İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - devreci

Sayfa: 1 [2] 3 4 5
16
çeşitli / opensource devreci
« : 24.06.2010 10:47:30 »
o şekilde kod yazmanın cezasını çok şiddetli biçimde çekiyorum çünkü uğraştığım kodlar büyüdükce hepsi arap saçına döndü. değişkenlere anlaşılır isimler vermek döngüleri düzgünce yazmak bunların önemini daha yeni anladım.
ama sorun bu değil
mesela ibowar2 yi haziran 2005 yılında yapmıştım aradan tam 5 yıl geçti zamanın nasıl bu kadar hızlı geçtiği ve 5 yıl sonunda elle tutulacak hiçbirşeyin olmaması   işte beni bunlar yaralıyor :(

17
çeşitli / opensource devreci
« : 23.06.2010 18:02:35 »
eski yaptığım programları artık sitemde istemediğim için  sourceleri ile birlikte
yayınlıyorum belki işinize yarar

http://www.devreci.com


ARKADAşLAR LÜTFEN HıÇBıRıNı POUETE YÜKLEMEYıN TEşEKKÜRLER

18
pc / Problem
« : 12.06.2010 19:26:58 »
Alıntı yapılan: paradox;23039
Anlamadığım olay quadın neyini matrixle çarpıcam?.Bu tamamen worldmatrix tipi bişey heralde..yani rotasyonu için değil sadece, pozisyonda dahil?..


dostum quadın 4 tane vectorü yokmu işte onları döndürüyorsun directxde fonksiyon vardı d3dxvector3dtransform(); gibi  yada woldtransformmatrix olarakta yapabilirsin sen shaderlemi yapacaksın shaderle yapacaksan rotationa ihtiyacın olmaz ben tam olarak anlamadım sen hangi yöntemle yapacaksın
internette hiç örnek yokmu ?  bulursan bizimlede palylaş iyi çalışmalar

19
pc / Problem
« : 11.06.2010 00:26:05 »
merminin değdiği koordinat "K" desek değdiği üçgennin normaline "N" desek

quadın normali Q=(0,0,1)

vector3d  W=cross(N,Q);
if(W==zero)  indentitymatrix(); else
 
vector3d  B=cross(N,W);
vector3d  C=cross(B,W);
vector3d  A=cross(B,C);

MATRix  
[ A.x ,  A.y ,  A.z , 0
  B.x ,  B.y ,  B.z ,  0
  C.x ,  C.y ,  C.z , 0
  K.x ,  K.y ,  K.z  , 1  ]  / determinant  quadı bu matrixle çarp

eğer yamuk olursa a b c bunların yerlerini değiştir yada inverse matrix al

tabi birde sorun duvarın tam kenarına mermi gelirse o zaman quadı tam uygun yerden kesmen gerekir yoksa çirkin durur mesela quake 2 de böyle bi sorun vardı

20
geyik / 64'un yararlari...
« : 26.05.2010 17:32:09 »
sapık bişey çıkar dostum yapma bence :D:D

21
çeşitli / CAVE Rally
« : 06.05.2010 15:44:33 »
güzel olmuş tebrikler, denedim eski laptopda çalıştı ama kasıyor nedeni şu ağaçlar galiba fazlaca poligon kullanmışsınız daha az poligonla yada çaprazlama iki rect ile yapsanız tek bilgisayarla çok rahat çalıştırırsınız.
bence 4 bilgisayar ağ filan daha iyi , çünkü çok ileri teknik bir proje gibi görünmesine neden oluyor

22
pc / multiplayer games
« : 04.05.2010 23:40:54 »
link buradan indirebilirsin
ip numarasını ip-adress.com dan öğren port numarasına 1000 ile 6000 arası bir sayı girmen gerekiyor ip numaraları doğru olursa karşılıklı sorunsuz çet yapılabiliyor. eğer bir web sitesinin ip numarasını biliyorsan port numarasını 80 yazarsan web sitesini html olarak gösteriyor. zip içindeki doc dosyasını mutlaka oku çok önemli bilgiler var

Kodlar gerçekten çok basit biraz incelersen hemen öğrenirsin. Yani bu durumda network kısmı işin en eğlenceli ve kolay tarafı oluyor işin en zor kısmı tabiki oyunu yazmak , gerisi çerez.  


Alıntı yapılan: paradox;22931
Senin nasıl bi yöntemin olucak bu veri gönderme/alma işinde peki?

bu konuda pek bişey söyleyemecem çünkü kızıyorlar :p

23
pc / multiplayer games
« : 04.05.2010 01:54:18 »
Alıntı yapılan: skate;22929
@devreci: ne yazık ki yazılanları okumayan sensin. hala sunucu kirasından bahsediyorsun. sunucu illa webde olmak zorunda değil. sunucu kavramı teorik birşey. sen local makinende sunucu+istemci çalıştırabilirsin elbette ki. bu güne kadar yüzlerce oyunun multiplayer modunun kullandığı gibi clientlardan biri sunucuyu çalıştırır, diğerleri ona bağlanır. maksimum 8 kişi diye konuştuğumuza göre serverı localinde çalıştıran kişiye ciddi bir CPU overhead getirmez bu.
 
"Yazılanları okumamışsın" derken lütfen önce yazılanları bir oku. :)


daha önce böyle bişey yazıldığını görmedim sahiden okumuyormuşum  :D

24
pc / multiplayer games
« : 04.05.2010 01:34:37 »
@hydrogen:
yaptığımı söylediğin şeyi bence sen yapıyorsun çünkü yazılanları sadece bi göz ucuyla bakmış gibisin
biz burada sadece varsayımlar üzerine konuşuyoruz daha önce denenmişmi bunuda bilmiyoruz , tamamen mantıksız bir öneride değil . ücretsiz yada öğrenme amaçlı oyun yapacaksak kalkıp ayda 200 dolar verip
server kiralamak daha mantıksız. önemli değil teknik bir geyik yani , e-devlet projesi değilki bu.

sen konunun böylemi ilerlemesini isterdin ?

a.kişi (konu açar)  :  - böyle bişey olurmu

tecrübeli (cevap verir) :  - hayır olamaz

a.kişi (haddini bilir) :  - teşekkür ederim

konu üç mesajla sonuçlanır. forum kirliliğinden uzak cillop gibi bir site olur. Sessiz bir sitemi istiyorsun :)
2500 üye bulunuyor ne zaman siteye girsem yeni birileri üye olmuş ama site (insanlar) gerçekten çok sessiz  ,  bikaç kişi teşekkürler;  cevap vermese açtığımız konu
belki tek bir cevap  yazılmadan yirmibeş yıl orada asılı kalacak

25
pc / multiplayer games
« : 02.05.2010 22:50:19 »
@skate: aslında her kullanıcı sıraile server gibi işlem yapsa tüm bilgisayarlar ona bağlansa daha hızlı olur ama interneti yavaş olana geldimi sıra oyun yavaşlamak zorunda kalacak. hemde tam o sırada oyundan çıksa oyun çökecek

@nightlord: web sitesindeki txt dosyasına oyun akışı ile ilgili bişey yazmıyoruz sadece oyuna hangi ip nolu bilgisayarlar bağlanmış onu buluyoruz.
şunun gibi  
<...oyun.php?kontrolet=1&cıkıs=0&ipno=EF332333&adim=ali&tipim=3..>
oradan okey yanıtı elmişşe oyuna girdi demektir ve text dosyasına yazdı
ayrıca ipnosu gönderiyor öldüğünü bu nedenle başkası adına öldü mesajı yollayamaz.

aslında deney amaçlı bişeyler yazmak için sabırsızlanıyorum ama php veya asp öğrenmem lazım

26
pc / multiplayer games
« : 01.05.2010 22:02:35 »
@paradox: o linktekini indiremedim ama bi tane yeni buldum devcpp de yazılmış arkadaşın  ve kendi bilgisayarımda denedim oldu ama sadece dinleme modunda calışıyor karşılıklı değil , eğer sana lazımsa biyere upload edeyim web adresini kaybettim.  

@ragnor: dostum başka çaremiz yok server alamayacağımıza göre cözüm yolu bulmak zorundayız yada yapamayacağız

@skate: evet kalabalıklaştıkça karesiyle orantılı hız düşer ama benim dediğim
 4 veya 8 kişilik bir fps oyunu.  şimdi adamın ölüp ölmediğini ben değil bizzat kendisi hesaplayacak . ben ateş ettiysem ateşin normalini ve knumunu gönderiyorum (24 bayt)  ben dehil her bağlı bilgisayar kendinemi duvaramı çarpıyor kendisi hesaplıyor. eğer o an kendisine değdiyse öldüğünü tüm bilgisayarlara duyuruyor. burda gecikme elbette olacak. ki gecikme serverdede olacak mesela server bana adamın orada o an olmadığını söylemezde ben ateş edersem adamı vurduğumu sanacam ama adam dönüp beni öldürmüş olacak.
quake3 server ile oynadığımda bununla çok karşılaştım bazukayı alıp meydana çıkıp rasgele ateş ederdim orada adam olmamasına rağmen leşler duruyordu :)

bizim oyunda o kadar çok değil max 100-300 bayt gönderilecek  niye olmasınki

27
pc / multiplayer games
« : 01.05.2010 16:56:23 »
mesela ip=F4.7A.23.90 diyelim bu adresi biliyorsak bu adrese veri gönderemezmiyiz ?. yada tam tersi bizim adresimiz belli ise bir veri paketi hazırlamış isek bu paketi diğer bilgisayarlar bizden alamıyormu ?,

Ki trojanları ve karşılıklı sadece ip nosunu bilerek çalışan chat örneklerini unutmayalım ,yani olabilir

işte dostum burada örnek var iki ip nosuyla chat  ama basic te yazılmış  >chat<

28
pc / multiplayer games
« : 01.05.2010 13:37:44 »
arkadaşlar benim aklıma şöyle bişey geldi :cool:

mesela mutiplayer oyun yaptığımızda hiç servera gerek kalmayacak. internet sitemizde bir txt dosyası olacak. oyuna girdimi web sitemize girip kendi IP numarasını web sitedeki text dosyasına yazacak ve text dosyasını belli aralıklarla hangi IPler var diye hafızaya alacak. oyundan çıktımı silecek

diyelim oyun 3d fps ise oyuncunun konumu, ateş yönü, patlamlar vs, bunlar hafızadaki tüm ip nolara gönderecek. her bilgisayar bunu yapacak böylece oyun olacak nasıl fikir :D

^_^

29
pc / procedural graphic
« : 20.04.2010 18:08:53 »
teşekkürler ama güzel değiller , gerçekçi değiller :) . bi max renderi kalitesi varmı ? gerçek olup olmadığı anlaşılamıyor vrayda  render 30dk da hesaplanıyormuş duyduğum kadarıyla

raytrace quake4 müş

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=DsCgJhoAm0c[/ame]

30
pc / procedural graphic
« : 19.04.2010 18:12:50 »
evet haklısınız, özellikle tex coordun ve tex filterin hesaplanması sorun olur eğer yüksek seviyeli shader dillerde hazır libraryler bulunuyorsa ve bunu tek fonksiyon ile çağırabiliyorsak cpuda uğraşmak mantıksız.

ama skatenin gelecek , ragnorun evimize kadar geldi yorunlarına katılmıyorum
iste hesap bi oyunu düşünelim tamamı raytrace

(1024*768)   *  (10.000.000)   *  (60) =471.859.200.000.000
  (pixel)   *  (ücgenler,light) *  (fps) =470 trilyon

saniyede 470 trilyon hesaplama en iyi ihtimalle yani gpu clock'u bir saniyede 470 Thz puls verecek. Yani görülür ışığın frekansı kadar. 1 cm bakır tel en fazla 25-40 Ghz iletebiliyor eğer altın ve -273 derece soğululmuışsa 80-100 Ghz arası. zaten cpu genişliğini kücülterek frekansı arttırmaya calışıyorlar çünkü anahtarlama transistörler en fazla 5-6 ghz çalışıyor.

yani önümümzdeki yüzbin yıl boyunca tamamı raytrace oyun göremeyeceğiz.

ama bi seçenek daha var mesela ekranın her 10X10 bölümünden sorumlu ayrı ayrı
çekirdek gpular olursa olur heralde 1000 çekirdekli filan. her çekirdeğin 200 watt elektrik tükettiğini düşünürsek 200000watt elektrik çekmesi sorunu
olacaktır sadece =D

şok şok ! ben yanlış hesapladım galiba :S

Sayfa: 1 [2] 3 4 5