karakterini yiyor. duruma göre bu artabiliyor da. şahsen tam çalışan bir uygulamasını yapmadım ancak Norvax turn disk partını ilk olarak bu teknikle kodlamıştı. sonradan fullscreen olabilsin diye tekniği değiştirmiştik. Norvax'in partında da üstten 4-5 karakter iptal durumdaydı. Bu tekniğin avantajı şu ki harita üzerinde istediğimiz yere ışınlanabiliyoruz. Kısacası bir ya da ikişer pixel kaydırmak gibi bir limit söz konusu olmuyor.
 
Diğer scrolling tekniklerinden biri ise Turrican gibi oyunlarda kullanılan teknik. onda da buffering gibi şeyler yapılıyor. ancak başka bir trick var ki çok ilginç. ekranı kaydırmak istediğinde ekran yumuşak kayıyor, ama her zaman 8'lik bloklarda duruyor kamera. yani 1 pixel kaydırmak diye birşey yok, en az 1 karakter kayıyor. Buradaki amaç ise parçalı transfer rutinlerinin yarıda kalmadan bir seferde işini tamamlaması ve 1 karakterlik kayma işlemi sona ermeden geriye dönmeye izin vermemesi. Yani Turrican'ın Engine'inde 2 karakter kayma yapamıyoruz, yine 1 karakter 1 karakter kayma yapmak zorundayız. Ayrıca smooth scroll olmasının yanı sıra kaymayı istenilen pixelde durdurmanın bir yolu yok, illa ki 8 pixel kayacak durmadan önce.
 
Sonic hızla koşmaya başladığında ekran 8 pixel'den daha hızlı kayabileceği için en ideal'i VPS+linecrunching (aka AGSP : Any Given Screen Positioning).