Madhead 1 sene de geçse böyle bir trick'e her zaman ihtiyaç olabilir
Gerçi 256 byte intro'yu bitirip release ettim.
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=85585 Fakat sprite kullanmak 256 byte introda yer bakımından çok kastırıcı... 1 sprite datası zaten 63-64 byte'ı götürüyor bunun setup'ı göstermesi derken hafıza doluyor
biliyorsun. Ben çift sprite ve sprite animasyon kullanmak istemiştim.
Yer konusunda sıkıntı olunca ve bu yazdığım problemi çözemeyince şöyle bir yöntem aklıma geldi.
Sadece 1 sprite datası hafızada tutuyorum. Animasyonun 2. frame'ini data olarak hafızada tutmaktansa kod ile ilk frame'in datası üzerinde değişiklik yaparak oluşturuyorum. Sonra aynı değişiklik 2. frame'i 1. frame'e çeviriyor. Tabii grafiğinde buna uygun çizilmesi gerekiyordu falan...
Yani:
$2000 'de sprite datası olduğu düşünülürse..
spranim:
lda ($fe,x)
eor #%11111000
sta ($fe,x)
lda $2001
eor #%00110000
sta $2001
lda $2002
eor #%01111100
sta $2002
gibi...