İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Hydrogen

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
61
buluşmalar / Spritus'la Edirne Meeting
« : 03.12.2007 11:29:03 »
Evet arkadaslar. Spritus'un uygun gordugu bir hafta sonu, Edirne'ye gidecegiz ve meetingimizi orada duzenleyecegiz. Boylece hem Spritus'u gorerek hasret giderecegiz hem de beraber yolculuk muhabbetinin keyfini cikaracagiz.

Simdi ben Spritus'dan hangi hafta sonu izin alabilecegini ogrenmesiniz rica edecegim (Daha onceden konusmustuk, ama tasindim ve telekom sagolsun yeni evimde henuz telefon, net vs. yok)

Ardindan buradan meetingin ayrintilarina devam ederiz. 1nci oncelik spritus icin uygun olan zaman veya zamanlar.

62
demoscene / Crescent'ın yeni release'i
« : 30.11.2007 11:18:32 »
64'çü dotseverlerin dikkatine:)
Wisdom'ın 512 byte'ı. Çok dinamik ve kaliteli bir iş olmuş. 512 byte için görselliği de gerçekten çok başarılı.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=57540

63
7dx / 7D7 - Geri sayım başladı
« : 28.07.2007 23:32:08 »
Çok kalmadı 7D7'ye. Ürünlerinizi hazırlamaya başlayın. Çok yakında gelişmelerden haberdar edeceğiz. Siz şimdiden başlayın. Sakın geç kalmayın.

Bu sene bol stuff istiyorum artık. Bol ve kaliteli stuff. Parti bittikten sonra 1 hafta boyunca 7d7 stufflarını izlemeyi, tartışmayı istiyorum. Ardından da yabancı forumlarda bu stuffların tartışılmasını. Büyük ve çekişmeli compolar istiyorum. Herkesin iddialı bir şeyler hazırlamasını. Haydi bakalım. Başlayalım artık.

Yapalım ki yorgunluğumuza değsin. 2002'den beri bazı şeyler Türkiye'de yeniden yazıldı. 7dx'ler, Nightshift'ler, yeni gruplar, programlar, dergi yazıları. Artık vitesi ileri atmanın zamanı. Etkileyici, ilham verici bir şeyler izlemek istiyorum.

64
demoscene / Vefat - Derbyshire Ram
« : 08.06.2007 11:52:59 »
Jazzcat c64.sk'da haber gecmis.
 
-
I’m sorry to have to tell you all that Derbyshire Ram (Barry), former member of groups like Dominators, Illusion and Avantgarde passed away peacefully at his home early on Sunday morning, 27th of May.
 
He has been so brave and fought cancer with every bit of effort he could find for four years. Right up until the Saturday evening prior was he sitting in his chair with all his children around him.
 
Rest in peace old friend.
-
 
Derbyshire Ram kimdir diyenlere;, kendisi unlu bir cracker-swapperdi. C64 scenede onu bilmeyen yoktur. Yanilmiyorsam 60 kusur yasindaydi. Ben Bronx'ta iken #c64'de muhabbetimiz olmustu. Bayagidir haber almamistim kendisinden.
Huzur icinde yatsin.

65
geyik / Guzel bir yazi
« : 20.05.2007 20:35:41 »
Hos bir yazi olmus. Gercekci ve huzunlu. Gercekci olan cogu sey huzunludur nedense

http://www.milliyet.com.tr/2007/05/20/yazar/temelkuran.html

66
glance / Glance Nightshift'07'de
« : 09.03.2007 14:57:54 »
Glance - Nightshift 2007 Bilincli bir sekilde bu is icin cekilmis bir fotograftan:)

67
Wisdom'ın Nightshift'07 parti raporları threadi altındaki yazısını okuduktan sonra, onun çok önemli bir noktaya parmak bastığının
farkına vardım.
Bu yazı biraz da bir organizatörün "Öz eleştirisi" olarak algılanabilir.
Özellikle 7d6 ve ardından Nightshift'07 stufflarının kalite/sayı oranında, genel olarak bakıldığında, 7d5 ve Nightshift'06 stufflarına göre büyük bir düşüş var.
Ben 7d6'daki düşüşü , partinin son ana kadar belirsiz olan tarihinde aramıştım. + Nightshift ile arasında kısa bir zaman dilimi olduğu için, 7d6'ya stufflarını yetiştiremeyen scenerlar için Nightshift cazip görünüyor olmalıydı benim gözümde. Bu sebepten 7d6 stuffları bende hayal kırıklığı yaratmadı. Ancak beklediğim kalite/sayı oranı malesef Nightshift'07de de gerçekleşmedi.
Scenerlar bir parti olduğunda, içlerine sinmese bile bir şeyler release etmek istiyorlar ya da bir şeyler release etmenin bir görev olduğu düşünülüyor. Bence bu biraz da bu zamana kadar gelen partilerdeki, genel olarak release sayısı çokluğu baz alınmış formatın getirdiği bir yan etki.
7d2'yi organize ederken, Türkiye'de scene hevesinin-hobisinin yeniden ortaya çıkacağı ile ilgili bazı şüphelerimiz vardı. Ancak bir partinin gerçek bir demo partisi olması için, mutlaka competitionlara ihtiyaç olduğunu düşündük. 7d2'de beklemediğimiz sayıda ürün sunuldu. Açıkçası ön-eleme gibi şeylerin gerekliliğini düşünmedik bile. Sonuçta Tr'de ilk kez, yarışmalı bir parti organize edilmişti ve ne kadar çok ürün, aktivitenin o kadar körüklenmesini sağlayacaktı. Hatta 7d2 ile birlikte "on the fly compo"'yu ortaya çıkardık(Biz icat etmedik yanlış anlaşılmasın). Amaç insanların parti mekanında ne olursa olsun bir şeyler ortaya çıkarmasını sağlamaktı. "On the fly" bir eğlencelik olarak ortaya çıksa da zaman içerisinde bence gereğinden fazla önem verilen bir durum oldu.
Öyleki 7d3 neredeyse On the Fly bir parti idi. Çok güzel ürünler release edildi. Katılım bir önceki seneden "1" kişi eksikti ve hayal kırıklığı yaratmıştı. Ancak oradaki scenerların bir şeyler üretme gayreti çok yüksekti ve daha fazla ürün release edildi 7d3'de. Fakat compo esnasında büyük organizasyon hataları oldu. Deadline'dan sonra "bu da vardı compoya katılacak" şeklinde bazı eski ürünlerin sunulması gibi yanlışlar yapıldı. Bunda organizasyon olarak, organizasyondan çok kendi stufflarımız ve eğlencemizle ilgili olmamızın payı büyük.
Bir sonraki parti 7d4'de nüfus biraz daha arttı ve az da olsa scener olmayanlar da partilere katılmaya başladılar. 7d4 esnasında organizasyondaki büyük aksamalardan dolayı gene düzgün bir compo deadline'ı yapamadık. Ve compolar gecikti. Gecikince düzen dağıldı. Kesin kurallar koyamadığımızdan dolayı, tarihin en sorunlu composunu gerçekleştirdik. On the fly gene bu partinin de yıldızıydı.
7d5'e gelindiğinde, bir çok şeye dikkat ettik. Compolar teknik aksaklıklardan dolayı gecikse de, genelde yerli yerinde oldu. On the fly componun önemini biraz azaltarak insanların partiden önce partiye hazırlanmaya alışmalarını sağlamaya çalıştık. Derli toplu bir parti olduğunu düşünüyorum 7d5'in. Gene de on-eleme gibi sistemleri uygulama gereğini görmediğimizi belirteyim.
Nightshift'06 organizasyonundan önce Nightlord'la konuşurken, o bana "On the fly" olayına bu partide çok önem verilmeyeceğini, insanların partiye önzeden hazırlanmış stufflarıyla gelmelerini istediğini söyledi. Ben de bunu isabetli bulduğumu belirttim. Ancak Nightlord'un önem verdiği bir konu daha vardı "Preselection" yani "Ön eleme" (Bu Wisdom'ın da daha önce defalarca dile getirdiği bir kavramdı, belirteyim). Nightshift 06'da benim gözlemlediğim arzu edilen ön elemenin gerçekleşemediği. Özellikle bilgisayarla yapılmayan stuffların yarıştığı grafik compo buna en iyi örnek. Ancak Nightshift'06'nın ana planlarında bu vardı bunu belirteyim.
Nightshift 06'da çok güzel stufflar release edildi. Ve 7d5'den sonra, önceden hazırlanma konusunda büyük bir gelişme daha gösterildi.
Bu olayın ardında 7d6'yı patlatmak isteyen bizler, rekabeti körükleyecek bir konsept düşündük. 7d6'nın ilk konsepti "Yarış"'tı. Sayfa için ışıklar, damalı bayraklar, hatta bilimsel anlamda yarışlar. (ışte Newton'un klasik fizik kanunlarını ortaya çıkarması bile bir yarış gibi) Çünkü 7d5 ve Nightshift'in ardından gerçekten gaza gelmiştik.
Ancak 7d6 için yer bulma sorunu ve vaad veren sponsorların sözlerini yerine getirmemesi nedeniye parti neredeyse iptal noktasına geldi. Bunun ardından son ihtimallerden biri gerçekleşti ve partinin bir lise binasında yapılması kararlaştırıldı. Bu partiden 1 ay önce duyuruldu.
Konsept bence güzel olmuştı "Real old school event for sceners". En çok eğlendiğim partilerden biri oldu bu. Ancak malesef competitionlar anlamında büyük bir gerileme oldu 7d6. Sorun releaselerdeki Kalite/sayı oranının düşüş göstermesiyle birlikte, bizim de competition anlayışımızı, farkıda olmadan (yorgunluk, önemseme eksikliği) gerek organizasyon olarak, gerekse düşünce yapısı açısından 7d3'e geriye sarmamızdı.
7d6'dan sonra releaselere baktığımda, Nightshift 07'de, 7d6'ya ürünü yetişmemiş olanlar kimbilir neler release edecekler diyerek avundum biraz.Çünkü tatmin edicilikten çok uzak bir compo idi bu. Hatta csdb'deki parti yorumlarından biri şu idi.
"what a pity there isn't many releases - considering it was multiplatform party."
Bu yorumu gördüğümde gerçekten geriye attığımız bu adım için biraz daha üzüldüm. Gene de Nightshift'i beklemek gerek dedim. Ancak Nightshift'07 geldiğinde beklenen olmadı ve competitionlarda kalite/sayı oranı, bir önceki Nightshift'in altında kaldı.
Genel olarak bu son iki partide, 7d5 ve Nightshift'06da filizlenen düşünce yapısını uygulamaya geçiremediğimiz ortada. Yıllar içerisinde organizasyonlarımızda yayınlanan ürünlerin kalite üst limitini arttırırken, kalite alt limitini olduğu yerde bıraktık. Ürünlerin sayısının fazla olması, gerçekten çekici ürünlerin sayısının da armasına neden oldu ve spotlar genelde bu ürünler üzerine çevrildiğinde, eleştirilebilecek ürünleri eleştirmek gerekliliği unutuldu. Bu zamana kadar partilerimizde, scene'de çok da ciddiye alınmayacak bir çok ürün de yarıştı. Ancak bu sayı gittikçe azalması gerekirken bu azalma gerçekleşmedi. "Adil reviewların" azlığı bence bunun en önemli nedenlerinden.
Ben bu sebepten, içinde bulunduğum 7d serisi organizasyonlarda, compo kalitesini arttırmak için neler yapabileceğimle ilgili düşüneceğim. Bu konu ile ilgili aklıma gelen ilk öneriler ise:
-Tr partilerini bir scene standardı olarak görmememiz gerektiğinin anlaşılması. Bu ilk seneler geçerli olabilirdi, ancak bu ülkede ciddiye alınan, imrenilen bir scene yapısının oluşması için standartlarımızı yükseltmemiz gerekmekte. Özellikle de en düşük seviye stuffların kalitesi arttırılmalı. Ön-eleme bu konu için ilk önlem.
-Ürün ortaya koyan gruplara daha iyi bir yön çizmek de önemli. Bu zamana kadar çok az review ve çok fazla thumbs-up yapıldı. Review sayıları artmalı.
-Scene'in gerçekten ciddi bir hobi olduğu ve ciddiye alınan kaliteli stufflar
çıkartmak için çok çalışmak gerektiği benimsenmeli.
-Partilerde kuralları tam olarak uygulamalıyız. "Peki partilere gelen insan sayısı artmazsa bunları nasıl yapabileceğiz?" Bence partilere gelen kişi sayısı burada bahsedilen problemden biraz daha farklı ve başka
bir başlıkta ele alınmalı.
Yukarıda yazılanlardan sonra, 7d6 veya Nightshift'07 yarışmalarındaki eser sahipleri kendilerini mercek altında hissetmemeliler, böyle yanlış anlaşılmamalı. Burda bahsedilen problemler, ilk partiden bu yana var olan problemler. Hatta bu problemlerin çoğu yurt dışında da var. Sadece daha iyi, daha ciddiye alınan, daha bir profesyonel ve daha keyifli-eğlenceli bir scene deneyimi için bu problemleri çözmeye gayret etmeliyiz düşüncesindeyim.
 
Sevgiler

68
7dx / Overmoon - Fby
« : 12.12.2006 15:06:25 »
Arkadaslar bu parca pek dikkat cekmedi belki ancak bence simdiye kadar yurt disindan bir Tr partisine gonderilen en iyi stufflardan biri idi.

Ben partide ilk duydugumda oldukca sasirdim. Samplelar guzel kullanilmis, bir kac yerde takilmalar var, ama guzel. Özellikle kompozisyon çok hoşuma gitti. Melodik yapisi cok hos. Gitar sololari 80'lerin ruhunda.

Kisaca uzerinde ugrasildigi cok belli.

Bence bir kac kere daha dinleyin:) Bu gun net cok yavas oldugu icin link'ine ulasamadim .

69
geyik / Tr_demoscene_tebrik
« : 10.12.2006 23:36:34 »
Arkadaslar, herhalde tr-demoscene forumunun en cok ici-dolu mesajli zamanlarini yasiyoruz, su 7d6'dan sonraki bir kac gundur. Umarim nazar degmez. 7d6'dan beri, cok guzel bir muhabbet donuyor bu forumda. Umarim bunu urun yapmayi destekleyici mesajlasmalarla birlestirerek nighshift'e baglariz. Ardindan 7d7'ye. Hatta yurt disi partilere gitmekle ilgili cok guzel replyler aliyoruz ki, daha once, bir kac kisi haric boyle bir gereksinim bile yoktu kimsenin kafasinda. Yavas yavas olsa da, birseylerin gelistigini gormek cok sevindirici. Herkese tesekkurler... Aynen devam:)

70
7dx / 7D6 DEMO PARTY - Parti sonrasi reaksiyonlar
« : 04.12.2006 14:55:29 »
Arkadaslar. Cok keyifli bir parti oldu. Uzuun bir reaksiyon yazacagim.
Herkes reaksiyonlarini buraya yazarsa, konu cok dagilmaz diye dusundum:)

71
Main Forum / Default olarak butun threadlarin gozukmesi
« : 17.11.2006 15:55:03 »
Foruma girdigimiz anda, sadece yeni mesajlarin degil, default olarak butun threadlarin gorunmesi bence cok onemli. (Konu basliklari ilham verir) Bence default config bu olmali.

72
music / Sids from another world (Hydrogen)
« : 30.10.2006 01:44:44 »
Selam millet. Bu aksam, bol bol sid dinledim:) Ve benim uzerimde sanki baska bir dunyadan gelmiscesine etki birakan, cok sevdigim bazi sidleri listeledim belki sizleri de dusuncelere sevkeder (Siralama onemli). Dedigim gibi sesler iyi veya kotu, yeni stil veya eski stil olsun bu sidler cok cool ve yabanci bir dunyadan gelmisler. Gene bir ortak nokta hepsinin icinde huzun barinmasi. Bazisinda hafif mutlu, bazisinda daha karanlik bir huzun. Hydrogen'in sevdigi tarzda:) Butun bestecilere selamlar.
(Not: Bildigim kadariyla sectigim hic bir sid bir oyunda kullanilmamistir, buna ozen gosterdim)
 
1) Nebulas / Scortia (Vibrants)
2) Neuvostoliitto / Zardax (Origo Dreamline)
3) Fantastic / Wisdom (Crescent)
4) Infinity / Deek (Crest)
5) On_a_rainy_day / Stein Pedersen (Prosonix)
6) Parallax / Mc (Dutch Usa Team)
7) Think twice III / Red (The Judges)
8) Starflake / Drax (Vibrants/Mon)
9) Gang I Den / Jeff (Camelot)
10) Cyberdragon / Reed (Fairlight) (Wisdom'dan bulasti)
11) Wow_intro / Laxity (Vibrans/Mon)
12) Pain Remains / Taxim (Sanity)
13) JAQ / Agemixer (Scallop)
14) Scapelands / Pvcf (Reflex)
15) SursumTheme / Mixer (Origo Dreamline)
16) Mist / Nightlord (Civitas)
17) Lotus intro tune / Scarzix (Micro)
18) Some day / Trident (Active)
19) Sweet / Johannes Bjerregaard
20) Seal of focalor death / Rage (Megastyle)
21) Sadly Fading / Pri (Oxyron)

73
7dx / 7D6 Demoscene partisi ertelendi
« : 31.08.2006 15:00:20 »
Merhaba arkadaşlar, bu gün yaptığım görüşme sonunda sizlere bir sevindirici bir de üzücü haberim var.

1) 7d6 demo scene partisini, gene sonbaharda olacak şekilde ileri bir tarihe ertelemek durumunda kaldık. (Mekan problemleri + tanıtım eksikliği nedeniyle)

2)ıyi haber ise, 7d6'yı gerçekleştirmek için en az bir mekanımız mevcut. Bu durumda yakında kesin parti tarihini açıklamamız mümkün olacak. şu anda en muhtemel tarih Kasım ayı görünüyor.

7d6'da görüşmek dileğiyle...

74
demoscene / Edwin van Santen/20CC - vefat
« : 21.06.2006 10:47:33 »
Wisdom az once soyledi. Gercekten cok uzucu bir haber. 20CC'nin unlu muzisyeni Edwin van Santen, uzun suren bir hastaligin ardindan 24.05.2006 tarihinde vefat etmis. Huzur icinde yatsin.

Cok sevdigim bazi muzikleri.
Dutch Breeze advertisement (Unlu demo Dutch Breeze'in coming soon muzigi)
Edwin's Dream (Kisisel favorilerimden)
Enigma intro tune (Summer assembly party'nin invitation introsunda kullanmistik, Endo cok severdi bu muzigi)
Learn it the hard way (Bir cok introda, demoda vs. kullanilmistir.)
No mercy (No mercy oyununun muzigi, Wisdom cok sever)
So-phisticated III part I-2-3-4-5 (Gene Blackmail'in unlu demosu So-phisticated III'un soundtracki)
Vlinderjtes (Gene bir cok introda kullanilmis bir muzik)
Conquestador (Falco Paul ile) (Bu da kisisel favorilerimden)

75
geyik / ilginc ruya
« : 13.04.2006 15:51:23 »
Ya iki gun once, zehirlenme sabahi cok ilginc bir ruya gordum.

Lord/Analog, Stranger/Analog ve daha once hic gormememe ragmen Ms!(Gnostic) ile muhabbet ediyordum.(Ms resimlerinden gordugum haliyle birebirdi ruyada (Kivircik sacli hali tabi) ama iki boyutlumuydu bilemiyecegim simdi)
"Ya abi ne guzel oldu, aktiviteye geri dondunuz bakin"  tadinda cumleler kurdum.
Sonra lord ve ms soyle cevap verdiler"Ya bakma biz aktif gibi gorunuyoruz, ama aslinda umrumuzda degil scene mcene, kandiriyoruz scene'i, yakinda aciklayacagiz" gibi tuhaf seyler soylediler.
Sonra uyandim. Acaba Stranger, Lord felan ne yapiyordur diye dusundum.
Ardindan karnima kramp felan girdi. Gida zehirlenmesi gecirmisim. Hastaneye felan gittim. Ama cok ilginc bir ruya idi hani. Nerden, hangi vesile ile bu ruyayi gordum bilmiyorum.

Sayfa: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9