İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - skate

Sayfa: 1 ... 346 347 [348] 349 350
5206
coding / Hoşgeldin Sensei!!!
« : 16.12.2003 20:38:29 »
Selam Sensei,

Forum'a sansasyonel bir tutorialla giris yaptin. Tebrix!  :)

Links bölümüne atmistin bu threadi ancak link vermemissin attachment yapmissin onun icin platforms'un altina move etmeyi uygun gördüm.

Tutorunu bastan sona okudum. Uzay donusum matrislerini hem OpenGL'den hem de DirectX'den biliyordum ancak anlat deseler senin kadar iyi ve ayrintili anlatamazdim. Tabii olayi 1d olarak ele alman da cok zekice. Cunku cogu insan 2d'de zorlaniyor, 3d'de kitleniyor, 4d ve nd'yi hayalinde dahi canlandiramiyor (neden acaba ehehe). 1d++ ve ++1d++ serisini bekliyoruz artik. Eskiden olsa OpenGL ornekleri beklerdim senden ancak herhalde sonunda DirectX ornegi yapican (tabii yaparsan).

Eski OpenGL tutoriallarini da buraya yollarsan cok faydali olacagini dusunuyorum. Mesela ben OpenGL'i senin tutoriallarindan ogrenmistim.

5207
coding / 3D Cube
« : 16.12.2003 12:22:31 »
Cube'e bir iki yeni özellik ekledim...

Kod: [Seç]
<html>
<head>
<title>Cube3D Demo</title>
<meta http-equiv=&quot;Content-Type&quot; content=&quot;text/html; charset=windows-1254&quot;>
<meta http-equiv=&quot;Content-Type&quot; content=&quot;text/html; charset=iso-8859-9&quot;>
</head>
<body bgcolor=&quot;#000000&quot; onResize=&quot;return false&quot; onContextMenu=&quot;return false&quot; onSelectStart=&quot;return false&quot; onScroll=&quot;return false&quot;>
<script>
// prepare layers
for(i = 0; i < 8; i++)
document.write(&quot;<div id='v&quot; + i + &quot;' style='position:absolute; left:0px; top:0px; width:30px; height:30px; z-index:1'><b id='s&quot; + i + &quot;'>•</b></div>&quot;);

// define global variables
var firstCoorX = new Array(100, 100, 100, 100, -100, -100, -100, -100);
var firstCoorY = new Array(100, 100, -100, -100, 100, 100, -100, -100);
var firstCoorZ = new Array(100, -100, 100, -100, 100, -100, 100, -100);
var coorX = new Array();
var coorY = new Array();
var coorZ = new Array();
var zoom = 300, dist = 350;
var midX = 200, midY = 200;
var PI = 3.1415926535;
var angleXaxis = 0, angleYaxis = 0, angleZaxis = 0;
var hexN = new Array();
hexN[0] = &quot;0&quot;;hexN[1] = &quot;1&quot;;hexN[2] = &quot;2&quot;;hexN[3] = &quot;3&quot;;hexN[4] = &quot;4&quot;;hexN[5] = &quot;5&quot;;hexN[6] = &quot;6&quot;;hexN[7] = &quot;7&quot;;
hexN[8] = &quot;8&quot;;hexN[9] = &quot;9&quot;;hexN[10] = &quot;A&quot;;hexN[11] = &quot;B&quot;;hexN[12] = &quot;C&quot;;hexN[13] = &quot;D&quot;;hexN[14] = &quot;E&quot;;hexN[15] = &quot;F&quot;;

// rotate cube function
function rotateCube()
{
for(i = 0; i < 8; i++)
{
 // rotate on x axis
 coorY[i] = firstCoorY[i] * Math.cos(angleXaxis / 180.0 * PI) + firstCoorZ[i] * Math.sin(angleXaxis / 180.0 * PI);
 coorZ[i] = firstCoorY[i] * Math.sin(angleXaxis / 180.0 * PI) - firstCoorZ[i] * Math.cos(angleXaxis / 180.0 * PI);
 // rotate on y axis
 coorX[i] = coorZ[i] * Math.cos(angleYaxis / 180.0 * PI) + firstCoorX[i] * Math.sin(angleYaxis / 180.0 * PI);
 coorZ[i] = coorZ[i] * Math.sin(angleYaxis / 180.0 * PI) - firstCoorX[i] * Math.cos(angleYaxis / 180.0 * PI);
 // rotate on z axis
 temp = coorX[i];
 coorX[i] = coorX[i] * Math.cos(angleZaxis / 180.0 * PI) + coorY[i] * Math.sin(angleZaxis / 180.0 * PI);
 coorY[i] = temp * Math.sin(angleZaxis / 180.0 * PI) - coorY[i] * Math.cos(angleZaxis / 180.0 * PI);
}
// increase angles
angleXaxis = (angleXaxis + 1) % 360;
angleYaxis = (angleYaxis + 2) % 360;
angleZaxis = (angleZaxis + 3) % 360;
}

// projection and plot function
function setCube()
{
for(i = 0; i < 8; i++) // for every 8 vertex
{
 if(coorZ[i] + dist > 0) // if it is visible
 {
  px = coorX[i] / (coorZ[i] + dist) * zoom; // FORMULA: projection_x = x / (z + distance) * zoom
  py = coorY[i] / (coorZ[i] + dist) * zoom; // FORMULA: projection_y = y / (z + distance) * zoom
  document.all(&quot;v&quot; + i).style.left = midX + px; // FORMULA: vertex_position_x = center_of_the_area + projection_x
  document.all(&quot;v&quot; + i).style.top = midY + py; // FORMULA: vertex_position_y = middle_of_the_area + projection_y
  document.all(&quot;s&quot; + i).style.fontSize = (300 - coorZ[i]) / 5;
  document.all(&quot;s&quot; + i).style.color = &quot;#&quot; + conv2Hex(parseInt((550 - coorZ[i]) / 3, 10)) + &quot;0000&quot;;
 }
}
}

// convert decimal to hex
function conv2Hex(decval)
{
leftval = parseInt(decval / 16, 10);
rightval = decval % 16;
hexval = hexN[leftval] + hexN[rightval];
return hexval;
}

// main routine
function cubeAnim()
{
rotateCube(); // rotate the cube
setCube(); // project and draw
setTimeout(&quot;cubeAnim()&quot;, 20); // call next frame after 20 miliseconds
}
cubeAnim(); // call the first frame
</script>
</body>
</html>

5208
web linkleri / ToDoList
« : 16.12.2003 11:38:45 »
Microsoft Project tarzı proje geliştirme programları sizin çalışma tarzınız için gereksiz derecede karmaşık ancak yine de yapmakta olduğunuz işlerin bir listesini düzenli ve hoş özelliklerle (priority, % complete, dates, nodes v.s.) tutmak istiyorsanız tam aradığınız programı aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. * ToDoList *

Bu program .dan.g nickli bir coder tarafından MFC kullanılarak geliştiriliyor. şu anki versionu 1.9 ancak çok hızlı version atıyor. Çocuk arı gibi çalışıyor walla. Benim için çok kullanışlı bir program. Eminim sizlerin de hoşuna gidecektir. Ayrıca "The Code Project" newsletter'ına da üye olmanızı tavsiye ederim. Bu ve bunun gibi onlarca freeware ve open source projeleri ve de projelerin updatelerini takip etmeniz açısından çok yararlı olacaktır.

ToDoList - A simple yet effective way to keep track of your current programming tasks:
http://www.codeproject.com/useritems/ToDoList2.asp

5209
geyik / testing makes perfect
« : 16.12.2003 11:27:34 »
Ya moderatörler benim kadar geyikse o zaman noolcak? Bi dakka yaw ben moderatörüm zaten :P Al işte...

Hydrogen doğru söylüyor. Burası geyik bölümü. Küfür, itham ve illegal muhabetler haricinde istediğinizi yapabilirsiniz. Ancak yine de bu kısmı bile olabildiğince seviyeli ve amaca uygun kullanmanızı rica ediyorum. Örneğin scene ile ilgili komik anılar için kullanmak çok eğlenceli ve yararlı olablilir. Birbirimiz hakkında daha çok şey öğrenmiş oluruz. Ancak temel fıkrası anlatmak için kullanmak bence çok mantıklı değil. Burası sonuçta bir scene forumu. Aklıma gelmişken Temel...

5210
coding / 3D Cube
« : 16.12.2003 10:12:22 »
Evet Vigo yalnızca görünen faceler çizdirilir genellikle. Kamera ile yüzeyin normalinin yaptığı açı hesaplanır. 90 dereceyi geçiyorsa yüzey çizdirilmez. şimdi çok vaktim yok. Bir ara örnek bir C codeum var, yollarım buralara. Cube harici tüm objeler için de işe yarıyor.

Cube için daha basit bir trick var gerçi benim c64'de yaptığım vektör partında kullandığım. Doğrudan facein rotasyonundan perspektifi yakalayacak kadar bir sayı değeri çıkarıyorsun. Çünkü 90 derceye gelmeden facein önüne perspektiften kaynaklanan başka bir face geçiyor. Örneğin 81 dereceyi geçtimi diye kontrol ediyorsun, geçtiyse çizdirmiyorsun. Sonuç bende kusursuzdu. Ancak bu sadece cube'de işe yarar. Piramit'e de benzer bir trick bulmuştum ancak bugları bir türlü temizleyemeyince adam akıllı hesaplattım yüzeyin normaliyle cameranın açısını. (Skate en doğru ve klasik yolu en son çare olarak kullanır. Optimizasyon manyaklığından mı? Hayır... Gerizekâlılığından.)

P.S: Javascript'te filled cube? VML? bence PHP'nin image fonksiyonlarını kullanarak refresh ede ede göstersen daha hızlı olur :) Hadi şaşırt beni.

Aklıma geldi de VML'de yaratılan polygonların vertexlerini çekiştirebiliyorduk istediğimiz gibi yanlış hatırlamıyorsam. Bu şekilde yapılması mümkün gibi evet...

5211
demoscene / Independent - Yeni Türk C64 Grubu
« : 16.12.2003 09:49:57 »
Aşağıda okuyacağınız metin kişisel görüşlerimi içermektedir ve 1.5 yaşından küçüklerin okuması sakıncalıdır. Lütfen sadece okuyun, büyük tartışmalar yaratmayın. Çünkü yapıcı amaçlı yazılmış bir metin bu.

Gelmişiz 2004'e. Taş çatlasın üç elin parmakları kadar c64&amigacı kalmış ki onlar da sözde aktif. Grup mu kaldı? Kalan adam akıllı birşey mi yapıyor? ıster Bronx olsun ister X bir grup. Stuff çıksın stuff...

Bu arada ben aynı anda üç grupta da yer aldım ancak bir gruba girmeden önce herkesin o gruba girmek istediğimden haberi oluyordu ve hep davet üzerine gruplara girdim. Yani en az bir grupta yer alırken başka bir grup *kurma* ihitiyacı duymadım. Enerjimi genellikle bulunduğum oluşuma harcarım. Yine de herkes böyle yapmak zorunda demiyorum.

Bence nerede çokluk orada ... Ancak Türkiye'de c64&amiga grubu olarak 2 (yazıyla iki) grup kalmışsa yeni kurulanla birlikte, ben buna çokluk demem... Hatta üç beş tane daha kurulsun derim. Bir de bu gruplar sürpriz insanlardan oluşmalı. Hades, Endo, Skate, Occult gibi oluşumla kurulacaksa elbetteki hiç kurulmasın. Epilastus, Nerfonsa, Yorkne, Fatal'dan oluşacaksa oluşsun. Bunlar kim derseniz henüz tanımıyorum. Hatta nickleri salladım. Umarım bir gün tanışırız...

Eğer yeni kurulan grup Bronx'dan memnuniyetsizlik üzerine kurulduysa o zaman bu işte bir sakatlık var demektir. En azından hiçbirşey konuşulmadığı için. Ama başka bir amaçla kurulduysa, ki ben böyle olduğuna inanıyorum, 7D4'de kapışırız on the flyda... Party'e renk gelir.

5212
coding / 3D Cube
« : 15.12.2003 18:58:22 »
Bu çok klasik bir uğraşıdır. Her 3D ile ilgilenmeye başlayan ilk olarak küp çevirmek ister. Ancak programlama dili ve formülleri anlayamamaktan kaynaklanan ya da uygun örnekler bulunamadığı için yeni başlayanlara zor anlar yaşatabilir bu basit örnek. Burada herkesin çalıştırabilmesi için eskiden HTML+JavaScript ile yazdığım bir örneği koyuyorum. PHP bloğunda yer alan kısmı copy&paste ederek bir text dosyasına yazın ve uzantısını htm ya da html olarak rename edin. Sonra double-click ile çalıştırın. Hepsi bu.

Kod: [Seç]
<html>
<head>
<title>Cube3D Demo</title>
<meta http-equiv=&quot;Content-Type&quot; content=&quot;text/html; charset=windows-1254&quot;>
<meta http-equiv=&quot;Content-Type&quot; content=&quot;text/html; charset=iso-8859-9&quot;>
</head>
<body bgcolor=&quot;#000000&quot; text=&quot;#FF0000&quot; onResize=&quot;return false&quot; onContextMenu=&quot;return false&quot; onSelectStart=&quot;return false&quot; onScroll=&quot;return false&quot;>
<script>
// prepare layers
for(i = 0; i < 8; i++)
document.write(&quot;<div id='v&quot; + i + &quot;' style='position:absolute; left:0px; top:0px; width:30px; height:30px; z-index:1'><b style='font-size: 30px'>•</b></div>&quot;);

// define global variables
var firstCoorX = new Array(100, 100, 100, 100, -100, -100, -100, -100);
var firstCoorY = new Array(100, 100, -100, -100, 100, 100, -100, -100);
var firstCoorZ = new Array(100, -100, 100, -100, 100, -100, 100, -100);
var coorX = new Array();
var coorY = new Array();
var coorZ = new Array();
var zoom = 300, dist = 350;
var midX = 200, midY = 200;
var PI = 3.1415926535;
var angleXaxis = 0, angleYaxis = 0, angleZaxis = 0;

// rotate cube function
function rotateCube()
{
for(i = 0; i < 8; i++)
{
 // rotate on x axis
 coorY[i] = firstCoorY[i] * Math.cos(angleXaxis / 180.0 * PI) + firstCoorZ[i] * Math.sin(angleXaxis / 180.0 * PI);
 coorZ[i] = firstCoorY[i] * Math.sin(angleXaxis / 180.0 * PI) - firstCoorZ[i] * Math.cos(angleXaxis / 180.0 * PI);
 // rotate on y axis
 coorX[i] = coorZ[i] * Math.cos(angleYaxis / 180.0 * PI) + firstCoorX[i] * Math.sin(angleYaxis / 180.0 * PI);
 coorZ[i] = coorZ[i] * Math.sin(angleYaxis / 180.0 * PI) - firstCoorX[i] * Math.cos(angleYaxis / 180.0 * PI);
 // rotate on z axis
 temp = coorX[i];
 coorX[i] = coorX[i] * Math.cos(angleZaxis / 180.0 * PI) + coorY[i] * Math.sin(angleZaxis / 180.0 * PI);
 coorY[i] = temp * Math.sin(angleZaxis / 180.0 * PI) - coorY[i] * Math.cos(angleZaxis / 180.0 * PI);
}
// increase angles
angleXaxis = (angleXaxis + 1) % 360;
angleYaxis = (angleYaxis + 2) % 360;
angleZaxis = (angleZaxis + 3) % 360;
}

// projection and plot function
function setCube()
{
for(i = 0; i < 8; i++) // for every 8 vertex
{
 if(coorZ[i] + dist > 0) // if it is visible
 {
  px = coorX[i] / (coorZ[i] + dist) * zoom; // FORMULA: projection_x = x / (z + distance) * zoom
  py = coorY[i] / (coorZ[i] + dist) * zoom; // FORMULA: projection_y = y / (z + distance) * zoom
  document.all(&quot;v&quot; + i).style.left = midX + px; // FORMULA: vertex_position_x = center_of_the_area + projection_x
  document.all(&quot;v&quot; + i).style.top = midY + py; // FORMULA: vertex_position_y = middle_of_the_area + projection_y
 }
}
}

function cubeAnim()
{
rotateCube(); // rotate the cube
setCube(); // project and draw
setTimeout(&quot;cubeAnim()&quot;, 20); // call next frame after 20 miliseconds
}
cubeAnim(); // call the first frame
</script>
</body>
</html>

Umarım bu size yardımcı olur.

5213
Programcıysanız ancak demo efektleri konusunda yetersizseniz size birçok efekti source code ve tutoriallarla anlatan birkaç site:

The Demo Effect Collection:
http://demo-effects.sourceforge.net/

Sourceforge.net CVS Demo Effects:
http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/demo...s/demo-effects/

Graphic Effects Collection:
http://www.buginthemachine.com/eProggra.php

Applications of 2D particle effects:
http://www.sbcomputing.de/heni/libkdegames...plications.html

Demo Effects:
http://www.alistairkeys.co.uk/demos.shtml

Mandrixx.net:
http://www.mandrixx.net/

STEEL's Programming Resources:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Par...k/9784/tut.html
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bu yazdığım site oldukça eski. Broken linkler olacaktır.

5214
web linkleri / Programcı olmak isteyenlere
« : 15.12.2003 16:06:07 »
Programcı olmak istiyor ya da Teach Yourself gibi serileri okuyup da "programcı oldum mu acaba?" diyorsanız Google'ın director'ı Peter Norvig'den size çok güzel bir döküman.

http://www.norvig.com/21-days.html

Peter Norvig'in ana sayfası:

http://www.norvig.com/index.html

Bu adamı dinleyin. Ne dediğini iyi bilir. Ancak fikirlerinde benim de "tartışılır" dediğim yönler var elbetteki. En doğruyu değil yalnızca doğruyu söylüyor bu arkadaş.

P.S: Bu URL'ler ingilizcedir.

5215
demoscene / Independent - Yeni Türk C64 Grubu
« : 15.12.2003 10:19:31 »
Bence yeni birkaç grup daha kurulsa ve hepsi aktif olsa dünyada 64 scene'i ölse bile (ki son zamanlar iyi gidiyor sayılır) Türkiye'de yaşatırız olayı. Naapalım çok grup olsun diye mevcutları mı parçalasak? Direk bölücülük yaptım yaw :D

Neyse yeni grup hayırlı ve bol stufflı olsun, hepimizi utandırsın ve push etsin diyorum.

5216
pazar yeri / C64 Hardware'ı arıyorum...
« : 09.12.2003 09:58:00 »
Hardware'ı gelir, benim evde görür, beğenir ve ağlayarak gidersiniz :D

5217
geyik / Bronx meeting geyikleri
« : 08.12.2003 17:12:55 »
Ne diyebilirim ki harbiden de görmemiştim. Tam bir zenci partıydı :D

5218
pazar yeri / C64 Hardware'ı arıyorum...
« : 08.12.2003 10:21:09 »
Çalışır haldeki tüm C64 hardwarelarınızı satın alabilirim. Özellikle gün geçtikçe eskiyen Multi Ice VI ve Action Reply VI'larım için yedek arıyorum.  Bit pazarından pek çıkmıyor bu kartuşlar. Elinde olan varsa satın almak isterim. Haberiniz olsun.

Ayrıca önem verdiğim hardwarelar (hemen hemen hepsini sayacam gibi):

• Klavye (Eski tip ya da yeni tip farketmez. SID olayı benim için hiç önemli değil. Kasası olmayan klavye bile işimi görebilir.)
• Adaptör (Temassızlık yapan bir tane yarım yamalak adaptörüm var geri kalanlar yandı bitti kül oldu)
• Disk Drive (1541, 1541-II, 1571 ve keşke olsa 1581 :))
• 89 yılından beri teybim bozuk. Bir teyp olsa fena olmaz hani. Gerçi hiç kasetim yok ama müzelik bulunsun diyorum :)
• Multi Ice ve orjinali olan Action Reply serisinin VI harici modellerinin yanı sıra diğer kartuşlar (oyunlar dahil) ilgimi çekiyor.
• Çok uzattım 64 olsun da noolursa olsun. Bir monitöre ihtiyacım yok şimdilik o kadar.

Atari 800 serisi, Spectrum v.s. bilgisayarları olan varsa onları da alırım. Atari 800XL ilk göz ağrım mesela...

Hardware satmak isteyenler bana private mesaj atsın bu forumdan.

5219
geyik / Bronx meeting geyikleri
« : 08.12.2003 09:54:39 »
Herhalde 64Times #1 hazırlanırken komedi dizi setlerinde yapılan geyiklerden daha çok geyik yapılmış ve süper espiriler ortaya çıkmıştır. Hele ki demo review bölümü öyle böyle eğlendirmemiştir bizi... Ben aklımda kalan ve yanılmıyorsam dergide de yayınladığımız bir geyiği dile getirmek istiyorum.

Bir demo partı seyrediyorduk. Herkes yorum yapıyor. Ben daha önce birçok benzeri part görmüştüm ama bu süre olarak en uzunlarıydı ve ekranda kapladığı alan da hepsinden genişti ve yorumumu yaptım.

Skate: Daha önce de benzerlerini görmüştüm ama bu hepsinden daha uzun ve daha büyük.

5220
resident / new member
« : 06.12.2003 13:19:33 »
Anesthetic'i tebrik ediyorum. Çok güzel bir gruba girmiş. Umarım 7D4'de listelerde bizleri geride bırakır ve bol bol küfür yer :D Ne de olsa sizin grup damgalı artık dimi Spritus ne dersin :)

Ayrıca foruma da üye olmuş yeni elemanınız gördüm. Hoşgeldin diyorum kendisine...

Sayfa: 1 ... 346 347 [348] 349 350