tr-demoscene
the scene => gruplar => ret => Konuyu başlatan: skate - 28.02.2009 01:51:30
-
Lafı çok uzatmadan mikrofonu onlara uzatıyorum, onlar size kendilerini anlatsın :)
Bkz:
http://www.pouet.net/groups.php?which=10593
http://www.pouet.net/prod.php?which=52690
http://www.pouet.net/prod.php?which=52691
2009 yılında bir ZX Spectrum grubu, şaka gibi. Hoşgeldiniz kardeşlerim.
-
takdir ettim elemanları, yabancı da değiller aslında. ama forumu pek de takip ettiklerini söyleyemem. yine de açıp spectrum'da ürün yapıp pouet'e yüklemeleri, bir azimleri, çabaları olduğunu gösteriyor... buradaki pek çok etkisiz elemana rağmen, ısrarla... işte scene budur.
-
tabii ki yabancı değiller. benim amacım linkleri tıklatmak :)
-
Çok süper bi haber ya, inanılmaz sevindim mest oldum hatta gaza bile geldim :). Hoş geldiniz, nice demolarınızı introlarınızı görmek ümidiyle...
-
grubun bir üyesi olarak,bize gazı verip,grubu kuran Hades'e çok teşekkürler.
-
Son iki akşamdır Skate'i rahatsız ederek upload ve tanıtım işlerini ona iteledim :) Malum ingilizcemiz başlangıç seviyesinde.
Bu arada joker'e önce 6510'i sonrada Z80'i damardan enjekte ederek 8 bitlik komaya soktuk. Yakında birşeyler yaparsın artık Joker :)
Uzun yıllar C64 intro/demo çalışmaları içinde olunca Spectrumda da benzer şeyler yapma isteği oluyor. 1987'de bıraktığım Z80'e 2009'a "back to the roots" diyerek yeniden başladım.
Spaz, forumu takip ediyorum ama login olmuyordum. Okuyup gidiyordum.
Biraz önce Tüyap'taki otomasyon fuarından geldim, kafam kazan gibi ve üstelik midem kazınıyor.
See ya later...
-
auto-login seçeneğini açarsan, kimlerin aktif, kimlerin pasif olduğunu daha kolay görebiliriz; böylece pasifleri ayıklarken sen de güme gitmezsin. ;)
-
tebrikler arkadaslar, sayenizde ufaktan ben de cpc'de bir seyler yapsam mi diye dusunmedim degil. (izleyenler gecen bolumde cpc'de sprite basma kodu yazarken register'larimin bittigini ve sprite data'si disinda memory access yapmadan bir sprite'i ekrana basamamis olmanin uzuntusuyle kodlamadan sogudugumu hatirlayacaktir. 6502 dururken z80'de register bitirmek de zor istir tebrikleri kabul ediyorum)
-
tebrikler arkadaslar, sayenizde ufaktan ben de cpc'de bir seyler yapsam mi diye dusunmedim degil. (izleyenler gecen bolumde cpc'de sprite basma kodu yazarken register'larimin bittigini ve sprite data'si disinda memory access yapmadan bir sprite'i ekrana basamamis olmanin uzuntusuyle kodlamadan sogudugumu hatirlayacaktir. 6502 dururken z80'de register bitirmek de zor istir tebrikleri kabul ediyorum)
8 bitlik registerler : a,b,c,d,e,h,l,i,r,hx,hy,lx,ly
16 bitlik registerler : af,bc,de,hl,ix,iy ve alternate registerler af',bc',de',hl'
bütün registerleri bitirmek gerçekten zor gözüküyor.
Hazır gazını almışken sen de birşeyler yapmaya başla.
-
16 bit ve 8 bit esleniklerini ayri ayri yazmissin ama ikisi ayri ayri kullanilamiyor. x86'daki ax, ah, al gibi. o yuzden beni o kadar utandirmadan af, bc, de, hl, ix, iy ve alternate'lari diyelim :) her islemin her register'la yapilamamasi gibi bir sorun da var.
-
her islemin her register'la yapilamamasi gibi bir sorun da var.
push var pop var.. index registerleri ix,iy var, tablo yapiniz kullanınız efendim.
-
push pop pic microcontrollerlarda bile var. olmazsa olmaz o. ne yazık ki genellikle cycle critic işlemlerde registerlarla baş başa kalıyoruz. stack'in doğrudan register access'inden daha hızlı işlem gördüğü bir sistem görmedim henüz. z80'in de farklı olmadığını sanıyorum.
-
ref haklisin tablo yapmak lazim alismamisiz o disipline. push/pop mumkun oldugunca kacinip sadece register'larla yapilabilir mi ona calisiyordum. ciddi bir shortest path problemine dondu :)
mesela ld ix, de gibi bir instruction olmadigindan push de pop ix yapabilirsin hosgeldin parasi 30 cycle'a maloluyor. onun yerine undocumented ld hx, d ld lx, e ciftini kullanirsan 18 cycle'da isi bitiriyosun. bu gibi problemlerle ugrasiyordum bayilmisim.
-
arkadaşlar push pop her zaman bu tür peş peşe kullanımlarda daha çok cycle harcıyor. ancak bir dostumuz öyle bir kullanım biçimi buldu ki, tek kelimeyle muhteşem. Yakın zamanda ondan Plazma'ya (vardı di mi öyle bir dergi) bir article yazmasını istiicem. Tabii sadece stack kullanımı ile ilgili değil, daha geniş optimizasyon adımlarıyla ilgili. Bu kişinin kim olduğu ve article'ın tam içeriği ile ilgili kendisiyle konuşmadan birşey söylemek istemiyorum. ama şahsen bana "vay be!!!" dedirtmeyi başardı bu zat-ı şerif. yanlış anlaşılma olmasın, olayın Z80 ile ilgisi yok. ben hala konuyu dağıtıyorum sadece :)
-
arkadaşlar push pop her zaman bu tür peş peşe kullanımlarda daha çok cycle harcıyor. ancak bir dostumuz öyle bir kullanım biçimi buldu ki, tek kelimeyle muhteşem. Yakın zamanda ondan Plazma'ya (vardı di mi öyle bir dergi) bir article yazmasını istiicem. Tabii sadece stack kullanımı ile ilgili değil, daha geniş optimizasyon adımlarıyla ilgili. Bu kişinin kim olduğu ve article'ın tam içeriği ile ilgili kendisiyle konuşmadan birşey söylemek istemiyorum. ama şahsen bana "vay be!!!" dedirtmeyi başardı bu zat-ı şerif. yanlış anlaşılma olmasın, olayın Z80 ile ilgisi yok. ben hala konuyu dağıtıyorum sadece :)
ben de birşey ekleyeyim, spectrum'da push'un genel kullanım şekli, stack'i ekran buffer'ına point ederek peşpeşe push'larla ekranı güncellemek oluyor. Bu şekilde (örneğin cobra'da, flylı bişey vardı bir de) tam ekran, her yöne scroll eden oyunlar mümkün olabiliyor.
Bu sırada interruptlar ile gerçekleşen bozulmaları da çok pratik bir şekilde düzelten Cecco'nun sıkça kullandığı bir snippet de spectrum sitelerinde bulunabilir.
Ve evet, z80 üzerinde push 11 cycle harcıyor (geriye kaldı 3.4 milyon cycle).
-
http://zxspectrumdev.blogspot.com/2009/01/setting-up-development-environment-on.html
spectrum'a birşeyler kodlamak isteyen ve illa ZX Spin kullanmayacağım diyen varsa, burada güzel bir rehber var.
Elbette her zaman Zx Spin'in built-in assembler'ını (ve ide'sini) kullanabilirsiniz.
-
RET 'in kurulması son zamanlarda duyduğum en güzel haber. Arkadaşlara tebrikler.
-
ReT grubunun stufflarını ve forumda muhabbetleri okuyunca aklıma cocuklugum geldi. Ortaokul 1.sınıftaydık. En yakın arkadaşlarımdan birinde Amstrad birinde AtariXL ve diğerinde spectrum vardı. Bende ise C64. Hatırladığım kadarıyla Atari haricindeki diğerlerinde bilgisayarların kendi monitorleri vardı. Ulan acayip kıskanırdım içten içe yada hoşuma giderdi diyeyim :) Hele spectrum'un 128k olması ayrı bir cezbederdi beni. ıtiraf ediyorum ki hep spectrumda bişiler yapmak isterdim. Fakat bu gerçekleşmedi ve artık zamanım yok zaten bu yüzden ReT'i zevkle takip ediyorum. Daha fazla stuff çıkarmlarını isterim.