tr-demoscene

the scene => web linkleri => Konuyu başlatan: endo - 17.07.2012 11:36:27

Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: endo - 17.07.2012 11:36:27
Super-Resolution From a Single Image
http://www.wisdom.weizmann.ac.il/~vision/SingleImageSR.html (http://www.wisdom.weizmann.ac.il/~vision/SingleImageSR.html)
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: skate - 17.07.2012 14:17:18
Anlamsız derecede başarılı. :)
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: spritus - 17.07.2012 18:23:20
image processing teknolojisi aldı başını gidiyor. ibretlik bir paylaşım
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: Hydrogen - 25.07.2012 16:37:32
Evet yeni filtreler bir 6-7 sene onceye gore cok basarili. Ben de hep kullandigim bir programin yeni surumunu indirmistim gecen sene.
Dehset fark olusmus.
Ozellikle 72 dpi'lik calismalari 300 dpi poster baski falan haline getirmek icin cok kullanisli oluyor bu programlar.
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: skate - 25.07.2012 17:57:04
Uzun yıllar 6510 asm kasmanın sonucunda beyni yanan Skate, bu teknikle dünya rekoru kırma hayaline kapılır.

- Bu formülü C64'e aktarıp, küçücük alanlarda yaptığım efektleri 50 FPS full border olacak hale getirebilirim!!!!!!!!!!!111111

Alkış? :)
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: endo - 25.07.2012 18:00:11
ben de aynını düşünüyordum, efekti 1x1 pixel alanda yapıp 320x200'e bu teknikle strech ederek basabilirsem süper olacak. sanırım
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: spritus - 26.07.2012 00:06:55
şaka bi yana 4k procedural kategorisinde dudak uçuklatan işler çıkarılabilir (gerçi yeterince çıkıyor). yalnız kod+kaynak grafiği 4k'ya sığdırmak gibi mini bi problem var. tabi bu kategorinin yaratıcılık ruhuna ters düşecek bir durum da söz konusu.
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: skate - 26.07.2012 11:27:52
bunun procedural grafik konusunda çok kullanışlı olacağını zannetmiyorum. çünkü kimse hazır grafik kullanmıyor normal şartlarda. tamamı formülle ve vektörel olarak üretiliyor. yani grafik ister 320x200 olsun, ister 1920x1080 aspekt hariç birebir aynı grafik olarak render ediliyor ancak çözünürlük arttıkça detay da artıyor. hatta çoğunlukla ray tracing kullanıldığı için ekrandaki her pixel için birer ray atıldığından dolayı grafiğin kalitesi zaten per pixel oluyor. üretilen texturelar da genellikle ya çözünürlüğe göre büyüyor ya da en yüksek çözünürlüğe uygun büyüklükte üretiliyor.

4k procedural grafik olarak hazır bir resim kullanılmak istenirse bu işe yarayabilir. tabii düşük çözünürlükte de olsa bir resim ve bu algoritmanın kaplayacağı alan diğer öğelere yer kalmamasına neden olacaktır. 4k procedural grafikler için oluşturulması çok zor uçuk bir resim seçilip, küçültülüp, bu algoritma ile sanki realtime hesaplatılmış gibi kandırmaca yapmak mümkün olabilir tabii ki. :)
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: spritus - 26.07.2012 21:50:47
bu yöntemin procedural grafik için etik ve verimli olmayacağı zaten neredeyse kesin. ama tek başına değil de yardımcı unsur olarak kullanılması belki fayda sağlayabilir. bu tip ürünlerin başarısı vektörlerden çok perlin noise gibi bitmap tabanlı tekniklerden geliyor ve bu tekniğin vektörlerle değil de perlin noiselarla akrabalığı daha aşikar. bilmem anlatabildim mi? :)
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: skate - 27.07.2012 00:06:47
vektörellik aslında tamamen koordinat sistemini nasıl kullandığın ile ilgili birşey. yani ben 256x256'lık bir texture üzerine perlin noise hesaplatıyorsam bunu bitmap tabanlı olarak görebiliriz. ancak ben 1x1 "birim"lik bir alanda perlin noise hesaplatıyorsam, hatta hatta random noise için pixel değil de ~0.004 R'lik circlelar, rectanglelar çiziyorsam bu vektöreldir. 4k grafiklerde genellikle HD çözünürlüğüne uygun büyüklükte sabit texturelar oluşturduklarını tahmin ediyorum. ancak aslında oluşturulan texturelar bile tamamen vektörel mantıkla üretilebilir. işin çıktısı pixel olsa da hiçbir girdi pixel bazlı olmayabilir.

perlin noise ile bu filtre arasında çok net bir ilişki kuramadım açıkçası. bu daha çok başarılı bir sharpness filtresi türü birşey ve bence kullanım alanı da bununla sınırlı. perlin noise ile cloud, smoke, dirt v.s. üretebilirsin ancak bu mevcut algoritma en fazla post processing'de ya da düşük çözünürlükte üretilmiş textureların kalitesini arttırmada kullanılabilir. bir nevi bulutları perlin noise ile düşük çözünürlükte bitmap tabanlı ürettikten sonra bulutların kalitesini arttırmak gibi işlerde faydalı olabilir. ama benim demek istediğim aslında perlin noise ile doğrudan istenilen kalitede sonuç üretilebileceği konusu.

sonuç olarak super resolution olayıyla perlin noise'ı pek yakın akraba olarak göremedim.
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: Hydrogen - 27.07.2012 01:30:48
Belki bir kac sene sonra bu teknigi realtime uygulayan kartlar cikarsa, bitmap resimlere zoom yaptirilirken, daha kaliteli sonuclar alinabilir :P
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: spritus - 27.07.2012 02:08:18
hadi yapma ama skate. bildiğin gibi vektörel değerler matematiksel olarak elde edilir (circle, bezier, line vs), yani kaynağı matematiktir. fakat perlin noise için değerler bitmap olarak elde edilir (her renk değeri için mapte komşu renk değerlerinden faydalanılması gibi). elde ettiğin map'i sonra istediğin şekilde render edersin. bunu pixel olarak trace etmek yerine circle'larla veya filled dörtgenlerle göstermek onun bitmap olduğu gerçeğini değiştirmez. elde ettiğin map'in o anki değerlerini kullanarak önceki haline geri dönemezsin. oysa vektörlerde kesinlik vardır, eski değerlere kesin bir şekilde yeniden erişim imkanı vardır. bu filtre perlin noise ile akrabadır derken bunu kastettim.
Başlık: Super-Resolution From a Single Image
Gönderen: skate - 27.07.2012 10:03:48
spritus kardeşim. ben "what if" senaryosu üretmiyorum, bu güne kadar perlin noise'u vektörel space'de kullanan bir sürü örnek gördüm. örnek:

http://www.sidefx.com/docs/houdini11.0/vex/functions/noise

birçok vektörel tabanlı library normalde pixel tabanlı kullanmaya alışık olduğumuz efektleri vektörel olarak da kullanır. perlin noise bir algoritmadır. ister sabit bir bitmap alanında, ister [0, 1] aralığında kullanılır.