İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - tesla

Sayfa: [1] 2 3 ... 29
1
demoscene / Ynt: Regularity
« : 06.01.2023 14:06:00 »
Ahara, Plazma dergisi son sayısını bulmaya geldim senin mesajını gördüm. Sinsi sinsi demo yayınlamışın  8) 8)

Valla yıllar sonra bir Resident ürünü görmek beni mutlu etti açıkçası. Eline sağlık flexi.

Öncelikle müzikler çok iyi. Bunu da arşive ekliyorum, durup durup senin müzikleri oyunlarda kullanma gibi bir alışkanlığım var. Demo genel olarak oldschool olmuş, fractallı ekranı baya sevdim. Her an bi hareket yapacakmış gibi duruyordu ama yapmadı ama yapsaydı müthiş olurdu. One man army ürün yayınladığın için respectlerimi sunuyorum. Bir ara bir yerlerde denk gelelim görüşelim.


2
fat agnus abla / Hosting Tavsiyesi
« : 23.01.2014 15:49:05 »
Uzun bir aradan sonra tr-demoscene'e bir şeyler yazıyorum holleeey, ama scene'den alakasız bir soru olması da biraz üzücü. Neyse o kadar da alakasız sayılmaz, cevaplara göre Resident'in tekrardan bir sitesi olabilir.

Hızlı, güvenilir ve ucuz bir hosting önerebilir misiniz? (Web, database, file içinde)

Hostgator hariç (aranızda hostgator'u severek kullananlar olduğunu biliyorum, ben de kullanıyorum ama her sene daha pahalı oluyor ve serverlarına türkiye üzerinden erişim çok yavaş)

Bir de şuna denk geldim geçen, vallahi bedavayız, biz de yalan yok diyor, napayım inanayım mı? : http://www.serversfree.com/ 
Bu serversfree'yi kullanan varsa nedir, ne değildir biraz bahsedebilirse çok güzel olur.


3
Scenesat'dan ne güzel takip ediyordum, canlı yayından izlemek çok güzel olacaktı ama bir anlık gaflet uykusu ile sabahı edivermişim. Yine Glance çizgisinde olan güzel bir demo olmuş. Özellikle Greets'deki efekt X party'i coşturmuştur diye tahmin ediyorum. (ah işte izleyeydim canlı olarak). Geçişler biraz eksik bir de demo biraz kısa olmuş, o da %80 olmasından olsa gerek.

Dans animasyonunu kinect ile yakalayıp ordan c64'e aktarıldığını tahmin ediyorum, peki o zaman dans eden kimdi? Hareketleri beğendim :) Yoksa bir video görüntüsünden mi yakaladınız?  

Yabancı partilere gidip, release yapan Glance gibi bir gururumuz var, daha ne isteyelim, tebrikler.

4
resident / drey resident'ta
« : 20.07.2012 06:10:19 »
Evet doğru dedin, allamulax bir ara zip içerisinde onlarca müzik göndermişti, ama yeni bir hayat kurma peşindeyim o sıralar, araya kaynamıştı. Deyip kaçayım :)

5
resident / drey resident'ta
« : 20.07.2012 00:37:13 »
Spritus başkan sezonun transferini yapmış :) , tatil dönüşü aldığım en güzel haberlerden oldu bu, hoşgeldin Drey! ,

Yalnız eskiden "müzisyen yok abi biz ne yapalım" modunda yat aşağı takılıyorduk, bahanemiz kalmadı artık :D

6
pc / anti cheat olayları falan
« : 04.04.2012 11:45:40 »
Amaç multiplayer'deki hileleri önlemekse zaten kullanımda olan sistemleri lisanslayabilirsin. Yani ilerleyen günlerde bu konuda bir şeyler yapman gerektiğinde, patrona "3000$ (fiyatı attım) verirsen hile olayını kökten çözüyorum" diyebilirsin :P
Counter Strike steam üzerinden oynanıyorsa VAC diye bir sistemle korunuyor ama diğer resmi olmayan sunucular Sxe-injected kullanıyor. (şart koşuyor)
Bir de Punkbuster var, satın alıp oyuna entegre etme açısından daha uygun gibi duruyor. Battlefield 3 bunu kullanıyor.

Nasıl çalıştıkları hakkında teknik bir bilgim yok ama sanırım sürekli oyun mekaniklerini kontrol eden bir yapıları var, yani oyundaki limitler (koşma hızı vs), network paketleri gibi. Tabi bunu sağlaması için oyunun bazı API'lerine yada kodun belli bir kısmına erişim istekleri olabilir. Tabi bunu sağlayan servisleri de crackleyebilirler, o durumda da hile yapmış sayılıyorsun. Yani arka planda çalışan hile koruma görevi kapatılırsa yada değiştirildiğini anlarsa, güncel değilse hemen sunucudan atılıyorsun :)

8
@skate
Skate senin gönderdiğin benim yazıya benzemiş, kullandığımız araçlar bile örtüşüyor. Hatta elemanlar da virtual 64-bit makine kullanalım olsun bitsin demişler sonunda :) .. (yalnız neden virtual orasını anlamadım)

Bu arada dediğin gibi, büyükçe bir harita var, sorun genelde o haritada oluyor. Aynen dediğin gibi texture'lar kullanılsın kullanılmasın sürekli bellekte duruyor. "Kullanılmayan-görünmeyen yerleri sil" gibi bir mekanizma ise şuan eklenmeyecek kadar karmaşık duruyor.

Ufak bir detay olarak, "new"'i aykırı durum fırlatmadan kullanmak için "std:nothrow" ile kullanabiliyormuşuz, [Effective C++, 49. madde]
Bu baya işe yaradı, try-catch'e bulaşmadan bellek sorunu olursa assert gönderip, log yazdırabiliyoruz.

Mesela aşağıdaki kod "std::nothrow"'suz haliyle kullanılıyormuş, hiçbir zaman o "if" bloğuna girmiyormuş, çünkü "new"'de aykırı durum(exception) üretip ordan çağrıldığı yere kadar geri dönüydu. O yüzden hatanın ne olduğu bile anlaşılmıyordu, .dmp dosyası da 0 Kb olarak çıkıyordu. şimdi bellek sorunu olursa en azından haberimiz var.

Kod: [Seç]

// eski: char* mem = new char[size];
char* mem = new (std::nothrow) char[size];

if(mem == 0)
{
  log(...);
  assert(...);
}


ID-Tech 5'e gelince, id Software bu mega texture olayına taktı zaten. Yalnız Rage'te texture sorunları var diyorlardı. Yani motorun en önemli özelliği bu mega texture olayı, onun da problemli olması iyi değil tabi. Texture stream-mtream hava cıva demek ki hehe :P (şaka tabi, id Soft'a laf yok. Zaten Carmack demoscene'e giricem 64k yapıcam diyordu, belki bu foruma bile gelir :P)

@nightlord
Dökümanın tepesinde Andrei Alexandrescu görünce aha dedim sağlam bir şeyler geliyor, muhtemelen bir çok yerini anlamayacam. Neyse çift kolonlu akademik makale perdesi arkadasında sade bir dille yazıldığı için baya anlaşılır çıktı.
(bu çift kolon ve akademik dil belası yüzünden tez 2 sefer direkten döndü, o gun bu gün öyle bir gıcığım ki bu makalelere, görünce yırtasım geliyor :))

9
Windows için bellek sınırları

Burda tüm windows sürümleri için görevler (process) için tanımlanan maksimum bellek sınırları belirtilmiş. Ordaki tablo daha iyi özetlemiş ama kısaca tekrar yazarsak. 32 bitlik sistemlerde görevler için verilen sanal bellek sınırı 2 GB. 4-gigabyte tuning denen bir ayar çekme yöntemiyle bu sınırı 3 GB’a kadar öteleyebiliyoruz. Bu ayarı windows’a çekiyoruz, windows’un başlangıç parametrelerine (boot parameters) “/3GB” anahtarını eklememiz kafi. Ben 32-bit Windows 7 için yaptım, boşuna windows’un kurulu olduğu yerde “Boot” dosyasını aramayın, artık öyle ulu orta duran bir dosya değil(miş). Yönetici hakları ile:
Kod: [Seç]
bcdedit /set IncreaseUserVa 3072 diyerek Boot kütüğüne gerekli parametreyi girmiş oluyoruz. (3072 Byte == 3 GB ) . Ama sıkıntımız bitmiyor, windows’tan izin aldık ama programımızın da bundan haberdar olması lazım, yoksa o efendi efendi takılır ve 2 GB kullanmaya devam eder. Çalışan programların “IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE” etiketi ayarlı olması lazım. Yani çalışan program windows’a, patron izin varsa daha fazla bellek kullanmak isterim demesi lazım. Bunu programı oluştururken  bağlama (linker) parametresi ile yapabilirsiniz. Visual Studio için linker ayarlarından “Linker->System->Enable Large Addresses” ‘tan “Yes (/LARGEADDRESSAWARE)” diyoruz. Zaten derlenmiş bir programsa ve tekrar derleme şansınız yoksa o zaman şu gibi araçlarla programınızı yamalayabilirsiniz.(patch) (her bulduğunuzu kullanmayın, araya keylogger atarsa facebook şifreniz gider yazık olur :P)

Gelelim 64 bit Windows’lara. Orda işler daha rahat, Windows siz aksini belirtmedikçe daha fazla bellek vermeye niyetli. Yani Windows ayarlarından bir şeyleri değiştirmenize gerek yok. 64 bit Windows’larda hem 32 bit hem 64 bit programlar çalıştırabildiğimiz için durum ikiye ayrılıyor. 64 bit Windows’ta 32 bit programlar için varsayılan ayar gene 2 GB ama programınızı yukarda anlatıldığı şekilde derler yada yamalarsanız 4 GB ’a kadar hakkınız oluyor. (Zaten 32 bit sistemler için fiziksel bellek sınırı).

64 bit Windows’ta 64 bit programların varsayılan olarak 8 TB’a kadar hakkı var. 8 TB teorik bir limit çünkü sunucu olmayan Windows’ların maksimum limiti 192 GB. Ama yok o kadar da uçmasın derseniz bu sefer programınızın IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE etiketini kapalı duruma getirirseniz çalışan görevler-programlar 2 GB limitli bellek kullanır.

Belki zaten bilmiş olduğunuz şeylerin üzerinden belki de yanlışlar yaparak üzerinden şöyle bir geçtim. Benim açımdan böylece bellek sorunu tek satır kod eklemeden çözülmüş oldu. Ekip olarak programı fazla adres kullancak şekilde derlemeye karar verdik. Artık bad_alloc aykırı durumu almıyoruz, bellek parçalanması da şimdilik ciddi bir tehdit oluşturmuyor yoksa 1 gün boyunca açık bırakılan programın bir yerde eninde sonunda çakılması lazımdı. Zaten bu çözümden sonra gelen garip hata raporları da birden kesildi...

Ve sonrasında gelen güzel gibi bir hafta sonu, Battlefield 3'te otların arasına tüneyip emekli keskin nişancı modunda takılmak paha biçilemez :D

10
Yığın bellek parçalanması – Heap fragmentation

100 lerce megabyte boş belleğiniz olduğu halde altı üstü 5 mb için “new” - “malloc” dediğinizde “bad_alloc” aykırı durumu (exception) alıyorsanız anlaşılan o ki belleğiniz sorumsuz bellek yönetiminiz yüzünden kevgire dönmüş ve size peşi sıra dizilmiş 5mb’lık boş bir yer ayarlayamıyor!
ışte geçtiğimiz Cuma başıma gelen tam da buydu.  Aslında her oyun geliştirme kitabında bu konuyla ilgili bir bölüm olur. Zaten gigabytlar dolusu yeri ben nasıl doldurayım deyip çok sallamadan geçerdim. Ama gel gör ki başa geldi, başa gelince atladığım yerleri tekrardan bir üzerinden geçtim =) bir musibet bin nasihat hesabı.

Hemen neler olup bittiğini daha iyi anlamak için bir araç aradım ve VMMap’i buldum. Gerçekten çok başarılı bir araç, bellek sorununuz olsun olmasın programınızın neler çevirdiğini daha iyi anlamanız için her zaman kullanılabilecek bir araç. (Daha detaylısı için bkz. WinDbg)

VMMap’ten “free memory” ‘yi seçip, büyüklüğe göre sıraladığınızda kullanabileceğiniz boş bellek bloklarını görebilirsiniz. Tüm boş bellek blokları toplamı yüzlerce MB edebilir ama bir seferde alabileceğiniz en büyük miktar ordaki en büyük blok kadardır (ben öyle anladım). Benim durumumda 3, 5 MB’lardan oluşan yaklaşık 200 MB’lık bir alanım vardı ama 5 MB’dan büyük bir .tga yüklerken göçüyordu sistem.



Ekran görüntüsünde “Free Space” seçilmiş “Size”’a göre sıralanmış ve en büyük bellek parçasının 2048 byte olduğu görülüyor ama toplamda 61 MB boş yerimiz var. ışte bu gibi durumlarda 3 MB’lık bir texture yükleme bizi cortlatıyor. Aslında görev yöneticisinden bakarsak daha bir kaç GB daha sanal belleğimiz (virtual memory) var  ama bizim uygulamamız için ayrılan maksimum sınır 2GB olduğu için bizim şimdilik 61 MB’ımız var görünüyor.

Kullandığımız oyun motoru kör topal da olsa çalışan ve epey bir yıldır kullanılan bir sistem. (Image Space Corp. tarafından yazılmış). Çok mecbur kalmadıkça motoru değiştirmememiz gerekiyor, bu yüzden kitaplarda bahsi geçen yöntemleri uygulamam pek mümkün değildi. Aslında motorun kendi bellek yöneticisi var ama aktif değildi, ilk deneme olarak onu aktifleştirdim. Yorum satırlarının yalancısıyım, dediğine göre talep edilenden biraz daha büyük bellek blokları alıp, yeri gelince kaydırma yapıp bu parçalanma sorunlarını azaltıyormuş. Dediği gibi de yaptı ama durum daha kötüye gitti nerdeyse hiç boş yer kalmadı, görev yöneticisinden bakarsak daha yerimiz var ama VMMap öyle demiyordu. Tek bir ipucu vardı, her seferinde 2GB civarına bir üst limite takılıyorduk, peki neden 2GB? Bu soru üzerine google’dan gelen ilk sonuçlar dikkat çekiciydi...

Devam edecek...

11
geyik / P3rsp3ctiv3 (perspective)
« : 05.07.2011 02:02:12 »
Cyberpunk'la ilgili http://www.cyberpunkreview.com 'güzel bir site. ıyi yorumlar almış filmlere bakmanızda fayda var, sevdiğim bir çok filmi-anime'yi burdan buldum.

Kısa filme gelirsek, en çok sigorta kutusundan gücü açmasını sevdim, ordaki ufak ekran da hoş olmuş ve sesler tabi.

@skate: skate başkan biz de yanlış olmaz, 2. defa başlık açanları şuraya yönlendir : Posting and You :)

12
geyik / P3rsp3ctiv3 (perspective)
« : 04.07.2011 00:12:51 »
Yerli yapım güzel bir kısa film (Commodore 64 içerir)

http://vimeo.com/20859205

13
geyik / Hırsız bankalar
« : 18.02.2011 19:32:06 »
Evet o şekilde para gönderip almak hiç hesaplı değil. Ama bu gibi önemli bilgileri en ücra köşelere yazdıkları için kimse bilmiyor, başına gelenler hariç. Ben de Garantiye geçmeyi düşünüyordum, demek orası da aynı, iyi o zaman YK'ile devam :)

Lanet Avis'ten bir araba kiralama olayı başıma gelmişti. Çok uzun ve ibretlik bir hikayesi var ama sonuç olarak 750€' yu  1000 TL limiti olan kartımdan çekmeyi başarmışlar. Ben nasıl limiti aşarlar diye Yapı Kredi kardeşi arayıp sorduğumda limiti aşmışsınız, limit aşımına girdiğiniz için faiz işlettik demesi 2. şok olmuştu. Normalde kendim o limiti aşamıyorum ama başkası aşabiliyor, hem de hiç bir pin numarası vs girmeden. ış o aşamaya varınca geri dönüşü yok, kimse halinizden anlamıyor, her geçen gün de faiz işlemeye devam etmesi de üstüne eklenince, bir an önce ödeyim de kurtulayım, deyip ödüyorsun işte.

ışte o günden beri, para peşin, kırmızı meşin benim için. Banka kartı dışında, kontrolüm olmayan hiç bir önemli ödemeyi kredi kartından yapmamaya çalışıyorum. Misal burdaki gym salonu, kartını ver, sana 6 aylık üyelik açalım dediler. Dur hoca dedim, ben her ay nakit veririrm, sorun olur mu dedim, no problem sir dedi. Böyle işte ;)

14
web linkleri / Retrojen Fanzin
« : 15.02.2011 14:27:36 »
Benim ki de dün geldi, emeği geçenlere teşekkür ederim. Aynı kutudaki elektrik ve telefon faturalarının yanında tek güler yüzlü zarf Retrojendi ;)

15
web linkleri / Retrojen Fanzin
« : 09.02.2011 23:29:17 »
@ssg Ne güzel işte, Ankara buluşması yaparız. Dikmen'den Kızılay'a dolmuşla inmesini bile özledim ya, hayat ordaymış arkadaş değerini bilememişiz.

@ragnor Vay, süper o zaman. Bu Fanzin ilginç bi girişimmiş.

Sayfa: [1] 2 3 ... 29