the scene > manyetiq

Manyetiq Pixel Editor

(1/3) > >>

skate:
Cehnmy1: Öteki toola biraz fazla bağımlı kalmışsın gibi. Ama en önemli özelliklerden biri eksik henüz. Mouse'a clickledikten sonra basılı tutarak mouseu hareket ettirdiğinde çizmeye ya da silmeye devam etmesi lazım. ılk clicklediğin pixel boş ise tuştan elini çekene kadar çizmesi, dolu ise silmesi lazım. Hatta hatta her ne kadar 8x8lik bir alanda bu gerekli olmasa da geniş alanlarda çizim yapabildiğin çizim programlarında bir de line çekme mantığı vardır. Kısacası mouseu çok hızlı hareket ettirdiğinde kesinlikle boşluk bırakmaz, her zaman iki koordinat arasına line (ya da daha fazla koordinat arasına bezier v.s.) çekerek ilerler.

şimdi gelelim senin toolun Mrr'nin işine yarar hale gelmesine. Senin ekleyebileceğin en sağlam özellik çizim alanlarının boyutlarının ayarlanabilir olması olacaktır. Örneğin PC'de 32x32 font kullanmak isteyebiliriz. Hatta 53x21 de gerekir yeri geldiğinde. Senin toolunun dizaynını biraz değiştirirsen, eminim birçok kişinin işine yarayacaktır. Bir de tooluna smoothing yapabilmek için renk paleti eklersen, grafikerler eminim çok seveceklerdir.

jimqode:
@Chenmy1: Bu bir PC font editor olacaksa, skate'in bahsettigi renk paleti ve esnek boyut disinda line ve bezier gibi toollardan evvel sadece fill koysam bile is gormeye baslar. Oncelikle toollu fonksiyonel yapacak, save load gibi seyleri tamamlamakta fayda var. Boylece bir süre sonra sıkılıp vazgeçersen de en azından fonksiyonel bir tool bırakmış olursun.

Gayet iyi gidiyor. Yarım saat için çok iyi. Lütfen devam et.  ;)

chenmy1:
Gormeyenler icin

Dosya:
http://mosengine.inativa.com/dosya/hpixel.zip


 Simdi soyle oldu ben diger programin calismasini standart bisi sandim ..Boyle bir program daha once gelistirmedim..Bu konuda bana yardimci olmaniz gerekecek..

Oncelikle:

  -Renk paletinde kac renk bulunacak ve bu renkler nelerdir?

  -Kaydetme konusunu soyle yapsak olur mu?Ben dosyayi TXT olarak kaydederim siz ordan istediginiz formata cevirirsiniz?

 -Resim boyutu v.s standart mi?

 Yani yardim ederseniz arada bi ugrasirim :)

jimqode:
Simdi soyle anlatayim. Pc scene'in icinde olmadigim icin millet bu bitmap font isi icin bir standart gelistirmismidir bilmiyorum. Ama hemen ben size bir standart gelistiriyorum PC'ci dostlar  :P

Pc'de karakterlerin buyuklugu istendigi gibi olabilir. Ama tabi programlama acisindan bir sinirlama getirmek mantikli olur. Bence 64x64 bu tip bir toolla cizilebilecek maksimum buyukluktur. Ille karakterlerin kare bir alan icinde olmasi gerekmez. 24x48 falan gibi fontlar da olabilir. Ilk asamada interface'e cok dalip kaybolmamak icin bir kac standart buyukluk de yeterli olabilir.

Renk paletine gelince onun da buyuklugu hersey olabilir pc'de ama 256 rengin ustunun bir ise yarayacagini sanmam. Palette editor gibi seylerle de basta ugrasmamak icin adam gibi secilmis 256 renkten olusan standart bir hazir palet is gorur.

Dosya saklanirken butun karakterler ustuste yapistirilmis ince uzun bir raw bitmap halinde kaydedilebilir. Bunun yaninda programin standart resim formatlarinin en az birini okuyup yazabilmesi de photoshop gibi toollar kullanan insanlarin eli ayagi olur, enfes olur.

Herseyden once tek buyukluk (mesela 48x48) ve tek renkle ise baslamani oneririm. save load islerini hallettikten sonra hala niyetin ve vaktin varsa renk ve esnek buyukluk opsiyonlarini ekleyebilirsin.

chenmy1:
Degistirdim dosyayi bi renk paleti ekledim ama sallama oldu..

Boyut olayini program icinden ayarlariz artik.Bitmap kaydetmeye calisacam siz ordan istediginiz formata cevirirsiniz artik.

Yeni hali:
dosya :
http://mosengine.inativa.com/dosya/hpixel.zip

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git