İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Wisdom

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
46
nightshift / Nightshift 2007 - Party Reports ONLY!!!
« : 08.03.2007 17:40:56 »
Bu partinin hakki verilemedi.

Gayet basarili bir organizasyon olmasina ragmen katilimcilarin ve release'lerin bir onceki seneye gore daha az olmasi uzucu.

Bu uzucu ama, endise verici olan sey tamamen baska: Release'lerin kalitesi ciddi anlamda dustu. 2002'den beridir yapilan partilerle yavas yavas da olsa yakalanan yukselis birdenbire durmakla kalmadi; geriledi.

Elbette partide yapilan tum release'leri kastetmiyorum. Ama buyuk bir bolumu (kendi yaptigim release de dahil) olmasi gerektigi gibi degildi. Bazilarini gorunce ise "keske su release hic yapilmamis olsaydi" demekten alamiyor insan kendini.

Deneme amacli olarak evde yapilmis ya da bitmemis "release"ler bu partide de vardi, daha once Turkiye'de yapilan tum partilerde oldugu gibi. Benim bildigim anlamda bir "release"; ya sunuma hazir (bitmis) ya da sunulmaya deger (kaliteli) olan yapimdir. Ikisinin bir arada olmasi ise temel amactir.

Bunlar "kendi aramizda" olup biten seyler. O yuzden cok onemli gorunmeyebilir bazilarina. Isin daha aci olan tarafi ise Scene'e gosterdigimiz yuz.

Nasil ki release'ler bir scener'in ya da grubun aynasi ise, partiler de o ulkedeki scene'in birer aynasidir. Partilerde yapilan release'ler ise o partiye gelen katilimcilarin genel profili hakkinda epey fikir verir.

Bugun itibariyle Scene'e karsi pek iyi bir izlenim verdigimizi dusunmuyorum. Biraz once bahsettigim tarzda, yani bitmemis ya da sunmaya deger olmayan "release"ler bile Pouet'ta yerini aldi parti vesilesi ile. Pouet'teki Nightshift 2007 release'lerinin aldigi puanlara ve altlarinda yapilan comment'lere biraz disardan baktiginizda acinacak halde oldugumuzu fark edersiniz. Kaliteli olup olmadigina bakmadan hemen herseye "thumb up" yapilmis. Kimler tarafindan? Bizler tarafindan. Arada gorulen birkac olumsuz yabanci comment/oylama ise pek sasirtici olmasa gerek.

Kendimizi kandirmayalim.

Scene'de ilerlemek istiyorsak bu ancak cok calismakla, kaliteli ve bitmis release'leri sunmakla olur. Surekli olumlu feedback yaparak kimse birsey kazanamaz ve kazandiramaz. "Ayip olmasin, kalbi kirilmasin" diye dusunerek yapilan feedback'ler genel olarak ilerlemeyi yavaslatiyor, durduruyor. Yabancilara karsi da iyi bir izlenim vermiyoruz bu tarz ile.

Scene'de elestirel bakmayi ve elestiri kabul edebilmeyi ogrenmemiz gerekiyor. Elestirel bakma konusunda yabancilarin yaptiklari release'leri degerlendirirken de sikintilarimiz var: Nedense bircok yabanci release bizde "wow, aman tanrim" tepkileriyle karsilaniyor, hak etmedikleri halde.

Nightshift 2007'nin parti sonrasi sayfasini ziyaret ettiginizde organizatorlerin yasamis oldugu hayal kirikligini ve girdikleri zarari goruyorsunuz. Parti organize etmemis bir kimse (ben dahil), tam olarak anlayamiyor bu adamlarin icine girdigi sikintilari. Insanlar evdeki bitmemis "release"lerini getirip dev ekranda sunsunlar, parti icinde ve forumda hakli ya da haksiz yere olumlu tepkiler alsinlar ama sonra yurtdisindakilere karsi utanalim diye yapmiyorlar bu adamlar bu isi. Scene ilerlesin, buyuk scener'lar, buyuk gruplar, buyuk release'ler ciksin diye yapiyorlar.

O yuzden; hakkini veremedik Nightshift 2007'nin. Bir daha yapilir mi bilmiyorum ama yapilirsa eger, ev odevimizi yaparak gitmeliyiz bir sonrakine.

Son olarak; parti organizasyonunda emegi gecen tum arkadaslara sonsuz tesekkurler. Gercekten haklari odenmez.

Dipnot (a.k.a. igneyi baskasina, cuvaldizi kendime): %50'si bile bitmemis bir muzik ile compo'ya katildigim icin ozur diliyorum. Muzigi yapmaya partide basladim ve butun gece ugrastim ancak note timing ile ilgili sorunlari zamaninda halledemedim, zaten hala da belli oluyor bazi yerlerinde. Partiden once bir release hazirlayip gelmem gerekirdi, biliyorum.

47
geyik / scener bedduaları
« : 10.12.2006 12:25:18 »
Raster'in denk gelmesin insallah!

48
coding / Edit Plus 2.30 roxxx
« : 10.12.2006 12:23:39 »
Wisdom uses SciTE for everything: http://www.scintilla.org/SciTE.html

(After long long use of Emacs extensively...and many other editors/IDEs.)

49
7dx / 7D6 DEMO PARTY - Parti sonrasi reaksiyonlar
« : 07.12.2006 11:52:08 »
Arkadaslar, bunu yazmak istemiyordum (laf ola beri gele gibi olmasin diye) ama partiye gelemedigim icin uzgunum. Ozellikle de disardan bile olsa bir SID yapip gonderemedigim icin ayrica uzgunum.

Sarajevo'dan selamlar...

50
music / Bir SID'in yapim asamalari
« : 31.10.2006 18:46:38 »
Selamlar,

Yine Hindistan'dayim. Iki gece once ofisteyken aniden SID yapasim geldi ve hemen birseyler yaptim. Dun Vigo ve Hydrogen'e dinletmistim, sagolsunlar guzel seyler soylediler.

Bugun aklima bir fikir geldi: Henuz bu SID'i yeni yapmaya basladigima gore, bir muzigin yapim asamalarini merak eden insanlarla paylasabilirim. Boylece bir muzik nasil olusuyor insanlarin daha iyi bir fikri olur. Ilginc gelir mi bilmiyorum. Ama ilk uc asamayi iletiyorum. Maalesef muzigi yapmaya baslarken aklimda boyle bir fikir olmadigindan cok sık kaydetmemistim asamalari. (Notebook'ta C64 emulator ile calisinca "aman yaptigim sey ucmasin" kaygisi olmuyor haliyle.)

Her bir asama ilgili biraz detay vermeye calisacagim, sorular olursa onlari da yanitlamaya calisacagim, ancak bu thread'i bir SID tutorial'ina donusturmeye simdilik vaktim yok maalesef.

Dosyalar iki parca halinde olacak:

corrupt??.dat
corrupt??.sid

.sid dosyasini SIDPlayer (ya da SID plugin'i destekleyen herhangi baska bir player; XMPlay, WinAMP vb.) ile acabilirsiniz.

.dat dosyasi aslinda rename edilmis bir .prg dosyasi. Bu dosyayi CSDb'den temin edebileceginiz JCH Editor V3.04 (NewPlayer V20.G4) ile C64'te acabilir ve muzigin icerigine ulasabilirsiniz.

Her ne kadar soylemem gerekmese de bu SID'in copyright'i hala bana ait. :-) Henuz release edilmediginden dolayi bir yerde kullanmak ya da icinden bolumler almak istemeniz durumunda once bana bir sormanizi rica ediyorum. (Gecmiste bu konuda dilim yandigindan bunu yazmak zorunda kaldim, kusura bakmayin.)

Sozu cok uzattim. Ilk uc asamayi asagidaki link'ten indirebilirsiniz:

http://kilic.org/download/corrupt01-03.zip

Dosyayi indirip actiysaniz her bir asamaya tek tek bakabiliriz:



corrupt01.dat / .sid

Muzige baslamadan once aklimda olan grand/deep bir sound yaratmakti. Editor'u actim ve basit bir bass enstrumani yaptim. Bu ses ile klavyeden birseyler caldim ve bunu bass ritmi olarak yazdim bir sequence'e. Bass ritmi ortaya cikinca muzik biraz sekillenmeye basladi kafamda.

Ayni nota dizisini kullanarak bir synth arpeggio'su yazdim. Sonra bu arpeggio'yu ikinci bir kanalda, notalari biraz asagiya kaydirarak kullandim, boylece basit bir echo efekti oldu.

Bass sesini biraz kisik tuttum. Bu sayede daha sonra ayni ritmi yuksek sesle caldigimda etkisi daha fazla olsun istedim. Dolgunlugu yakalayabilmek icin once zayifligi aktarmam gerek diye dusundum. Bu ritmi muzigin genel temasi olarak kullanmayi dusunuyorum ve muzigin icinde arada bir bu ritme geri donecegim.

Muzikte fazla tekrar olsun istemiyorum ve progression hizli olsun istiyorum. O yuzden hafiften yankilanan basit bir ritim daha yazdim ve bunu ilk arppegio'lari caldiktan hemen sonra calmaya basladim. Muzigin tonu yavas olmasina ragmen bu biraz hizlica ritim sayesinde bir denge yakalamaya calistim. Bu tip kontrastlari daha sonra da kullanacagim.

Enstrumanlarin programlanmasi, klavyeden birseyler calinmasi, ilk sequence'lerin yazilmasi icin su ana kadar gecen toplam sure: 01:48



corrupt02.dat / .sid

Bass ritminin arasina hi-hat'ler serpistirdim. Bass ritmin akisi yuzunden bu hi-hat'ler istedigim ritmi yakalayamiyor, o yuzden simdilik hosuma gitmese de oyle biraktim. Daha sonra buna tekrar donecegim muhtemelen.

Henuz gecisleri ve ataklari yapmak icin erken olsa da drum baslamadan once tek bir snare ile aklimda olan atagi kismen yapip biraktim. Buna da daha sonra donecegim.

Drum'larin basladigi yerde C64'teki uc kanal sinirlamamasindan dolayi sik kullanilan bir teknigi kullandim: Bass enstrumaninin ilk birkac tick'ine base drum koydum, boylece herhangi bir bass notasi caldigimda once base drum caliyor, hemen arkasindan da bass caliyor. Bu sesi tek basina dinledigimizde bile kulagimiz bu gecikmeyi pek algilayamiyor. O yuzden efektif bir yontem.

2. kanalda hizli ve kesiksiz bir ritim oldugundan o kanali snare'ler icin kullanamam. Bass ritmi bozmamak icin orada da kullanamiyorum, o yuzden snare'leri 3. kanala yazmak zorunda kaldim. Bass ritmi 3. kanala aynen kopyalayip, enstrumani daha gitar benzeri bir ses ile degistirdim. Aralarda da snare oldu. Snare yazmak zorunda kaldigim tick'lerdeki gitar notalarinin eksikligi bass ritmi de ayni seyi caldigindan dolayi hissedilmiyor.

Bass ritmini ayni enstrumanin daha yuksek sesli bir varyasyonuyla caliyorum artik. Ayrica filtre tipini de sesi daha dolgulastiracak sekilde degistirdim. Sesin release'i daha once cok kisikti, simdi onu arttirdim, bunun da dolgunluga faydasi oldu, ayrica biraz yanki varmis gibi oldu.

Gitar icin kullandigim enstrumanin sesi biraz kisik. Basit bir enstruman. Tek amaci bass'i guclendirmek.

Su asamada yumusak bir intro'dan sonra aniden dolgunlasan ve sertlesen bir muzik parcasi var elimde. Ilk bastaki amacima biraz ulasmis durumdayim.

Eger kafamda komple bir parca fikriyle oturmamissam bilgisayar basina, yazdigim birkac ritmin varyasyonlarini bir arada calarak parca nasil devam edebilir anlamaya calisiyorum. Burada da oyle yaptim, ayni ritimleri farkli varyasyonlar ve sirayla calarak muzigin devaminin gelmesi icin kendime fikir vermeye calistim.

Gitar sesini bir oktav ustten calarak muzigin o bolumunde hafif bir cosku ile kizginlik hissini bir arada vermeye calistim. Bu kisim henuz tam istedigim gibi olmadi. Muhtemelen ayni seyi bir oktav daha yukselterek deneyecegim daha sonra.

Varyasyonlardan biri de gitar ritmini alip bunu ring modulation ve synchronization ile caldirmak ve 2. kanal ile karistirmak oldu. Biraz futuristic bir sound oldu gibi.

Bass'in dolgun versiyonu ile intro'daki arpeggio'lari bir arada caldim. Intro'dan daha guzel sound ediyor ama intro'yu yine de daha sessiz ve sade birakacagim sanirim.

Birkac varyasyon daha var, pek soze deger degiller, onlari geciyorum.

Sure: 03:47



corrupt03.dat / .sid

En son olarak cift gitar ve bass bir arada caliyormus gibi denedim. Bu bolum su anda oldukca amator sound ediyor, daha sonra duzeltecegim.

Ayrica, son save'de parcanin sonuna biraz sessizlik ekledim. Loop eden muzikler "bilgisayar muzigi" hissinden kurtulamiyor kanimca. Cogu zaman bu hosuma gitse de bu muzigi direkt loop ettirmemeyi dusunuyorum. Bu is ayrica duzgun bir wav/mp3 export alabilmek icin gerekliydi (SIDPlay'de wav export alabilmek icin export suresini girmeniz gerekiyor.)

Sure: 03:53



Bilmiyorum yazdiklarim ne kadar anlamli ama simdilik bu kadar. Umarim biraz olsun ilginc geliyordur ya da belki birilerine yardimci olabilecek birkac ipucu vardir. Gelen (gelirse :-) ) tepkilere gore bu yazilari biraz daha sekillendirebilirim saniyorum.

Yaziya baslarken de belirttigim uzere teknik detaylara (tick vb.) ve ozellikle de SID ile ilgili detaylara girmiyorum. Bu konularda yeterince bilgi var Internet'te. Onlar hakkinda da yazarsam bu yazi bitmez gibi gorunuyor, biraz da o yuzden ustunden geciyorum. Yine de kafaniza cok takilan bir soru olursa cevaplamaya calisayim. Buraya yazarsaniz ben olmasam bile bilen baska biri cevaplar mutlaka.

Muzige birseyler ekledigimde tekrar yazacagim.

Simdi yazdiklarimi tekrar okudum da cogu cumleyi kotu dil kullanimi yuzunden ben bile anlamadim. :-) Hindistan insani yoruyor, mazur gorunuz.

Sevgiler,

Wisdom / Crescent

51
geyik / Roger Waters'a bilet ariyorum
« : 19.06.2006 16:06:29 »
Selam,

Roger Waters konserine bilet ariyorum. Temasa gecmek icin ozel mesaj atabilirsiniz.

52
geyik / Avrupa'nin ortasinda PiRAMiT
« : 09.06.2006 12:06:51 »
Biri Indiana Jones mu dedi? :-)

Abicim link icin sagol, ben aksam girdim olayi falan arastirdim, geldim burada millete anlattim da bi turlu olayi ilk nerden duydugumu hatirlamiyordum, simdi foruma tekrar bakinca gordum. :-)

Benim Bosna'da uzun sure kalmisligim var, etrafi bilirim biraz, gitmek istersen gideriz beraber. Hindistan'dan da Indiana Jones tecrubem var zaten, sirtimiz yere gelmez beraber, merak etme. :-)

53
geyik / impetigo & mr. long box
« : 04.05.2006 10:28:12 »
Super resimler icin tesekkurler Emre. Impetigo foruma girmediginden onun yerine ben soyleyeyim istedim. :-)

2-3 hafta sonra Istanbul'dayim, bir iki tek atariz. ;-)

54
demoscene / sid müzikleri lazım (.sid olarak)
« : 28.04.2006 20:24:48 »
"HVSC'de turk yok bildigim kadariyla"

Axl, Babyface, Defbeat, Hydrogen, Impetigo, Nightlord, Slowhand, Sonic.

55
geyik / wisdom yaslaniyor
« : 17.04.2006 09:02:10 »
Selam arkadaslar,

Dogum gunu tebrikleri icin hepinize cok tesekkurler, Hindistan diyarinda cok iyi geldi. :-)

Foruma bir suredir girmedigim icin mesajlari zamaninda goremedim, Kursad haber verdi sagolsun.

Sevgiler.

56
nightshift / NIGHTSHIFT 06 - RELEASES
« : 16.03.2006 07:47:59 »
Resident'in Caret'ini ben de oldukca begendim. Software rasterization kullanan herhangi birseyi digerlerine gore daha ustun tuttugumdan Caret'i begenmemem olasilik disi zaten.

Caret; textmode kullanarak biraz alternatif olmasi, muzikle senkronizasyonu on planda tutup bunu da gayet basariyla gerceklestirmesi, sade ama goz alici efektlerle guzel bir is.

Lakin, Caret'ta daha once gormedigimiz yeni hicbir efekt yok. Bu acidan, Caret'i Hardwired ya da diger cult demo'larla ayni satirda zikretmek bana gore mumkun degil. Resident su anda cok iyi gidiyor ama Hardwired ile beraber bahsedilecek bir demo yapmalari icin daha gitmeleri gereken epey yol var.

57
bronx / Tacs From Turkey
« : 13.03.2006 15:48:02 »
96-97 gibi Doruk BBS'e takiliyordu diye hatirliyorum.

58
çeşitli / ılk Türk Kız Scener
« : 10.03.2006 10:10:21 »
Kizkardesim de 93 yilindan beridir inofficial olarak scene'de. Bir ara Elvira/Crescent diye memberlist'imizde gorundugu de olmustu. Favori coder'i Flamingo/Light, favori muzisyenleri Danko ve Drax. Favori demo'su Brutal 2/Light. :-) 7D5'e de gelmisti ancak herhangi birsey release etmedi. Master'ini bitirsin, Crescent'in gelecekteki uber-grafikeri olacak. :-)

59
nightshift / nightshift reportz
« : 07.03.2006 14:21:44 »
Server tarafindaki MIME settings ile ilgili bir problem var sanirim, browser binary dosyalari text seklinde acmaya calisiyor.

60
nightshift / paylaşılamayan 'flocks of birds'
« : 07.03.2006 00:40:42 »
Skate, iste her zamanki gibi olaylara yine at gozluguyle baktigin icin hicbir zaman scener olamayacaksin sen.

Karsindaki kisi aciklama yaptiginda bunu surekli "hatasini anladi geri cekildi" diye garip bir yanilsama icinde olman da ayri bir konu. Tekrar ediyorum, ben herhangi bir hata yapmis, sonra bunu (tanriya sukurler olsun ki senin sayende) anlamis ve bunun ustune "Spritus'u uyarmaliydin" demis degilim. Basindan beridir boyle dusundugum icin bunu soyluyorum. Ama neden bunu simdi soyluyorum? Cunku, "Sana ben cevap vermiyorum. Efektin sahibi olan Spritus cevap versin." diyen kisi alakasiz bir forum konusu altinda kendince bana "cevaben" laf sokmus, ustelik iki gun once yuzyuze yapilmis bir konusmayi foruma tasiyarak. Kaldi ki sen bu Spritus ile ilgili mesajini foruma atmadan once tam olarak ayni seyi (yani "Spritus'u haberdar etmeliydi" konusunu) telefonda baska scener arkadaslarla konusmustum zaten.

Benim, ne senin ne de bir baskasinin gazina falan ihtiyacim yok. Kimsenin gazina ihtiyacim olmadiginin en buyuk kaniti da Hindistan'dan kalkip tamamen kendi cebimden partiye gelmis olmam ve partide hasta olmama ragmen (az once serum verildi hastanede ve eve dondum) deadline'a 4 saat kala ilk 3'e girecek bir muzik yapmis olmamdir. Ben 17-18 sene once dagin basinda assembly ile kendi kendime release yaparken sen muhtemelen yeni yeni joystick kullanmayi ogreniyordun. Son zamanlarda code anlaminda release yapmiyor olmam arkada birseyler yapmiyor oldugum anlamina gelmiyor. Sadece benim release anlayisim seninkinden ve buradaki bircok kisininkinden farkli. Nesi farkli, o zamanla anlasilir.

Haddini bil Skate. Burada tek olay yasadigin adam ben degilim. Olaylari da hep bu patavatsizligin ve sonrasinda sana durum aciklanmaya calisirken haddini bilmemezligin yuzunden yasiyorsun. Yanlis anlamaya ve anlasilmaya son derece meyilli bir adamsin. Bunu duzeltmek kendi elinde. Kotu niyetli biri degilsin ama dogru tarzdan cok uzaksin.

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9