İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - chenmy1

Sayfa: [1] 2
1
pc / OpenGL hatalari
« : 22.07.2007 17:20:22 »
Selam,
intro hazirlamak icin 2 tane ana kodum vardi. 1.Opengl 2.D3d ama bufferlarda bir problem oluyordu nedenini anlamiyordum her iki base code dada aynisi oluyordu.
 
pencere kodumdan süphelenmeye basladim fakat ondan olmadigini anladim daha sonra opengl.org u didik didik ettim cunku framebufferdan suphelenmeye basladim.
 
Double buffer acmama ragmen flicker tarzi bisi vardi.Daha sonra opengl hatalarinin nasil alinacagini ogreten bir site buldum ve bunu denedim ve sonuc :
 

 
 
 
evet sonunda hatayi buldum fakat bu hata ne demek istiyor bilen var mi?

2
demoscene / intel demo competition 2007
« : 17.07.2007 17:39:58 »
selam,
  bunu biraz gec yaziyorum ama bu yarismada 2 ürün hoşuma gitti gerçekten.
 

1.STS-05: Royal Temple Ball :
  Bu görüntü gerçekten ilk kez karşılaştigim bir görüntü ,boxlarla bir dünya oluşturmak v.s. ve kullanilan shader teknigide süperdi benim için.Diger partlar standart bir demoda olan partlar gibi geldi en çok üsteki resimdeki part çok hoşuma gitti muzik ile büyük uyum saglamiş fazla bakınca sıkabiliyor ama benim için bu part çok güzeldi.Tam hayalini kurdugum bir part.Diger bi olay ise sanki 3d objeler gercektende 3d degilde shader ile 2d objelerin 3d gösterildigi gibi bir kanı oluştu orasını yapımçıları bilir tabi :)
 
 

2.Beyond the walls of Eryx :  
fikir olarak çok orjinal buldum.Renk olarak insani sıksada , animasyon olsun , muzik olsun gerçekten güzel bir yapım. Hatta ilginc bir olay kardesime o kadar demo izlettim ve hepsine hic bisi anlamadim bisiye benzemiyor diyordu :) ilk defa buna adam harbidende yapmış dedi :) buda ilginc bi nokta oldu benim için.Büyük balığın göründügü partta kameranin hareketine ise bayıldım . Gerçekten çok süper tasarlanmiş fakat bir sıkıcılıkta var bununda renklerden kaynaklandıgını düşünüyorum.Fakat gerçekten fikire bayıldım.

bu ikisi gerçekten çok hoşuma gitti demo olarak.Bilmiyorum sizlerin görüşleri nedir.

3
graphics / Grafikerlerden 4k icin yardim lütfen
« : 12.07.2007 22:50:16 »
Selam,
 
 Grubum su an bana Function 07 icin 4kb bir intro hazirlamami soyledi.Fakat Renk kullanimi ,yakin renkler , uzak renkler v.s. gibi konularda ve 3d obje kullaniminda grafikerlerden yardim istiyorum .Function 06 daki intromda coder color v.s. diye dalga gectiler zaten modellerde statikdi ..
 
 Bu konuda bizi aydinlatabilecek grafikler var mi?
 
Renklerdeki yakinlik ,zitlik kullanimi v.s. cok onemli anladigim kadariyla bu konuda cok sikintilarim var guzel bisi yapip 4kb compoyu kazanmak istiyorum lutfen yardim :)

4
Selam,
 Bu en buyuk sorunlarimdan birisi neden oldugunu anlamiyorum fakat ekranin FPS degeri 20 i gosterdiginde introda belli bir atlama oluyor. FPS 150+ oldugunda ise intro daha seri bir harekete geciyor.Buda gozle gorulur bir hiz bozukluguna neden oluyor yani kamera hareketleri olsun v.s. olsun bir atlama v.s. yuzunden introdaki o anlik hissi kaybetmeye neden oluyor.
 
Benim istedigim FPS ister 150+ olsun ister 30 ben ekran tazeleme suremi direkt belirli bir FPS ye gore nasil ayarliyabilirim?
 
Mesala benim icin en dusuk sevye araligi 1-30 arasiolmasini istiyorum ne bundan yuksek nede bundan dusuk?Yani kisitlamak istiyorum bunu nasil yapabilirim?

5
pc / GLSL lighting
« : 05.07.2007 22:16:23 »
selam biliyorum bu soruyu sordugum icin cahil diyebilirsiniz ama sormak zorundayim :)cunku bilmiyorum..
 
GLSL de standart Point light ,Directional Light , Spot Light icin isik formullerini soyliyebilecek olan var mi?
 
bildigimiz Fizikdeki isik formullerini bilmiyorum..

isik + material = ambinent + specular * shin + diffuse:) etc..

bunlarin formulleri standart saniyorsam bunlarla ilgili bir tutorial hazirliyacak olaniniz var mi?
 
Mumkunse Per Vertex olsun cunku Per Pixel acayip bi sekilde siciyor..

6
pc / GLSL ve post ve image processing
« : 05.07.2007 22:11:27 »
Selam ,
GLSL ile Post production yapimi arastirmaktayim.Bunu Nightshiftteki Nothing de HLSL shader GLOW da ile kullanildigini gordum.Bunu nasil yapildigini anlaticak olan var mi?
 
doku kordinatlari nasil aliyorlar ?
 
elimizde Quad imiz var 5-6 tane doku kordinant aliniyor ve bunlari ile pixelin nerde cizilecegini v.s. buluyorlar elimde ornek var ama ne yaptigini anlamadim.
 
O cizdigim Pixelim nerde oldugunu nasil anliyabilirim?
Normal bildigimiz dokular
for(int y=0;yfor(int x=0;xpixelpozisyonu(x,y)
 
per pixel islem yapabiliyorsun buna benzer bi hale mi getiriliyor?
 
GLSL Türkçe bir tutorial görmek güzel olurdu..

7
pc / DOT3 bump ve isiklandirma
« : 05.07.2007 21:57:03 »
Selam herkese,
 1-2 haftadir DOT3 ile bump map ve isiklandirma yapmak uzere ugrasmaya basladim.Bunu ilk once oyunlarimda denedim fakat 100 fpslerde olan oyunun 20-30 fps lere dustugunu gorunce verimli bir yontem aramaya karar verdim.
 
 DOT3 icin 2 dokudan birini kullaniyorlar ya height map yada Normal map ,ben 3d modelimin bump ve isiklandirmasini en kolay yolla yapmak istiyorum.Bunun shader ile yapildigini gordum fakat nasil yapildigini bilmiyorum.
 
//-Bulduklarim:
 
1. Bir tutorial de 1 mesh icin 2 doku uniti kullanilarak 1.Normal map 2. si dokumuz ve mesh i 3-4 kez Blend kullanarak mutli pass gecildigini gordum ve intromda denedim:
 
siralamasi yanlis olabilir cafeden yaziyorum:
 
1.Pass Dot3 normal map ve normal doku
2.Pass Ambinent Light icin
3.Pass Specular light icin bunuda kendi icinde 2-3 kez tekrarlamis
 
 
Bunun sonucu ekrana cikan goruntu cok guzel fakat sonuc feci cunku FPS 5 kat yavasliyor.
 
Bunun benzerini GLSL shader ile mesh i bir kez cizerek yapildigini gordum ama nasil yapildigini anlamadim.

2.bi teknik ise CUBEMAP kullanmak NEHE de gordugum bir ornek bunun nasil yapildigini anlayabilmis degilim :)
 
http://nehe.gamedev.net/data/articles/article.asp?article=20
 
3.Yontem humus da gormustum diger NV ve ATI combiners kullaniliyordu ve gercekten cok hizliydi.Fakat Ati ve nvidia disindakiler calismiyor sanirsam.
 
v.b. bir cok yontem var.
 
En hizli bicimde kullanabilecegim bir yontem ariyorum. Dot3 ile cok hizli bir bicimde yapildigini biliyorum ama nasil yapildigini bilmiyorum.Bu konuda yardim edebilecek olan var mi acaba?

8
pc / Test edicek araniyor.
« : 13.10.2006 22:54:02 »
D3d olayina girmis bulunmaktayim.ilk ornegimide yazdim fakat calisip calismadigi konusunda emin degilim.Bu konuda yardiminizi istiyorum.
 
Blast adli intro dan bir goruntu olan programi test edip acilip / acilmadigini yazarsaniz ,Hizli veya yavas calistigini v.s. bilgilendirirseniz sevinirim.
 
dosya:
http://rapidshare.de/files/36624233/test.zip.html
 
*not: zip i acarken veri diye klasoru olusturmassa exe disindakiler veri adli klasorde olmasi gerek

9
pc / XM uzerine
« : 04.10.2006 21:37:27 »
XM ile ilgili bir problem soz konusu.
 
introlarda sıkca sorun yasatmaya basladi bu sorun neden oldugunu bulamadim.Function 06 hazirladigimiz introda basa bela oldu.

Simdi soruna gelirsek xm olarak muzigi hazirladi arkadas fakat benim ekrana yazdigim sure ile xm in suresi tutmuyor.Diyelimki ben ekrana
 
10 000 ms de yaziyorum.Fakat xm 12 000 ms de? -2000 ms ortadan kayboluyor.(kaybolmayan XM yapin kardesim burdan yetkililere sesleniyorum:)

mesala intro bitti ve boyutu 100 000 mili saniye olsun fakat muzik 105 000 milisaniye olursa tam olarak intro zamani ile ayni oluyor.
 
Bunun nedenini cozemedim?Boyle bir sorunla karsilasip cozumunu bulan var mi?
 
Bu senkronizasyon sorunu yuzunden intronun bir suru yeri ile oynasmak zorunda kaldim.hatta -7000 ms sildik :S anca oyle sagladik oda zorla...

Bunun cozumu bilen var mi?

10
demoscene / Roboman
« : 28.07.2006 20:56:30 »
selam,

 uzun süredir ortalikta yoktum.Zaten bir kaç da üzücü gelisme olusmustu....fakat yeni 2 gruba girmem bana bir çok sey katti..Artik onlarla devam edicem..

Hatta S!P için ufak bir intro kodladım..

izlemek isteyenler:

http://www.intro-inferno.com/production.php?id=762

adresinde bakabilirler..

sevgiler , saygilar..

11
manyetiq / Manyetiq Dagilmistir...
« : 17.04.2006 00:07:29 »
bugun itibariyle yapilan toplanti ile manyetiqgrubu dagilmistir..

17/nisan/2006 ..

-Nedeni?
-Nicini?
v.s.

hic karistirmayin buraninda boku cikar...

Bu yuzden sadece dagilmistir aciklamasini yapiyorum baska bisi sormayin lutfen cok uzun suren bir tartisma sonucu olmustur..sinirler gergindi..Bu yuzden o olaylarin karismasini istemiyorum...Yani istiyerek olan bir dagilma degil neyse..

Manyetiq dagildi..

bu grubu kitliyebilirsiniz artik..

12
yabancı partiler / need music 15 kb - Breakpoint!
« : 13.04.2006 00:07:40 »
arkadaslar XM i olan var mi???
-yok mu?

:D

15 kb yani zipli hali 15 kb olan XM gonderebilcek var mi?
Breakpointte 96 kb lik oyunum icin?

-Grafikler bana kaldi :/
-Koduda yaptim..
-Music modarchive .com dan buldum..

Oyun bitti biticek...

yardim pls..

MSN : vmeydaneri@yahoo.com

13
yabancı partiler / Breakpoint kurallari
« : 09.04.2006 15:49:34 »
Alıntı
Please note that neither msvcr70.dll, msvcr71.dll nor msvcr80.dll will be available on the compo machine!

compo makinesinde bu dll ler yok muymus?

14
manyetiq / Manyetiq e yeni katilanlar
« : 03.04.2006 02:20:00 »
Selam,
 Nightshiftten sonra gruba yeni uyeler katildi.istatistiksel olarak gecmek istiyorum.

Nightshiften sonra:
 -Diomedea ilk katılan kisiydi pixelci olarak
daha sonra
 -smog grubu yani 2 kisi dr.render grafik diger kisi ile halen tanısmadigim icin onun hakkinda bisi diyemiycem 1 de muzisyen

daha sonra oy.org dan tanisdigimiz
 -Paradox nickli arkadasim oyun programcisi olarak katildi kendisinin release edilmemis 2 projesi var su an :)( 7d6 da release ederiz artık :P )

ve son olarak
 -Mustafa Erdem Koç  2d grafiker gene oy.org dan tanidigim bir isim gruba dahil oldu.

 Daha yeni katilanlarla pek iyi bir tanisma ortami olusturamadik ama ilerki bir zamanda grubun tanismasini v.s. ayarlamamiz gerek sanirim.Bu is Ragnorun elinden oper :P

Manyetiq uyeleri:
-Chenmy1            
-Ragnor              
-the prodigy            
-Lockman_Hackim  
-Infidelcat Musician
-Jam
-diomedea
-dr.render
- (nickini bilmiyorum )
-Paradox
-Mustafa Erdem Koç

Ragnora not :P (Ragnor site noldu bu ara ?)

15
manyetiq / 3b top ( 3 top bilardo) ilk hali :)
« : 22.03.2006 23:54:26 »
Aslinda yarismaya bunla katilcaktim :)

Odulleri gorunce 3d ye cevirmeye karar verdim 3b top aslinda 1-2 gunluk bir oyundur..

Neyse ilk hali boyle idi..

Dosya:
http://mosengine.inativa.com/dosya/3topma.zip

Sayfa: [1] 2