İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - chenmy1

Sayfa: [1] 2 3 ... 13
1
pc / OpenGL hatalari
« : 22.07.2007 18:36:07 »
ok tnx. kodu bastan sona bir inceliycem.
 
@konudisi : function 07 nin sitesinde release var demissin merak ettim hangi bolumde katilcaksin veya siniz . ben 4kb hazirliyorum bilmiyorum bitirebilirmiyim ama bitirrirsem 1 tane release gondericem s!P ile :)

2
pc / OpenGL hatalari
« : 22.07.2007 17:20:22 »
Selam,
intro hazirlamak icin 2 tane ana kodum vardi. 1.Opengl 2.D3d ama bufferlarda bir problem oluyordu nedenini anlamiyordum her iki base code dada aynisi oluyordu.
 
pencere kodumdan süphelenmeye basladim fakat ondan olmadigini anladim daha sonra opengl.org u didik didik ettim cunku framebufferdan suphelenmeye basladim.
 
Double buffer acmama ragmen flicker tarzi bisi vardi.Daha sonra opengl hatalarinin nasil alinacagini ogreten bir site buldum ve bunu denedim ve sonuc :
 

 
 
 
evet sonunda hatayi buldum fakat bu hata ne demek istiyor bilen var mi?

3
demoscene / intel demo competition 2007
« : 17.07.2007 17:39:58 »
selam,
  bunu biraz gec yaziyorum ama bu yarismada 2 ürün hoşuma gitti gerçekten.
 

1.STS-05: Royal Temple Ball :
  Bu görüntü gerçekten ilk kez karşılaştigim bir görüntü ,boxlarla bir dünya oluşturmak v.s. ve kullanilan shader teknigide süperdi benim için.Diger partlar standart bir demoda olan partlar gibi geldi en çok üsteki resimdeki part çok hoşuma gitti muzik ile büyük uyum saglamiş fazla bakınca sıkabiliyor ama benim için bu part çok güzeldi.Tam hayalini kurdugum bir part.Diger bi olay ise sanki 3d objeler gercektende 3d degilde shader ile 2d objelerin 3d gösterildigi gibi bir kanı oluştu orasını yapımçıları bilir tabi :)
 
 

2.Beyond the walls of Eryx :  
fikir olarak çok orjinal buldum.Renk olarak insani sıksada , animasyon olsun , muzik olsun gerçekten güzel bir yapım. Hatta ilginc bir olay kardesime o kadar demo izlettim ve hepsine hic bisi anlamadim bisiye benzemiyor diyordu :) ilk defa buna adam harbidende yapmış dedi :) buda ilginc bi nokta oldu benim için.Büyük balığın göründügü partta kameranin hareketine ise bayıldım . Gerçekten çok süper tasarlanmiş fakat bir sıkıcılıkta var bununda renklerden kaynaklandıgını düşünüyorum.Fakat gerçekten fikire bayıldım.

bu ikisi gerçekten çok hoşuma gitti demo olarak.Bilmiyorum sizlerin görüşleri nedir.

4
@poison: Dedigin olayi minifmod'da ben yapiyordum fakat soyle bir sorunla karsilastik.minifmod ile alinan zaman Muzik programinin zamanini tutmuyor ben ekrana muzisyen icin zaman yazdigimda mesala 45 000 milisaniye, Muzik programinin gosterdigi sey 50 000 milisaniye olabiliyor.Bu yuzden introyu kodlayip muzigi daha sonra yapmaya kalkistiginda ayni süreler üstünde calisamiyorsun.
 
2.bir olay eger muzik bulunamassa intro 0 ms de takilip kaliyor :)
 
 
@nightlord : hem algisal + hemde sistem performansi + hemde fps v.s.
 
1.olay : sistem performansi mesala sistemde olan bir dalgalanma yani bir diger programin asiri sistem kaynagini kullanmasi programin 5 sn den birden 10 sn e gecmesine neden oluyor.yani arada bir duraklama oluyor.
 
2.olay : Fps dalgalanmasi : dedigim gibi 500 polygonluk bir yerden 500.000 polygonluk bir yere giris yaptiginda feci bir goruntu olusuyor.
 
3.olay : algisal : evet bazi projeler gordugum kadariyla bu tarz atlamalari yoketmek icin bi teknik kullaniyorlar obur turlu fps degisse bile hareket hizi ayni kalamazdi.
 
4.olay : Framebuffer ayarinin yanlisligi: sanirim pencere ve opengl ||d3d framebufferumu yanlis olusturuyorum buda bir atlamaya neden oluyor.Buda genelde monitoru bekleme ozelligi acikken ortaya cikiyor 60+ FPS ustunde.
 
v.b.
 
olaylar.
 
kamera hareketlerini cok yavaslatsamda yinede hizda ani , inis cikislar gercekten algisal olarak cok kotu goruntu olusmasina neden oluyor sanki bilerek yapilmis birsey gibi halbuki baska sorunlardan ortaya cikiyor.
 
Bunu diger introlarda denemedim yani algisal olayi ve Conspricay nin introsu bende 10 fps civari calismasina ragmen algisal olarak benim intromdan daha smooth.
 
 
EDIT:
sanirim hatayi buldum ve bir baslik actim.

5
Cogu yabanci introda cok smooth hareketler goruyorum mesala asm. 2004 de birinci olan 64kb intro sanirim fps olarak bende 3-6 fps arasi calisiyodu ama benim 30 fps gosteren intromdan daha smooth hareketler vardi .Anlamadigim nokta bu.

6
graphics / Grafikerlerden 4k icin yardim lütfen
« : 15.07.2007 18:17:33 »
Gargaj bana su siteyi onermisti:
http://www.siteprocentral.com/html_color_code.html
 
bu javascript oldugu icin download edilebiliyor.Cunku evdeki bilgisayarda kodluyorum introyu.
 
Bu tarz bisi varsa bildiginiz download edilebilen daha iyi olur aslinda :)

7
o nedir?:S

8
graphics / Grafikerlerden 4k icin yardim lütfen
« : 12.07.2007 22:50:16 »
Selam,
 
 Grubum su an bana Function 07 icin 4kb bir intro hazirlamami soyledi.Fakat Renk kullanimi ,yakin renkler , uzak renkler v.s. gibi konularda ve 3d obje kullaniminda grafikerlerden yardim istiyorum .Function 06 daki intromda coder color v.s. diye dalga gectiler zaten modellerde statikdi ..
 
 Bu konuda bizi aydinlatabilecek grafikler var mi?
 
Renklerdeki yakinlik ,zitlik kullanimi v.s. cok onemli anladigim kadariyla bu konuda cok sikintilarim var guzel bisi yapip 4kb compoyu kazanmak istiyorum lutfen yardim :)

9
pc / GLSL ve Post Production
« : 12.07.2007 22:38:01 »
guzel siteymis bunun gibi siteler bilenler lutfen buraya linkler verebilirler mi?

10
Sorunsuki FPS de bir dalgalanma oldugu an mesala cok polygonlu bir yerde 150 fpsden bir anda 20 FPS ye dusuyor buda gozle gorulur bir bozukluga neden oluyor ordan cikinca birden 100 fps v.s.
 
benim kullandigim sistem soyle:
 
Kod: [Seç]
float zaman,basla;
 
bool init()
{
 
MuzikBasla();
basla=timeGetTime();
return true;
}
 
void Sahne()
{
zaman = timeGetTime()-basla; //genel zamanim 0 ms den basliyip demo bitenede kadar
 
 DEMO();
}

fakat penceremi REALTIME pro. etmeme ragmen bu FPS dalgalanmasi yuzunden feci goruntu bozukluklari olusuyor..Gerci Opengl framebufferimdada sorun olabilir bilemiycem.
 
Burda acaba pencerem mi performansis calisiyor?
 
Conspricy demolarinda dusuk fps lerde bile smooth goruntu var mesala bunu nasi basariyorlar bu FPS dalgalanmasi diger yabanci demolari neden etkilemiyor?

11
manyetiq / Manyetiq Dagilmistir...
« : 12.07.2007 12:55:17 »
Birak bu ayaklari emotion sen hala oradamisin?Polemik yapma lütfen bu ise EGO mu tatmin etmek icin girmedim oyle biride degilim.Oyle dusunmek istoyrsan o senin sorunun bu beni alakadar etmez tek bir amacim var firsat verildiginde Türkiyedende saglam isler cikarak insanlarin oldugu gostermek ama nedense Türk insani o kadar cok seyle karsilasmiski ici FESATLIKLARLA dolmus iyi bir seyle karsilasdiginda veya iyi bir dusunce ile karsilastiginda hep ALTINDA Bı FESATLIK bi ibnelik ariyor..
 
bunu son kez soyluyorum asla oyle dusuncede biri degilim buna ragmen beni bunlarla itham etmek istiyorsan o senin hayata bakisin gosterir..
 
neyse bu polemiklerin tekrar gundeme gelmesi ve hala orda kalman nasi bir dusunce , nasi bir zihniyettir anlayabilmis degilim bu kafayla gidersende hic bir ilerleme kaydedemezsin soyliyim..Bu isin ugras veren birine ve zamanini ve eforunu buna harciyan birine satasicagina baska seyleri gozden gecirsen daha iyi olur...

12
pc / GLSL lighting
« : 12.07.2007 12:45:53 »
Cevaplar icin sagolun bu gibi standart formullerin yaninda birde degisik isiklandirma formullerinin oldugu ATI render monkey ve Opengl nin sitesindeki linklerde gormustum ..
 
Bunun gibi diger isiklandirma sistemi tekniklerini ve formullerini anlatabilecek olanlar var mi?veya ceviri yapabilecek olanlar?introlarimizda kullanmak icin...

13
pc / GLSL ve Post Production
« : 12.07.2007 12:35:02 »
Selam,
Evet sanirim yanlis yazmisim duzelttim basligi ingilizce ile aram iyi degil bu yuzden ozur dilerim : "post processing" ,"image processing" farketmez bu iki islemide artik GLSL ile yapmak istiyorum yani doku olusturma , doku isleme ve ekranda genel tüm efektlerde kullanmak icin.
 
Yani sadece Post processing degil image processing ile bildiklerinizde varsa burda paylasirsaniz sevinirim..
 
Mesala eski scenerlarin Yuzde 90 ihtimalle bir doku generate etmisligi vardir.
 
Bildikleri formulleri bizle paylasirlarsa sevinirim bunlarin illa GLSL olmasi gerekmez normal bildigimiz image formatindada olabilir bizde onlari GLSL ye cevirebiliriz?
 
mesala ornek vericek olursak
void PixelBoya(int x,int y,int red,int green,int blue);
 
y++;
x++;
deger = sin(x+y)*63 + 128;
PixelBoya(x,y,deger,deger,deger);
 
v.s. :)
 
Su an bunlar ustunde ugrasiyorum bunlari GLSL ile yapmak istiyorum.Fakat formuller konusunda cok eksigim var.Bilindik formulleri buruya yazarsaniz tekrar bulmak zorunda kalmayiz diye dusunuyorum.
 
(Not: unutmadan 64kb ve 4kb icin tabiki)

14
Selam,
 Bu en buyuk sorunlarimdan birisi neden oldugunu anlamiyorum fakat ekranin FPS degeri 20 i gosterdiginde introda belli bir atlama oluyor. FPS 150+ oldugunda ise intro daha seri bir harekete geciyor.Buda gozle gorulur bir hiz bozukluguna neden oluyor yani kamera hareketleri olsun v.s. olsun bir atlama v.s. yuzunden introdaki o anlik hissi kaybetmeye neden oluyor.
 
Benim istedigim FPS ister 150+ olsun ister 30 ben ekran tazeleme suremi direkt belirli bir FPS ye gore nasil ayarliyabilirim?
 
Mesala benim icin en dusuk sevye araligi 1-30 arasiolmasini istiyorum ne bundan yuksek nede bundan dusuk?Yani kisitlamak istiyorum bunu nasil yapabilirim?

15
pc / GLSL lighting
« : 06.07.2007 20:17:32 »
Evet ,tam bu soruyu sordum eve gittim ve render monkeyi inceledigimde icinde Vertex light ornegi varmis gordum :)Ama yinede bilmedigim seyler olabilir veya baskalarininda vardir buraya post etsen cok kisi faydalanabilir:)

Sayfa: [1] 2 3 ... 13