İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ghost

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6
31
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 19:39:30 »
Alıntı yapılan: nightlord;14188
Ghost Abi bak :) hakli ciktim ;)


hehehe ne bilim ben yav boyle olacagini. :) saka bir yana ben cok hoslandim bu tartismadan. kendim icin bir seyler cikarabildim. su an pc demolarina biraz daha degisik acidan bakiyorum mesela. boyle uslu uslu devam ederse okumaya da devam edecegim.

32
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 16:48:55 »
Alıntı yapılan: skate;14180
@ghost: benim 64cü olduğumun farkındasın dimi. :) benim en son yorumum da ref'e hitabendi. yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum ;)


:) neyse konuya geri donersek; goreceli bir karsilastirma yapmak gerekirse c64 ve amiga'da scene, her zaman oyun firmalarindan bir adim ondeydi. ayni seyi pc icin soyleyemiyoruz. en azindan simdilik. render kalitesi tavana vuran oyunlar var mesela. ama motor hayvanlama buyuk. ha simdi debris citayi yukseltmis olabilir (.produkt hala benim gozumde debris'den cok daha baba demo onu da belirteyim arada), bundan sonra pc'nin sinirlarini zorlayacak daha fazla demo cikabilir. onu gorecegiz hep birlikte sanirim.

33
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 16:06:24 »
Alıntı yapılan: skate;14178
Breakpoint partisinden kısa bir süre sonra "PC Demoları" diye bir başlık açılırsa onlarca mesaj sonunda iş dönüp dolaşıp Breakpoint winnera gelir tabii, bunda bir acayiplik yok. Ben "herkes bu demoyu ben yapardım havasına bürünüyor" demiyorum yalnızca eleştirirken yapılabilirliğini herkes kendi standartlarına göre ölçüyor ya da en azından benim gözlemim bu yönde. Ben de diyorum ki değerlendirmeyi yaparken bu demonun render kalitesini göz önünde bulundurarak yapın. Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris. Sanırım bu yüzden uzadı bu konu.


sakin ol yav. :) tamam pc demolari super. gactim ben amanin.

34
demoscene / pc demolari
« : 17.04.2007 15:30:44 »
benim o demoyu yapip yapamayacagimin bir onemi yok ki. ben matrix filmini de cekemem, ama yorum yapamayacagim anlamina gelmez.

bir de aslinda debris'i tartismiyoruz, ama nedense donup dolasip ona geliyor konu. elbette ki istisnalar var. ama benim ilk postuma donecek olursaniz genelinde hissettiklerimde herhangi bir degisiklik yok.

35
demoscene / pc demolari
« : 16.04.2007 07:08:32 »
Alıntı yapılan: anesthetic;14141
benim izleyeceğim yöntem şu olurdu: t0 anında explosion p0 noktasında başlasın ve yayılma hızı v olsun.

objeyi çizerken p0 merkezli ve (t-t0)*v yarıçaplı küre patlamanın tamamen gerçekleştiği hacim olacak. yani p0 merkezli ve giderek yarıçapı büyüyen bir küre.

vertex shader ile küçük poligonlara bölünmüş objede bu kürenin içinde olan her vertexi kürenin yüzeyindeki en yakın noktaya gönderirim.
...



akla daha yatkin hakaten.

36
demoscene / pc demolari
« : 16.04.2007 05:24:10 »
Alıntı yapılan: nightlord;14139
...
... ya da parcalari tam kopma anindan itibaren ic yuzeyleriyle beraber render ediyorlar. (kopmadan once ic yuzeyleri render etmiyorlar)


benim tahminim de bu yonde oldu.

bilmiyorum, buyuk bir objeyi kucuk parcalardan uretmek, tek bir objeyi kucuk parcalara ayirmaktan daha kolaymis gibi geliyor bana.

37
demoscene / pc demolari
« : 15.04.2007 23:42:48 »
Alıntı yapılan: nightlord;14111
sunu belirtmeden gecemeyecegim:

Procedurel olarak arbitrary sekillerde modeller uretip bunlari real time olarak binlerce daha kucuk parcaya bolmek ve o parcalarin fiziksel olarak yeterince inandirici sekilde hareketlerini saglamak, c64'te textured hires kub cevirmekten daha kolay degil. Tabii bu kisiden kisiye degisebilir. Bu yapilan 64K 128K falan degil 20MB demo olsaydi yine gayet zordu.

Bak valla boyle :) Inanmayanlari size limitsiz olarak bir engine yazmaya davet ediyorum. Ben size arbitrary bi .x modeli vericem. Siz de onu parcaliycaksiniz :)

...


ben tam aksini dusunuyorum. procedurel olarak uretilmis objleri parcalamak, elle yapilmis .x objesini parcalamaktan daha kolaydir. cunku prosedurel olarak urettigin modeli parcalanabilir olarak yaratabilirsin (atiyorum kup/kure bloklarin bilesimi olarak). yani obje yaratimi bittiginde zaten parcalanmaya hazir halde olacaktir. oyle demo esnasinda hesaplanmasi gerekmez, demo baslamadan once yaratilir komple o sekilde.

ha otur yaz desen, yazmam. zaten o kadar optimize bir kod cikaramam, ayrica tembelin tekiyimdir. :)

38
bronx / Tunç "Turbo" Dindaş Röportajı
« : 15.04.2007 23:33:16 »
cok guzel olmus.

39
demoscene / pc demolari
« : 14.04.2007 12:07:51 »
e iste modeller parcalanmis, vs vs bunlar beni pek etkilemiyor pc'de. baktigim zaman nasil yapildigini gorebiliyorum. elle tutulur gozle gorulur basari noktalari yakalamak cok zor pc'de. mesela o kadar texture ve ses'i 64Kbyte sigdirmak ovunulecek bir basari benim gozumde. ama yok iki marti havada carpismis, sonra tozlara ayrilmis, tozlar akip bronx logosu yapmis. sonra logo erimis daga kacmis falan filan bunlar cok fazla etkilemiyor beni.

40
demoscene / pc demolari
« : 13.04.2007 04:27:58 »
flame'lik bisey yok yav. var mi yoksa hehe. valla amacim o degildi.

hayir pc demolarinda yapilanlar eger kod minimal degilse, grafik framework'u yerine elle kodlanmis rutinler kullanmiyorsa beni etkilemiyor fazla. cunku hafiza acisindan elini korkak alistirmazsan su anki pc donanim/yazlimiyla duzgun bir seyler yapmak o kadar da zor degil.

ha guzel bir hikayesi olur, bir seyler anlatir o platformdan ayri olarak guzel olur. o tur demolara bir sey demiyorum. onlar ayri.

41
demoscene / pc demolari
« : 13.04.2007 01:29:33 »
yav pc demolarinda dosyanin buyuklugunden baska hic bir sey beni etkilemiyor nedense. c64 olsun, amiga olsun severek hayranlikla izliyorum. ama pc demolarindan nedense o kadar etkilenmiyorum. ben miyim acaba boyle hisseden bir tek?

42
geyik / Ekşi Sözlük Mahkeme Kararı
« : 10.04.2007 16:19:41 »
Alıntı yapılan: disq;13982
ulkemizde sistem bu sekilde islemediginden bu olamiyor. ("uyusturucu kullanimi" vb. yasadisi konulardan bahsediyorsak)

ayrica hosgeldin ssg :p


olmadigini biliyorum. ben ideali yazmistim (kendimce)

43
C=++ / C=++ 'a has eklentiler
« : 06.04.2007 21:36:38 »
peki ilerde singleton class yerine static keyword'u kullanmayi dusunuyor musun? yoksa hep boyle mi kalacak?

edit: c64'de C++ yazacagimdan degil. compiler yapimina ben de merakli oldugum icin soruyorum.

44
C=++ / C=++ Compiler 0.1.0
« : 06.04.2007 19:49:03 »
biravo ne guzel. nerden aklina geldi bunu yapmak peki? hani yok diye mi yaptin yoksa icinde ukte mi kalmisti yillardir?

45
bronx / dedicated 2 gnostic!
« : 06.04.2007 00:49:35 »
Alıntı yapılan: tURbO;13794
Bok var gittin oralara..
 
Turbo derki;
"Amerika ya guvenenin 1 ayagi cukurdadir"  :)


gonul ferman dinlemiyoooor, yok mu bunun ilaci.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6