tr-demoscene

the scene => coding => console => Konuyu başlatan: atiflz - 21.06.2008 16:21:18

Başlık: GP2X zoom
Gönderen: atiflz - 21.06.2008 16:21:18
Goruntuyu herhangi bir olcude buyutebilen bir olcekleme isi yaptirmak istiyorum. GP2X donaniminda bunu hizlandiran bir is var mi, yoksa olcekleme filtresini sifirdan yazmam mi gerekiyor?
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: Ragnor - 21.06.2008 18:09:12
Bakalı çok olmuştu o yüzden şimdi pek iyi hatırlamıyorum ama sanki tv'ye görüntü verirken kullanılmak üzere yüksek çözünürlüklere scale etmek için bişeyler olması lazım. Ama kesin birşeyler söyleyemeyeceğim. Tavsiyem wiki'deki gp2x donanımlarının detaylarının olduğu pdflere göz atman.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: atiflz - 22.06.2008 00:58:42
MMSP2 uzerinde "video post processor" modulu olcekleme yapabiliyormus ama nasil kullanilacagini henuz bulamadim.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: Decipher - 28.06.2008 04:13:05
MMSP2 dokumanlarinda gayet acik anlatiliyor aslinda hangi bitler, portlar ve interfaceler sayesinde video post processor'e erisim saglayabilirsin...

Anladigim kadariyla, belli bir ratio olmadan olceklendirme yapmiyor hardware, hos pek de garip degil. Simdi onerim su, bence iyice MMSP2 dokumanlarina goz at, video post processor'e datayi verdikten sonra olceklendirilmesini bekle, ardindan muhtemelen memory'de olacagindan data (direk LCD'ye gidecegini sanmiyorum, video processor'den LCD controller'a direct bus var mi hicbir fikrim yok) ustune guzel bir kernel'la blur gecersen gayet "smooth" bir olceklendirme yapmis olursun. Diger bir nokta da, Open2x kodlarinda bir FPGA firmware'i var. FPGA GP2X PCB'de var mi hicbir fikrim yok ancak varsa, blur icin onu kullanabilir ve hizina hiz katmis olursun.

O degil de cok pis uykum geldi saat de 4:13 olmus.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: spritus - 28.06.2008 14:54:51
blur değil de bilinear filtering diye bi olay var:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilinear_filtering
 
Alıntı yapılan: Decipher;18293
MMSP2 dokumanlarinda gayet acik anlatiliyor ustune guzel bir kernel'la blur gecersen gayet "smooth" bir olceklendirme yapmis olursun. Diger bir nokta da, Open2x kodlarinda bir FPGA firmware'i var. FPGA GP2X PCB'de var mi hicbir fikrim yok ancak varsa, blur icin onu kullanabilir ve hizina hiz katmis olursun.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: Decipher - 28.06.2008 15:35:12
Yep, Spritus hakli, bilinear (mipmap varsa trilinear) ya da bicubic daha uygun olacaktir. En basitinden AA bile is gorur.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: atiflz - 28.06.2008 22:12:41
Biraz sinir bozucu olacak ama, adam gibi bir mmsp2 dokumani icin link verebilir misiniz? Filtre olarak sahsen lanczos kullanmayi dusunuyorum, sifirdan yazarim, sorun degil.
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: GnoStiC - 29.06.2008 00:04:11
@ati:
sdl'in source'undan SDL_GP2X_Display 'i incele.. eger isini gormezse baska bir cozum buluruz :)
Başlık: GP2X zoom
Gönderen: Decipher - 29.06.2008 15:54:26
@Ati: Adam gibi MMSP2 dokumani sadece MagicEyes'tan gelebilir ki sen anladigim kadariyla ona coktan baktin ve begenmedin. Haliyle adam gibi MMSP2 dokumani yok, ancak hardware dokumanlarini okumak biraz pratik gerektirebilir, nedense o tipler fazla karmasik konusmayi pek seviyorlar.

Bunun disinda link'i zaten biliyorsun... Hangi kismina baktigini soylesen daha insancil bir dile cevirerek yardimci olmaya calisirim.