tr-demoscene

the scene => coding => pc => Konuyu başlatan: anesthetic - 31.01.2006 22:41:51

Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: anesthetic - 31.01.2006 22:41:51
VC++ 8 Express kurdum platform SDK'nın kütüphanelerini kullanıyorum saatler sonra şu programı derlemeyi başardım.

vctest.c
Kod: [Seç]
#include <windows.h>

int WINAPI WinMain
(
  HINSTANCE hInstance,
  HINSTANCE hPrevInstance,
  PSTR szcCmdLine,
  int iCmdShow
)
{
  MessageBox
  (
    NULL,
    TEXT(&quot;hede&quot;),
    TEXT(&quot;hodo&quot;),
    MB_ICONEXCLAMATION | MB_TASKMODAL
  );

  return 0;
}

Derleyen komut şu
cl vctest.c /nologo /link /DEFAULTLIB:USER32.LIB

sonuç
vctest.exe: crash.

Ama neden?

user32.lib'i gözüne sokmazsam MessageBox'a unresolved external symbol diyor ayrıca lcc'de buna gerek yoktu.

Hmm. User32'deki fonksiyonlar delleniyor User32.dll'nin bu işle bi alakası var sanırım.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: anesthetic - 01.02.2006 00:14:51
evet scg'den bir yanıt mı geliyor :)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: scg - 01.02.2006 00:27:12
Hehe ...

Verdiğin code u copy paste ettim ve 0 sorunla derledim çalıştı. VC++ 2003. Ama önceden VC++ 2005 Express Beta da kullanmışstım hiç bir farkı yok diye hatırlıyorum. Benim default Command line settings im şöyle :

Kod: [Seç]
/OUT:&quot;Debug/anes.exe&quot; /INCREMENTAL /NOLOGO /DEBUG /PDB:&quot;Debug/anes.pdb&quot; /SUBSYSTEM:WINDOWS /MACHINE:X86  kernel32.lib user32.lib gdi32.lib winspool.lib comdlg32.lib advapi32.lib shell32.lib ole32.lib oleaut32.lib uuid.lib odbc32.lib odbccp32.lib

MessageBox falan ve diğer tüm win32 api fonksiyonları .dll ler içinde gelir. ( user32.dll ve kernel32.dll) . Zaten .dll lerdeki fonksiyonların adres bilgileri de .lib dosyalarında tutulur. Yani link işlemi için şart. şimdi sen /NODEFAULTLIB opsiyonunu seçmediğin sürece yukarıda verdiğim command line settings (yada çok benzeri)default olarak bulunması lazım.  Açıkçası seni neden uğraştırdğını pek çözemedim şimdilik.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: eirik - 01.02.2006 00:30:01
MessageBox yerine MessageBoxA kullanmayI dene bi olacak mI ?
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: chenmy1 - 01.02.2006 00:35:23
evet scg nin dedigi gibi bende vc++ toolkit ile denedim ve sorunsuz calisti sanirim 4k felan deniycek soyle yapabilirsin ..

eger 4k deniyceksen.
ayarlardan
Kod: [Seç]
/NODEFAULTLIB diyip butun libleri pasif hale getirip

sadece
Kod: [Seç]
kernel32.lib user32.lib
aktif hale getirebilirsin ve optimizasyonlari acman gerek elimde sensei nin vermis oldugu bir ornek kod var istersen yolliyabilirim 4k icin kasiyorsan..

yok 4k ile ugrasmiyorum diyorsan direkt olarak
Kod: [Seç]
libc.lib link et matematik kutuphaneleri felan icinde sanirim...

tabi scg nin dedigi ayarlarida unutma
Kod: [Seç]
/OUT:"Debug/anes.exe" /INCREMENTAL /NOLOGO /DEBUG /PDB:"Debug/anes.pdb" /SUBSYSTEM:WINDOWS /MACHINE:X86  kernel32.lib user32.lib gdi32.lib winspool.lib comdlg32.lib advapi32.lib shell32.lib ole32.lib oleaut32.lib uuid.lib odbc32.lib odbccp32.lib
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: anesthetic - 01.02.2006 00:52:35
@erik: MessageBoxA yı bulamıyordu zaten ama denemiştim yine.
@chenmy1: ben alışmışım headerı ekleyince derleyicinin libleri halletmesine biraz yordu beni bu vc++ :) 4k değil çalışan bi şey yapmaya uğraşıyorum sadece.

/INCREMENTAL'ı ekleyince bi dll bulamadı. Zaten IDE'den derlemeye çalışınca database problemi hederelesi filan diyordu. SDK'yı eskiden kurmuştum VStudio üstüne kuruyorum şimdi.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: anesthetic - 01.02.2006 18:18:33
sorun halloldu. şubat 2003 diyor sürekli bu sdk ama güncellenmeye devam ediyomuş, eski librarylerdeymiş sorun.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 02.02.2006 03:22:04
VC++ 8 ile sorun yaşama olayında daha bu başlangıç kardeşim :) Ben bunaldım ve VC++ 6'ya geri döndüm, mutlu mutlu takılıyorum. Ama ne yazık ki tezim için yeni versiyonu da kullanmak zorundayım. DirectX 9.0c'yi anca VS.NET 2003+ adam akıllı debug edebiliyor çünkü :(
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Decipher - 02.02.2006 15:41:41
valla .net (ölsün bunu yapan kimse .net'i bunun başına koyana ....) 2003 kullanıyorum gayet de memnunum :)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 02.02.2006 15:49:57
gcc diyip kaçayım hemen :).

Konu ile alakal değil ama dayanamadım işte.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 02.02.2006 16:36:41
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 2 2006, 03:49 PM
gcc diyip kaçayım hemen :).

Konu ile alakal değil ama dayanamadım işte.
[post=4968]Quoted post[/post]
[/b]
cc65 diicem ama hiç kullanmadım saçmalamiim şimdi :P

Kronolojik sırayla kullandığım C Compilerları:

1) Turbo C++
2) DJGPP
3) Watcom C++
4) Visual C++ v5.0 (1 hafta kullandım ehehe)
5) Visual C++ v6.0
6) LCC (Spritus yüzünden kullanmak zorunda kaldım :))
7) Visual C++ .NET 2003

Borland C'yi ise hiç kullanmadım, sadece bir iki code'umu Borland'da da derlenebilir hale getirmiştim.

Bunların arasında 16 bitlerden Turbo C++'ı severim, çünkü adam akıllı bir editörü ve help'i vardır. 32 bitlerden ise Visual C++ v6.0 gayet yeterlidir bence. DirectX olayı karıştırıyor o başka :)

Sizlerden başka compilerlar kullananlar oldu mu? Tavsiyeleriniz var mı?

P.S: Linux kullanmadığım için gcc ile çok haşır neşir olmadım ancak bir ara Cygwin'e daldıydım.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 02.02.2006 16:59:58
Sen böyle yazında bir düşündüm de gerçekten de kullandığım tek C derleyicisi gcc olmuş bugüne kadar. VS kurmuştum bilgisayarıma ama onu kullanana kadar Dev-Cpp'ye geçiş yapmıştım Turbo C++'sı ise hiç kullanmak zorunda kalmadım. Ne mutluymuş bana :)
Saydığın diğer derleyiciler içinde güzel şeyler duydum hatta sanırım watcom'uda kurdum bilgisayara ama birşey derlemedim. O yüzden sayılmaz.
Tavsiyem Gnu Compiler Collection tabiki :). ılk önce özgürlük çünkü :P.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: anesthetic - 02.02.2006 20:24:57
gcc'den sonra ikinci göz ağrım olan lcc'yi 4 sene sonra bırakmaya karar verdim. bu ayrılıkta ikimizin de suçu vardı. ben zaman zaman onu hor kullanıyor, zaman zaman anladığı dilden uzaklaşıyordum. o da çoğu kez bana kızdığı için bazen de uyuz yapısından ötürü çıldırmama sebep oldu. özellikle son dönemlerde derlediği kodlar kafa göz yardıracak cinstendi. bu yüzden daha fazla birbirimizi üzmeden yollarımızı ayrımaya karar verdim. ama bu ayrılığa en çok üzülen taraf sanırım benim.  :unsure:

melankoliyi bir kenara bırakırsak iyi güzel küçücük exeleri hızlıca yapıyordu yapmasına ama artık "float a ;" satırında bile crash edebilecek ilginç yapısı beni vc'ye geçmeye zorladı. ona da yavaş yavaş alışıyorum. henüz stabil bir çıktı alamadım ama az çok bi şeyler yapabildi :) şimdilik ilişkimizde sorun yok ama ileride ne olur bilemem.

bu arada bu lcc'yi yapan adamlar bir adet c++ derleyicisi üzerinde çalışıyomuş. ama sadece ücretsiz programları derlemede ücretsiz kullanılabilecekmiş.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: nightlord - 02.02.2006 21:31:24
Gerek kendi projelerimde gerek işte ben de yıllardır gcc ve türevlerini kullanıyorum. Yalnızca windows veya linuxtaki türevlerini değil, sadece embeddedcilerin karşısına çıkan MIPS,ST gibi varyasyonlarını bile kullandım.

Temel algoritmalarda ve veri yapılarındaki optimizasyonların yetersiz kalıp da derleyicinin atmayı akıl edeceği son birkaç komutun getireceği hıza hiç ihtiyacım olmadı şimdiye kadar (o kadar kritik yerleri assembler kullanarak gerçeklemeyi seçtim ama çok çok ender). Bence çok kritik olan bir nokta code'un çalışma zamanı cache optimizasyonunu yapmak. yani veri yapılarının bellekte alokasyon ve yerleşimini öyle ayarlayın ki veri erişimleri esnasındaki "cache miss" durumları minimize olsun. (derinlemesine incelemek isteyenler için bkz. "Locality of Code")

Büyüklük optimizasyonu açısından gcc'nin uygunluğu hakkında fikrim yok.

MS compilerlarının da çok iyi olduğuna dair çok güvendiğim kaynaklardan yorumlar aldığımı da belirteyim.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 02.02.2006 21:42:03
Birşey soracağım tercihiniz neden vc? Geneliniz vc kullanıyorda. Ve niye gcc değil? Bu konuda özel bir sebep var mı? Varsa bilmek isterimde :).
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 02.02.2006 22:21:27
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 2 2006, 09:42 PM
Birşey soracağım tercihiniz neden vc? Geneliniz vc kullanıyorda. Ve niye gcc değil? Bu konuda özel bir sebep var mı? Varsa bilmek isterimde :).
[post=4980]Quoted post[/post]
[/b]
Diğer compilerların birçoğunun editörü bile yok, notepad'den de DirectX uygulamaları debug edilmiyor biliyonmu :) Ben zaten VC kullanıyordum ancak VC.NET'e geçmemin iki nedeni oldu:

1) Microsoft kendisi DirectX 9.0c için .NET 2002 ve üstü require ediyor. 6.0'ın support edilmediğini söylüyor.

bkz: http://msdn.microsoft.com/library/default...._with_C_C__.asp (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directx9_c/Programming_DirectX_with_C_C__.asp)

2) ılk Sensei anlattı bana vapurda. Ekran kartının hafızasındaki textureları bile görebiliyorsun VC.NET ile debugging esnasında. Hoş özellikleri var elbette ki...

Peki niye DirectX 9.0c? Manyak mıyım? Değilim. Çünkü OpenGL'i 3d grafik librarysi olarak bir yere kadar kullanıyorum ancak daha sonra birçok şey için (keyboard, mouse, music, network bla bla) ekstra DLL'lere, başka liblere falan ihtiyaç duyuyorum. Ama DirectX'de sabit bir API yapısıyla tüm Direct libleri kullanabiliyorum. Sonuçta code daha düzenli oluyor. Bunlar şahsi görüşlerim elbette ki... Ayrıca kendim çok advenced seviyede kullanmadım DirectX'i ama kullananların görüşleri de seviye yükseldikçe OpenGL'in dezavantajlarının ortaya çıktığı yönünde. Yoksa multiplatform olması açısından OpenGL'i de çok severim, ilk 3d hardware acceleration kullanmamı sağlayan göz ağrımdır :)

OpenGL codelarımı LCC ile derliyorum bu arada. Nedenini bilmiyorum, öyle denk gelmiş :)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: scg - 03.02.2006 00:23:14
Hello World leri falan Java ile yazmıştım. O zamanlar notepad e kodu yazıp daha sonra command line a geçip compiler ı çalıştırıyodum. Kodda en ufak bi değişiklikte notepad aç , save et , comman line a gir , compiler ı çalıştır. Eziyet. Sonra okulda fortran90 dersi alıyoduk. Orda da aynı şeyler. Sonra bir arkadaş bi gün Microsoft un Fortran90 IDE sini getirdi.Bende oha dedim. Kodu yazdığın text editor (syntax highlighting falan var.) , compiler , linker , debugger ve muhteşem dökümantasyon ( Gerçekten çok deli bir matematik dökümantsayonu vardı , zaten Fortran scientific computing yapanlar arasında , özellikle akademisyenler , çok popüler) hepsi bir aradaydı. Daha sonra ben hem java hem de fortran karşı olan ilgimi kaybettim ve C öğrenmeye karar verdim. Aldığım kitapların birinde VC++ 6.0 introductory edition çıktı. Kullanmasını öğrendikten sonra da VC++ dan başka hiçbirşeye elimi sürmedim. Neyse bu kısa hikayeden çıkan sonuç : Microsoft manyak kaliteli IDE ler geliştiriyo ve dökümantasyonları (MSDN) inanılmaz.

Ya şu sensei de herkesi zehirliyo dx dx diye diye hehe ..
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 03.02.2006 09:41:13
Alıntı
Originally posted by scg@Feb 3 2006, 12:23 AM
Ya şu sensei de herkesi zehirliyo dx dx diye diye hehe ..
[post=4988]Quoted post[/post]
[/b]
Tam tersi, Sensei beni OpenGL ile zehirlemişti zamanında. Ben zaten DirectX kullanıyorudum (7.0 son versiyonken), Sensei kalkıp "olay OpenGL hatta hatta DemoGL" diye atladı ortaya. Ben de O'na kanıp yazdığı tutorialları okudum ve OpenGL'e sardım. Daha sonra Arkın (God/Analog) ile konuşurken birgün Arkın bana olay DirectX dedi. Ben de Sensei tam tersini düşünüyor dedim. O da "yok lan ben O'nu da DirectX'e geçirdim, artık O da DXci" dedi. Görüldüğü gibi ben zaten DXciyken, Sensei'nin zehirlemesi sonucunda OpenGL'e geçip daha sonra yeniden orjinalime döndüm :)

Elbette ki kinayeli yazım tarzıma bakmayın, bugün bir OpenGL'i olsun, bir Glut'ı olsun, dünya ahret bacımızdır :lol:
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Hydrogen - 03.02.2006 11:07:39
Uyarı: Tamamen geyik amaçlı, topice biraz eğlence unsuru katmak amacıyla yazılmıştır:)

Üfff der Hydrogen. Kolunu masaya koymuştur. Gazete'yi incelerken yine morali bozulmuştur. Dünya ne kadar bezgin bir yerdir. Bu hayatın engebeli yokuşlarında yuvarlanıp gitmek bile zor, zordur. Ne olacaktır bu dünyanın hali. Ansızın bir grafiker arkadaşını görür. Turbo'dur bu. Aynı kahveye takılmıştır. O da ne.. Datura'da gelmiştir. 3 ettiler. Aaa. O da ne. şansa bakın ki Hyper'da toplantıya katılır. şenlenmiştir kahve.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 03.02.2006 11:45:13
Böyle hoş bir mesajın 4999. mesaj olması ne kötü.

Our members have made a total of 4.999 posts

diyor bu forum. Bende 5000'i çakıyorum ahahaha
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Wisdom - 03.02.2006 14:00:32
Bir grafik kutuphanesi olmasi nedeniyle OpenGL'de dogal olarak var olmayan bazi seyler (input, sound vb.) icin SDL kullanilabilir. Daha fazla bilgi icin:

http://www.libsdl.org/ (http://www.libsdl.org/)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 03.02.2006 15:47:47
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Feb 3 2006, 02:00 PM
Bir grafik kutuphanesi olmasi nedeniyle OpenGL'de dogal olarak var olmayan bazi seyler (input, sound vb.) icin SDL kullanilabilir. Daha fazla bilgi icin:

http://www.libsdl.org/ (http://www.libsdl.org/)
[post=5004]Quoted post[/post]
[/b]
Kesinlikle katılıyorum. Ancak DirectX'in tek avantajı tüm liblerinin aynı yapıda olması. Böylelikle iş biraz daha kolaylaşıyor. Direct3d initialize etmeyi öğrenen bir kişi DirectInput, DirectSound v.s. kullanırken hiç zorlanmıyor çünkü genel yapı hep aynı. Bazı demolar görüyorum OpenGL, SDL, fmod, bass v.s. hepsini mükemmel bir şekilde kullanan. Dolayısıyla zaten bu kombinasyonlar başarısını kanıtlamış. Ancak DirectX kullanıldığı zaman kullanılması gereken ekstra lib sayısının azaldığı da bir gerçek.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 03.02.2006 16:25:15
DirectX benden uzak, bill gates'e yakın olsun :).

Bu arada DirectX alternatifi olmak amacıyla voltranı oluşturan bu liblerin geneli zaten oldukça kolay kullanılan şeyler. Yani extra lib gerekiyor evet ama bu işi daha zor kılıyor diyemeyiz bence.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 03.02.2006 18:16:22
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 3 2006, 04:25 PM
DirectX benden uzak, bill gates'e yakın olsun :).

Bu arada DirectX alternatifi olmak amacıyla voltranı oluşturan bu liblerin geneli zaten oldukça kolay kullanılan şeyler. Yani extra lib gerekiyor evet ama bu işi daha zor kılıyor diyemeyiz bence.
[post=5011]Quoted post[/post]
[/b]
Bir daha okuyacak olursan yazılarımı DX harici liblerin kullanımı daha zor demedim. DX daha complete bir paket. Projeme birşey linkleyecekken çok fazla düşünmeme gerek kalmıyor. Ancak burda bir noktayı vurgulamam lazım, bırakın development'ı, kullanıcı olarak bile Linux'la ilgisi olmayan bir adamım ben. Kendi durumum için en idealinin de DX olduğunu söylüyorum.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 03.02.2006 20:17:55
Haklısın zor demedin, benim anlatım bozukluğum. DX büyük, güçlü ve komple bir paket. Senin durumundaki biri için ise ideal.
Benim söylemek istediğim bu alternatif kütüphaneler DX gibi büyük bir yapıya sahip olmadıkları için nispeten daha kolaylar diye düşünüyorum. DX ile fazla uğraşmadım DX8.0 zamanlarında şöyle bir bakmıştım diyebilirim. O yüzden kesin bir karar olmasa da ufak yapılarından dolayı bu library'leri öğrenmek DX öğrenmekten daha kolay gibi geliyor. şimdi benden bir soru? ıki taraf ile ilgilenmiş olan biri bu tezimin doğru olup olmadığını söyleyebilir mi?
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: scg - 03.02.2006 23:02:07
2 Api de birbirine çok benziyo. Ben artık şu daha zor şu daha kolay diye düşünmüyorum. Düzgün dizayn yapamazsan ikisinin de kullanımı çok zorlaşır , patlar yani. DX e ilk bakan birisi
Kod: [Seç]

LPDIRECT3DDEVICE9 device;

yada genel olarak LPHEDEHODO9 tarzı şeyler görünce canı çok sıkılabiliyo. Syntax olarak OpenGL in algılanması daha kolay. Fakat hem dx  hem ogl için güzel wrapper lar yazarsanız bu kolaylık zorluk meselesi ortadan kalkıyo yavaş yavaş. Opengl in dezavantajı bi konsorsiyumun elinde bulunması. Opengl de kararlar yavaş alınıyo , sonra extension karmaşası falan var. Esasında buna benzer problemler Dx de de var (CAPS bitleri mesela). Ama DX10 bu konuda çok katı olacak. CAPS bitleri ortadan kalkacak. Bir ekran kartının %100 DX10 destekli olduğunu iddia edebilmesi için microsoft spesifikasyonuna harfi harfi uyması lazım. Mesela bugün gidiyonuz bir ekran kartı alıyonuz. Kutusunda dx9.0c compatible falan yazıyo. Bu kart non power of two texture ları basabiliyo olsun. Fakat aynı iddia da bulunan başka bir kart non - power two texture ları basamıyo olabilir. Programcının ilgili CAPS bitini kontrol edip bundan emin olması lazım. ışte DX10 da bu tarz herşey tam bir standart a bağlanacak. DX10 gerçek manada geliştiricileri rahat ettirecek. Ayrıca DX in D3DX library si çok iyi. Opengl de benzer glu var ama zayıf kalıyo dx inkine göre. Mesela D3DX e MESH fonksiyonları var. Ekran kartının vertex cache ine göre optimize ediyo datayı. Kendin böyle bişeyi s*ksen yazamazsın. OpenGL için NVidia nın Triangle Strip library si var. Belki o kullanılabilinir. Bi de DX in effects framework u güzel. Özellikle shader ların sınıflandırılması çok net. Tüm device statelerini fx dosyalarında set edebiliyosun. Mesela şöyle bişey yapmak iste :
Backface culling yapmıcan
Fixed pipeline lighting de yapmıcan
Hem vertex shader ın 1.1 hemde pixel shader ın 1.1 profiline göre compile edilmesini istiyon ,
Kod: [Seç]
technique Hede
{
 pass p0
 {
  Lighting  = FALSE;
  CullMode = NONE;
 
  VertexShader = compile vs_1_1 VS();
  PixelShader  = compile ps_1_1 PS();
  }
}

Bu HEDE isimli tekniği renderloop unda aktif hale getirdiğin zaman bu tenikle render edilen herşeyde Culling yok , fixed point lighting yok. Ayrıca VS( ) ve PS( ) isimli shader lar render edilecek şeyler üzerinde çalışıyolar.
Opengl de işler karışık bence. ARB fragment programlar var , NVFragment programlar var (bunlar da kendi aralarında ayrılıyo) , sonra CG ve GLSL var. Ben hala GLSL in hangi shader profiline karşılık geldiğini bilmiyorum ( Muhtemelen ps 2.0). Bu bahsettiğim .fx dosyalarının hemen hemen aynısı CG içinde var . CGFX olarak geçiyo. Zaten CG ve HLSL hemen hemen aynı shading dilleri. Fakat CG nin tek dezavantajı NVIDIA donanımına göre optimize edilmesi ve ATI den hiç destek görmemesi. Vaziyet böyle olmasa Opengl + CG + CGFX de gayet güzel bi çözüm olabilir.
Ayrıca DX de PIX diye bişey var. PIX direct3d profiler ı. Profesyonel adamlar bu olmadan yaşayamazlar artık sanırım.

şimdi yazdıklarıma bakınca sanki DX daha iyi gibi gözükebilir. Ama kime göre? Yani bi democu için yada evinde amatör olarak oyun yapmaya kasan bi adam için iki api de aynı bence. Çünkü ben yaptığım şeyden para beklemiyorum..Yani Opengl + CG + CGFX kullanırım demomda, NVIDIA da iyi çalışır ATI de yavaş. Böyle bir lüksüm var. Yok eğer ben bi oyun stüdyosuysam yaptığım yazılımdan  sorumluyum. Her yerde problemsiz ve kabul edilebilir hızlarda çalışmasını sağlamak benim görevim olur. işte bu gibi durumlarda PIX gibi yazılımların , .fx framework un ve D3DX gibi şeylerin önemi ortaya çıkıyo.
Bence mesele böyle.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 04.02.2006 00:57:23
Alıntı
Originally posted by Ragnor@Feb 3 2006, 08:17 PM
Haklısın zor demedin, benim anlatım bozukluğum. DX büyük, güçlü ve komple bir paket. Senin durumundaki biri için ise ideal.
Benim söylemek istediğim bu alternatif kütüphaneler DX gibi büyük bir yapıya sahip olmadıkları için nispeten daha kolaylar diye düşünüyorum. DX ile fazla uğraşmadım DX8.0 zamanlarında şöyle bir bakmıştım diyebilirim. O yüzden kesin bir karar olmasa da ufak yapılarından dolayı bu library'leri öğrenmek DX öğrenmekten daha kolay gibi geliyor. şimdi benden bir soru? ıki taraf ile ilgilenmiş olan biri bu tezimin doğru olup olmadığını söyleyebilir mi?
[post=5027]Quoted post[/post]
[/b]
SCG senin benden istediğin cevabın bir kısmını vermiş zaten. Ama benim ekleyebileceğim şey şudur. Bence olay "grafik librarysi" ise en kolay kullanımlı library tartışılmaz TinyPTC'dir. Ancak plot rutini bile içermez. Dolayısıyla ben hiçbir zaman "en kolay öğrenilen"i tartışmadım. şimdi DX 9.0c ile uğraşıyorum, DX 7.0'dan kalma biri olarak anam ağlıyor. Ama benim değerlendirdiğim şey OpenGL, DirectX, SDL v.s. libler karşılaştırıldığında ve projenin bir oyun gibi ses, giriş/çıkış birimleri, grafik, network v.s. herşeye ihtiyaç duyan bir proje olması halinde en homojen yapıya sahip olan library DirectX. Bir de sanırım benim şansıma benim kafa yapıma da çok uygun. Yani DirectX'i ben yazacak olsaydım (zitsen yazamam) çok benzer bir API modellerdim gibime geliyor. Bazı liblerde ise kullanırken bana ters gelen yapılar oluyor. Aslında iki yol da aynı kapıya çıkan şeylerden DirectX genellikle benim seçtiğim kapıyı kullanmış.

Bu arada hiçbir libi advanced seviyede kullanmadım. Bu yüzden tam bir review yapabilmem için birkaç ay var daha. şu aralar bir hayli yakalamaya çalışıyorum kaçırdığım dönemleri (Son 5-6 sene diye özetleyebiliriz). Birkaç ay sonra son bulgularımla kıyaslama yaparım. Ancak bir arayış içinde değilim. DirectX benim için net bir seçim.

Hemen akıllardaki soruya cevap veriim. Hayır, Bill Gates'i tanımam. Bana para da yedirmiyor. :) Microsoft'a karşı alınan tavırlar başlangıçta mantıklıyken günümüzde bilir bilmez herkes Microsoft'a düşman kesildi. Sebebi olanları ayrı tutarak crack Windows kullanıp fiyatından şikayet edenleri de başka bir yere koyuyorum :) Aslında bu forumdaki insanlar genellikle bilinçli bir kitle haliyle ama özellikle iş çevremde "zittiğimiz mikrozoftu" diyen ve sebebini sorduğumda "tekelcilik yapıyorlar" bile diyemeyen birçok kişi tanıdığım için buraya dip not olarak düştüm bu paragrafı. Bir de allahaşkına politikayla ilişkilendirmeyin olayları. Bıktım Coca Cola'nın gelirlerinin ısrail ordusuna akması hikayelerinden.... Yorumlar bilişim sektörüyle ilişkili olsun lütfen :)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Ragnor - 04.02.2006 01:51:50
Olur mu ama microfoş gelirlerini Madagaskar ordusuna aktarıyor :).
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Wisdom - 04.02.2006 09:00:38
Ayni seyi baska bir konuda yazdim ama pek anlasilamadi sanirim:

http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html (http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html)

Microsoft urunlerinin degerli birseymis ya da esi benzeri yokmus gibi insanlara empoze edilmesi kabul edilemez.

Insanliga saygisi olan, Microsoft ve benzeri politikalari izleyen diger firmalarin urunlerini kullanmaz, en azindan tercih hakki bulundugu surece.

Bu mesaji "iste Microsoft karsiti bir mesaj daha"nin otesinde degerlendiremeyip de anlayamayanlar cevap yazmasin.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 04.02.2006 20:11:58
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Feb 4 2006, 09:00 AM
Ayni seyi baska bir konuda yazdim ama pek anlasilamadi sanirim:

http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html (http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html)

Microsoft urunlerinin degerli birseymis ya da esi benzeri yokmus gibi insanlara empoze edilmesi kabul edilemez.

Insanliga saygisi olan, Microsoft ve benzeri politikalari izleyen diger firmalarin urunlerini kullanmaz, en azindan tercih hakki bulundugu surece.

Bu mesaji "iste Microsoft karsiti bir mesaj daha"nin otesinde degerlendiremeyip de anlayamayanlar cevap yazmasin.
[post=5040]Quoted post[/post]
[/b]
Wisdom, yanlış anlamıyorum ve Workbench'in daha gelişmiş bir alt yapısı olduğunu biliyorum. Ama sen de ben de bu sistemi kullanıyoruz ve ben bu sistemin üzerine yazılım geliştirip para kazanıyorum. Yoksa "first multitasking operating system" diye ortaya çıktıklarında ben de kıçımla gülüyordum o ayrı :)

Günümüzde Windows hala bugıyla patchiyle en user friendly sistem olmaya devam ediyor. Bir de o linkteki yazıyı okuyacak vakit bulamamıştım, şimdi okuyorum.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 04.02.2006 20:26:06
Yazıyı sonunda okumayı başardım. Wisdom haklı, benim zekam yetmiyor FBI vew Microsoft'un yediği boklara. Koyun gibi mutlu mutlu kullanıyorum sistemi :) Ülkeye ilk nükleer bombayı yediğimizde aklım başıma gelecek...
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Wisdom - 04.02.2006 21:12:28
Hersey geyik zaten, degil mi Skate?

Windows'u "en user friendly sistem" olarak tanimlamadan once hangi diger sistemleri enine boyuna kullandigini merak ediyorum.

Bu tip tartismalara girmem normalde, hele burada hic girmezdim. Tek soylemeye calistigim sey; burada Microsoft urunlerinin (DirectX dahil) savunuculugunu yapmayin. Alternatifler hakkinda etrafli bilginiz yoksa ogrenin, kullanin, ondan sonra karsilastirma yapin.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: eirik - 04.02.2006 23:08:08
mikrofo$ benim icin $udur :
bunyesinde bi takIm bilgisayar muhendislerini barIndIran $irket. peki ne oluyor bu bilgisayar programcILarInI barIndIrmasIyla? $oyle oluyor bence: muhendislik disiplininden gelen adam sistemin planInI cok cok iyi yapabiliyor, oyle ki windows un sistem, kernel mimarisi oldukca iyi gordugum kadariyla. ancak i$ kod boyutuna geldiginde kodu yazanlarIn muhendis olmalarI nedeniyle i$ler orada dugumleniyor. bunun yanInda hayvani satir kodu (linux a gore) cok az ki$iyle yaziyor olmalarI ve open source olmamasI gercekten buyuk dezavantaj. hala kodlari inceleyen hacker larIn acIk bulup herkese saldiracagI yalanIna kimsenin inandigini du$unmuyorum. cunku kodu inceleyip acIk bulacak kadar zeki adamIn bunu yapacagInI du$unmuyorum. kIsacasI mimari o kadar iyiyken kodlama kIsmInda tamamiyle sici$tir, hayal kirikligidir, cali$anlarInIn bu kodun altIndan kalkamadIkLarI kim ne derse desin acIktir.

FBI yada benzerleri ile mikrofo$ i$birligi olmasI bence kuvvetle olasI bir durumdur ve komplo teorisinden otedir. dogrusu kim makinasInda cali$tirdigi kodun her satirina kadar inceleme hakkIna sahip windows altinda? kodunu gormedigimiz sisteme ne kadar guvenebilecegimiz ortadadir. bugun kim gecenin bi koru kendi halinde acIk durmaktayken birden bire disk sesleri cikarmayan bir windows dan kILLanmiyorsa biraz geni$ bir insandir bence:)

tekelle$me ve urunlerini pahaliya pazarlama da onemli. tekelle$me konusu zaten a$ikar. diger yandan gnu'nun oldugu bir yerde bence her parali yazilim pahalidir. herkes bu ornegi veriyor ama abd deki yada geli$mi$ avrupa ulkelerinde windows kullanIcILarInIn aLim gucunu du$unun, bir de turkiyedeki insanlarIn aLIm gucunu du$unun hatta bir de ulkelerinde en azIndan devlet dairesi vb. yerlerde bilgisayar kullanabilen geli$memi$ afrika ulkelerini du$unun. bunlardan hangisi bilgisayar kullanImI konusunda daha $ansLIdir du$unmek lazim. hadi ki$isel kullanImI gecelim, pek cok ulkede zaten ki$isel kullanImLarIn yasal windows surumleri ile gercekle$tirilmedigi ortada. bu i$in bir de kamusal yonu var, bir okulda kurulu bilmem kac kullanIcILI bi sistemin ana makinasI ve buna bagLI aptal terminaller haricinde diger makinalar uzerinde windows kurulu oldugu bir sistemin fiyatI binlerce dolarlarla ifade edilebiliyor. peki ama bizim daha turkiyede yukarI yerlerdeki pek cok ki$inin haberinin bile olmadIgi, haberi olanlarIn da bedavaymI$ zaten ucuz etin yahnisi yavan olur diye burun kIvIrdIkLarI linux u diger avrupa ulkeleri naapiyorlar? tum devlet dairelerinde bundan boyle linux kullanILacak windows kullanILmayacak diye yasal duzenleme yapiyorlar.

sonucta bence tek soylenebilecek soz konusu $irketin bence her anlamda kotu niyetli oldugu ve urunlerinin bir anda silip atamasak da mumkun oldugunda kullanmamaya cali$mak, kullanmayI azaltmak gerektigidir:)
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: scg - 04.02.2006 23:37:15
Alıntı
Microsoft urunlerinin (DirectX dahil) savunuculugunu yapmayin.Alternatifler hakkinda etrafli bilginiz yoksa ogrenin, kullanin, ondan sonra karsilastirma yapin.

Niye? [DirectX dahil savunmayın lafı için ...]
Bi kaç post yukarı bakarsan hem MS nin çözümünü hem de alternatiflerin sunduğu çözümü değerlendirmiştim. Microsoft dan gelen her şeye bu kadar önyargılı olmamak lazım. Benim anladığım manada (grafik , demo ,game coding .. ) Microsoft un SDK sı ile sağladığı herşey (Tool lar , örnek kodlar ve dökümantasyon) benzersiz. Yani bunlar profesyonel manada bu işle uğraşan , para kazanan firmalar için çok hayati şeyler. Teknik destek, önemli olan nokta bu. Ben olaylara bu yöndem bakıyorum.


* erik in postunu görür *

Ben olaya son kullanıcı değil daha çok geliştirici (oyun , multimedia) ler açısından bakıyorum. Bazı konularda Windows , linuxtan çok daha ilerde. Özellikle DCC yazılımlarının pek çoğunun linux sürümü olmayabiliyor.
Heh olsa bile, mesela XSI için yine 5000$ bayılıyosun , linux - windows farketmez. Zaten tüm dünyadaki pc oyuncularının %99.9999 unun windows kullandığı bir ortamda linux un lafı bile geçmez. Herşey dönüyo dolaşıyo yapılan işe göre yazılım kullanmaya geliyo. Office yazılımları ve diğer şeyler için windows - linux tartışılabilir ama iş oyun olunca tartışmanın manası yok.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 05.02.2006 00:00:58
Alıntı
Originally posted by Wisdom@Feb 4 2006, 09:12 PM
Hersey geyik zaten, degil mi Skate?

Windows'u "en user friendly sistem" olarak tanimlamadan once hangi diger sistemleri enine boyuna kullandigini merak ediyorum.

Bu tip tartismalara girmem normalde, hele burada hic girmezdim. Tek soylemeye calistigim sey; burada Microsoft urunlerinin (DirectX dahil) savunuculugunu yapmayin. Alternatifler hakkinda etrafli bilginiz yoksa ogrenin, kullanin, ondan sonra karsilastirma yapin.
[post=5057]Quoted post[/post]
[/b]
Polemiğe son veriyorum. DirectX konusunda ise şu anda bu konuda tez yazdığımı ve diğer liblerin birçoğunu da (PTC, SDL, OpenGL, DemoGL, etc.) önceden kullanmış olduğumu hatırlatırım.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: Wisdom - 05.02.2006 00:20:14
Clueless kisilerle tartismamak gerektigini bir kez daha hatirlayarak bu konuyu kendi acimdan kapatiyorum.
Başlık: VC++ 8 ile Derlemede Sorun
Gönderen: skate - 05.02.2006 01:20:23
Sanırım Visual C++ 8 ile derleme sorunu ile ilgili tartışmalar sona erdi. Bu topic'i kilitliyorum.