tr-demoscene

the scene => demoscene => Konuyu başlatan: aydinunlu - 12.03.2007 10:55:52

Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 10:55:52
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.

Forumda biraz araştırdım ve nerden ve nasıl başlanacağına yönelik bir yazı, makale bulamadım. Kanımca boş vaktiniz olmadığı için böyle kapsamlı bir şey yazamadınız.

Benim Demoscene kelimesini ilk görüşüm 3-4 sene önce Level dergisindeydi sanırım. Hatta ufak demolar vardı görünce yuhh demiştim :) Sonra unuttum gitti. 3 gün önce PCWorld dergisi aldım ve sadece Demoscene için ayrılmış bir bölüm oldugunu gördüm. Neyse konuya geleyim. Bu yazıyı okuyunca ve daha önce izlediğim demoları hatırlayınca asıl PROGRAMCILIK budur işte dedim. Günümüzde insanlar 4-5 milyar verip MCPD sertifikası alıyor 2 tane veritabanı programı yazıyor ve programcı olduklarını idda ediyor. Bence bu her sarkı söleyenin sanatcıyım demesi gibi bişi. Programcılığı çok basit bişey gibi görüyorlar.

Ben ilk kodumu orta 1 e giderken commoder64 te kitaba bakarak yazmıştım.(şuanda 22 yaşındayım.) Ne yazdıgım hakkında en ufak bi fikrim bile yoktu ve o kodlardan sonra olanları görmek gercekten çok hosuma gitmişti. Sonra lisede kolej yerine meslek lisesi tercih edip aktif programlama hayatıma başladım diyebilirim.şimdide unide programcılık okuyorum. Bende herkes gibi aptal saptal veritabanı kayıt programları yazıyorum. C# dili kullanıyorum. Bu ay pcworld de okudugum yazı beni demoscene bir adım daha yaklaştırdı ve bu siteyi bulup sizlere soru sormamı sağladı. Yeterli ingilizcem olmadıgı ve suanda işte oldugum için yabancı kaynakları pek inceleyemedim.

Sizden ricam benim gibi yeni başlıcak arkadaşlara en azından bir yol gösterecek tavsiyeler, kaynaklar sunmanız. Mesela hangi dili kullanıp, hangi editörde yazmalıyım. Commoder64 düm duruyor ve hala sapasağlam :) Gerekirse onda bile yazarım.

Hepinize çalışmalarınızda başarılar...
(Yazıyı biraz uzattıysam kusura bakmayın :) )
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: fredi - 12.03.2007 11:22:36
Kendimi scener olarak görmesem de, olaya ilgi duyan ve foruma da pek uzun zaman önce katılmamış biri olarak merhaba demek istiyorum. :)
 
"Demo nasıl yapılır?" mı diyorsun tam bilmiyorum. Ben demiştim ama bir cevap bulamadım doğal olarak. Çünkü bu iş resim yapmaya veya bir parça bestelemeye benziyor. Kimse sana "nasıl Hangar 18 yapabileceğini" söyleyemez. Fakat notaları öğrenirsen kendin yapabilirsin. Bu noktada benim önüme başka bir adım çıktı: Demolarda notalar nelerdir? Hala bilmiyorum -hiç demom yok-, efektlerdir diyeceğim ama tam emin değilim. Bu soru benim için hala muallakta.
 
Hangi dili kullanacağın elbette sana kalmıştır. Her dille scenede gördüklerine benzer şeyler geliştirebilirsin sanırım. Fakat özel kategorilere giren demoların yapımı için özel diller bilmek gerekebilir düşüncesindeyim. Mesela bir 256byte demoyu C++'da çok rahat bir şekilde yapabileceğini sanmıyorum, ASM kullanmak daha kolay olacaktır. (Yanılıyor muyum yoksa?)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: vigo - 12.03.2007 11:24:11
selam, yazıyı yazan benim ... ne mutlu bana, 1 kişi yakalamışım :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: fredi - 12.03.2007 11:28:06
Hocam biraz daha bekleyeydin belki bir iki balık daha yakalardın. :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 11:33:27
@fredi;
Cevabın için teşekkürler. Evet sorumun ana teması demo nasıl yapılır. Senin dediklerin sayesinde en azından assembly dilini kullanmam gerektiğini öğrendim.
Assembly için kullanabileceğim bir editör varmı, yoksa bildiğim kadarıyla dos ortamında yazılıyor. Dosta yazdık diyelim bu kodu nasıl derlerim?

Buna benzer bilgiler verirseniz sevinirim.

Belki bende hiç demo yazamıcam ama en azından neyin ne oldugunu öğrenmek istiyorum.Fazla bilgi göz çıkarmaz :))
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: Hydrogen - 12.03.2007 11:42:49
Nightshift partisini kacirmis olmaniz uzucu gercekten, bir cok scener taniyarak en guzel baslangici orada yapabilirdiniz:)
 
Demoscene baslangicinin en onemli gereksinimi, Demolari izlemek ve onlardan keyif almaktır. Ardindan scener adi verilen bu kisilerin bu isleri nasil yapabildigi ile ilgili bir merak ortaya cikar. Demoscene'in arkasindaki en buyuk guc olan gruplarin ve scenerlarin arasindaki sosyal baglar da ilgi cekmeye baslar. Hangi gruplar ne yapiyorlar. Kimler arasinda fi tarihinde nasil rekabet olmustur vs. gibi. Demoscene'in yazili materyalleri olan Disk magazinleri ve cesitli web sayfalari okunmaya baslanir. Partilerle ilgili haberler takip edilir. En son cikan demolar, grafikler, muzikler izlenir.
 
Demoscene'in icerisinde yillar icinde kendiliginden gelismis etik ogrenilir. Mesela kaynak gosterilmeden bir sey kullanmama, baskasinin herhangi bir urununu calmama , ayni zamanda yapilan urundeki emegin onemli bir kisminin o urunu yapana ait olmasi gibi. Saibesiz, temiz bir scener olmanin onemi anlasilir.
 
Scenerlarla yazisilmaya baslanabilir. Ardindan kendine yakin olan, sana en cok ilham veren platformda, kendin icin ideal olan gelistirme ortamini arastirmaya baslarsin. C64 scene'i gibi optimizasyon temelli ve gelismis bir scene ortami ilgini cekebilir veya pc scene gibi teknolojinin en us duzeyini kullanarak, daha SINIRSIZ bir ortamda calismak isteyebilirsin. Bu sana kalmis bir sey. Ancak eger cevrende grup olusturmak isteyen scenerlar var ise, herkesin bulustugu ortak payda daha cekici olabilir. Cunku kisisel ilerleyisin bir sonraki asamasi grup kurmak ve bu zevki tatmaktir. (Kendi gurubuna uye bulmak kolay olmayabilir, belki kendi anlayisina uygun kisilerin olusturdugu bir gruba uye olunabilir)
 
Bundan sonra olay cok calismaya ve scenede kabul gorecek, zevkle izlenebilecek bir urun ortaya cikarma asamasina gelir. Baslangicta "ben bunlari yapabilirim" diye dusunulen seylerin aslinda o kadar da kolay olmadigi, planli, programli calismanin burada da cok onemli oldugu anlasilir.
Ilk yaptigin urunlerde bile belli bir kalitenin, izlenebilirligin olmasi ve insanlara begenebilecekleri estetik bir seyler sunmak onemlidir.
Surekli kendini gelistirmek, her yaptiginin bir oncekinden daha iyi oldugunu gormek, kendini tekrar etmemek guzel seylerdir.
Zaman icerisinde bir urun ortaya cikarmak icin kabul ettigin olcut, senden daha kaliteli bir is yapmis olan gruplarin urunlerini gecmek olabilir. Rekabet oldukca eglenceli ve faydali bir olaydir.
 
Yazilabilecek cok sey var aslinda. Kisa zamanda bunlari cikarabildim, umarim faydali olur.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 12.03.2007 11:52:46
@aydın: öncelikle aramıza hoş geldin. küçük bir topluluk olduğumuzdan ötürü senin gibi her aramıza katılan/katılmayı düşünen insan bizleri çok mutlu ediyor. bilmeni isterim ki scener olmak için yapman gereken çok özel birşey yok. sen zaten programcı olduğunu belirtmişsin. bu durumda bizlerle irtibatta kaldığın ve mümkünse senede 1 ya da 2 kez yapılan bilgisayar partilerimize (7DX, Nightshift) katılım gösterdiğin sürece zaten scener olmuş sayılırsın. zamanla bir gruba da katılırsın ve grafik, müzik gibi ihtiyaçlarını da giderecek bir ekipte yer almış olursun böylece.
 
şimdi nerden nasıl başlayacağın güzel bir soru. bu konuda birçok yazı yazıldı çizildi aslında. bu yazıları yazanlar sana kendi makalelerinin linklerini yollayacaklardır. ancak madem seninle doğrudan konuşma imkanı elde ettik, sen öncelikle bize bir hedef koy, biz seni ona göre yönlendirelim. seçmen gereken şeyler şunlar
 
1) platform (pc, mac, amiga, commodore 64, gp2x, play station, xbox, aklına ne gelirse...)
2) programlama dili (assembler, c/c++, java, pascal, zart zurt basic v.s.)
3) Eğer PC ya da benzeri bir platform kullancaksan, bunların üzerinde kullancağın kütüphaneler (grafik kütüphaneleri (directx, opengl, sdl, ptc v.s.), ses/müzik kütüphaneleri (fmod, bass, directsound, directmusic v.s.))
 
bunları belirledikten sonra biz seni daha doğru yönlendirebiliriz. al sana benden iki örnek teklif:
 
1 - PC, C/C++ ve DirectX
2 - Commodore 64, Assembler
 
Sen bu alternatifleri çoğaltabilirsin. Hatta birden fazla alternatifle de ilgilenmen mümkün. Ancak başlangıç için yalnızca birine odaklanman daha doğru olacaktır.
 
Tekrar hoşgeldin aramıza :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: endo - 12.03.2007 12:08:05
ek olarak plasma dergilerini okumani tavsiye ederim.

http://plazma.tr-demoscene.info/ (http://plazma.tr-demoscene.info/)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 12:39:22
Arkadaşlar öncelikle hepinize teker teker teşekkür ederim.

@skate;
Platform olarak PC - C/C++ - OpenGL olabilirmi mesela.
Gecenlerde OpenGL ile oyun programlama kitabı almıstım.Aslında asıl amacım 3 boyutlu istatistiksel veriler sunmak için openGL kullanmaktı :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: anesthetic - 12.03.2007 13:04:59
Tabi ki. Hem de başlangıç için DirectX'ten daha rahat olur.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: Bakkada - 12.03.2007 14:20:03
Hosgeldin Aydin ;
 
Deneyimlerime dayanarak soliorum oncelikli olarak tek bir alan belirleyip hedef kuculterek ilerlemek ve hedefe belirli checkpointler koyarak ilerlemek senin acindan rahat olur.Bende direkt demo nasil yapilir die baslamistim daha intro bile cikmadi :) (kendi kodladigim)
Ogrenmek istedigin platformu secip araclarini belirledikten sonra yapmak istedigin seyleri cok kucuk parcalara bolerek devam et.Kucuk olduklarina takilma sakin kucuk de olsa onu sen yarattin bundan haz al...
 
Tekrar aramiza hosgeldin...
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 14:37:14
Benim zaten direk bir demo yazmak gibi bir düşüncem yok. Bu su anda hayal asamasında. Birçok gencin ben oyun yazacam diyip bunun lafta kaldıgını cok iyi biliyorum. Bu işin zor oldugunuda biliyorum. Boş zamanlarımda amatör olarak ilgilenmek istediğim için öğrenmek istiyorum.

Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: fredi - 12.03.2007 14:39:29
Alıntı yapılan: aydinunlu;12948
Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)

Ahah kesinlikle! Ben şu anda öyle yapmaktayım, aslında bu dönen küpler bana acayip ilham veriyor.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: endo - 12.03.2007 14:44:44
Alıntı yapılan: aydinunlu;12948
Kısaca ben şimdi OpenGL de küp döndürme ilemi başlayayım :)


Oyle de yapabilirsiniz tabii. Veya SDL, PixelToaster, Allegro veya herhangi bir framebuffer library (OpenPTC, TinyPTC..) ile dogrudan ekrana birseyler basarak baslayabilirsiniz. Kendinizi memory'ye daha yakin hissedersiniz :)
Dokumanlarini arsivlerin icinde bulabilirsiniz, kullanimlari kolaydir.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 12.03.2007 14:44:59
@aydin: evet aslında çok güzel bir başlangıç noktası olur senin için. ayrıca yazdıklarını okudukça görüyorum ki ayakları çok yere basan birisin. eminim bizlerin de sınırsız desteğiyle yakın zamanda güzel efektler kodlamaya başlayacaksın. ihtiyacın oldukça foruma mesaj atman yeterli, elimizden geldiğince yardımcı oluruz hepimiz.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: superlamer - 12.03.2007 15:30:35
arkadaslar bence dogrudan c++ ile baslayin ve ondan sasmayin...grafik icin de opengl ya da directx ogrenin...hangisini ogreneceginiz dini inanisiniza bagli olarak degisir...kolaydan gitmek isterseniz opengl, milleti takip etmek isterseniz directx derim...editor olarak da bedava derseniz eclipse (cdt plugini ile), yok para verecekseniz visual studio. bu konu basliginda size sayilan 130 tane alternatif uzerinde dusunerek vakit kaybetmenize gerek yok...gonul eglendirecekseniz kaybedin vaktinizi tabii ama bir yere varmak istiyorsaniz bu paragrafta yazilanlardan sasmayin...c++ diline hakim degilseniz kendinize c++ ilgili bir ogretici bir de referans kitabi alin...opengl ya da directx icin de bir kitap alin...nette tutorial vs ile vakit kaybetmeyin...duzenli bir sekilde calisin...bol bol kod okuyun ve yazin...yukardaki secenekleri sectiginize pisman oldugunuz gun baska seceneklere cabucak uyum saglamak icin yeteri kadar gelistirmis olacaksiniz kendinizi...son olarak da 256 byte, 4 kb ya da 64 kb intro icin simdiden kasmayin...onlar icin farkli diller (assembly ve c gibi) ve calisma cevreleri ogrenmeniz gerekeceginden sizi dagitmaktan baska birseye yaramaz bunlar... ozetle: c++, opengl veya directx, eclipse veya visual studio.  -superlamer (c) 2007
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: endo - 12.03.2007 15:55:31
Alıntı yapılan: superlamer;12959
...bu konu basliginda size sayilan 130 tane alternatif uzerinde dusunerek vakit kaybetmenize gerek yok...yukardaki secenekleri sectiginize pisman oldugunuz gun baska seceneklere cabucak uyum saglamak icin yeteri kadar gelistirmis olacaksiniz kendinizi...


Yukaridaki seceneklerin hepsinde herkes C/C++ tavsiye etti zaten.
Eger 64'te kod yazacaksaniz Assembly tek seceneginizdir.

Bircok farkli kaynak arasinda kaybolmaktansa bir dokuman/site/kitabi hakkiyla okuyup incelemek daha faydali olacaktir. Altyapiniz olduktan sonra dilediginiz kadar cok dokumani inceleyebilirsiniz tabii.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: anesthetic - 12.03.2007 16:02:23
Alıntı
arkadaslar bence dogrudan c++ ile baslayin ve ondan sasmayin...grafik icin de opengl ya da directx ogrenin...hangisini ogreneceginiz dini inanisiniza bagli olarak degisir...kolaydan gitmek isterseniz opengl, milleti takip etmek isterseniz directx derim...editor olarak da bedava derseniz eclipse (cdt plugini ile), yok para verecekseniz visual studio. bu konu basliginda size sayilan 130 tane alternatif uzerinde dusunerek vakit kaybetmenize gerek yok...gonul eglendirecekseniz kaybedin vaktinizi tabii ama bir yere varmak istiyorsaniz bu paragrafta yazilanlardan sasmayin...c++ diline hakim degilseniz kendinize c++ ilgili bir ogretici bir de referans kitabi alin...opengl ya da directx icin de bir kitap alin...nette tutorial vs ile vakit kaybetmeyin...duzenli bir sekilde calisin...bol bol kod okuyun ve yazin...yukardaki secenekleri sectiginize pisman oldugunuz gun baska seceneklere cabucak uyum saglamak icin yeteri kadar gelistirmis olacaksiniz kendinizi...son olarak da 256 byte, 4 kb ya da 64 kb intro icin simdiden kasmayin...onlar icin farkli diller (assembly ve c gibi) ve calisma cevreleri ogrenmeniz gerekeceginden sizi dagitmaktan baska birseye yaramaz bunlar... ozetle: c++, opengl veya directx, eclipse veya visual studio. -superlamer (c) 2007

şaka mı bu?
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: endo - 12.03.2007 16:14:16
Alıntı yapılan: anesthetic;12962
şaka mı bu?


oyle oldugunu umuyorum :) ya da gercekten "superlamer" :p
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: vigo - 12.03.2007 16:23:04
nickden zaten belli durum :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: Bakkada - 12.03.2007 16:23:57
Alıntı yapılan: superlamer;12959
arkadaslar bence dogrudan c++ ile baslayin ve ondan sasmayin...grafik icin de opengl ya da directx ogrenin...hangisini ogreneceginiz dini inanisiniza bagli olarak degisir...kolaydan gitmek isterseniz opengl, milleti takip etmek isterseniz directx derim...editor olarak da bedava derseniz eclipse (cdt plugini ile), yok para verecekseniz visual studio. bu konu basliginda size sayilan 130 tane alternatif uzerinde dusunerek vakit kaybetmenize gerek yok...gonul eglendirecekseniz kaybedin vaktinizi tabii ama bir yere varmak istiyorsaniz bu paragrafta yazilanlardan sasmayin...c++ diline hakim degilseniz kendinize c++ ilgili bir ogretici bir de referans kitabi alin...opengl ya da directx icin de bir kitap alin...nette tutorial vs ile vakit kaybetmeyin...duzenli bir sekilde calisin...bol bol kod okuyun ve yazin...yukardaki secenekleri sectiginize pisman oldugunuz gun baska seceneklere cabucak uyum saglamak icin yeteri kadar gelistirmis olacaksiniz kendinizi...son olarak da 256 byte, 4 kb ya da 64 kb intro icin simdiden kasmayin...onlar icin farkli diller (assembly ve c gibi) ve calisma cevreleri ogrenmeniz gerekeceginden sizi dagitmaktan baska birseye yaramaz bunlar... ozetle: c++, opengl veya directx, eclipse veya visual studio. -superlamer (c) 2007

 
Kimsin nesin destur nedir bilmez misin?
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: puNky - 12.03.2007 16:27:32
gökten vahiy indi galiba
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: MGzzY - 12.03.2007 17:24:45
hahahah!!! naptin be abi sen oyle..
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 12.03.2007 17:30:07
Superlamer IP'sini gizleme derdinde olmayacak kadar lame olduğu için direk kim olduğu belli oldu zaten :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: Bakkada - 12.03.2007 17:53:22
Alıntı yapılan: skate;12972
Superlamer IP'sini gizleme derdinde olmayacak kadar lame olduğu için direk kim olduğu belli oldu zaten :)
Yoksa yoksa?
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: MGzzY - 12.03.2007 18:03:03
yapma be!...
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 20:21:45
Alıntı yapılan: skate;12954
@aydin: evet aslında çok güzel bir başlangıç noktası olur senin için. ayrıca yazdıklarını okudukça görüyorum ki ayakları çok yere basan birisin. eminim bizlerin de sınırsız desteğiyle yakın zamanda güzel efektler kodlamaya başlayacaksın. ihtiyacın oldukça foruma mesaj atman yeterli, elimizden geldiğince yardımcı oluruz hepimiz.

Skate hakkımdaki olumlu sözlerin için teşekkürler. Ayrıca bu kadar kısa zamanda bu kadar cok cevap gönderip bana yardımcı olan arkadaşlardan bir şey daha ögrendim oda DemoScene takım ruhu sanırım :)

şu anda okulu bitirmem için bitirme projesinle ugraşıyorum, bi yandanda staja gidip geliyorum. 2 hafta staj biter bitmez direk ufaktan ufaktan bu işlerle ugrasmak istiyorum. Başladıktan sonra yine takıldıgım yer olursa biligilerinize danısırım.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 12.03.2007 20:30:38
Hazır aklıma gelmişken ufak bi soru daha sorayım. şimdi bir demo işin kod kısmı dısında kabaca görüntü ve sesten olusuyor herhalde. 3 Boyutlu modeller için 3dsMax, Maya gibi programlarmı kullanılıyor yoksa bu detaylı modellerde openGL de veya DirectX de direk kodlarlamı olusturuluyor. Yine aynı ses efektleri için durum nedir ?
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: fredi - 12.03.2007 20:35:18
Benim bildiğim kadarıyla eğer boyut önemliyse run-time generate ediliyor bazı modeller. Onun dışında bahsettiğin programlar ile modellendiğini tahmin ediyorum.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: kasa-demo - 12.03.2007 23:26:52
bir de
yasaiçi demo
yasadışı demo diye ayırabilirsin
neye göre yasadışı olduğu da ayrıca tartışılabilir
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: MGzzY - 13.03.2007 07:24:28
Alıntı yapılan: kasa-demo;13001
bir de
yasaiçi demo
yasadışı demo diye ayırabilirsin
neye göre yasadışı olduğu da ayrıca tartışılabilir
.......ha?
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 13.03.2007 09:15:05
Alıntı yapılan: MGzzY;13020
.......ha?
ben de herhalde bir ben anlamadım dediydim :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: GnoStiC - 13.03.2007 09:32:54
yasadi$i demo = illegal demo

illegal memory access yapan demolardir, crash ederler. bu ture girmeyenler sorunsuz calisir :D
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 13.03.2007 11:31:13
illegal memory access'i biliyoruz bilmesine de "illegal demo"yu ilk kez duydum walla. benim scene'de illegal olarak bildiğim tek şey crack olayıdır. ayrıca illegal memory access yapan bir demo benim makinemde çalıştığı sürece benim için legaldir :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: kasa-demo - 13.03.2007 12:27:54
crack dememek için öyle demiştim
anlaşılması çok zor değil
bunun dışında bir terim üreten olursa onu da kullanabilirim
crack crack crack nereye kadar
değişik bir ismi daha olsa fena mı olur
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: anesthetic - 13.03.2007 15:09:49
@kasa-demo: kavram karmaşası olmasın. software crackler demo değillerdir. software ya da her türlü kopya koruma kaldırım işlerinin demoscene ile alakası, en fazla bu işle uğraşan bazı grupların demo-divisionları olmasıdır. crack işi ile demoscene olmaz, olsa olsa cracking scene olur. yasadışı demo bu bahsettiğin değildir, olamaz. (yasadışı demo olur, demona swastika koyarsın almanya'da yasadışı olur mesela.) zaten demoscene, doğuşunu büyük ölçüde tamamen yasal bir scene oluşturma çabalarına borçludur. demoscene nedir ne değildir buradan daha ayrıntılı öğrenebilirsin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene
http://en.wikipedia.org/wiki/Demo_(computer_programming (http://en.wikipedia.org/wiki/Demo_%28computer_programming))
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: skate - 13.03.2007 15:20:03
anladığım kadarıyla aslında kasa-demo da bunları biliyor da yalnızca cracki biraz yanlış ifade etti. crack belki illegal intro (bu da garip oldu ya neyse) ile ifade edilebilir. sonuç olarak orjinalinde yer almayan ve copyright gereği değiştiremeyeceğin bir ürüne illegal bir giriş eklediğinde illegal intro eklemiş olursun. ama intro/demo arasında küçük görünen devasa farklar var elbette ki.
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: kasa-demo - 13.03.2007 17:16:00
neyse ben uzatmayayım
adına ne dersen
o da var
bu da var
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: nightlord - 14.03.2007 20:44:14
@aydinunlu: öncelikle hoşgeldin. Kendini geliştirmen gereken iki eksen var.
1- Tasarım ve problem çözme (OOP ve C/C++ incelikleri)
2- Grafik API kullanımı (DirectX, OpenGL ve Shaderlar)
 
Birinci Eksen:
Eğer ingilizce biliyorsan Bruce Eckel'in Thinking in C++ adlı kitabını öneriyorum. Bu ücretsiz bir kitaptır. Search ile bulabilirsin. ıçinde C'den de yeterince bahseder. Nesne yönelimli programcılık temellerini de öğretir. Ardından ikinci cildinde STL'den bahseder. Tam kitaptaki sırayı takip edersen birinci eksende %70 verimliliğe 5-6 ay içinde ulaşabilirsin
 
ıkinci eksen:
OpenGL için Red Book olarak bilinen kitabı öneririm
http://www.opengl.org/documentation/red_book/
 
Bu kitapta ışıklandırmaya kadar olan konuları ögrendikten sonra (1-2 ay)vakit kaybetmeden GPU ve Shader programlarını araştırmanı öneririm. Çünkü dediğim noktadan sonrası Shaderların gelmesi ile beraber kullanılmaz oldu.
 
Ardından mutlak DirectX'i de incelemelisin (belki 5-6 ay sonra)
 
Sonuç:
Öncelikle ilk eksende çalışmaya başlamalısın. 1-2 ay içinde ikinci eksende de ilerlemeye başlayabilirsin. Bu iki eksende düzenli bir ritm ile çalışırsan, 5-6 ay sonra ilk PC demonu yapabilirsin. Bu demo bayağı da güzel olur :)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: aydinunlu - 15.03.2007 12:03:14
@nightlord;
Hoşbulduk ;) Ben C/C++ orta seviye biliyorum zaten. Nesneye yönelik programlama bilgimde var. Ama OpenGL olsun DirectX olsun bunları C++ da kullanırken, kullanmam gereken kütüphaneler, komutlar hakkında pek bir bilgim yok.Oda sanırım güzel bir kitapla hallolur diye düşünüyorum. Verdiğin linkteki e-book u download ettim.Boş bi vaktimde inceliyeceğim. Yardımın için teşekkür ederim ;)
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: nightlord - 15.03.2007 20:29:50
Alıntı yapılan: aydinunlu;13113
@nightlord;
Hoşbulduk ;) Ben C/C++ orta seviye biliyorum zaten. Nesneye yönelik programlama bilgimde var. Ama OpenGL olsun DirectX olsun bunları C++ da kullanırken, kullanmam gereken kütüphaneler, komutlar hakkında pek bir bilgim yok.Oda sanırım güzel bir kitapla hallolur diye düşünüyorum. Verdiğin linkteki e-book u download ettim.Boş bi vaktimde inceliyeceğim. Yardımın için teşekkür ederim ;)

aydinunlu: Tamam. Eger 3D API'lerde kendini geliştirmek istiyorsan, o zaman o konuyu biraz açmaya çalışayım. Buradaki öğrenilecek bilgiler de 2 ana alana ayrılıyor.
1- Matematik: Vektörler, Matrisler, Transformasyonlar (Model, Dünya, Projeksiyon), biraz Lineer Cebir, ve bütün bunların 3D dünyaların 2D görüntülerini elde etmedeki kullanılışları (Matris Yığıtı, Texture Kaplama, Işıklandırma, Yansıma/Kırılma). Bu bilgiler hangi API'yi kullandığından bağımsız olarak çok işine yarayacak. Ayrıca Shaderiları kullanmaya başladığında da bu matematik temellere ihtiyaç duyacaksın.
 
Matematik deyince bazen insanlar hemen korkuya kapılıyor. Böyle bir korkuya kapılma sakın (belki de matematiğin zaten iyidir bilmiyorum). 3D matematiği aslında çok da zor olmayan iyi tanımlı bir alan.
 
Bu konular, opengl red book'ta ilk birkaç ünitede çok detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca başka matematik kaynaklarını da araştırabilirsin
 
2- API: Bu alanda seçeceğin API üzerinde topu topu 10-15 civarında fonksiyon öğreneceksin. Onların da çoğu initialization için bir kere yazıp sonra fazla değiştirmeyeceğin şeyler. Bu yüzden aslında işin en kolay tarafı API öğrenmek.
 
Kolay gelsin
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: 2Tone - 04.06.2007 12:36:29
Selamlar,

Bu kadar sene sonra sizi görmek beni çok mutlu etti.. Tabiki sizi birebir tanıdığımdan değil, yıllardır MegAmiga dönemi, Byte Bilgisayar'da "Turbo"yu görürdüm ama öyle görür bilirdim sadece, heh 82 doğumluyum bu arada (:

Yıllardır tüm makinelerimi saklarım..C64, Amstrad CPC6128, Amiga 500,Amiga 600, Amiga 1200 'üm halen durmakta ve tıkır tıkır çalışmaktalar, senede 2 3 defa toplanıp oyun günleri yaparız (:

O zamanlar delilirdik pre-game scene'leri gördüğümüzde, kim abi bunlar? derdik haha.. Ama gariptir hiçbir zaman bende yapmak istiyorum demedim ama müzikleri için aynı şeyi diyemeyeceğim, müzisyen bir aileden geliyorum zaten, 8bit üzerine hayli merakım vardı, bazı samplelarımda var. Bunları hep kendi 2 3 kişilik grubumuz içinde paylaştım ettim, çok ilginçtir 94 95 ten beri internet kullanırım, hala amigalarımı kullanırım, PC'mde Workbench 3.1'im kuruludur hehe sapkınlık derecesinde 8bit severim ama partinize gelemedim çok üzüldüm, siteyi de şu an çalışıyorum ve surf yaparken nullmodem card arıodum öyle denk geldi (:

neyse hoşbuldum diyeyim ben :) Turbo abiye selam edeyim, PUSU ile ilgili bir tartışmayı okudum bu yazıyı yazmadan önce onun hakkında br kaç bişey soylemek istiyorum ama.. demolarını takip ediyorduk sürekli PUSU'nun, işte "aktaş elektrik" yazıyor, hah su efekti harika falan, çıldırmıştık hele ki "aktaş elektrik" yazmasına çıldırmıştık niyeyse, çıktığı gün de gittim aldım megavizyondan, bir kez kurdum oynadım ettim neyse, sonra formattı vs. den sonra kuramadığımı anladım gittim bir tane daha aldım o zaman düşmüştü hatta fiyatı, bir daha da almadım.. Başka birşey demiyorum, ben user guide'dı cd üstü hologramdı, verilen emekti.. bunlara bakarak 2 senedir her oyunu orijinal almaya calısıyorum, ha evet önce deneme amaclı gidip kopya alıyorum sonra begenirsem orj. alıyorum, ya birilerinin ona emek srfettiğini anlayınca insan kopya alamıyor, ben böyle düşünüyorum.

neyse hoşbuldum tekrar, müziğimi paylaşmak istiyorum  duyurulur.. bir daha nightshift yapılmayacakmış, buna çok üzüldüm, ne yapmamız lazım tekrar olması için? :)

"verecek ışığı olmayan karanlığı sever"
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: Bakkada - 04.06.2007 12:48:24
Alıntı yapılan: 2Tone;15358
Selamlar,
 
Bu kadar sene sonra sizi görmek beni çok mutlu etti.. Tabiki sizi birebir tanıdığımdan değil, yıllardır MegAmiga dönemi, Byte Bilgisayar'da "Turbo"yu görürdüm ama öyle görür bilirdim sadece, heh 82 doğumluyum bu arada (:
 
Yıllardır tüm makinelerimi saklarım..C64, Amstrad CPC6128, Amiga 500,Amiga 600, Amiga 1200 'üm halen durmakta ve tıkır tıkır çalışmaktalar, senede 2 3 defa toplanıp oyun günleri yaparız (:
 
O zamanlar delilirdik pre-game scene'leri gördüğümüzde, kim abi bunlar? derdik haha.. Ama gariptir hiçbir zaman bende yapmak istiyorum demedim ama müzikleri için aynı şeyi diyemeyeceğim, müzisyen bir aileden geliyorum zaten, 8bit üzerine hayli merakım vardı, bazı samplelarımda var. Bunları hep kendi 2 3 kişilik grubumuz içinde paylaştım ettim, çok ilginçtir 94 95 ten beri internet kullanırım, hala amigalarımı kullanırım, PC'mde Workbench 3.1'im kuruludur hehe sapkınlık derecesinde 8bit severim ama partinize gelemedim çok üzüldüm, siteyi de şu an çalışıyorum ve surf yaparken nullmodem card arıodum öyle denk geldi (:
 
neyse hoşbuldum diyeyim ben :) Turbo abiye selam edeyim, PUSU ile ilgili bir tartışmayı okudum bu yazıyı yazmadan önce onun hakkında br kaç bişey soylemek istiyorum ama.. demolarını takip ediyorduk sürekli PUSU'nun, işte "aktaş elektrik" yazıyor, hah su efekti harika falan, çıldırmıştık hele ki "aktaş elektrik" yazmasına çıldırmıştık niyeyse, çıktığı gün de gittim aldım megavizyondan, bir kez kurdum oynadım ettim neyse, sonra formattı vs. den sonra kuramadığımı anladım gittim bir tane daha aldım o zaman düşmüştü hatta fiyatı, bir daha da almadım.. Başka birşey demiyorum, ben user guide'dı cd üstü hologramdı, verilen emekti.. bunlara bakarak 2 senedir her oyunu orijinal almaya calısıyorum, ha evet önce deneme amaclı gidip kopya alıyorum sonra begenirsem orj. alıyorum, ya birilerinin ona emek srfettiğini anlayınca insan kopya alamıyor, ben böyle düşünüyorum.
 
neyse hoşbuldum tekrar, müziğimi paylaşmak istiyorum duyurulur.. bir daha nightshift yapılmayacakmış, buna çok üzüldüm, ne yapmamız lazım tekrar olması için? :)
 
"verecek ışığı olmayan karanlığı sever"

 
Hosgeldin 2Tone uzuuun bir ara vermissin ama geri gelmen sevindirici :)
Bu arada nightshift olucak bildigim kadariyla merak etme...
Başlık: Nerden ve Nasıl Başlanmalı Classic Forum Sorusu ışte :)
Gönderen: 2Tone - 04.06.2007 13:46:53
olsun tabiki (: paylasacak cok seyimiz olduguna inanıyorum, bu isin muzigiyle kimler ugrasıyor cok merak ediyorum tanımak istiyorum, (: heyecanlandım şimdi hah