İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - jimqode

Sayfa: 1 [2]
16
scripting / Yeni bir platform: Alambik
« : 25.04.2006 18:04:05 »
Sevgili scenerlar ve scene'e gonul verenler,

Flash'tan gina mi geldi? Coder durtulerinizi tatmin etmek icin "actionscriptin x moviesinin 2.frame'ine yazdiydim galiba o kodu" rezillikleriyle ugrasmamak ama yine de web sitelerine embed edilebilen contentler yapmak mi istiyorsunuz? Hatta bi de ustelik 3d,2d her biseyi bir arada kullaniyim, arkada moddur, siddir calayim, gerektiginde nectarine'i stream edebiliyim mi diyorsunuz? Hepsi ve daha fazlasi Alambikte! :)

Simdi reklami kesip nedir ne degildir onu kisaca acikliyim. Flash gibi ufak bir playeri olan ve web sitelerine embed edilebilen (ya da yine flash gibi standalone calisabilen) bir platform alambik. Yapanlar scene'in icinden adamlar olsa gerek cunku scene.the-demo.com adresinden gorebileceginiz demolar developerlar tarafindan yazilmis. Platform gayet esnek. Ilk yukleme sirasinda precalculation yaptigindan suphelendigim bir bekleme disinda oldukca performansli calisiyor. Ayrica 320x200'e kadar beles. Java'dan usanan arkadaslari buraya cagiriyoruz :)

Adresler:
http://www.alambik.com
http://www.the-demo.com

17
c64 / tasm <> PC
« : 03.04.2006 13:27:20 »
Turbo assemblerda yazdigim source kodu pc'ye aktarmak ve tam tersini yapmak mumkun mu? (yani acme'de yazdigim source'u tasm'a aktarmak.) Var midir yolu yordami?

18
demoscene / Rivulet / Trailer Park Demo
« : 31.03.2006 13:28:26 »
Izlememiz olanlar varsa kesin izlesin derim. Cok orjinal bir text mode demo.

http://taat.fi/tmdc/demos/Rivulet.zip

19
c64 / Diskette makine dili monitoru
« : 29.03.2006 21:38:59 »
Topunuz kartuscusunuz biliyorum ama bildiginiz sevdiginiz, disketten yuklenebilen, memory'de az yer kaplayan bi makine dili monitoru var mi?

20
Ascraeus'un merakla beklenen yeni toolu C64 Font Editorun 1.2 versiyonu cikti :P

Ascraeus Font Editor V1.2

Yenilikler:
--------------------------
* Birkac VM'de cokme bugi daha duzeltildi
* 1x2 ve 2x2 font destegi eklendi
* jar'i acamayanlar icin bat dosyasi koydum bi de icine

Calistiramayanlar once bir 1.0 verisyonuyla ilgili topic'e de baksin.

21
c64 / 2x2 fontlarin hafizada yerlesimi
« : 22.03.2006 13:09:04 »
Yaw millet, Ascraeus Font Editor 1.2 geliyor bi el atin :) 1x2 fontlari hallettim ve fakat 2x2 fontlarin hafizada yerlesimini anlayamadim.

Anladigim sudur:
Kod: [Seç]
-------------------------------------------
| Base  |Base+64  |Base+1  |Base+65 |  . . .
-------------------------------------------
|Base+128 |Base+192 |Base+129 |Base+193 |
-------------------------------------------
|Base+16 | . . . ..
-------------------------------------------
| .
  .
  .



Buraya kadar iyi guzel de 128'inci karakter'den sonrasi ne olacak?

22
c64 / c64 dot plotting
« : 16.03.2006 12:02:17 »
Dun oturup biraz kagit uzerinde, sonra da assembly'de kastim ve ilk hi-res bitmap mode c64 dot plotting algoritmami yazdim. Ama hizindan pek memnun kaldigim soylenemez. her nokta icin bu subroutine'i cagirarak ekrani fill etmem 4-5 saniye aliyor. Saniyorum daha hizli bir rutin yazmak mumkundur, ama olsun sonucta bu ilkti ;)

Asagida denemek, gelistirmek ya da hakkinda yorum yapmak isteyenler icin rutini veriyorum. Butun yorumlariniza acigim. Ozellikle skate ve nightlord'dan siki bir elestiri bekliyorum.

Kod: [Seç]
; x = xl
; a = 0.bit => xh
; y = y
plot
 sty plmem
 sta plmem+1
 
 lda $8b
 pha
 lda $8c
 pha
 tya
 clc
 ror
 clc
 ror
 clc
 ror
 tay
 lda rowscrh,y
 sta $8b   ;rowbasi high byte
 lda rowscrl,y
 sta $8c ;rowbasi low byte
 lda plmem
 and #$07
 clc
 adc $8c
 sta $8c
 txa
 and #$F8
 adc $8c
 sta $8c
 bcc j2
 inc $8b
j2 lda plmem+1
 beq j1
 inc $8b
j1
 lda $8b
 sta chg1+2
 sta chg1+5
 lda $8c
 sta chg1+1
 sta chg1+4

 txa
 and #$07
 beq xzero
 tax
 lda #$80
lp1 ror
 dex
 bne lp1
 jmp chg1
 
xzero lda #$80
 
chg1 ora $0000
 sta $0000

 pla
 sta $8c
 pla
 sta $8b
 rts

plmem
 !byte $00,$00
rowscrh !byte $20,$21,$22,$23,$25,$26,$27,$28,$2a,$2b,$2c,$2d,$2f,$30,$31,$32,$34,$35,$36,$37,$39,$3a,$3b,$3c,$3e,$3f
rowscrl !byte $00,$40,$80,$c0,$00,$40,$80,$c0,$00,$40,$80,$c0,$00,$40,$80,$c0,$00,$40,$80,$c0,$00,$40,$80,$c0,$00,$40


23
c64 / .sfx uzantisi
« : 15.03.2006 12:00:30 »
yaw bu zimmers.net sitesindeki c64 toollarinin bir kisminin uzantisi .sfx
nedir acaba onlar? bilen var mi??

24
c64 / Ascraeus Font Editor V1.0
« : 14.03.2006 18:57:09 »
Lazim oldu yaptim. Belki birilerinin isine yarar.
Behold: Ascraeus Font Editor V1.0


Bu Versiyon:
* Sadece memory dumplari aciyor. (prglerin basindan iki byte silip acabilirsiniz)
* Sadece tek renk fontlari destekliyor
* Kulli kopyala yivistir destegi
* Multiplatform! (cunku java :) )

Calistirmak icin java.sun.com'dan yeni JRE'yi cekmeniz gerekebilir. Gerekmeyebilir de.

25
c64 / Shift + C=
« : 12.03.2006 19:33:17 »
Merhaba millet,

yaw benim bu party reportta shift+C= hala calisiyormus (ne ayip) NMI uretiyor galiba essek. nasil engelliycez bu arkadasi..

26
c64 / dev sid + karakter set
« : 10.03.2006 16:56:57 »
ya brolar, beyler
siz yucesiniz bilirsiniz.

Party report yazmaya calisiyorum 3 gundur 64'te. herseyi hallettim amma velakin wisdom sagolsun hard return $1000'den basliyor $4000'e kadar yuruyor (yoksa butun sidler mi boyle). hal bu olunca karakter set'e yer kalmadi.

$0800'e koymayi denedim karakter seti, malum orda basic start da var o yuzden program calistiktan sonra tasiyorum oraya. monitorlere aciyorum bakiyorum tasimis. ama

lda $12
sta $d018

sadece garbage...
nasil yapilir bu isler?
muzigi mi relocate etmek lazim? oyleyse onu nasil yapicam?

27
tr scener discussion / nikim agriyor
« : 06.03.2006 16:23:55 »
admin ve rahim olan arkadaslardan rica etsem username'imi
'i' ile jimqode'a cevirebilirler mi acaba? Baskasinin makinasinda turkce klavye hadisesini unutmusum register olurken.

Sayfa: 1 [2]