İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - esmaeild

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
c64 / VIC kursu preview
« : 12.01.2007 16:04:01 »
sağolun hocam. ramboya da Teşekkürler. çok makbule geçti.

32
c64 / VIC kursu preview
« : 12.01.2007 15:18:27 »
ben isterim.:) Teşekkürler. (rengini şaşırmışız ama en azından sayıyı doğru tahmin etmişim) acayip güzel çiziyordu ama he. kafadan fonksiyonlar girip çizimleri azım açık vaziyette izliyordum):D

33
geyik / Mutlu yillar Hydrogen
« : 12.01.2007 09:57:20 »
arkadaşların dileklerinden anladıklarıma aynen katılıyorum.:) yahu böyle doğum günleri arka arkaya gelmeye başlayınca herkez ocak doğumlumu diye düşünmeye başladım.
 
 
prublic struct yillar_A
{
:) iyi;
:eek: uzun;
 
}
 
void main()
{
 
string dilek;
 
dilek=nice(yillar_A.iyi=:) ,yillar_A.uzun=:eek:);
Console.WriteLine(dilek);
 
}
 
string nice (:) durum, :eek: sure)
{
 
return durum.ToString() + sure.ToString();
 
}
 
out :
 
Cannot implicitly convert type ':)' to 'string'

34
demoscene / 2007 için planlarınız nedir?
« : 11.01.2007 20:57:26 »
ben bu sene mutlaka en az 1 c64 prod. yapmak istiyorum. ne olursa.

35
demoscene / Plazma #3
« : 11.01.2007 09:36:43 »
hatta şimdi işyerimde de dergiyi indireyim incelemeye devam edeyim dedim. bu başlık boyunca bütün mesajlara baktım hiçbirinde link yok. ben birşekilde bulur yine indiririmde mesele o değil. plazmanın en çok konuşulduğu başlıkta plazmanın kendisi yok.

36
demoscene / Plazma #3
« : 11.01.2007 09:13:10 »
plazmanın reklamını biraz eksik yaptınız sanırım. bende dün okumaya başladım. pizza meeting te skate bahsetmişti. ordan aklımda kalmış. biz orda sadece 10 kişiydik. mesela tr-demoscene.info ya bir banner şeklinde koyulabilirdi. birde webten direkt açılabilir bir içerik olması daha iyi olur. zipli dosyayı indirip içini açıp dergiyi okumak şu zamanın hızına yetişemez. 10 binlerce e-book var makinem yüklü. hangisinin içine bakacağını şaşırıyorsun.

37
c64 / VIC kursu preview
« : 11.01.2007 00:38:59 »
sağol hocam bu yatay ve dikey rasterlar beni uzun bir süre oyalar.

38
c64 / VIC kursu preview
« : 11.01.2007 00:07:46 »
evet runstop tuşu etkiliyor. peki biz bütün kesme isteklerini kapattığımız halde niye etkiliyor.:confused:

39
c64 / kurs sonrasi ornekler
« : 10.01.2007 23:45:57 »
$400 ü biliyorum ekranın adresinin başlangıcı. ekrana yazacağım yazılar spriteın datalarını değiştirecek. hemen yapayım.
 
 
ok. oldu :) spriteları pixel atlamadan daha hızlı götürme imkanı var mı
 
Kod: [Seç]
[SIZE=1][COLOR=#000040]
[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=#008000]!to[/COLOR][COLOR=#800080]"sprite2.prg"[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4],cbm[/SIZE]
 
[/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008000]*=[/COLOR][COLOR=#804000]$1000
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Sprite Bas[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$01
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d015[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$10[/COLOR][COLOR=#808080];c0 ; $c0*$40 = $3000 adresindeki spriteı göster
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$07f8[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$98
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d000[/COLOR][COLOR=#808080]; spriteın x koordinatı
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$72
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d001[/COLOR][COLOR=#808080]; spriteın y koordinatı
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Interruptı Hazırla[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]sei[/SIZE]
 
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$7f
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$dc0d[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$01
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d01a[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$1b
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d011[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$00
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d012[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]<irq_rutini[/SIZE]
[SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$0314[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]>irq_rutini[/SIZE]
[SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$0315[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]cli[/SIZE]
 
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Space kontrolü[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]space [/SIZE]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$dc01[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]cmp [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$ef
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040]
[SIZE=4]bne space[/SIZE]
 
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Spriteları kapa[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4];lda #$00[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4];sta $d015[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Basic'e dön[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]sei[/SIZE]
 
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$81
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$dc0d[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$f0
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d01a[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$31
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$0314[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$ea
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$0315[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]cli[/SIZE]
 
[SIZE=4]rts[/SIZE]
 
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; Interrupt Rutini[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]int [/SIZE]
[SIZE=4]inc [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d000[/COLOR][COLOR=#808080]; Sprite'ın X koordinatını 1 arttır
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d000[/COLOR][COLOR=#808080]; Eğer sprite 255'i geçmediyse
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]bne out [/SIZE][/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4]; interruptın çıkışına git[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d010[/COLOR][COLOR=#808080]; Sprite 255'i geçtiyse
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]eor [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$01[/COLOR][COLOR=#808080]; 9.bitini değiştir
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$d010[/COLOR][COLOR=#808080]; 0 ise 1 yap, 1 ise 0 yap
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]out [/SIZE]
[SIZE=4]inc [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d019[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]jmp [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#804000]$ea81[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040]
 
 
 
 
[SIZE=4]irq_rutini:[/SIZE]
[SIZE=4]inc [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d019[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]jsr sprite_pozisyonunu_guncelle[/SIZE]
[SIZE=4]jmp [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$ea81[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040]
[SIZE=4]sprite_pozisyonunu_guncelle:[/SIZE]
[SIZE=4]lda hareket_yonu[/SIZE]
[SIZE=4]cmp [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]SAGA_HAREKET[/SIZE]
[SIZE=4]beq saga_kaydir[/SIZE]
[SIZE=4]jmp sola_kaydir[/SIZE]
 
[SIZE=4]saga_kaydir:[/SIZE]
[SIZE=4]ldx [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]inx [/SIZE]
[SIZE=4]beq sola_don[/SIZE]
[SIZE=4]stx [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]jmp irq_rutini_sonu[/SIZE]
 
[SIZE=4]sola_don:[/SIZE]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]SOLA_HAREKET[/SIZE]
[SIZE=4]sta hareket_yonu[/SIZE]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$fe
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]jmp irq_rutini_sonu[/SIZE]
 
[SIZE=4]sola_kaydir:[/SIZE]
[SIZE=4]ldx [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]dex [/SIZE]
[SIZE=4]beq saga_don[/SIZE]
[SIZE=4]stx [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]jmp irq_rutini_sonu[/SIZE]
 
[SIZE=4]saga_don:[/SIZE]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]SAGA_HAREKET[/SIZE]
[SIZE=4]sta hareket_yonu[/SIZE]
[SIZE=4]lda [/SIZE][/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008080]#[/COLOR][COLOR=#804000]$00
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4]sta [/SIZE][/COLOR][COLOR=#804000][SIZE=4]$d000[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#000040][SIZE=4]jmp irq_rutini_sonu[/SIZE]
 
[SIZE=4]irq_rutini_sonu:[/SIZE]
[SIZE=4]rts[/SIZE]
 
[SIZE=4]hareket_yonu:[/SIZE]
[/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008000]!by[/COLOR][/SIZE][COLOR=#000040][SIZE=4] SAGA_HAREKET[/SIZE]
 
[SIZE=4]SAGA_HAREKET = 1[/SIZE]
[SIZE=4]SOLA_HAREKET = 2[/SIZE]
 
 
 
 
 
 
[/COLOR][SIZE=4][COLOR=#008000]*=[/COLOR][COLOR=#804000]$3000
[/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=#008000]!fill[/COLOR][COLOR=#000040] 63,255 [/COLOR][COLOR=#808080]; Sprite haritasını 255 ile doldur
[/COLOR][/SIZE][COLOR=#808080][SIZE=4];!fill 31,0 ; Sprite haritasını 255 ile doldur[/SIZE]
[/COLOR][COLOR=#808080][SIZE=4];!fill 1,1 ; Sprite haritasını 255 ile doldur[/SIZE]
[/COLOR][SIZE=1][COLOR=#808080][SIZE=4];!fill 31,0 ; Sprite haritasını 255 ile doldur[/SIZE]
[/COLOR][/SIZE]

40
c64 / VIC kursu preview
« : 10.01.2007 22:42:16 »
evet olmadı zaten :) hızlandıramaycağımı zaten anladımda geri kalan kısmını yavaşlatabilirmiyim diye uğraştım.:D

41
demoscene / Plazma #3
« : 10.01.2007 21:48:37 »
ben son bir haftadır eve gelip c64 coding çalışmak için can atıyorum. bu fırsatı 14 yıl sonra tekrar yakaladım. şimdilik dergiye c64 yönünden bir katkıda bulunacak seviyede değilim. ama pc içeriğe de yer veriyorsanız en azından daha önce yazdığım makallerden beğendikleriniz olursa koyabiliriz. şimdilik elimden gelen bu.

42
c64 / VIC kursu preview
« : 10.01.2007 21:28:45 »
raster0.prg örneğinde çıkardığımız çizgiyi 1 pixellik noktaya dönüştürmenin kısa bir yolu varmı? iki gündür uğraşıyorum.:)
 
bir de en temel şekliyle dikey rasterlar elde etmek için küçük bir örnek verebilirmisiniz.

43
c64 / kurs sonrasi ornekler
« : 10.01.2007 15:29:10 »
yani $07f8 adresine koyulacak herhangi bir değer istisnasız deger*$40 olarak değerlendiriliyor. bir de 3. sprite ı göstermek isteseydim ozaman 128 yani $80 göndericektim doğrumu O da gidip $80 * $40 = $2000 den itibaren 63 byte okuyacaktı.

44
c64 / kurs sonrasi ornekler
« : 10.01.2007 11:15:46 »
Alıntı yapılan: skate
Kod: [Seç]
lda #$c0 ; [B]$c0*$40[/B] = $3000 adresindeki spriteı göster

hocam şurayı anlamadım. hadi biz comment e bakıp $3000 i buluyoruzda aküye #$c0 yükleniyor.

45
geyik / Mutlu yıllar tURbO!
« : 09.01.2007 12:21:06 »
vay aramazıda 6 gün varmış. üstand her ne kadar seni yakından tanımıyor olsamda. nice bitli, bytelı yıllara.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 7