the scene > graphics

Mac OS X neden grakilerin tercihi?

(1/5) > >>

3mevsim:
ılk öncelikle hi mac os x kullanmadım. Açıkcası denemek için o kadar parayı vermeyi hem göze alamadım hemde bütçem yok şimdilik.

ınternette gördüğüm bir siteden 1 aylık kiralamayı düşündüm ama günlük 80 lira gibi bir ücret istetince ondan da vazgeçtim.

Ben bir süredir php çalışıyordum. Daha öncesinde c# çalıştım. python c++ gibi dilleri sütten bir geçtim. Bütün bu süreçten snra programlama için yeteri kadar zeki olmadığım kaanaatine vardıktan sonra. tasarıma yöneldim. Web tasarımda yaptığımdan dolayı orta düzeyde photoshop biliyordum zaten . bir arkadaş 5-6 saatlik bir web tasarım eğitimi verdi. Sonrasında 2 hafta kadar süre kendim çalıştım. şu an web tasarım konusunda yeterince bilgili ve tecrübeliyim. Bundan sonr grafik alanında kendimi geliştirmek için yol alıyorum ayrıyeten adobe illustrator çalışmayı düşünüyorum bir süre sonra.

html css bilgim yeterince iyi. Çok ufuk istisnalar dışında dökme işleminde sorun yaşamıyorum. Dökümlerimde jquery yi olabildiğince kullanıp bu alandaki pratik eksiğimide kapatmak için uğraşıyorum.

RSS kaynaklarından reklam video fotoğraf gibi ilham verici bir çok kaynağı takip ediyorum. Hergün 2-2.5 saat buna vakit ayırıyorum. Geri kalan zamanı ise (4-5 saat) pratik için harcıyorum.

şu an elimin altında yeni alınmış alt düzey bir laptop var. 15inch i3 4gb ram ati amd radeon hd 6470m ekran kartılı bir laptopum var.
Windows 7 kullanıyorum. bu hali ile bir çok işlem beni zorluyor. Özellikle photoshopda layer sayısı artıkça ve bazı işlemlerde beklemem gerekiyor. Bu da zaman kaybı olarak dönüyor bana. Özeellikle css döküm yaparken hem ps hemde dw açık olunca gerçekten zorlandığım anlar oluyor. Bunun nedeninin yalnış bir satın alma olayı olduğu tamamen açık.

KISACA MAC OS X donanımdan bağımsız olarak tasarımcılar için daha iyi performans sunduğu bir gerçek mi?
internette bazı testler buldum fakat bunlar genelde özele indirgenmiş testler. Mac mini üzerinde yapılan bir testte windows xp daha hızlı çıkmıştı ama yapılan test temiz kurulum yapılan iki işletim sistemi üzerine adobe grubu, 3ds max gibi belli başlı yazılımlar kurularak test yapılmış. Mesela windowsda herhangi bir antivirus veya internet security yoktu. Ama her kullanıcı bunu kurmak zorunda aynı zamnda mail programı gibi en gerekli şeyler hesaba katılmadan yapılan bir testti. Ayrıca performans ayarları felan yapılmamıştı her iki sistem içinde

gibraltar:
Kısaca, ben olsam grafik tasarlamak için Mac almam diyeyim.
Fakat Mac işletim sisteminin tipografik üstünlükleri, insanı işine motive eden rahatlığı da bir gerçek.
 Eğer Apple donanımlarına yazılım ürünleri geliştirmek niyetindeysen Mac almaktan başka şansın yok. Normal PC'lere Mac kurmak gibi zorlama bir takım yöntemler mevcut ama pek sağlıklı değil. Zira Apple tarafından verilen lisanslı üretici kaydına ihtiyaç duyacaksın vs. PC'de minimal Mac donanım uyumunu yakalamak, normal Mac kullanmaktan maliyetli olabilir.

3mevsim:

--- Alıntı yapılan: ray;28790 ---
Fakat Mac işletim sisteminin tipografik üstünlükleri
PC'de minimal Mac donanım uyumunu yakalamak, normal Mac kullanmaktan maliyetli olabilir.
--- Alıntı sonu ---


1-tipografik üstünlükten kastın sadece kullanım sırasında görsel zevkmi? Yani kullanım görselliğimi Yoksa çıkan ürünler arasında bu fark da var mı?
2- minimal mac donanım uyumudan kastın parçaalrın bir biri ile uyumlu olması meselesi mi? Ben pc toplayan birisi değil ki zaten laptop'u daha geniş bir ekrana bağlayıp çalışıyorum. şu an laptopum var dediğime bakma laptopa harici 24inch ekran logitech mouse ve klavye seti takarak kullanıyorum.

gibraltar:
1- http://en.wikipedia.org/wiki/Typography_of_Apple_Inc.
2- Herhangi bir Apple Mac bilgisayar, esasında PC parçalarından oluşur - önceden böyle değildi - . Fakat bu parçaların ancak seçilmiş kombinasyonları Mac modellerini oluştururlar. Yani Apple Mac Spagetti adındaki bilgisayarda a, b, c, d parçaları Apple işletim sistemi tarafından doğal olarak desteklendiğinden sorun çıkmaz. Lakin sen bu Mac modelinin içeriğini - donanım parçalarını - değiştirisen, yani a, b, c, d parçalarının yerine x, f, g, h kullanayım dersen uyum sorunları ortaya çıkacaktır.
ınsanlar Mac donanım parçalarının aslında PC parçaları olduğunu bildikerinden, bu yeniden oluşturulabilirlik mantığından yola çıkarak kendi Mac bilgisayarlarını Apple'a para vermeden bildiğimiz PC parçalarıyla yapmaya koyuldular - hackintosh -, ancak bundan pek stabil işler çıktığı söylenemez. En azından ürün seviyesinde.
Yani bir Mac Os X Lion işletim sistemi kurayım da Apple'a o kadar para vermeyeyim dersen Apple'ın Os X Lion kullanabilen bir bilgisayar modelinin parçalarını toplayıp bunlardan bir bilgisayar oluşturman gerekecektir. Fakat garip sorunların çıkmayacağını kimse garanti edemez.

Hydrogen:
Eger gercekten apple platformlarina urun gelistirmeyeceksen ve markaya ozel bagliligin yoksa, bir apple'a odeyecegin para ile, apple'a gore bayagi ustun performansli bir pc toplayabiliyorsun. Ayrica sonrasinda bu topladigin cihazin yalnizca outdate olmus parcalarini degistirerek, omrunu de uzatabiliyorsun. Oyun vs. gibi eglence yazilimlari acisindan da PC daha zengin.

Bu durumda fiyat-performans acisindan PC'leri oldukca onde goruyorum. Ki Windows 7'da Microsoft bence harika bir is cikarmis. Bu gune kadar kullandigim en sorunsuz Windows.

Ancak eger verecegin para cok onemli degilse ve bu islerde marka olmus bir bilgisayarla calismak istiyorsan, daha sabit bir platform olmasinin getirdigi stabiliteyi yasamak istiyorsan, apple da alabilirsin.

Ben sahsen daima PC kullandim. Zilyon tane layerla, inanilmaz buyuk dosyalarda da calistim. Buyuk sorunlar yasamadim. Eger 300 dpi basili materyallerle falan ugrasmiyorsan, zaten layer olayi guclu bir makinede sorun olmaz. Ama basili materyal icin kullananlar apple'da cok rahat calistiklarini belirtiyorlar.

Her neyse olay sana kalmis. Bir seyler uretmek hic bir zaman platform ile, program ile cok fazla ilgili olmadi. Rahat calisabilecegin bir ortam belirleyip, gerisine de cok takilmamak gerekiyor. Zira bir cok kisi, buyuk bir layera efekt cekerken bekliyor. Bir 3dmax viewport'unu 1 fps'de falan cevirdigim cok oldu. Her zaman her sistemin zorlanacagi olaylar olabiliyor. Cogu zaman, bir cok guzel isleri yapanlarin, butun zorluklara ragmen yaptiklarini da dusunmek gerekiyor.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git