Gönderen Konu: opengl demo  (Okunma sayısı 5612 defa)

opengl demo

« Yanıtla #15 : 30.03.2009 13:41:53 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Scene'de begensek de, begenmesek de baska pek cok boyle kurallar var. Bunlari dogmatik bulabiliriz. Tartisadabiliriz. Ancak araba kullanmayi ogrenmek icin kontak anahtarinin yerini soran birine, otomatik vitesin sehir trafiginde gerekli veya  duz vitesin daha performansli oldugu tartismasini yapmak ne kadar fayda getirir, bilemiyorum.

+Pratik bir bilgi: Scene'e yeni baslayacaklar icin scene'i degistirme cabasi icine girmek anlamli bir sey degil. Senelerin sonunda ortaya  cikmis kurallar butunlugunu degistirmek oldukca zor bir ugras olurdu. Eger scene'i bu hali ile begenmiyorsak, hali hazirda bir cok hobi, gorsel sanat,plastik sanat vs. sey var, onlarla ilgilenebiliriz. Demoscene, scene adi altinda her seyin yapilabilecegi bir arkadaslik ortami da degil. Kendi kurallari olan ve zevki de boyle cikan bir hadise.

Dolayisiyla, asagida yazdiklarim kimseye cevap niteliginde degil, sadece yukarida yapilan bilimum tartismadan dolayi kafasi karisabilecek yeni scener adayina yonelik bir bilgilendirme...

Scene'de kabul gormeyen ve gormesi uzun yillar mumkun olmayacak sey

"Kendi grubunun urunu olmayan hazir motoru (ilk mesajimda da kastim buydu aslinda) kullanmak " Bu genel olarak "scenerlarin tasvip etmedikleri bir hadise" degil, "scenerlarin direk karsisinda durduklari" bir hadisedir. Bu sekilde yapilan urunler deger kazanmaz. Boyle bir urun yayinladigi tespit edilen kisilerin daha sonradan yayinladigi urunler de ciddiye alinmaz.
« Son Düzenleme: 30.03.2009 13:44:35 Gönderen: Hydrogen »

opengl demo

« Yanıtla #16 : 30.03.2009 17:58:49 »
Hızlı düğmeleri aç

the_prodigy

İleti: 93

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;20297
Scene'de bir bozukluk mu vardı ki? :) O bozukluk diye görünen şeylerin tamamını scenein parçası olarak kabul ediyorum ben. Tanrı Adem'i yarattı, kaburga kemiklerinden Havva'yı yarattı, sonra ilk çocukları Lamer'ı yarattı :)

:) hic bu acidan bakmamistim. alayimiz dogustan lameriz tanrinin oyun motorunda.

yazin dostlar bu newbie sizi dinliyor. tsk.
sanatcinin rengi olmaz.

opengl demo

« Yanıtla #17 : 30.03.2009 22:03:38 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
ince bir noktayı kaçırmışsın prodigy. ilk çocukları Lamer dedim, tek çocukları değil ;)

opengl demo

« Yanıtla #18 : 30.03.2009 23:37:04 »
Hızlı düğmeleri aç

Ragnor

İleti: 901

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://ozanemirhan.blogspot.com
Bende şunu söylemek istiyorum ki biz racon kesmeyiz, baş keseriz! hmm olmadı neyse :).

O değilde bi ara hatırlıyorum pouet bbs'teydi sanırım yeni bi scener ya da grup tam hatırlayamıyorum irrlicht kullanarak demo yapıyorlardı ve bunun kabul görüp görmeyeceği tartışılmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam kimse taşlamamıştı onları irrlicht kullandıkları için ama demoları öyle ortalığıda inletemedi. çokta ilgi çekti diyemeyeceğim. Bu açıdan hazır motor kullanmak çokta büyük bir avantaj sağlamaz size. Ha ben coder değilim tasarımcıyım diyorsanızda ogre falan yerine direk werkzeug yada onun gibi diğer grupların hazırlamış oldukları demo motorlarını kullanmak daha akıllıca yani.

Ama coder adamsan rezilde olsa kodu sen yazmalısın, nedeni de bu işin raconunun böyle olması falan değil. demo yapıyorsan amacın zaten baştan kod yazmak ilginç güzel şeyler ortaya koymak, amaç kendini geliştirmek, daha iyisini becermek, öyle oluncada hazır motor kullanmak sana hiçbirşey katmaz, sadece bu sebebten bile scenede kendi motorunu yazman en doğrusu. Dandik olsun ama senin olsun, çünkü onu yazarken bişeyler öğreneceksin.

opengl demo

« Yanıtla #19 : 31.03.2009 02:34:22 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
bu olayın bir diğer örneği Ragnor'un da çok iyi bildiği gibi GGJ'de yaşandı. Global Game Jam'de engine kullanımı serbest. Aslında hemen hiç kural yok. Yeter ki orada oturup 48 saatte oyun yapın, başka birşey istemiyorlar. GGJ birincisi hazır engine kullanmıştı. Benim ekipte ise C++/OpenGL kullandık ki bu konuda yalnız değildik, başka katılımcılar da vardı benzer durumlarda. Elbette ki 48 saat söz konusu olduğunda engine kullanmak çok daha akla yatkın ama ben 48 saatte bir oyun yetiştirdim ekibimle ve o oyun kod, grafik, müzik %100 bize ait. OpenGL'i biz mi geliştirdik? Elbette ki hayır. Hatta bazı ek fonksiyonlar için (fullscreen window, müzik çalma v.s.) SDL falan da kullandık. Yani elbette ki biz de temelde hazır birşeyler kullanıyoruz. Bir C/C++ compilerı bile "hazır birşey" sayılabilir çok tepeden bakarsanız. Ancak önemli olan %100 sana ait olduğunu hissetmek. Engine kullanmayın demiyorum ancak birçok scenerın paylaştığı duygunun bu olduğunu çok iyi biliyorum.

opengl demo

« Yanıtla #20 : 31.03.2009 10:57:21 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Ben direk, engine kullanmayin diyorum mesela ;) Ama kil scener degilim..

opengl demo

« Yanıtla #21 : 31.03.2009 16:38:34 »
Hızlı düğmeleri aç

Infect

İleti: 23

Çevrimdışı
  • *
  • Newbie
    • Profili Görüntüle
Yorumlar için teşekkür ederim.Bende sizin gibi düşünüyordum tabi genede farklı fikirler görmek iyidir..
sonuç olarak hazır engine kullanılmış kaliteli bi ürün ; kendi motoru ile yazılmış orta halli bi ürün kıyaslananırsa demoscener camiasında hazır motor kullanılana iyi gözle bakılmaz..Ragnor'un dediği gibi düşünüyorum..kötü olsun ama kendin yaz..Zaten bende şu aşamada grafik programlamasında kötüyüm ama çokda eğleniyorum ve memnunum...bazen bişey bilmemekde güzel oluyor..iyi puan alamamış demoları izlemek bile heycan veriyor..
Birde gördüğüm kadarıyla opengl daha çok kullanılmakta..
bir üsdatımızda demo,intro,cractro,demotro vs..demoscene deki bu ayrımları açıklarsa sevinirim:)

opengl demo

« Yanıtla #22 : 31.03.2009 17:34:08 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
demo: büyük ve genellikle birçok ekran/sahneden oluşan 2d/3d efektler, grafikler ve müzikten oluşan, eğlencesine bazı gizli interaktif öğeler eklenebilse de temelde interaktif olmayan programlardır.
 
intro: introların temeli logo, müzik ve text scroll içeren ve bir ürünün önüne (genellikle crackler) eklenen cici programlardır. ancak zamanla introlar gelişerek demo kültürü doğmuştur ve bu nedenle demovari introlara da sık sık rastlanır. normalde intro introduction'dan geldiği için birşeyin önüne eklenmek zorundadır. ancak insanlar birşeyin önüne eklemeden de intro yayınlayabiliyorlar. ya daha sonra kullanılmak üzere, ya "yaptım ama kullanan olmadı, ben de yayınlıyorum" mantığıyla, ya da zamanla kavram dejenarasyonundan dolayı "demonun küçüğü = intro" diye düşündükleri için.
 
cracktro: intro ile eş anlamlı kabul edilebilir. cracklerin başına eklenen introların özelleşmiş ismi gibi birşeydir.
 
demotro: yok böyle bişi. dentro var ama. dentro da birçok kişi tarafından farklı tanımlanan bir kavramdır. örneğin ben commodore 64'de ara yüklemesiz, tek parça ve küçük demoları dentro diye tanımlarım. ama buna itiraz edenler de çok. gereksiz ara bir kavramdır. uzak durunuz :)

opengl demo

« Yanıtla #23 : 31.03.2009 19:53:31 »
Hızlı düğmeleri aç

Decipher

İleti: 482

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://beskrajnost.com
Alıntı
Ragnor'un dediği gibi düşünüyorum..kötü olsun ama kendin yaz

Ragnor diyor bunu... Gozlerim yasardi. :)
100% pure coder pr0n

opengl demo

« Yanıtla #24 : 01.04.2009 08:43:07 »
Hızlı düğmeleri aç

fredi

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Decipher;20310
Ragnor diyor bunu... Gozlerim yasardi. :)


Ragnor demo konusunda her zaman böyleydi :)