Gönderen Konu: pc demolari  (Okunma sayısı 15339 defa)

pc demolari

« Yanıtla #30 : 17.04.2007 01:42:43 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: anesthetic;14102
...bir de, demoscene'de realtime olarak çalışan demoların, rendered animasyon kalitesine ulaşması neden scene'i öldürecek, aklım bunu almadı bi türlü. ilk fire efekti kodlandığında "abi bu çok gerçekçi olmuş, film efekti yapan insanlardan ne farkımız kaldı?" mı denmiş acaba?...

Anes, olaya doğru taraftan baktığını sanmıyorum. O bahsettiğin fire efekti, 1mhz'de çalışan 8/16 renk gösterebilen, 30K ram'i olan makinada 512 byte ile yapıldığında hayranlık uyandırıyor.

Ben de bundan bahsediyorum.  Bu demo'da bir fire efekti yok. Yani günümüzde aynı hissi uyandıracak kalitede bir hesaplama örneği göremiyoruz.

Benim bugün beklediğim şey, yeniden sınırların zorlandığını hissetmekti. Bahsettiğin realtime "rendered kalitesi" bu demoda olsaydı çenemi kapar otururdum aşağı. FR bence PC'nin sınırlarını zorlamayı bir kenara bırakmış, işi anlatımsal yaratıcılığa bırakmıştır. Bir sinema filmi ya da video art gibi, bir senaryo, sadece birkaç parametre değiştirerek elde edilen bir başka sanat dalından kopya edilmiş, abuk kamera açıları peşine koşmuştur. Kamera açılarına takıldığımı düşünmeyin. Bu demoda total 2 şey var zaten. 1 Kamera, 2 Parçalanma efekti. Parçalanmayı irdelemişsiniz yeterince, bana kamera kaldı.

pc demolari

« Yanıtla #31 : 17.04.2007 13:28:23 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.
 
En önemli noktalardan biri "ben de bir şekilde yapardım" dediğimiz noktalarda Debris'deki render kalitesine ne kadar yakınını yapıp yapamayacağımız konusu. şahsen ben Debris'in hardware requirementını karşılayan bir makineyle aynı kalitede sahneler oluşturabileceğimi iddia etmem hiçbir zaman. Commodore 64'deki 4x4 FLI efektlerle bitmap efektlere benziyor bu olay. Bitmap bir efekti görüp ben bunu 4x4 FLI modunda yaparım demek çok birşey ifade etmez. Bitmap bir efekt gördüyseniz onu yine bitmap olarak yapıp yapamayacağınız önemli. Krill/Plush'ın de dediği gibi "big pixels suck!" :) Render kalitesi çok önemli bir detay. Ben debris'in yakaladığı kaliteyi şu ana kadar 1000lerce PC demosu arasından en fazla 10-20 PC demosunda görebildim.

pc demolari

« Yanıtla #32 : 17.04.2007 15:30:44 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
benim o demoyu yapip yapamayacagimin bir onemi yok ki. ben matrix filmini de cekemem, ama yorum yapamayacagim anlamina gelmez.

bir de aslinda debris'i tartismiyoruz, ama nedense donup dolasip ona geliyor konu. elbette ki istisnalar var. ama benim ilk postuma donecek olursaniz genelinde hissettiklerimde herhangi bir degisiklik yok.
he moves like a madman as he spins his disc.

pc demolari

« Yanıtla #33 : 17.04.2007 16:03:14 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Breakpoint partisinden kısa bir süre sonra "PC Demoları" diye bir başlık açılırsa onlarca mesaj sonunda iş dönüp dolaşıp Breakpoint winnera gelir tabii, bunda bir acayiplik yok. Ben "herkes bu demoyu ben yapardım havasına bürünüyor" demiyorum yalnızca eleştirirken yapılabilirliğini herkes kendi standartlarına göre ölçüyor ya da en azından benim gözlemim bu yönde. Ben de diyorum ki değerlendirmeyi yaparken bu demonun render kalitesini göz önünde bulundurarak yapın. Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris. Sanırım bu yüzden uzadı bu konu.

pc demolari

« Yanıtla #34 : 17.04.2007 16:06:24 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
Alıntı yapılan: skate;14178
Breakpoint partisinden kısa bir süre sonra "PC Demoları" diye bir başlık açılırsa onlarca mesaj sonunda iş dönüp dolaşıp Breakpoint winnera gelir tabii, bunda bir acayiplik yok. Ben "herkes bu demoyu ben yapardım havasına bürünüyor" demiyorum yalnızca eleştirirken yapılabilirliğini herkes kendi standartlarına göre ölçüyor ya da en azından benim gözlemim bu yönde. Ben de diyorum ki değerlendirmeyi yaparken bu demonun render kalitesini göz önünde bulundurarak yapın. Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris. Sanırım bu yüzden uzadı bu konu.


sakin ol yav. :) tamam pc demolari super. gactim ben amanin.
he moves like a madman as he spins his disc.

pc demolari

« Yanıtla #35 : 17.04.2007 16:11:34 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
@ghost: benim 64cü olduğumun farkındasın dimi. :) benim en son yorumum da ref'e hitabendi. yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum ;)

pc demolari

« Yanıtla #36 : 17.04.2007 16:48:55 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
Alıntı yapılan: skate;14180
@ghost: benim 64cü olduğumun farkındasın dimi. :) benim en son yorumum da ref'e hitabendi. yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum ;)


:) neyse konuya geri donersek; goreceli bir karsilastirma yapmak gerekirse c64 ve amiga'da scene, her zaman oyun firmalarindan bir adim ondeydi. ayni seyi pc icin soyleyemiyoruz. en azindan simdilik. render kalitesi tavana vuran oyunlar var mesela. ama motor hayvanlama buyuk. ha simdi debris citayi yukseltmis olabilir (.produkt hala benim gozumde debris'den cok daha baba demo onu da belirteyim arada), bundan sonra pc'nin sinirlarini zorlayacak daha fazla demo cikabilir. onu gorecegiz hep birlikte sanirim.
he moves like a madman as he spins his disc.

pc demolari

« Yanıtla #37 : 17.04.2007 18:19:05 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Açıkçası benim PC'de en çok saygı duyduğum demolardan biri Spot/Exceed'dir. Ekran kartları ile ilgili tartışmalar başlamadan çok önce adamlar olayı bitirmişlerdi. Demonun başındaki mip-mapping zoom olayı gördüğümün en iyi kullanım örneğidir. Ama gel gelelim o da Ghost'un kafasındaki scene demosu tanımıyla uyuşmuyor pek. ışin en boktan tarafı PC'de birebir c64, amiga ruhunda efektler yapıldığı zaman da millet "ne ulan bu, bu makine böyle mi kullanılır?" diyor ki aslında haklılar, ekrana pixel pixel çizdirilmiş copperbar efektleri PC'de bayaa bir anlamsız kalıyor. Kısacası Ghost'a hak veriyorum. Ama ben PC demolarından tat alabilen 8 bitcilerdenim. Bu konuda kendimi şanslı sayıyorum.

pc demolari

« Yanıtla #38 : 17.04.2007 18:26:15 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skate;14172
@ref: Debris'de parçalanma efekti ve kameranın dışında en çok göze çarpan şeylerden biri köprüler ve diğer uzayan, oluşan objeler. Hiçbiri de göze çok low poly gözükmüyor. Kısacası bence bu demoda burada irdelenenlerden çok daha fazlası var. Tekrar tekrar seyretmenizi öneririm.

Ben debris'in kötü bir demo olduğunu söylemiyorum, hatta izlemesi de çok zevk vericiydi. Fakat ideolojisi yanlış. FR gibi scene'in tepesinde oturup herkesin imrendiği, örnek aldığı grup ne yapıyor?

Fakat yine tartışma bu noktaya geldi. Low poly gözükmeyen şey ne? (kaldı ki bir demo'da istediğin görüntüyü verebildikten sonra low poly de kullanılabilir.) Etrafta dolaşan 6 yüzlü 8 vertexli küpler mi? (aslında binlercesi geziyor ortamda hiç fena değil) Yoksa kutu kutu binaların dümdüz duvarları mı? Yok yok, yılan görünümlü silindirler.. Haa köprü? Ama bidakka o da bildiğin low poly. Tamam ya, buldum, yazılar. Kabul edin, bu demoda 3D bir julia yok. Ya da sağlam bir morph. Ne metaballs, ne fire, ne ışık efektleri, ne atmosferik efekt, ne particles...  Hatta polygon rekoru kırmaya çabalamamışlar haklı olarak, çünkü eğer bu rekoru kırmak istiyorsanız nfo'ya "Req: 512MB GeForce9900" yazması yeterli. Tek ele gelen şey, parçalanma efekti.

Alıntı
Tartışılan asıl konunun Debris'den ibaret olmadığının farkındayım ancak scenerlarca tutulan, en çok oy alan PC demolarının günümüzdeki durumunu, geldiği yeri gösteren güzel bir örnek Debris.

Hah işte benim söylediğim şey de bu. Bir önceki mesajıma yazmıştım bunları ama sonra sildim, birisinin atlıyacağını biliyordum. FR örnek oluyor, scene'in hamurunu yoğuruyor. Bu işin sorumluluğunu alması gerek. Film gibi izliyoruz, buyrun, köprü geliyor (ama kısa, devamı yok, ekran kartımızın poly sınırına yaklaştık), aha geldi, arkadaşlarıyla yılan gibi geldi girdi bi tarafımıza.. Dünya yıkıldı, alttan ekran çıktı, ama yayın yok... Vay be, scene'in simgesi olan illet (küp), türedi türedi, dünyayı ele geçirdi, yıktı, yaktı. Çok fena yaptı.

şimdi skate, FR'u örnek alırsa, bir sonraki c64 demosunda şöyle yapacak: Boşver border açmayı, boşver c64'ün 3d çizmedeki başarısızlığını (ki biliyoruz ki bunlar yapılabiliyor), ben elimde ne varsa onunla bişeyler yapayım, nightlord'un bir çizim kütüphanesi vardı ondan faydalanayım, ama asmalı konaktaki kamera hareketlerini kullanayım, sprite'tan bir köprü, dünyayı yıksın :P Bence bu demoscene değil. Ha bu c64 demosunu ben yapsam süper, debris'i anes kodlasa (ki becerebilir), ona da diyeceğim yok. Kimse bizi örnek almıyor. FR'deki durum şu, imam osurursa, cemaat sıçar.

şimdi, tekrar bakalım, "PC demoları nereye geldi?", bu mudur yani? Debris midir? Bence "Caret"'tir. Bence "TUBE"'dır...  Bulunur scene ruhunu taşıyan onlarca demo/intro. Debris benim listemde olmayacak, sevenlere selam olsun.

pc demolari

« Yanıtla #39 : 17.04.2007 18:34:10 »
Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
SINIRLAMALARI zorlama ise olayi icin, C64 hala en mukemmel platform.

Ornegin c64 icinde su anda en makbul efektler 50 Fps efektler. Yani c64 platforunda bir efektin fpssi diger butun platformlardan daha fazla onem tasiyor.

C64'un standart donanimi, commodore'un okuzlugunun de sayesinde, demoscene icin bir nimet olarak 25 yildir hic degismedi. Tek degisen sey, sid cipi idi ki, bu lanet olay da zaten sid muzisyenleri icin gercek bir kabus oldu. Yapilan muzigin hem old sid hem de new sidde dogru duyulmalari vs. (Bkz: Plazma #2 - C64 sid muzigini anlamak)

Su anda c64 2 mhz olsaydi yapilabilecek bir suru efekt vardi. Camera hareketli realtime vektor cityler bilmemneler. Eger commodore scene'de kabul gorseydi, bu demo turbo kartli c64'de calisir(Ki var 4 mhz ve 20 mhz turbo kartlar) normal c64'de cok yavastir gibi, o zaman bir suru hayvan efektli demolari 1-2 fps civarlarinda gorebilirdiniz. Ancak C64' scene'inde olay her zaman standart donanimdir. Ve maksimum fpsye oynar herkes. Dusuk fps dalga konusudur. Fps iyi bir gostergedir, uzerinde kapisilabilir.

Amiga'da bile standart hardware ile calismayan bir suru demo var. Pc'de ise boyle SINIRLARI ZORLAMAK ile ilgili bir competition pek mumkun degil bence. Cunku neyin SINIRLARININ zorladigi ile ilgili bir belirsizlik var.

Pc'de olay, cok etkileyici bir gorselligin ve isitselligin, makul dosya boyutlari icinde verilmesi bence ki bunu basarabilmek de kolay degil. Bunu basarabilen cok az demo grubu var. Donanimin sinirsizliginin hakkini  veren demolar yapmak gerekiyor.

Ya aslinda artik bunu konusmanin da pek onemi yok zira yillardir bu tartisma surup gidiyor. Ben yukaridakine benzer cumleleri yillardir kuruyorum. Herkes de her seyi biliyor aslinda. Birden kendi yazimdan SIKILDIM :)

pc demolari

« Yanıtla #40 : 17.04.2007 18:55:37 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: nightlord;14065
allaaaaa fena flaming bi thread potansiyeli goruyorum burada :)

Ghost Abi bak :) hakli ciktim ;)

pc demolari

« Yanıtla #41 : 17.04.2007 19:39:30 »
Hızlı düğmeleri aç

ghost

İleti: 86

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.bronxwhq.org
Alıntı yapılan: nightlord;14188
Ghost Abi bak :) hakli ciktim ;)


hehehe ne bilim ben yav boyle olacagini. :) saka bir yana ben cok hoslandim bu tartismadan. kendim icin bir seyler cikarabildim. su an pc demolarina biraz daha degisik acidan bakiyorum mesela. boyle uslu uslu devam ederse okumaya da devam edecegim.
he moves like a madman as he spins his disc.

pc demolari

« Yanıtla #42 : 17.04.2007 20:26:57 »
Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
bronx #1 ... kicks ass ... louder than a bomb ...
---------------------------------------------
the end :)

pc demolari

« Yanıtla #43 : 18.04.2007 00:15:57 »
Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
iyi gidiyo iyi, bozma...

pc demolari

« Yanıtla #44 : 18.04.2007 00:27:22 »
Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
herkes aynı fikirde olur koyun dersiniz, karşı fikirlerde olurlar flaming thread dersiniz. bu forumda beni en çok sıkan şey bu. iki kişi birşey tartışır, üçüncü kişi "sakin olun" diye araya dalar ve kavga çıkar. yok birşey yaw, oturun oturduğunuz yerde.