tr-demoscene
the scene => graphics => Konuyu başlatan: horselogy - 20.01.2009 14:59:35
-
http://vimeo.com/2870963
Python ile pygame kütüphanelerini kullanarak yaptım :) basit bir efekt çalışması. Pikselleri rasgele oraya buraya sürüyerek resmi deforme ediyor. Realtime falan değil yanlış anlaşılmasın. 400 kareyi render etmesi yaklaşık 15-20 dakika sürdü. Script her kareyi 1.png 2.png 3.png gibi dosya isimleri ile export ediyor. Daha sonra bu kareleri bir araya getirmek kalıyor. Kodu şurada 30 satır civarında: http://pythontr.blogspot.com/2009/01/erime-efekti.html
bu arada scripting bölümünde python aradım bulamadım
-
efekt çok hoş olmuş bence. güzel bir wild demo partı olur bundan.
bunu realtime'a çevirmek de çok zor değil. formülün belli zaten. bunu pixel shader kullanarak bir texture'a uygulasan eminim iyi bir FPS alırsın. gel gör ki bu örnekteki gibi "reverse" yapman biraz zor olur tabii :) Gerçi onu da texture çözünürlüğü * frame sayısı kadar bir buffer açıp tüm random mapleri baştan hesaplayarak yapabilirsin (15-20 dk sürmeden) ama yüksek bir texture çözünürlüğü ve fazla frame sayısında bir de işe sıkıştırma sokman gerekir. Yine de mümkün.
-
Gercekten cok hos olmus. Realtime olarak dusunurken de aklima fBm (Fractional Brownian Motion) kullanmak geldi, ya da mid-frequency high-amplitude micro-perlin de is gorur. Bunun disinda da noise yerine duzenli ve bilincli bir sekilde pixelleri dagitmak da cok hos gozukebilir (MFX'in Cannapaceus demosundaki gibi).
Benim cidden hosume gitti bu filtre, ve realtime implementasyonuna bakacagim eglencesine.
-
bu tür efekt denemeleri için processing'i öneririm; özellikle görsel işlemlerde pratik komutlarıyla düşündüğünü hemen reelize etmeni sağlar...
http://processing.org/
-
Horselogy: Goruntu gercekten cok hos.
Decipher: Cannapaceus da ne karin agrisi demoymus. Off daral geldi:)
-
Hydro: Cannapaceus aslinda (ya da daha dogrusu bence) cok guzel bir demo. Tabii sanirim sadece noise-prod severlere hitap ediyor. Ama ben cidden epileptik demolara bayiliyorum, Kosmoplovci'nin tum demolari mukemmel mesela :)
-
Cümleten teşekkür ederim yavaştan basit demo algoritmaları denerim sıkıldıkça. Yavaş yavaş fps sayısını da arttırrırım şimdiki yeteneklerim 20 dakikada 400 kareye denk düşüyor :rolleyes: sptitus o zaman kadar idare edin beni böyle :P Bu arada Decieper seni anlamak için dekoder taktırmam gerekiyor...
Gercekten cok hos olmus. Realtime olarak dusunurken de aklima fBm (Fractional Brownian Motion) kullanmak geldi, ya da mid-frequency high-amplitude micro-perlin de is gorur. Bunun disinda da noise yerine duzenli ve bilincli bir sekilde pixelleri dagitmak da cok hos gozukebilir (MFX'in Cannapaceus demosundaki gibi).
terimleri anlamak için ingilizce wikipedia ya baktım baya fakat anlayamadım sağlam matematik bilgisi gerektiriyor, o da bende yok :|
-
Kusura bakma cidden coder argosu oldu o biraz :). fBm matematiksel bir fonksiyondur zaten, bu sekilde aratirsan bulabilirsin, basitce coherent noise denilen sureklilik gosteren bir tur noise fonksiyonudur. High-amplitude: Yuksek siddet, mid-frequency: orta frekans, micro-perlin: Perlin noise fonksiyonunun muhtemelen kucuk bir interval sonucu [-.2 : .2] gibi.
Zaten Perlin noise algoritmasina bakarsan amplitude ve frequency terimlerinin ne oldugunu cok rahatlikla gorebilirsin.
-
gerçekten çok hoş olmuş... çalışmayı görünce PIL ile yaptığım grafik uygulamalarım geldi aklıma. zaman olsa, zaman... önce istanbul da bi üniversite kazanmalı sonra partilere katılmalı... :) konuyu saptırmadan; etkileyici olmuş...