İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ssg

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23
61
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 19.04.2011 09:59:09 »
bu acidan demoyu ayrica basarili buluyorum. zira cpc scene'ini de silkindirecek hatta baska platformlarda takilanlari dahi cpc'ye cekebilecek kiskirticilikta olmus. iste "bugune kadar aletin %6 kapasitesini kullandiniz", "cpc scene bugune kadar akliniz nerdeydi?", "vanity birden fazla axis'te vektor ceviremiyor musun?", "bu da senin rotozoomer'ina takke olsun", "c64'te bu yaziyi okuyamazsiniz" vb super.

62
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 19.04.2011 01:19:30 »
biri c64'te spin yapmis ama komik olmus zira cpc'de kucuk logonun yavas ve dandik gorunmesi zaten c64'le dalga gecmek icin (kaynak: interview). c64 implementasyonunun kucuk logoyu hizli dondurup buyugunu yavas dondurmesi ironiyi tamamlamis :)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Yv-_iEs5ksc&feature=player_embedded[/ame]

63
tr scener discussion / İstek Ve Şikayetler
« : 28.03.2011 10:20:21 »
aman diyim yapmayin onu benim mesajlarimi da moderator onayina gonderiyo bu alet. (ayni thread'e arka arkaya iki mesaj atarsam). mesajlarimiz ucmasin seker de yiyebilsinler.

64
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 25.03.2011 19:47:36 »
@alco yok migros'ta vardi ama cok pahaliydi. online bulamadim. yoksa mecidiyekoy'de tavuk donerciler arasinda oldugu kesin de oyle gidip mecidiyekoy'de hazine avciligina vakit ayirmak zor geldi. pc power supply'i kolay. hatta var galiba bi tane. cpc calisir halde zaten. muthis calisiyor :)

65
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 25.03.2011 10:31:18 »
@skate senin yaklasimin ideal olan bence zaten. benimki "premature optimization" denen yanilgi. ama dedigim gibi bunu genel gecer bir pratik olarak degil z80 instruction set'e adapte olma pratigi olarak yapiyorum :) kendime bir challenge belirliyorum "hic memory kullanmadan sprite basma kodu yazabilir miyim" diye onu puzzle gibi cozmeye calisiyorum :)

66
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 24.03.2011 21:43:05 »
@alco: 3.5" drive ve 5.25" slotlu kablo bulamadim :(

@skate ahahah 6502'de 3 tane register'la kod yazabilen birinin z80'deki 5 tane 16-bit register + 1 akumulator + ve tum bunlarin evil twin'leri (mirror register'lar) ile is yapmamasi imkansiz bence :) benimki biraz "ne kadar az memory'ye ulasirsam o kadar hizli olur" gibi garip bir cikis noktasindan geliyor ama tamamen batil. yoksa mesela ix, iy register'larina erisim instruction'lari memory'ye erisim kadar vakit alabiliyor. ote yandan register'larla dalasmak instruction set'i tanimak acisindan da iyi bir pratik. her instruction her register'i operand olarak almiyor her register'i birbirine yukleyemiyosun falan. o tur seyler icin. aksi halde manyaklik benimki.

67
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 24.03.2011 01:03:32 »
@skate: evet assembler directive.
@alco: daha 3.5" takamadigimdan bakamadim cpc'de :(

68
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 23.03.2011 22:25:13 »
aslinda video memory'de her 2048 byte'lik blok arasinda bir de 32 mi 64 byte mi ne overflow byte serisi var ama oralarda bir sey tutmak icin hafizanin geri kalaninin tamamen dolu olmasi lazim. onun icin gerek yok evet. ekran silmek kolay. ama dedigim uzere su @hades'in kodundan daha hizli olabilir mesela aklima gelen bir yontem:

Kod: [Seç]

ld    hl,0  ; video memory #ffff'te bitiyor normalde
ld    sp,hl
ld    b,#20 ; #40 / 2
.loop:
defs #100,#e5 ; 256 tane push hl
djnz loop

69
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 23.03.2011 20:08:28 »
@skatE: z80'de block copy instruction'lari var (x86'daki "rep movsb" muadili) (sozkonusu instruction'lar: ldir, lddr). bunlari kullanarak block set de yapabiliyosun (destination = source + 1, diyerek). ama hatirladigim kadariyla bunlar esdegeri assembly kodundan daha yavas calisiyordu. bunun otesinde cpc'nin video memory layout'u o kadar karisik ki block instruction'lardan ne kadar istifade edebileceginden de emin degilim. (normal ekranda ikinci line ilk line + 2048'den basliyor, overscan'de de ayni mantik sozkonusu, o yuzden bi kere tek renge gecince gerisini yardir gitsin yapamiyosun, illa ki her satirda tekrar sonraki satirin nereden baslayacaginin hesabi gerekiyor)

eger "read + compare + branch" uclusu "read + write"'tan hizliysa tabi delta daha iyidir. ama ben neticede z80'de bir sprite basma kodunu bile bitiremedigimden (hatirlarsaniz gectigimiz bolumde register'lari tuketmistim) bu konuda kendimi otorite gormuyorum :)

70
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 23.03.2011 12:11:22 »
@nightlord: bence de realtime degil ama overscan cozunurlugun 384x280 oldugunu dusunursen 16k vram kullanarak baya buyuk bir alanda double/triple buffering'le vector fill yapiyor yapiyor o muthis.

71
c64 / bill gates' easter egg
« : 22.03.2011 22:51:28 »
@skate: kodu birden fazla kisi gelistiriyorsa riskli bi hareket, adam kodun ne is yaptigini bilmeden performans optimizasyonu icin alignment ya da instruction degistirmeye kalkar. o yuzden bu yaklasim daha az riskli gibi. bir de ortaya cikan tablo "supheli" de olabilir sintable'in devami oldugundan. cikan degerleri daha az suphe ceker gorup oyle birakmis da olabilir.

72
geyik / şaka mı lan bu? :)
« : 22.03.2011 11:31:54 »
ben aldim cok guzel. ekranda sekiller ve sesler cikiyor. kesinlikle verdiginiz paraya degiyor.

73
c64 / bill gates' easter egg
« : 22.03.2011 11:23:57 »
cok uzun ama okumasi cok keyifli bir makale. adam easter egg'i "bill gates'in kendisi mi baskasi mi yazmis?" konusunda dedektif gibi calismis :)

http://www.pagetable.com/?p=43

74
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 21.03.2011 17:24:30 »
cpc scene'ine yabanci olanlar icin soyle diyeyim: bu demo amstrad'da cikabilmis en iyi demodan yuzbin kat daha iyi. butun efektler overscan screen'de yapilmis. 3d rutinlerinin neredeyse tamami 50fps ve full screen overscan. cpcwiki'de bi yigin coder efektlerin nasil yapildigini anlamaya calisiyor.

ben acikcasi sadece video'sunu gorseydim "fake" diyecek kadar inanilmaz buluyorum bu demoyu. cpc kodlamadan anlayanlar biraz daha ilimli yaklasmislar "hmm texture twister etkileyici" demekle yetiniyorlar :)

rhino, batman vuelve'de amiga coder'iyken 15 yil sonra scene'e amstrad demosu yapmak icin donmeye karar vermis. boyle bir scene comeback gorulmedi.

75
demoscene / Batman Forever by Batman Group
« : 21.03.2011 16:43:49 »
oh beee nihayet! ahahah

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23