İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - tesla

Sayfa: [1] 2
1
fat agnus abla / Hosting Tavsiyesi
« : 23.01.2014 15:49:05 »
Uzun bir aradan sonra tr-demoscene'e bir şeyler yazıyorum holleeey, ama scene'den alakasız bir soru olması da biraz üzücü. Neyse o kadar da alakasız sayılmaz, cevaplara göre Resident'in tekrardan bir sitesi olabilir.

Hızlı, güvenilir ve ucuz bir hosting önerebilir misiniz? (Web, database, file içinde)

Hostgator hariç (aranızda hostgator'u severek kullananlar olduğunu biliyorum, ben de kullanıyorum ama her sene daha pahalı oluyor ve serverlarına türkiye üzerinden erişim çok yavaş)

Bir de şuna denk geldim geçen, vallahi bedavayız, biz de yalan yok diyor, napayım inanayım mı? : http://www.serversfree.com/ 
Bu serversfree'yi kullanan varsa nedir, ne değildir biraz bahsedebilirse çok güzel olur.


2
Yığın bellek parçalanması – Heap fragmentation

100 lerce megabyte boş belleğiniz olduğu halde altı üstü 5 mb için “new” - “malloc” dediğinizde “bad_alloc” aykırı durumu (exception) alıyorsanız anlaşılan o ki belleğiniz sorumsuz bellek yönetiminiz yüzünden kevgire dönmüş ve size peşi sıra dizilmiş 5mb’lık boş bir yer ayarlayamıyor!
ışte geçtiğimiz Cuma başıma gelen tam da buydu.  Aslında her oyun geliştirme kitabında bu konuyla ilgili bir bölüm olur. Zaten gigabytlar dolusu yeri ben nasıl doldurayım deyip çok sallamadan geçerdim. Ama gel gör ki başa geldi, başa gelince atladığım yerleri tekrardan bir üzerinden geçtim =) bir musibet bin nasihat hesabı.

Hemen neler olup bittiğini daha iyi anlamak için bir araç aradım ve VMMap’i buldum. Gerçekten çok başarılı bir araç, bellek sorununuz olsun olmasın programınızın neler çevirdiğini daha iyi anlamanız için her zaman kullanılabilecek bir araç. (Daha detaylısı için bkz. WinDbg)

VMMap’ten “free memory” ‘yi seçip, büyüklüğe göre sıraladığınızda kullanabileceğiniz boş bellek bloklarını görebilirsiniz. Tüm boş bellek blokları toplamı yüzlerce MB edebilir ama bir seferde alabileceğiniz en büyük miktar ordaki en büyük blok kadardır (ben öyle anladım). Benim durumumda 3, 5 MB’lardan oluşan yaklaşık 200 MB’lık bir alanım vardı ama 5 MB’dan büyük bir .tga yüklerken göçüyordu sistem.



Ekran görüntüsünde “Free Space” seçilmiş “Size”’a göre sıralanmış ve en büyük bellek parçasının 2048 byte olduğu görülüyor ama toplamda 61 MB boş yerimiz var. ışte bu gibi durumlarda 3 MB’lık bir texture yükleme bizi cortlatıyor. Aslında görev yöneticisinden bakarsak daha bir kaç GB daha sanal belleğimiz (virtual memory) var  ama bizim uygulamamız için ayrılan maksimum sınır 2GB olduğu için bizim şimdilik 61 MB’ımız var görünüyor.

Kullandığımız oyun motoru kör topal da olsa çalışan ve epey bir yıldır kullanılan bir sistem. (Image Space Corp. tarafından yazılmış). Çok mecbur kalmadıkça motoru değiştirmememiz gerekiyor, bu yüzden kitaplarda bahsi geçen yöntemleri uygulamam pek mümkün değildi. Aslında motorun kendi bellek yöneticisi var ama aktif değildi, ilk deneme olarak onu aktifleştirdim. Yorum satırlarının yalancısıyım, dediğine göre talep edilenden biraz daha büyük bellek blokları alıp, yeri gelince kaydırma yapıp bu parçalanma sorunlarını azaltıyormuş. Dediği gibi de yaptı ama durum daha kötüye gitti nerdeyse hiç boş yer kalmadı, görev yöneticisinden bakarsak daha yerimiz var ama VMMap öyle demiyordu. Tek bir ipucu vardı, her seferinde 2GB civarına bir üst limite takılıyorduk, peki neden 2GB? Bu soru üzerine google’dan gelen ilk sonuçlar dikkat çekiciydi...

Devam edecek...

3
geyik / P3rsp3ctiv3 (perspective)
« : 04.07.2011 00:12:51 »
Yerli yapım güzel bir kısa film (Commodore 64 içerir)

http://vimeo.com/20859205

4
çeşitli / Grafitti burada Turbo nerede?
« : 15.08.2010 12:19:22 »
Dün kasabaya alışverişe inmiştim, baktım siloyu boyamışlar, dünyanın en büyük grafitti projelerinden birisi diyor. Bana biraz abartılı geldi ama bir bilene sormak lazım, o yüzden Turbo nerede? :rolleyes:

Mariestad Grafitti projesi

5
çeşitli / CAVE Rally
« : 05.05.2010 06:11:45 »
Tez konumuz CAVE simulasyon sistemleri üzerine olduğu için bir süredir bunla haşır neşirdik. CAVE dediğin içine girilen bir küp ve kübün duvarlarına görüntü yansıtılmasıyla oluşturulmuş bir simulasyon ortamı. Örnek bir CAVE. Bizim kullandığımız Cave 4 ekranlı.

Hem CAVE ortamını denemek, hem öğrenmek için Unity'nin network örneğini CAVE'e aktarmayı denedik, bir kaç başarısız denemeden sonra sorunsuz bir şekilde çalıştırdık. Deneme amaçlı yaptığımız oyun baya sarınca kendi haritamızı yaptık, kamera açılarını ayarladık, Unity'nin nimetlerini olabildiğince oyuna koymaya çalıştık. Sonuçta ortaya Cave Rally çıktı, 2 jetona oynatıyoruz :P

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=hlYxPn4fEpA]CAVE Rally youtube[/ame]

Oyun daha tam bitmediğinden şimdilik sadece vidyosunu paylaştık, zaten tek bilgisayarda oynaması sarmıyor :) , ama bitince evde 4 ekranla oynamak isteyenler için bir sürüm yapıcaz.

Teknik detay:
Cave'de her ekranı ayrı bir bilgisayar yönetiyor, yani 4 ekran için 4 bilgisayar-istemci var ve hepsinin bağlı olduğu 1 sunucu. Oyuncuya arabanın içindeymiş hissi verebilmek için, kamerayı arabanın içine koyup 4 farklı yöne çevirip, ayrı ayrı derleyip ilgili istemciye(client) yerleştirdik. (Arabanın ön tarafını 1 nolu istemciye, sağ tarafını 2 nolu istemciye.... gibi)  
Oyun başlarken her istemci sunucuya bağlanıyor ve kameralarını sunucudaki arabaya bağlıyorlar. Yani basit olarak, istemciler sadece belli bir açıya sabitlenmiş gözlemci olarak sunucudaki arabayı takip ediyorlar. Böylelikle örneğin arkadaki ekran, sürekli arabanın arkasını gösterecek şekilde ayarlanmış oluyor.

6
çeşitli / Digital: A love story
« : 18.03.2010 03:59:48 »
Oyunu ilk olarak tigsource.com'da gördüm, ekran görüntülerinden Uplink gibi bir oyuna benziyordu, Uplink tarzı kaç oyun oynadıysam hiçbirinde aynı tadı bulamamıştım. Bakalım, belki bu seferki iyidir dedim ve başladım oynamaya...

Ve bitirmeden başından kalkamadım. Müzikler, hikaye, bbs, Amiga, hacking...

Daha fazla yazıp, oyunun heyecanını kaçırmak istemiyorum, hekesin seveceği tarzda bir oyun değil, ama gene de bu forumdaki bir çok kişinin ilgisini çekeceğini düşünüyorum, buyrun siz kara verin: Digital: A love story


ps: Ragnor bak senin için Linux versiyonu olan uygulamalar paylaşıyorum ;)
ps2: 5 saatlik multiprocessor systems sınavından sonra ilaç gibi geldi.

7
geyik / 7d9 bilgi yarışması
« : 20.12.2009 14:18:41 »
7d9 bilgi yarışmasında kameraya takılanlar.... :)


8
geyik / Bu gün bayram...
« : 20.09.2009 11:16:20 »
Herkesin Ramazan bayramı kutlu olsun, sevdiklerinizle beraber mutlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle...




9
music / Nectarine Demoscene Radio...
« : 25.08.2009 15:48:17 »
Server göçmesi, hard disk yanması, hacklenme.... yıldırım düşmesi :P gibi bir sürü nedenle her sene kaybolan Nectarine radio farklı domain isimleri ile her seferinde geri geliyordu.

Bu sefer baya bir geç farkettim ki www.scenemusic.eu ile geri gönmüş. Ayrıca anasayfada şeftali adlı eklenti ile karşılaşmak da hoş bir süpriz oldu. şeftali ile firefox statusbar'dan Nectarine onlinerına erişmekle kalmıyoruz aynı zamanda istek listesini görme, çalan müziğe oy verme... gibi bir çok özelliği mevcut.

şeftali'yi korkut nickli bir üye yapmış. Forum dışında da gizli TR-scener'lar var sanırım ;)

10
resident / Bir zamanlar Resident...
« : 20.05.2009 22:48:24 »
http://residentmembers.blogspot.com/

Mad Programmer'dan dec1pher'a :) kadar yakın tarihimiz. Güzel günlermiş.

11
çeşitli / Java4K 2009
« : 08.01.2009 01:14:45 »
Java4K contest 2009 başlamış. Sürekli takip ediyordum burayı, site uzun zamandır güncellenmiyordu. Bir gaflet anımdan yararlanıp 2009 yarışmasını ilan etmişler, siteyi de baştan sona yenilemişler. (vay köftehorlar)

Neyse ilgilenenler için, 1 ay geçmiş, 1 ayınız kalmış(31 Ocak 2009). :cool:

12
geyik / Amiga tribute....
« : 21.10.2008 02:06:13 »
Amiga severler için güzel bir video

13
buluşmalar / Ankara Scene Meeting (16.8.2008)
« : 20.08.2008 02:40:27 »
Diğer haftalardaki ufak buluşmalardan farklı olarak bu sefer tam kadro buluştuk. Uzun zamandır buluşmaların aranan ismi Anesthetic ordaydı. Ve yaz okulu yüzünden hem kendini hem bizim buluşmaları baltalayan Ragnor da ordaydı(hehe).

Buluşmada herkes yakın gelecekteki planlarından bahsetti. Durum pek iç açıcı değilse de çok da vahim değil. Scg ve Anesthetic gibi usta coder'ların biraz isteksiz olmaları en önemli sorunlardan. Flexi her buluşmada olduğu gibi, heran bir 64k için hazır görünümü veriyor. Ragnor yaz okulunu başından savdıktan sonra Atom ile bütünleşmiş durumda. Ve ızmir'deki takım arkadaşlarına ulaşmaya çalışıyor. Tesla ve Chaosmaker ise master haydi bastır olayları yüzünden son hazırlıklar ile meşguller.

Buluşmadan bazı fotoğraflar:



Ragnor'un yurt lobisinde bulup getirdiği dergide 7D7'ile ilgili haber ve fotoğfarlarımız vardı.  Hem şaşırdık, hem sevindik :o

 

Eh, görüldüğü gibi hava kararana kadar oturmuşuz, en son uykumuz gelince dağıldık. Baya muhabbet etmişiz anlaşılan. Spritus olsa en az 2 meetro çıkardı burdan. ^_^

ışte bir buluşma daha böyle geçti. Ankara tayfasından sevgiler, long live tr-scene! :cool:

14
geyik / vector images :)
« : 20.02.2008 11:05:26 »
Forward mail ile gelen bu javascript'i paylaşmak istedim.

Önce içinde bol resimli bir sayfa açıyoruz, ve sonra adres satırına şu scripti yazıp çalıştırıyoruz.

Kod: [Seç]
javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.images; DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style;DIS.position='absolute'; DIS.left=Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5;DIS.top=Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5}R++}setInterval('A()',5); void(O);

15
Tatile gider ayak intromuzu yayinlayip öyle yola çıkıyorum. Görüşmek üzere dostlar.

PC: intro2x - PC
Gp2x: intro 2x - Gp2x

Sayfa: [1] 2