Originally posted by scg@Dec 19 2005, 04:40 PM
Hımm , bir iki sene sonra çok manyak şeyler görecez kesin.
scg.
[post=3611]Quoted post[/post]
[/b]
Ben Last Ninja'yı Myth'i falan gördüğümde zaten manyaklığın son noktası demiştim. Hala da aynı fikirdeyim :)
Geyik bir tarafa DirectX 9.0c kurcalayan biri olarak olaylar ilgimi çekiyor elbette ki. Yine de DirectX 7.0 standartlarına çok alışmış biri olarak 9.0'da zorlanıyorum epeyce. Aslında arada 8.1 de kullanmıştım ancak 7.0'dan farklı bir şekilde kullanmamıştım. Şimdi 9.0'a kadar atladığım tüm konuları bir bir gözden geçiriyorum. 10'a ulaşmama daha var. Bu yüzden 10 acele etmesin, beklesin yeni GPU'yu cici cici :)
Originally posted by scg@Dec 19 2005, 05:39 PM
7.0 ile 8.1 arasında fark var baya. Yani ben 7.0 ile kodlayanlara hep şasırmışımdır. Nerdeyse 1k line (heh abarttım mı ne :) ) init kodu oluyodu dx 7.0 de. Onun için OpenGL cazip gelmişti bana. 8.1 le 9.0 pek farklı değil birbirinden , hem syntax hem de concept olarak.İkiside 7.0 a göre bariz daha basitleştirilmiş bence. Ama 9.0 ve 10 farklı gibi gözüktü gözüme. Yani syntax i bir kenara bırakıyorum adamlar pipeline ı değiştirmiş. Yeni şeyler sokmuşlar araya. Aslında 9.0c ile de çok deli şeyler yapılır. Dx10 bir süre daha bekleyebilir dediğin gibi.
scg.
[post=3615]Quoted post[/post]
[/b]
7.0'ın o kadar da abartı init olayı yoktu bea. Aslında Direct3D'yi o zamanlar çok fazla kullanmıyordum, daha çok DirectDraw, DirectInput, DirectMusic (ya da DirectSound) falan kullanıyordum. Bana bir tek DirectPlay karışık gelmişti. Şu lobi olayları falan, kaybolmuştum içinde. Ancak sonradan DirectPlay'le de bir template oluşturmuştum kendime. Direct3D'yi ise sonraları yine DirectX 7.0 ile kullanmıştım. DirectX 7.0'dan 8.1'e çevirdiğim projem DirectDraw kullandığından 8.1'e geçirmekte zorlandım ilk başta. Kısacası Direct3D kullanarak yapmaya çalıştığımda bir afalladım. Daha sonra 8.1'in verdiği kadar DirectDraw desteğiyle hallettim işi yine Direct3d'ye bulaşmadan. Yalnızca bazı surface'lerin typelarının sonuna "8" ekleri falan gelmişti, çok da kasmadı hani. Kısacası Direct3D'yi aslında yalnızca 7.0 versiyonuyla kullanmıştım önceleri. Daha sonra ben de OpenGL kastım bir süre boyunca. Şimdi doğrudan DirectX 9.0c ve Direct3D'ye geçince biraz sendeledim :) Ama gördüğüm kadarıyla init kısmı oldukça basit. Gerçi benim şu anda yapmak istediğim şey de oldukça basit. Adım adım dalıyorum DirectX 9'a işte.
Originally posted by MaDpRoGrAmMeR@Dec 19 2005, 07:25 PM
ehuhe ezelim biraz dx'i
MULTI-PLATFORM olanlar parmak kaldırsın. Afferin GL. 5 pekiyi. ne üstüne coderı daha mı özgür bırakıyorsun. bir 5 de burdan. ne ne ne üstüne üstlük dx'ten daha kolaysın ve extensionlarla daha mı esneksin bir pekiyi de burdan. afferin sınıfı 5 üzerinden 6'yla geçtin
nıhaha
gerçekler bunlar...
[post=3620]Quoted post[/post]
[/b]
Gerçekler OpenGL'cilerin birçok konuda boşa kürek çektikleri aslında ama beginner seviyede fark edilmiyor bu. Ne zaman ki GPU'yu sonuna kadar kullanır, yalar emer yutarım diyorsun, o zaman DirectX'e döt gibi muhtaç oluyorsun.
Bana kalırsa olay hala "software rendering"dir :)
Originally posted by Ragnor@Dec 20 2005, 01:29 AM
Bunun dışında ister Nvidia ister başka bir donanım firması olsun, hiç fark etmez. Onlar açıkcası iki kütüphaneyide destekleyecek. İkisindende vazgeçemezler. Bir nevi bağımlılar.
[post=3631]Quoted post[/post]
[/b]
Bilgisayar dünyasında alışkanlıklar çok çabuk değişir. C64 Amiga arası tartışmalar sürerken bir bakarsın olay DOS Windows tartışmasına dönmüş. İki gün sonra DirectX OpenGL, ondan da iki gün sonra... görücez yakında :)
Originally posted by PE&OAS@Dec 20 2005, 11:50 AM
ben erik'e katılmakla birlikte vic II goruntu chiplerinin allahidir diyorum.
[post=3636]Quoted post[/post]
[/b]
Yurru beaaaa OpenGL'in ustasiyim VIC II'nin hastasiyim :)