İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - odayibasi

Sayfa: 1 2 3 [4]
46
Main Forum / iPhone uyumluluk...
« : 10.11.2008 22:29:52 »
Iphone uyumlu deyince mobil icin uygun goruntu olarak algiliyorum.Siteye  iphonedan girince herhangi bir web sitesinden farkli acilmiyor. Otomatik skin yuklenmiyor. ozetle milliyet.com.tr farkli degil. ekrani resize etmek zorunda kaliyorsunuz.

Iphone ve IphoneEmulator de denedim. Ikisindede ayni sonuc.

47
tr scener discussion / gözlem ve çözüm önerisi
« : 10.11.2008 20:34:40 »
Haklısın                                                        spritus. Linklerle ilgili bir problem varmış. Crash eden exe' de folder'in içerisinde bir exe' daha var o çalışıyor. Herneyse linklerdeki productları update ettim. Sorun çıkmayacağını ümit ediyorum. Ayrıca video görüntülerinide upload ettim..

SWDemo
 
http://vimeo.com/2205899

SWUndeground
  http://vimeo.com/2206080

48
tr scener discussion / gözlem ve çözüm önerisi
« : 10.11.2008 11:05:09 »
Oyun olacak.

Linklere tıklayınca erişebiliyorum. Sorunu anlamadım ? Birdaha deneyebilimisin.

49
Main Forum / nihayet
« : 10.11.2008 08:16:45 »
haklısın cache silince düzledi.

50
Main Forum / Demo Videos online!
« : 09.11.2008 08:25:27 »
Videoları izlemek için ayrıca birşey mi kurmak gerekiyor.. Videoları seçmeme rağmen izleyemedim.

51
Main Forum / nihayet
« : 09.11.2008 08:18:08 »
FireFox eski sürümünde ve Safari'de forum açılmıyor, sürekli bir loop'a girip devamlı 2 ekran arasında switch ediyor. Firefox son sürümünde sıkıntı yaşamadım.

52
tr scener discussion / gözlem ve çözüm önerisi
« : 09.11.2008 07:04:45 »
Yeni nesil eleştirileri üzerine
ılk 98'de PC'nin on düğmesine basmış(off düğmeside aynı gerçi), ilk defa Win98 işletim sistemi kullanmış biri olarak C64, Amiga gibi geçmişten gelen bir sürü kişinin aldığı o zevki anlamamız oldukça zor. Okuduğum yazılardan, 7Dx, nightshift partilerine çok emek verilmiş ama beklenilen karşılığın alınmaması gençlerin bu partilere ilgi duymaması sizlere baya üzmüş sanırsam. Sonuçta güzel bir scene ruhu yakalamış. Bana göre Turbo ve Vigo temelli bu democu ruhu devam etmeli.

Not:
tr-demoscene bir süredir kayıtlıyım ama şu ana kadar forum bozuk olduğu için yazıları okuyup düzgün cevap veremiyordum. Yani oluşturduğunuz altyapı buna uygun olduğu sürece bu ortama katılmak isteyenler artacaktır.

Not:
Nightshift'in devam etmeyeceğini öğrendim. Üzüldüm. Bundan önceki demolara kayıtsız kaldığım içinde kendime de kızdım biraz. Her neyse..

2003 yılında scg ile tanıştığımızda, Scg illa demoscene yapalım demişti. Bende demo'da neymiş , ben oyun yapmak istiyorum 2D oyunlar (Side Scrolling Shoot-em up, Fighting etc...).

Herneyse o dönem Scg'nin ısrarları ile 2004 7D4 katılmıştık, hemen ıstanbuldan bir HP digital fotograf makinesi almıştım. Olimpiyat stadına ulaşmak için baya uğraş verdik. Sonunda ıssız, sanayi ortamında depo gibi bir ortama geldik. Ben burası nasıl biryer burda bilgisayar vs.. ne işi var diye sormuştum kendi kendime. Sonuçta Scg demosu ile yarışmaya katıldı. Bende bu arada Turbo ile tanıştım. Biraz sohbet ettik oyun geliştirme ile ilgili. Bana eskinden bir oyun için yaptığı grafikleri ve bu grafiklerin hiç kullanılmadığından bahsetti. Vigo'nun dinasorus oyunu yaptığını falan filan. ılk XBox DevKit orda gördüm Spastica XBox'ta bir şeyler yapmaya çalışıyordu hatta onunlada oyun hakkında birşeyler konuştuk. Neyse Skate'de vardı sanırsam ama onunla tanışmamıştık. Hydrogen ile Turbo birbirlerinin ürünlerine laf atıyorlardı. Böyle ortamlara bir ürünle giderseniz güzeldir. Aslında bende o scene bir ürün getirmiştim ama eksik vs.. den yayınlamamıştım.

şimdi o ürünü aşağıdaki siteye koydum download edebilirsiniz yine eksik ozamandan beri uğraşılması ama olsun oynanıyor. http://www.skywar.org/wiki/index.php/SkyWar

Buda demoscene ile ilgilisi yok ama olsun 2004 product'ı..
http://www.skywar.org/wiki/index.php/SWUnderground

Önceden beğenmediğim bu demoscene olgusu, oyun geliştirme olayını hobiye dönüştürmemden itibaren bana daha güzel gözükmeye başladı. Bundan sonra aktif katılımcı olmaya çalışacağım. Aktif bir şeyler yapmaya çalışacağım. Bir sakatlık olmassa 7D8'e sağlam birşeyler yaparak geleceğim.

53
teori / Worms tipi harita hazırlama tutorialı
« : 08.11.2008 10:12:40 »
Linklerim arasına bende ekledim. SWEngine üzerine basit bir oyun yapabilirim benzeri yeteneklere sahip..

54
7dx / Güzel haber.
« : 24.09.2008 08:13:35 »
Bende bu sene katılmak için elimden geleni yapacağım. Dün 7D8 için bir oyun çalışmasına başlamıştım. Haberi görünce mutlu oldum. 3 ay'a yakın bir süre var. Yetiştiririz herhalde.

55
Ragnor tebrik ederim. Umarım kafandaki hedeflere ulaşabilirsin. Ben yan   binadayım. şu an tatildeyim ama tatil dönüşü sana fotograf makinesi sağlayabilirim.

Baştan itibaren yazıları okudum. Yazılanlar oldukça ilgimi çekti.

Profosyonel anlamda oyun sektöründe olmasada Türkiyede'ki oyun sektörünü takip etmeye çalışıyorum.

5-6 yıldır Türkiyedeki oyun sektöründe olanları kısaca özetlemek istiyorum.

Portal -Portal

www.oyunyapimi.org adresi açıldı 1,2 sene oldukça kaliteli gitti. Sonrasında ilgi azaldı. Oyun konusunda daha az ilgili olanlar maymun iştahlılar spam'ler yapmaya başladı. Deniz sonrasında siteyi kapattı. Sadece sektörle ilgili haberler vermeye başladı. şu anda siteye ilgi eskiye nazaran çok azaldı. Hatta site kapalı. Bana göre şu ana kadar Türkiye'deki oyun sektörüne katkısı en fazla olan yapım bu sitedir diye düşünüyorum.

www.oyunyapsak.bogspot
Ragnor,Fredi, Gord tarafından açıldı. Indie games konusunda çok güzel içerikleri olan yazılar paylaştılar. Bu yazıları deneyimlerinden , okudukları makalelerden , katıldıkları panellerden alıyordu. Türkiye'deki oyun sektörünün gelişmesinin Indie games ve demo scene bağlı olduğunu düşündüğümden. Oldukça önemli bir siteydi. Ama site durduruldu.

www.oyungelistirici.net:
Ulas, Melih, Giray başta olamak üzere açılan bir site. Çok kişinin girdiği ama pek katılımın olmadığı insanların pek bir şey katmadan sadece baktığı bir site..

http://www.tr-demoscene.info/: Demoscene konusunda uzun yıllarını vermiş emek vermiş kişilerin oluşturduğu ama oyun konusunda pek içeriği olmayan bir site..

Yukarıdan da gördüğümüz gibi Portal ve Forum anlamında Oyun yapımı hakkında bilgi veren kaliteli sitelerimiz yok..


PC-Oyun -Oyun
Lanetin Hikayesi : Kaç sattı başarılı oldumu bilmiyorum. Oyun olarak ilgimi çekmediği için çok araştırmadım.
PUSU: Büyük hedefler , bitmeyen bir oyun, Sonunda Yogurt Tech anlaşma ve zor zar biten oyun , yanında Yamiye yapılmış Mekanik ıstila. 3TE games bitti. Cem (coder) şu anda Nette Hayat adlı bir oyun projesinde sanırsam
KABUS22: Sobee ve Vestel ile anlaştı. Kaç sattı bilmiyorum . Sonrasında ayrı bir extension daha cıkardılar C4 (Citreon C4 için bir robot) oyunu yaptılar. (Devam ediyorlar)..
HS: Deniz zaten HS'nin detaylarını vermiş. Çok büyük başladı ve rafa kaldırıldı..


Net-Oyun -Oyun
IKV: Sobee'nin çıkardığı bir oyun. (Mynet)
HSO: Ceidot'un çıkardığı bir oyun. (Mynet)
Nette Hayat
Karga..
Kriz : Çıkamadı


Türkiye'de 4-5 yıldır oyun adına bir şeyler çıkmaya başladı. Türkiye'de oyun firmalarının yakın gelecekte artacağını tahmin ediyorum Özellikle Teknokent'ler bu tarz firmalar kurmak için uygun imkanlar saglıyor. Ama nedense hayeller hep çok büyük . Bir an önce büyük projeler yapayım çok paralar kazanayım isteği çok. Bundan dolayı'da bunca süredir çıkan oyun sayımız oldukça az. Biraz daha orta ölçekli projeler. ındie games türünde oyunlar yapılabilir bence.. Daha küçük hedefler konularak daha ufak adımlarla ilerlenebilir. Daha geniş kitlelere oyun yapma fikri yayılabilir. Demoscene olan destek'te oyun sektörünü kalkındıracaktır. Yurt dışında bunun örneklerini sıkça görüyoruz.


Kendi Yaptığım projelerden kısaca bahsedeyim
Ben 2 Boyutlu basit ve eğlenceli oyunlar yapmaya çalışıyorum. Bu oyunlar için bir oyun motoru yazdım http://www.skywar.org adresinden bu oyun motoruna erişip üzerinde sizde oyun geliştirebilirsiniz.  (SWEngineSDK =Oyun Motoru + 39 Örnek + 2 tane oyun)


En son yaptığımız oyun Hoppers  

Hoppers basit ve eğlenceli bir oyun. Bu oyunda amaç mavi taşları karşı tarafa kırmızıdan önce taşımak. Basit bir yapay zeka var. Taşları sürükle-bırak ile sadece yeşil olan alanlara taşıyabiliyorsunuz. Oyun boyutu 1 MB. Bol eğlenceler

http://www.skywar.org/wiki/index.php/Hoppers



Sayfa: 1 2 3 [4]