tr-demoscene

the scene => demoscene => Konuyu başlatan: Alcofribas - 08.01.2011 15:44:22

Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Alcofribas - 08.01.2011 15:44:22
Eğer kiremit kırmızı, shit kahve ve puslu gri dışında birşeyler görmek isterseniz, aklınızda bulunsun...

State of the Art tadında, 8bit gücünde!

Pouet (http://www.pouet.net/prod.php?which=56415)

Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=N7o4sDbSQmg[ame]http://www.youtube.com/watch?v=N7o4sDbSQmg[/ame]
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 08.01.2011 15:54:21
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3007

Kiremit kirmizi, shit kahve ve puslu gri paletli bilgisayarlarda da yok yok be kardesim. naapalim:) eheheh
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 08.01.2011 16:00:46
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=11654

Bunun da son parti, vektorel vs.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: skate - 08.01.2011 22:43:16
@Hydrogen: Demolar aklıma gelmiyor ancak bu verdiğin örneklerden daha da iyi bir örnek çıkmıştı 2000 yılı sonrası. Yine Resource olabilir gibi geliyor...
 
Ama asıl konu o değil. Burada demonun coderı Norecess 53 KB'a 195 frame sığdırmakla övünmüş. 135 pixel yüksekliğindeki alan söz konusu olduğunda basit bir sıkıştırmayla ya da sadece horizontal line koordinatları/değişimleri tutarak 195 frame elde edemeyiz orası kesin. Yaklaşık 230 KB'a ihtiyacımız olabileceğini hesapladım (tamamen ortalama değerler ve tahminler üzerinden). Bu demektir ki eleman hem tüm bitleri değerlendirmiş (muhtamelen koordinat sisteminde 8 bit'den azını kullanmış ki ben de 230 KB'ı hesaplarken bu şekilde varsayımlarda bulundum), hem de 2. kat bir sıkıştırma uygulamış. Bu iyi birşey mi? Evet, tabii unpack rutinin makul bir hızda çalışırsa. Çalışıyor mu? Hayır. 4 Mhz'lik bir bilgisayar için oldukça yavaş depacking yapılıyor. Özetle arkadaş iyi bir işi kötü bir şekilde başarmış. ıddia ediyorum ki 53 KB'a daha fazlasını sıkıştırma konusunda onu çok da fazla geçemeyiz. Yapalım da 250 frame yapalım. Ancak aynı alana aynı datayı daha hızlı depack edilebilir şekilde sığdırabileceğimize bahse varım.
 
Commodore vs Amstrad CPC olayı ise bence çok net. Amstrad CPC hardware olarak, Commodore 64 ise software olarak fark atar, o kadar basit. Keşke daha çok 64'cü Amstrad'a ilgi duysaymış, aşmış demolar izlerdik.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 08.01.2011 23:46:28
Ben eski zamandan ornekler verdim. Zaten bu sekil video-dans demolarini pek sevemedim (Sota'yi da)

Aslinda Alco'nun isyanini anliyorum ben birader:) Amstrad'ci magdur bu ulkede :) Bir kaset icin bana geldiler gecende 7d'de, sordum neyiniz var ne bu hal, dedi adam " Elimizde Amstrad'la geldik, kaset lazim bize, transfer yapacagiz kasedimiz yok" Baktim dedim alin, bende Rust in Peace var,  helali hos olsun, en iyi transfer. :P 3 inch yok ki nereden bulacak adam, bilirim ben 5,25'ten. Hexademical gonul adamiyiz.

Ama simdi boyle genel manada iyi niyetli oldukca da, 8 biti yanyana getiren kosuyor, diyor benim makinem daha iyi. Damarlarimda 64 mavisi. Aklimda 38911 byte bosta.  Diyorum olur mu? kendi kendime. Orda efkar yaptim iste. Agrima gitti.

Son damlasina kadar Commodore'cu Hydrogen :P
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 09.01.2011 00:01:41
c64'un sid, vic, 1541 gibi guzellikleri var o yuzden fark atma kismi saibeli.

mesela yeni ogrendim, cpc'deki z80, frekans uyusmasi adina butun instruction'lari 4 cycle katlarina round ediyormus. yani 1 cycle'lik instruction 4 cycle, 5 cycle'lik instruction 8 cycle suruyor. bu da 3.6mhz'den tam verim almayi engelliyor elbette. bu yuzden inc b+inc c (2 cycle), 6502'deki inx+iny (4 cycle) kombinasyonundan normalde 8 kat hizli olacakken sadece 2 kat hizli.

ama cpc daha cok ilgi gorseydi c64'e parmak isirtacak seyler cikacagina katilmamak elde degil. simdilik symbos (http://www.symbos.de/)'la avunuyoruz :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: wizofwor - 09.01.2011 17:24:27
Wildfire Vice'da çalışmıyor mu? Yoksa bana mı bir gıcıklığı var? Siyah ekranda müzik çalıyor sadece.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 10.01.2011 00:23:30
Gene de su komut 2 cycle yiyor, bu komut 4 cycle derdini aza indirgeyen bir olay gibi duruyor:)

Cok cycle yiyen komutlar daha populer o zaman:) Hele bir de 1-2 isi birden yapiyorsa.


Alıntı yapılan: ssg;26685
c64'un sid, vic, 1541 gibi guzellikleri var o yuzden fark atma kismi saibeli.

mesela yeni ogrendim, cpc'deki z80, frekans uyusmasi adina butun instruction'lari 4 cycle katlarina round ediyormus. yani 1 cycle'lik instruction 4 cycle, 5 cycle'lik instruction 8 cycle suruyor. bu da 3.6mhz'den tam verim almayi engelliyor elbette. bu yuzden inc b+inc c (2 cycle), 6502'deki inx+iny (4 cycle) kombinasyonundan normalde 8 kat hizli olacakken sadece 2 kat hizli.

ama cpc daha cok ilgi gorseydi c64'e parmak isirtacak seyler cikacagina katilmamak elde degil. simdilik symbos (http://www.symbos.de/)'la avunuyoruz :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 10.01.2011 00:27:46
File icerisindeki Attach disk image'den, 1nci disketi sec ve attach etmeden, asagida beliren disket iceriginden wildfire isimli dosyaya cift tikla. Ardindan "Turn Disk and press space" ekrani gelecek. Attach disk image'den 2nci disketi secerek attach et. Ve space'e bas. Enjoy.

Alıntı yapılan: wizofwor;26688
Wildfire Vice'da çalışmıyor mu? Yoksa bana mı bir gıcıklığı var? Siyah ekranda müzik çalıyor sadece.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 10.01.2011 00:36:27
Bu arada, bu thread beni bir sekilde  mutlu etti. Forumda boyle herkesin bildigi standart klasik demolar disinda demolardan konusulmasi, Amstad'cinn cpc demosunu ortaya koymasi, wizard of war'in wildfire'in  nasil yuklenebilecegini sormasi vs.

Ortamda demodan konusulmasi,demolardan etkilenilmesi scene'in en temel gudusu:) Kendiliginden bu muhabbetlerin olmasi bu forumda cok da sikca rastlanan durum degildi. Soyle oturup bir gun sabahtan aksama demo izleyesim geldi gene:)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: nightlord - 10.01.2011 04:19:06
Alcofribas'in heyecanini sondurmemek icin fena degil demek istiyorum, evet gercekten renkler cok canli cok guzel :). Valla benim cpc paletine lafim yok zaten. en azindan speccy gibi berbat kontrast degil :D
 
Lakin beni demoyu begenmekten alikoyan iki sey var:
1- Skate'e katiliyorum. Abi cok yavas be. 3fps falan neredeyse. Kabul edilebilir bi yavaslik degil. bu kadar hizli muzik, boyle cilgin dans ediyo eleman falan guya... yani en az 8 fps falan hedeflemek lazim boyle seylerde.
 
2- muzik pek olmamis diyim kibarca :)
 
soyle Arkos, Vanity demolarindaki gibi daha akici demolar ister bu deli gonul.
 
Bu arada ben Condense'in Pheelone demosunu cok daha fazla begenmistim. baya guzel grafikler ve efektler barindiran bir demoydu. Bakin su
 
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=5DaOT3kcDNE[/ame]
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: wizofwor - 10.01.2011 08:46:52
Bende "Turn Disk and press space" kısmından sonra B side'ı yüklüyor, müzik başlıyor ama görüntü gelmiyordu. Öğle arasında tekrar bakacağım.

Alıntı yapılan: Hydrogen;26692
File icerisindeki Attach disk image'den, 1nci disketi sec ve attach etmeden, asagida beliren disket iceriginden wildfire isimli dosyaya cift tikla. Ardindan "Turn Disk and press space" ekrani gelecek. Attach disk image'den 2nci disketi secerek attach et. Ve space'e bas. Enjoy.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: endo - 10.01.2011 10:49:46
Phreaks'te kaybettikleri nokta su olmus, dans edenin hatun olmasi gerekirdi :)
Pheelone'da ozellikle background grafiklerini cok begendim, renkler cok canli ve guzel.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Alcofribas - 11.01.2011 00:05:02
Commodore hakkında ne zaman iki çift lakırdı etsem, görüyorum ki Hydrogen nöbetçi Commodoresever ve her daim savunur olarak hazır ve nazır...

Halbuki ben, gözünüz gönlünüz renk görsünden başka birşey istemiyorum. :)

Disket meselesinde haklısın. Gençler naif davranıp kasetli sistemle de birşeyler üretiriz demişler. Lakin ekipman eksikliğinden dolayı senin de gördüğün gibi sıkıntı yaşamışlar. Oysa OTLA dan haberleri ve yanlarında kasetleri olsa böyle mi olurdu? Hatta MP3 player bile olurdu...

Kod: [Seç]
[URL]http://www.youtube.com/watch?v=zOk5wY9pMhg[/URL][ame]http://www.youtube.com/watch?v=zOk5wY9pMhg[/ame]

Yaklaşık 30 saniyede yüklüyor...Hımm demek ki 1541'in çıplak haline denk geliyor gibi birşey... 1541 dediğim hani şu yeryüzündeki teypten yavaş tek disket sürücü :) Olsun, önemli değil. Onun içinde neredeyse bir C64 daha var. Öyle bir cihaz ki bugün bile tam emülasyonu yapılamıyor. Olsun, önemli değil. Onun içinde neredeyse bir C64 daha var. Viva ESRATURBO Viva PINKTURBO! Bu arada not: ESRA ismi Seyfettin Çankaya'nın o dönemde aşık olduğu kıza aitmiş.

Tamam kabul ediyorum, 3" disketlere verdiğimiz paralarla neredeyse bir Spectrum 48K alabiliyorduk. Hem bunları bulmak için kimi zaman fizana gitmemiz de gerekiyordu, ama olsun. Amstradçı yorulmaz, Amstradçı durmak bilmez...

Bak dostum! Amstrad'ın herşeyine laf edilebilir ama dosya transferine laf etmek inan mümkün değil. PC disket sürücüsünü basit bir kablo işi ile kullanabilen bir cihaz yok. Bunu da çektiğimiz 3" disket acılarına sayacaksınız artık :)

Kişisel kanaatim; demo konusunda C64'ün rakibi yok. Hatta Amiga bile rakip değil. Çünkü birincisi default cihaz olmuş ve öyle kalmış. Neredeyse hiçbir upgrade yok. Ve ayrıca C64'ün kullanıcı evreni inanılmaz tutkulu, yaratıcı, çeşitli ve sayıca fazla :)

Neyse işte geyik olsun torba dolsun...

Bu yolladığım demoyu çok özel çok güzel falan diye yollamadım :) Maksat State of The Art'ı yadetmek olsun. şimdi durup dururken "Ah ülen ah...bi State of The Art diye demo vardı...Orada da bi hatun... O nasıl kıvırma... O nasıl cilveler, işveler...Beni bir gözleri ahuya zebun etti felek" desek olmayacak...Dedim bir girizgah olsun... Ama baktım konu cyclelar,frameler ve instructionlar arasında gidiyor... Ah ülen ah...Hiç mi genç olmadınız...ılk defa 40 yaşında mı seyrettiniz bu demoyu :) Yahu o frameler, o hız...Hepsi sizin hayal gücünüzde saklı... Bırakın emülasyonu, videoyu...Çalıştırın hayal gücünüzü...

Neyse şimdi hazır konu olmuşken gelelim bazı Amstrad demolarına. Beğendiklerimden birkaç tane koyayım buraya. Belki ilginizi çeker.


DTC


Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=cEFDKup7il8[ame]http://www.youtube.com/watch?v=cEFDKup7il8[/ame]


Synergy 2


Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=8PBWwy8RW1Q[ame]http://www.youtube.com/watch?v=8PBWwy8RW1Q[/ame]


Backtro

Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=OkslG1SBRo8[ame]http://www.youtube.com/watch?v=OkslG1SBRo8[/ame]


Ecole Buissonniere


Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=JCzrcOg4XPQ[ame]http://www.youtube.com/watch?v=JCzrcOg4XPQ[/ame]


Demoizart part 3

 (http://dailymotion.virgilio.it/video/xca5sy_intro-demoizart_creation)
Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=B-FGNWQdf6U[/URL]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=B-FGNWQdf6U[/ame]


From Scratch


Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=ODzAD_qdFUw[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ODzAD_qdFUw[/ame]
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Hydrogen - 11.01.2011 01:57:02
1985'de yapilmis bir bilgisayarin, hardware ozellikleri olarak c64'e gore bir cok avantajinin olmasi (ses haric), doganin geregi.
Amstrad'in palet olayi falan da gercekten cok guzel.Makine daha hizli.

C64'un zaten genel gucu ise, senin de degindigin gibi, sabit platform olmasi.
Yani 1985'de belki c64 icin 512 kb. external ram, 4mhz hizlandirici,  destegi falan vardi ama bunlarin platform genelinde yayginlasmamasi (hatta c128'in 64 modu haric kullanilmamasi) C64'u demoscene icin , bilimum atari , amstrad, amiga falan dahil olmak uzere, baska pek cok platforma nasip olmamis bir ozellige, sabit platform olma ayricaligina kavusturdu.

ve su an mesela c64 icin uretilmis en populer ve en advanced demolardan biri olan EoD'nin hic bir extra olay istemeden 1982'de seri olarak uretilen ilk c64'de calismasi, c64 scene'inin esas buyusu. Ben bazen, elimde snapshot, 1982'ye gitsem, demonun aynen calisacak olacagini bilmekten dolayi bir heyecan duyuyorum mesela.
Yani bu cok cazip bir olay.

Amstrad demolarinin bir cogunda ise sorun genelde, herkesin belirttigi gibi hardware ile ilgili degil, Amstrad scene'inin genel tecrubesinin c64 scene standartlarinin cok altinda olmasindan kaynaklaniyor.(Kisi sayisi ile orantili)
C64 icin guzel olarak kabul edilen 1-2 demo yapmis herhangi bir grup, buradaki demolardan cok daha iyi bir demo codelayabilir amstrad icin.
+ grafik ve ses olarak da eminim sapka ucuracak manyak seyler yapilabilir. Birtek yukleme surelerinden supheye dusuyorum. Butun cpc demolarinda genelde butun partlarin haddinden fazla uzun ekranda kalmasi ve cok az grafik degisikligi olmasi, beni supheye dusuruyor. Irq loader vs. gibi bir olaya yonelik amstradda bir hardware kisitlamasi var mi bilmiyorum. ya da grafik ekrani cok asiri yer tutuyor ve grafik yuklemek cok mu masrafli bunlari da bilemem.
Ancak onun disinda, tek yuklemede bile baba seyler yapabilmek mumkun olmali.

Fakat her sorun asilsa bile amstrad scene'inde bu demoyu takdir edecek yeterince scener olmamasi,cpc scene disinda da amstrad'in genel hardware ozelliklerine gore appreciation yapilabilmesinin oldukca zor olmasi, boyle bir ilginin olusmasina engel oluyor. C64 icin asagi yukari butun scene'in, neyin ne olduguna yonelik az da olsa bir fikri varken, Amstrad'da bu durum, cok dusuk bir yuzde icin gecerli. Hal boyle iken, bir grubun minimum 8-10 ay surecek zorlu bir demo isine, amstrad platformunda girmeyi dusunmesinin, platforma gonulden bagli olmakla yakindan ilgisi oldugunu dusunuyorum.

Her neyse, bunlari yazmamin nedeni, aslinda ne derece ayni seyleri dusundugumuzun pekistirilmesi:)

Demolar icerisinde DTC acik ara ses olarak ustun. Digerleri whitenoise falan kullansalarmis bateri icin, hos atraksiyonlar cikabilrimis. From stratch da gene diger demolara gore, daha bir saglam code iceren? ve daha dinamik geldi bana. Birileri teknik olarak aciklarlarsa, biz de biraz daha bilincli bakabiliriz konuya.

Valla Alco, demolara nostaljik hayalgucumle bakamiyorum hic. Boyle cok ciddi bir sey demo izlemek, eglencesi zorluklarinda, gorsel etkileyiciliginde vs. :)
Su cagda bunlari bu kadar ciddiyetle izledigimiz icin, bizi izlemek nostaljik olabilir tabii:) eheheh
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: endo - 11.01.2011 11:16:46
Alıntı
1541 dediğim hani şu yeryüzündeki teypten yavaş tek disket sürücü  Olsun, önemli değil. Onun içinde neredeyse bir C64 daha var. Öyle bir cihaz ki bugün bile tam emülasyonu yapılamıyor


ahahaha super :) 1541 buyuklugunde bi tas atmis alco :) hehehe.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Alcofribas - 11.01.2011 11:54:07
Aslında işin özü şu: CPC tasarlanırken iş ve oyun dünyasına beraber hitap edecek bir cihaz yapmaya çalışmışlar. Fakat burada da terazinin kefesi iş dünyasından yana biraz ağır basmış. ış derken kastettiğim sadece muhasebe programları falan değil. Çok çeşitli programlama dilleri, eğitim, mühendislik gibi programlar da dahil buna. Bu dengenin ortasına da fiyat/performans oranını almışlar. Hal böyle olunca oyun tasarımcıları için cazip bir cihaz çıkmamış. Oyun ve demoların benzer gereksinimlere sahip olduğu da tartışmasız bir gerçek.

Mevcut renk kodlama yapısı ve ekran hafızası adreslemesi iş dünyasına yönelik olarak  ciddi getirilere sahip olsa da, oyun tasarımı açısından kabus değilse bile kabusa yakın :)

CPC'yi yalayıp yutmuş bir arkadaşımın bu konuyu detaylı olarak anlatan güzel bir makalesi yakında piyasada :) Bu sebeple fazla ayrıntıya girmiyorum.

IRQ loading konusunda da sıkıntılar var. Ama yapılmıyor veya yapılamıyor değil.

Bir de CPC'nin dezavantajı spectrum portları olmuş. Oyun firmaları cihazın gerçek gücünden yararlanmak yerine oyunları çok kısa sürede ve çok az maliyetle spectrumdan port etmeyi tercih etmişler. Hal böyle olunca oyun alanında ve kaliteli programcılık olarak geri kalmış. Sadece 87-91 arası gibi kısa bir dönemde bizzat CPC ye yönelik oyun tasarımları çıktı. Bunun öncesi çok zayıf. Zaten sizin de bildiğiniz gibi 90lardan itibaren 8bitler öldü. C64 hariç :)

Bana Atari 8bit serisi de çok garip gelir mesela. Cihazın kağıt üzerindeki değerlerini hep C64 e yakın bulmuşumdur. Hatta Skate de son 2 senedir falan bunun böyle olduğuna dair birkaç kez yazdı. Ama cihazın kayda değer bir oyun dünyası olmamış. Bu da bir başka enteresan olay...

Tabi bütün bu konuştuğumuz açıklar ve sıkıntılar da bir şekilde kapatılmaya çalışılıyor. Ne ile peki derseniz cevap basit: Z80'in hızı ve banking yaparak kullanılan fazla ram.

IRQ loading konusunda örnek olarak Midline Process verilebilir mesela. Müzikli ve hız kayıpsız-beklemesiz olarak yüklenen precalc bir 3D dünya sunuyor.


Midline Process (A yüzü)

Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=yTBjuX4EYIY[ame]http://www.youtube.com/watch?v=yTBjuX4EYIY[/ame]


Midline Process (B yüzü)
Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=_1afSOZlgYk[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_1afSOZlgYk[/ame]


Bir de FaceHugger Ultimate MegaDemo'muz vardır. Bu demo başlı başına ilginç teknikler içeriyor. Aslında ben çok bayılmam buna ama yine de bir yerlerde -plazma mı olur blog mu ya da başka bir yer mi bilmiyorum- detaylı olarak anlatacağım.  


FaceHugger Ultimate MegaDemo
Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=ycXbCNDwpmE[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ycXbCNDwpmE[/ame]


Genel olarak demoların yavaşlık-kopukluk gibi sorunları için emulasyondan kayıt olduklarını unutmamak lazım. Kısmetse bir partide gerçek donanım üzerinden izleriz. Ama benim önce bir mp2 bulup buna composite hack uygulamam veya bir tane RGB/Composite çeviri devre yapmam lazım. Çünkü CPC native olarak sadece analog RGB veriyor. Bu da projeksiyona bağlama konusunda sıkıntı çıkarıyor. Ama 1084 ile canavar gibi görüntü alıyorsun :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 12.01.2011 10:42:48
@alco 6128'im geldi. bu arada programlama konusundaki ilerlememi belki 1000 kat arttiracak olan, bir donem sahip olmayi cok istedigim bu cihaza bugun gbk'da bir hamburger patates fiyatina sahip olmus olmak buruk oldu. disket surucu icin napiyoruz simdi emir/komuta bekliyorum :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: Alcofribas - 12.01.2011 11:18:25
Hayırlı uğurlu olsun...Vatana millete faydalı nice kodlar yazasın...

Ama lütfen böyle "çok ucuza aldım vallahi para değil" tipi mesajları public ortama atmayalım. Sonra okuyorlar ve bir gecede CPC fiyatları tavan yapıyor. :) Ciddiyim...

Kablodan önce şunları yapman lazım:

1- Genel dış temizlik.
2- ıç temizlik. Tavuk ve kedi tüylerini ayıkla. Screen başka hayvan almadıysa bunlarla yırtarsın bu işten. Boya fırçası ile anakartın tozunu al ve sonra anakartı yıka :) Hiçbir şey olmuyor.
3- Klavyeyi komple sök. Membranı sil. Birşey olmaz korkma. Membranı ayrı bir yere koy ve tuştakımını bol su ve cif krem ile yıka. Aralarını boya fırçası ile cifi yedirerek iyice temizle. Sonra suyunu akıt. Bir müddet süzülsün, sonra saç kurutma ile kurut. Hiçbirşey olmaz korkma.
4- Volume düğmesinin tozunu al ve içine WD40 türü temizleyici yağlayıcı bir sprey sık.
5- Floppy lastiğini de tamir edebilirsin ama 3" disket ile nostalji ve eziyet niyetin yoksa salla gitsin.
6- Birkaç saat veya en iyisi bir gün sonra açtıklarını geri topla. Ses, Görüntü ve klavyeyi test et.

Not:Sökerken foto çekersen vidaların yerlerini karıştırmazsın.


Bunlar bitince kablo olayına geçebilirsin. Yapılacak olan şu kablo:

http://www.cpcmania.com/Docs/Floppy/Floppy.htm

Sana gerekli olan malzeme:

1 adet eski tip floppy kablosu(5.25 soketi olan)
1 adet 3.5" pc floppy
1 adet bu floppy yi beslemek için güç kaynağı. Dahili yaparım dersen buna da gerek yok. Ya da PC power ortada kocaman birşey olarak dolaşmasın dersen şöyle bir kit alıp adaptörünü kullanabilirsin. Hatta scart kablo yaparsan ve CPC'yi TV/1084 gibi birşeye bağlarsan da bu adaptörü kullanabilirsin. 2A olması tercih edilir.

http://urun.gittigidiyor.com/IDE-SATA-HDD-CDRW-DVDRW-039-I-USB-DEN-PC-039-YE-BAGLAM_W0QQidZZ33177242

Toplam gerekli süre: aprox. 5 min.

-----------------------------------------------------------------------

Ha ben bunlarla uğraşamam, zaten 5.25 soketi olan floppy kablosunu nereden bulacağım dersen yapar yollarım. Ben yapacaksam ancak haftasonu olur ve öbür hafta yollayabilirim.

Aklıma gelenler bunlar...
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 13.01.2011 15:18:11
oh super! gelismelerden haberdar edecegim :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ozayturay - 21.01.2011 10:56:18
@ssg: bkz. Anne Ben Amstrad'çı Oldum (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=3072.0)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: skate - 24.01.2011 03:06:40
bu başlıkla ilgili olduğu için linki göndereyim dedim.
 
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=97558
 
Algorithm'in bu tarzda yayınladığı yeni demosu. Hız olarak yer yer yine yavaşlıklar var ama genel olarak CPC demosundan daha smooth. Sıkıştırmaya gelince tek disket yüzüne 500'den fazla frame sığdırmış. Baktım, demo her şeyiyle yani sadece frameler değil, tüm datasıyla 165.5 KB kaplıyor. Bu durumda kaba bir hesapla 128K'ya 128/165.5*500 = 386 frame, hadi hata paylarını düşünerek 350 frame sığdırabilir diyebiliriz. Bu frameler de sadece horizontal linelardan ya da polygonlardan değil, komple video framelerinden oluşuyor. Bir nevi mpeg algoritması kullanmış olsa gerek. Tabii farklı partlar da var. Yani bazı yerlerde mpeg, bazı yerlerde vektör kullanmış olabilir. Özetle Algorithm'in bu demoda kullandığı algoritmalar (adamın adı üstünde hehe) CPC'de uygulansa daha iyi bir sonuç alınacağına inanıyorum.
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 24.01.2011 23:19:39
Alıntı yapılan: nightlord;26694
Alcofribas'in heyecanini sondurmemek icin fena degil demek istiyorum, evet gercekten renkler cok canli cok guzel :). Valla benim cpc paletine lafim yok zaten. en azindan speccy gibi berbat kontrast degil :D


yuh bilgem amerika'da benimle bi saat tartistiydin "amstrad'in renkleri cok canli, oysa c64'un daha pastel daha guzel" diye nasil cark ettin be surda :) sana anlatmaya calistiydim o zaman ama pes'te kotu oynadigim icin hicbir sozumu kale almaya deger bulmuyordun.

ssg
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 24.01.2011 23:23:12
@ozayturay: ben dogustan amstrad'ciyim (http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=412) :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: skate - 25.01.2011 10:42:17
@ssg: ekşisözlük'te senin entrylerinden birinde java emulatörünü gördüm. c64'de de java ve flash emülatörleri yapıldı ama hiçbiri bu kalitede olmadı. çok iyiymiş. özellikle de web tabanlı justin oynamak çok eğlenceli geldi. :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: nightlord - 25.01.2011 22:13:40
ssg: abi amstrad'da baska renkler de varmis onlari gordum :)
 
yok yani toplam renk sayisi zaten c64'ten fazla, dolayisiyla c64 paletine yakin bir grup rengi zaten var, arti ilave bazi guzel renkler var.
 
bu pastel vs sature konusundaki argumanim daha cok speccy hedefli. c64 paleti hakkaten cok cok iyi dizayn edilmis bi palet 16 renk ile 3 temel hue'da (r, g, b) yumusak renk gecisi yapabiliyor olmamiz cok buyuk avantaj. ama speccy'ninki bana rahatsiz edici derecede yuksek kontrastli geliyor. yani iyi grafikerler elbette iyi is cikariyorlar ama o makineyi dizayn eden photorealistik grafikler icin etmemis yani :)
Başlık: Phreaks (Condense - Amstrad CPC demo)
Gönderen: ssg - 26.01.2011 13:27:39
@skate: o emulator gercekten cok basarili. winape accuracy'sinde nerdeyse. bu arada emulator demisken biri (edit: biri dedigim de farb-rausch'mus pardon ahah) 64k'da commodore emulatoru yapmis biliyor muydunuz? cok sirin bir fikir :) http://pouet.net/prod.php?which=24547



@nightlord: spectrum'da hemfikiriz, gercekten korkunc. onun uzerine attribute clash'i falan da katinca tam bir felaket.