Gönderen Konu: Tr Partilerindeki Ürün Kalitesininin Yükselmesi Gerekliliği Hakkında  (Okunma sayısı 2397 defa)

Hızlı düğmeleri aç

Hydrogen

İleti: 932

Çevrimdışı
  • 7DX Organizer
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.glance.ws
Wisdom'ın Nightshift'07 parti raporları threadi altındaki yazısını okuduktan sonra, onun çok önemli bir noktaya parmak bastığının
farkına vardım.
Bu yazı biraz da bir organizatörün "Öz eleştirisi" olarak algılanabilir.
Özellikle 7d6 ve ardından Nightshift'07 stufflarının kalite/sayı oranında, genel olarak bakıldığında, 7d5 ve Nightshift'06 stufflarına göre büyük bir düşüş var.
Ben 7d6'daki düşüşü , partinin son ana kadar belirsiz olan tarihinde aramıştım. + Nightshift ile arasında kısa bir zaman dilimi olduğu için, 7d6'ya stufflarını yetiştiremeyen scenerlar için Nightshift cazip görünüyor olmalıydı benim gözümde. Bu sebepten 7d6 stuffları bende hayal kırıklığı yaratmadı. Ancak beklediğim kalite/sayı oranı malesef Nightshift'07de de gerçekleşmedi.
Scenerlar bir parti olduğunda, içlerine sinmese bile bir şeyler release etmek istiyorlar ya da bir şeyler release etmenin bir görev olduğu düşünülüyor. Bence bu biraz da bu zamana kadar gelen partilerdeki, genel olarak release sayısı çokluğu baz alınmış formatın getirdiği bir yan etki.
7d2'yi organize ederken, Türkiye'de scene hevesinin-hobisinin yeniden ortaya çıkacağı ile ilgili bazı şüphelerimiz vardı. Ancak bir partinin gerçek bir demo partisi olması için, mutlaka competitionlara ihtiyaç olduğunu düşündük. 7d2'de beklemediğimiz sayıda ürün sunuldu. Açıkçası ön-eleme gibi şeylerin gerekliliğini düşünmedik bile. Sonuçta Tr'de ilk kez, yarışmalı bir parti organize edilmişti ve ne kadar çok ürün, aktivitenin o kadar körüklenmesini sağlayacaktı. Hatta 7d2 ile birlikte "on the fly compo"'yu ortaya çıkardık(Biz icat etmedik yanlış anlaşılmasın). Amaç insanların parti mekanında ne olursa olsun bir şeyler ortaya çıkarmasını sağlamaktı. "On the fly" bir eğlencelik olarak ortaya çıksa da zaman içerisinde bence gereğinden fazla önem verilen bir durum oldu.
Öyleki 7d3 neredeyse On the Fly bir parti idi. Çok güzel ürünler release edildi. Katılım bir önceki seneden "1" kişi eksikti ve hayal kırıklığı yaratmıştı. Ancak oradaki scenerların bir şeyler üretme gayreti çok yüksekti ve daha fazla ürün release edildi 7d3'de. Fakat compo esnasında büyük organizasyon hataları oldu. Deadline'dan sonra "bu da vardı compoya katılacak" şeklinde bazı eski ürünlerin sunulması gibi yanlışlar yapıldı. Bunda organizasyon olarak, organizasyondan çok kendi stufflarımız ve eğlencemizle ilgili olmamızın payı büyük.
Bir sonraki parti 7d4'de nüfus biraz daha arttı ve az da olsa scener olmayanlar da partilere katılmaya başladılar. 7d4 esnasında organizasyondaki büyük aksamalardan dolayı gene düzgün bir compo deadline'ı yapamadık. Ve compolar gecikti. Gecikince düzen dağıldı. Kesin kurallar koyamadığımızdan dolayı, tarihin en sorunlu composunu gerçekleştirdik. On the fly gene bu partinin de yıldızıydı.
7d5'e gelindiğinde, bir çok şeye dikkat ettik. Compolar teknik aksaklıklardan dolayı gecikse de, genelde yerli yerinde oldu. On the fly componun önemini biraz azaltarak insanların partiden önce partiye hazırlanmaya alışmalarını sağlamaya çalıştık. Derli toplu bir parti olduğunu düşünüyorum 7d5'in. Gene de on-eleme gibi sistemleri uygulama gereğini görmediğimizi belirteyim.
Nightshift'06 organizasyonundan önce Nightlord'la konuşurken, o bana "On the fly" olayına bu partide çok önem verilmeyeceğini, insanların partiye önzeden hazırlanmış stufflarıyla gelmelerini istediğini söyledi. Ben de bunu isabetli bulduğumu belirttim. Ancak Nightlord'un önem verdiği bir konu daha vardı "Preselection" yani "Ön eleme" (Bu Wisdom'ın da daha önce defalarca dile getirdiği bir kavramdı, belirteyim). Nightshift 06'da benim gözlemlediğim arzu edilen ön elemenin gerçekleşemediği. Özellikle bilgisayarla yapılmayan stuffların yarıştığı grafik compo buna en iyi örnek. Ancak Nightshift'06'nın ana planlarında bu vardı bunu belirteyim.
Nightshift 06'da çok güzel stufflar release edildi. Ve 7d5'den sonra, önceden hazırlanma konusunda büyük bir gelişme daha gösterildi.
Bu olayın ardında 7d6'yı patlatmak isteyen bizler, rekabeti körükleyecek bir konsept düşündük. 7d6'nın ilk konsepti "Yarış"'tı. Sayfa için ışıklar, damalı bayraklar, hatta bilimsel anlamda yarışlar. (ışte Newton'un klasik fizik kanunlarını ortaya çıkarması bile bir yarış gibi) Çünkü 7d5 ve Nightshift'in ardından gerçekten gaza gelmiştik.
Ancak 7d6 için yer bulma sorunu ve vaad veren sponsorların sözlerini yerine getirmemesi nedeniye parti neredeyse iptal noktasına geldi. Bunun ardından son ihtimallerden biri gerçekleşti ve partinin bir lise binasında yapılması kararlaştırıldı. Bu partiden 1 ay önce duyuruldu.
Konsept bence güzel olmuştı "Real old school event for sceners". En çok eğlendiğim partilerden biri oldu bu. Ancak malesef competitionlar anlamında büyük bir gerileme oldu 7d6. Sorun releaselerdeki Kalite/sayı oranının düşüş göstermesiyle birlikte, bizim de competition anlayışımızı, farkıda olmadan (yorgunluk, önemseme eksikliği) gerek organizasyon olarak, gerekse düşünce yapısı açısından 7d3'e geriye sarmamızdı.
7d6'dan sonra releaselere baktığımda, Nightshift 07'de, 7d6'ya ürünü yetişmemiş olanlar kimbilir neler release edecekler diyerek avundum biraz.Çünkü tatmin edicilikten çok uzak bir compo idi bu. Hatta csdb'deki parti yorumlarından biri şu idi.
"what a pity there isn't many releases - considering it was multiplatform party."
Bu yorumu gördüğümde gerçekten geriye attığımız bu adım için biraz daha üzüldüm. Gene de Nightshift'i beklemek gerek dedim. Ancak Nightshift'07 geldiğinde beklenen olmadı ve competitionlarda kalite/sayı oranı, bir önceki Nightshift'in altında kaldı.
Genel olarak bu son iki partide, 7d5 ve Nightshift'06da filizlenen düşünce yapısını uygulamaya geçiremediğimiz ortada. Yıllar içerisinde organizasyonlarımızda yayınlanan ürünlerin kalite üst limitini arttırırken, kalite alt limitini olduğu yerde bıraktık. Ürünlerin sayısının fazla olması, gerçekten çekici ürünlerin sayısının da armasına neden oldu ve spotlar genelde bu ürünler üzerine çevrildiğinde, eleştirilebilecek ürünleri eleştirmek gerekliliği unutuldu. Bu zamana kadar partilerimizde, scene'de çok da ciddiye alınmayacak bir çok ürün de yarıştı. Ancak bu sayı gittikçe azalması gerekirken bu azalma gerçekleşmedi. "Adil reviewların" azlığı bence bunun en önemli nedenlerinden.
Ben bu sebepten, içinde bulunduğum 7d serisi organizasyonlarda, compo kalitesini arttırmak için neler yapabileceğimle ilgili düşüneceğim. Bu konu ile ilgili aklıma gelen ilk öneriler ise:
-Tr partilerini bir scene standardı olarak görmememiz gerektiğinin anlaşılması. Bu ilk seneler geçerli olabilirdi, ancak bu ülkede ciddiye alınan, imrenilen bir scene yapısının oluşması için standartlarımızı yükseltmemiz gerekmekte. Özellikle de en düşük seviye stuffların kalitesi arttırılmalı. Ön-eleme bu konu için ilk önlem.
-Ürün ortaya koyan gruplara daha iyi bir yön çizmek de önemli. Bu zamana kadar çok az review ve çok fazla thumbs-up yapıldı. Review sayıları artmalı.
-Scene'in gerçekten ciddi bir hobi olduğu ve ciddiye alınan kaliteli stufflar
çıkartmak için çok çalışmak gerektiği benimsenmeli.
-Partilerde kuralları tam olarak uygulamalıyız. "Peki partilere gelen insan sayısı artmazsa bunları nasıl yapabileceğiz?" Bence partilere gelen kişi sayısı burada bahsedilen problemden biraz daha farklı ve başka
bir başlıkta ele alınmalı.
Yukarıda yazılanlardan sonra, 7d6 veya Nightshift'07 yarışmalarındaki eser sahipleri kendilerini mercek altında hissetmemeliler, böyle yanlış anlaşılmamalı. Burda bahsedilen problemler, ilk partiden bu yana var olan problemler. Hatta bu problemlerin çoğu yurt dışında da var. Sadece daha iyi, daha ciddiye alınan, daha bir profesyonel ve daha keyifli-eğlenceli bir scene deneyimi için bu problemleri çözmeye gayret etmeliyiz düşüncesindeyim.
 
Sevgiler
« Son Düzenleme: 08.03.2007 22:46:00 Gönderen: Hydrogen »

Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Her ne kadar uretenler mercek altinda hissetmesin desen de insan hissediyor.Aslinda solenenler mantikli , bir urun belli bir kaliteyi tutturamiyorsa belki yayinlamamak lazim ama problem sudur ki zaten urun sayisi az bir de on eleme yapilirsa iice duser sayi korkusundayim..
Diger taraftan da Turk Scene'inden cikarsa kaliteli urun cikar sozunu duymak da ayri olurdu hani..

Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Alıntı yapılan: Hydrogen;12805
Yukarıda yazılanlardan sonra, 7d6 veya Nightshift'07 yarışmalarındaki eser sahipleri kendilerini mercek altında hissetmemeliler, böyle yanlış anlaşılmamalı.

Hatta bence 7d6 ve NS07'de eseri olmayanlar kendini mercek altinda hissetmeli belki de (ben de dahil) :)
 
Bu iyi dusunulmus iki yazi icin Wisdom ve Hydrogen'e tesekkurler. Daha sonra daha detayli olarak ben de dusuncelerimi paylasmak istiyorum. Ama yukaridaki yorumu yapmadan edemedim.

Hızlı düğmeleri aç

datura

İleti: 99

Çevrimdışı
  • **
  • Jr. Member
    • Profili Görüntüle
Hydrogen bence de çok doğru konulara değinmiş, benim de hislerime tercüman olmuş bu yazı..

Ayrıca Nightlord senin söylediğin de doğru, sanırım iki boyutu var bu işin ve ikisine de çözüm bulunmazsa tam çözüm olamayacak; çıkan ürünlerde kalitenin bir şekilde yükseltilmesi gerekiyor bu birincisi ve senin de dediğin gibi katılımda bulunmayanların da (çok zaman ben de dahil) daha aktif katılması gerekiyor belki de.

Hydrogen'in dediği gibi biz bu kalite düşüşü ve ürün sayısındaki düşüşü partinin yeri ve tarihinin netleşmesinin çok gecikmesine bağlıyorduk; oysaki nighshift07 ile beraber sorunun çok daha başka yerlerde olabileceği ortaya çıktı
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Hızlı düğmeleri aç

ref

İleti: 256

Çevrimdışı
  • ****
  • Sr. Member
    • Profili Görüntüle
Evet partide yeterli ürün yoktu, fakat katılım da 70 kişide kalmıştı. BU kişilerin bir kısmının commodore.gen.tr gibi scene dışından olduğunu düşünürsek (ben dahil) ürün sayısının tek problem olmadığını söyleyebiliriz. Eğer 70 değil de 170 scener gelseydi, ozaman daha fazla ürün görecektik.

Tabii bu durum vigo tarafından çok önceden farkedilmişti ve parti öncesinde her foruma defalarca girip sürekli hatırlatmalarla durumu kurtarmaya çalışsa da katılım ve dolayısıyla ürün sayısı yetersiz kaldı.

Tabii kişisel görüşüme göre, scene artık eski scene değil, yaşlandı. Türk scene'inin yaş ortalaması 30'u geçtiğini sanıyorum. Demo yapacak vakit kalmamış kimsede, onu gördüm. Hadi bakalım bir demo çıkaralım desek, birkaç kişi dışında herkes bir bahane bulup ortadan sıvışacaktır, zaten o birkaç kişinin ürünlerini partide gördük.

Bir de iyi tarafından bakalım. En azından hala iki büyük scene partimiz var..

Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
hydrogen ve wisdom'a katılıyorum, keza bahsettikleri herşeyin bilincinde ve farkındayız... evet, pre-selection... eğer birgün breakpoint deki gibi, 400-500 submit durumu olursa kesinlikle pre-sel. yapmak lazım...

ah şu dead-line lar... hep uzatılır... dimi?... ama ben yabancı partilerde hiç görmedim uzama olayını :)

pc grubu olmayan bronx, sadece tr-scene'ine support etmek, çorbada tuz olmak için release yapıyor... diğer scener ları ateşlemek için ödül olarak "c64 set" veriyor ve ne yazıkki yarım demosu ile kendi kazanıyor ?...

scenerlar yaşlanıyor ama genç olanlar hep aynı yerde duruyor?....

aynı kişi, 2 ürünle aynı compo ya giriyor, 1. ve 3. oluyor :) only in turkiye...

pixel gfx i diğer gfxlerle yarıştırma ayır diyen arkadaşım, entry yapamıyor :)

olur böyle vakaalar, türk parti organizatörü yakalar :) ha hah hh

triad'dan tao, anlamsız saçma "geo" adında bi submit yapmış, pre-select edemiyoruz... ayıp olmasın diye...

gp2x skin compo'ya 1 entyr geliyor.... compo iptal oluyor....

yani... ben yinede bu yazdıklarıma pek takılmıyorum, geçen sene 52 stuff çıkmıştı, bu yıl 49 tane...

elbette süper qualite release ler olmasını ben, biz, herkesten çok isteriz. bir nevi partinin kalitesini gösteriyor....

eğer ciddi bi pre-sel olsaydı, sanırım 10 stuff çıkacaktı...

geçen yıl, nightlord beni kırmadı ve ne geldiyse soktuk yarışmaya...

zaten bi elin parmakları kadar az insan var, heveslerini kırmayalım, gaz verelim dedim... o da "ok" dedi :)

bu yıl 20. scene yılı olan sevgili kardeşim turbo/bronx, halen compoları kazanmaya devam ediyor... 20 yılda hydrogen, datura, hyper, rephisto, spritus, hadi arcane'i de sayıyorum (compolara katılanlar bazında) .... varmı başka pixel ci? yetiştimi?....

bu yıl ilginç bi şekilde müzik compo da çok entry vardı... geçen yıl 10 du bu yıl 15 olmuş... ki hydrogen, impetigo katılmadı... yani bu sayı 17 olabilirdi...

sözün kısası, 20 yıllık time-line içinde geldiğimiz nokta bu...

demoscene party, "demo" ları ile güçlü olmalı... günümüzde pc demoları revaçta... zaten Glance dışında C64 team de yok mega-demo release edebilecek... resident, raven, clash, demodojo eğer harbiden taşşaklı bişiler release edebilseydi, eminim kimse şuanki releaslere pek takılmicaktı...

hatta combined demo compo'da bi glance prod, PC olarakda bi aesrude prod olcaktı... bizde çıldırıp bi amiga-aga yardıracaktık, o zaman zaten "yemede yanında yat" yada "tadından yenmiyor" yada "suyunda da koy" dicektik...

on the fly da, sevgili hydrogen, "disk cover olsun" dedi, süper fikir...
yine turbo'dan geldi disk cover... sağolsun drey/demodojo'da uğraşmış yapmış... ama başka kimseden çıkmadı...

asci/ansi compo yapıyoruz, bi ragnor'cuğum kendini paralıyor... demekki kimsenin ilgisini çekmiyor ascii art...

yani bilemiyorum, aslında girişte mini bi anket yapıp şunları sormak mı lazım :

1 - demoscene hakkında ne düşünüyorsun?
2 - scene hakkında ......
3 - scene grubu ....
4 - intro ....
5 - compo ....

filan....

partiyi 2006 ağustos'da duyurduk.... aralık 2006'da registration başladı...
ilk gün 35 kişi kaydoldu... 5.gün sonunda sayı 40'larda idi... hyper bi rüya görmüş, heycanla sabah anlattı bana.. "ya olm, rüyamda nightshift e 40 kişi geliyodu" dedi... bende hayırlısı olsun dedim....

kardeşimin rüyası çıktı :)

Hızlı düğmeleri aç

skate

İleti: 5.245

A Sinner Scener
Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akaydin.com/
Aslında parti compo katılımlarıyla ilgili ne yazılıp çizilse nafile. Öncelikle scene != party. şu anda örneğin Raven grubu son iki partide birşey yayınlamadı öyle değil mi? Ama hepimiz biliyoruz ki yeni müzisyenleriyle birlikte çok kaliteli bir demo yayınlama potansiyelleri var. Ve herkes ne yapıyor? 7D7'ye gözleri dikiyor. Kimsenin aklına 7D7'den önce Raven'ın parti harici bir demo release etme ihtimali gelmiyor bile. Yani "release" kavramı senede 3-5 (genellikle küçük çaplı) istisna hariç partilerle sınırlı kalıyor. "Parti harici release" konusunda Hydrogen'in çok güzel düşünceleri var, bence bu topicde bu konuya da değinmeli.
 
Ama benim asıl değineceğim nokta başka. Partilerde ne zaman ki compolara ödül konuldu (NS2006), ben işin ruhunun biraz kaçacağını ama bunun scene'imize fayda sağlayabileceğini düşündüm. Aklımdaki düşünce yer altından çıkacak yetenekli non-scener tiplerin icabında sırf ödülleri kapmak için sağlam demolar, oyunlar v.s. hazırlayarak partilere katılacağı, bundan çok hoşlanmasak da kaliteli ürünler yayınlanacağı için buna katlanabileceğimizi düşündüm fakat görüyorum ki fena halde yanılmışım. ıçimden bir ses ödül olarak Ferrari koysak yine kimsenin "scene" açısından değerli bir ürünle partiye gelmeyeceğini söylüyor. Problem de şurda. Ödül için scene ruhunda birşey üretilemiyor (eğer zaten scener değilseniz ve o ruhu taşımıyorsanız). Gerçek scenerlar da ödülleri siklemiyor. Olay bu noktada ödülleri önemsiz hale getiriyor.
 
Kısacası benim fikrim kimsenin "yapabileceği halde yapmadığı" yönünde değil. Yani parti yarışmalarında olsun, yarışma dışı olsun kimsenin şu an için daha iyisini üretebileceğini düşünmüyorum. Dikkatinizi çekerim bahsettiğim şey potansiyel değil! Daha önce daha iyisi yapıldığına göre elbette ki şimdi de daha iyisi yapılabilirdi. Peki niye yapılmadı? Zamansızlık, motivasyonsuzluk, icabında 10 kişilik grupta yalnızca 1 kişinin pürüz çıkarması cart curt. Sebebi ne olursa olsun bir şekilde "olmadı". Ve ben iddia ediyorum ki parti her nasıl yapılırsa yapılsın bu değişmeyecekti.
 
Açıkçası içimden bir ses 7D7'de bombaların patlayacağını söylüyor. Bunun sebebi biraz da insan doğası. Genellikle "kalitesizlik" dikkat çekmeye başladıkça insanların ilgisi "kalite"ye yönelir. Yani bir tür life simülasyonu gibi düşünebiliriz bu olayı. Ancak 7D7'de sağlam birşeyler çıkarsa kimse "oh be sonunda!" demesin, önemli olan istikrar ki bunu sağlamaya şimdilik imkan yok. Neden mi? Çünkü bir avuç insan birşeyler üretiyor bu scene'de. Onların bir kısmı çeşitli nedenlerden patladımı gerisinin çabaları göz doldurmuyor. Yani sayımız artmadıkça bundan öteye gidemeyiz. şahsen dünyaya birşeyler kanıtlama ve scene'de Türk bayrağı dalgalandırma derdinde olmayan birisi olarak durumdan şikayetçi değilim. Ama birçok kişinin fikirlerinin bana ters düştüğünün farkındayım. Fikriniz bana ters ise o zaman hadi dalgalandırın bayrağı en son Bronx'un demosunda yaptığı gibi :)

Hızlı düğmeleri aç

chenmy1

İleti: 184

Çevrimdışı
  • ***
  • Full Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mosengine.inativa.com
selam,
Her ne kadar moralimi bozsaniz dalga gecsenizde bu konuda yorum yapamadan gecemiycem....Bu konuyu acan harbi scenermis ki basta Wisdom deginmis.Goruyorumki topluluk olarak kendinizi elestirebilir bir durumdasiniz madem oyle her ne kadar beni kotu adam ilan etseniz ,dalgada gecseniz bu isi sevdigim ve alistigim icin bu mesaji yazmadan gecemiycem...
 
 Oncelikle odul konusuna deginicem 7d5 katildigimda tek amacim vardi oyunyapimi.org a  mesaj atildiginda  merak ettim acaba bu adamlar neden bahsediyor diye baktim arastirdim ve daha once nehede gordugum ve hosuma giden seylerin bu yarismalarda yapildigini gordum.Bu tarz yarismalarin Turkiyede oldugunu bilmiyordum acayip sevindim hemen gaza gelerek 20 gun kala bi oyun yapmaya karar verdim.Cok ugrastim ,dusundum ve arkadaslariminda fikir alisverisi yaparak Super taksiyi yapmaya karar verdim . Tek derdim Turkiye de kaliteli bir urun cikarmak ve bunu bu yarisma ile ispat etmekti ve katildim. Hic bi sekilde odul v.s icin katilmadim..
 
Ama parti sonrasi partide kodlanan bi oyunun nerdeyse beni gececegini gorunce "şOK" olmadim desem yalan olur..Burda biraz urune deger verilmemesi gibi bir kani olustu fakat 1.oldugumu ogrenince onemsememistim.
 
 7d5 sonrasi Ragnorun forumuna yanlislikla oy.org uzerinden gidip bu siteyi buldugumda cok sevinmistim "DEMO" nedire yanit ariyordum.Bu nedir? lafi beni scene icine cekti ve grup kurmaya yoneltti pouet.net deki demolari izleyip "A bunlari bende yaparim" deyip grup kurma fikrini orataya attim ve ragnor ile bir grup kurduk.Amacim izledigim yabanci demolarindan daha kaliteli demo yapmak idi.Bunu ilk kanitliycagim yer Ns 2006 olur diye dusundum yarismaya 1 ay vardi elimde bisi yoktu ama  katilmak istiyordum.
25 gun kala "Robotika" ya basladim 200-300 demo izleyip beynim sulanana kadar ne yapabilirimi dusundukten sonra "TEKNIK KAPASITEMIN" su an icin yeterli olmadigini "ROBOTIKA" yi yaparken ogrendim .yarisma gelip 1 hafta kala "ODUL" v.s. gibi laflar duyunca EXTRA dan sevinmistim fakat demo bolumunde kazanamiycami dusunup 1 hafta kala oyun yapmaya kalkismam cilginlikti belki ama oyun bitti..
 
 Demo compo gercekten "Turkiye" Sartlarinda super kaliteli gecmis bunu yarismadan sonra ogrendim fakat bizim az oy almamiza anlam vermedim. Fakat benim daha cok ugrastigim nerdeyse 2-3 release gonderdigim yarismada "ODUL" alamamak ustune ustluk benimkinden fazlada kaliteli olmayan oyun bolumunde sonuncu olmak birden beni SIFIRA indirdi koskaca geceli - gunduzlu ugraslarimin bir cirpita yok oldugunu hissettim.Buna ilk once zaten 7d5 2. olan oyunun beni nerdeyse gececeginide gormek ustune tuz biber ekti.Fakat sunu soyliyim eger "HIC" odul olmasaydi bunlari takmazdim fakat odul olunca isler degisiyo ns 2006 beni bu konuda yikti ve Turkiyede yarismalardan soguttu.
 
Bu yuzden sansimi yabanci yarismalarda aramayi denedim.BP 2006 katilmayi acayip arzuladim , istedim hirs yaptim fakat yarismaya 1 hafta vardi tabi bunda vigonun urun varsa gotururuz dediginde yaklasik bi hafta olmasi etken..Grubumdaki herkese muzik lazim , model lazim dedikce "isim var ,vs." gibi seyler duymak ikinci bir sok olmustu.Bari TR-DEMOSCENE forumundan muzik v.s. grafik yardimi isteyeyim dedim 1 tane CEVAP GELMEDI! ehhh kendi yagimizla kavrulalim dedik ve grafik , tasarim ,code herseyi ile 4-5 gunde yaptigim honey bee ortaya cikti muzik benim degildi . Fakat daha onceden haberim olsaydi belkide daha kaliteli bir seyle katilabilirdik fakat YARDIM alabilcegim kimse yokmus onu gordum!
 
Neyse yarisma geldi ve internet canli olarak her gun izledim yarismayi baslangici , bitisi v.s. oyunumun 4. oldugunu gorunce uzuldum en azindan ilk 3 e girmeyi bekliyordum.Fakat genede 4. e yakin oy aldigini gorunce cok sevinmistim.BP benim icin yeniden dogus oldu demoscene e olan inancim arttti.Bunda 4.olmam degil harbidende oy almamin etkisi var.
 
Daha sonra grubum bazi olaylar ve bu tarz yardim alamama olaylari yuzunden dagildi burda ilk defa soyliycem ama "Bronx a katilmak istiyorum cunku kendi grubumdan kaliteli urunler alamiyorum dedigimde " daha ns 2006 yapilmamisti.Fakat vigo nedense kabul etmedi ve dediki "Bronx gorevini yapti ve su anda tam aktif degil" yaniti tarzi bi yanit alinca 3. husrana ugradim desem yeridir.
 
Cunku benim bastan beri amacim "KALITELI ve DUNYAYA kafa tutacak urunler yapmak" .Bunlarin en buyuk etkenleri TEKNIK KAPASITE , MODEL ve MUZIK KALITESI , DEMOSCENE bilgisi bunlari bronx da bulurum diye umit ederken olmadi...
 
Her neyse daha sonra grubum yokken "TREE" diye bir demo yaptim oylesine yayinladim ve bir suru THUMP DOWN aldi neden aldigini anlamiyordum ..Fakat msn den 2 tane grubun bana bizim gruba katil demesiyle her sey degisti. 1. TRISTAR 2.si S!P onlar bana o gun destek oldu aslinda yaptigin kotu degil dediler cok buyuk moral destegi oldular bunu TR-DEMOSCENE de gormedim + Bir tane bile yorum duymadim URUNLERIM hakkinda ...
 
daha sonra S!P  deki arkadaslar 64 k calis free size calisma dediler ve " ROBOMAN" adli ilk 64k mi yaptim bekledigim ilgiyi gormedi ama 64kda acayip teknik yetersizligim oldugunu ogrendim.daha sonra "BLAST" adli intro ile function 06 ya katildim ne texture generate nede model generate v.s. Hic bisi yoktu ustune ustluk DEMO scene nin anlamini hala bilmemem yuzunden basarili olamadim. Bu beni Turkiyedeki yarismalar kadar uzmedi tam tersi kamciladi..
 
Fakat Turkiyedeki yarismalarda sonucda gordugum sey oylamada yetersizlik olmasi + ODULUN olmasi ( ODUL olmasa daha iyiydi.) ve parti sonrasi urunlerin tam degerlendirilmeyisi ve verilen emege tam olarak sayginin verilmemesi.
 
Bence Odul olayi kaldirilmali daha sonra urunlere gercek saygi gosterilmeli karsindaki kisiye eksiklerini soylemeli "DEMOLARIN REVIEWI" en kotu sonuncu demonun bile yani sadece partide oylama yapmak degil birazda o urunun artilarini eksilerini foruma yazarak " Suradaki efekt guzeldi sunu begendim soyle oyladim" denmesi daha da gelisimi artiracagini dusunuyorum..
 
Ns 2007 ve 7d6 a katilmadim ama katilacak yeterli sevyede urunum vardi fakat katilmadim cunku moralimi bozan cok sey oldu bundan sonra katilirmiyim bilmiyorum ama ilk once bu tarz seylere cozum bulunmasi gerek yoksa obur turlu yaptigin urune saygi olmadigini gormek hatta DALGA GECMEK acayip moral bozuyor soyliyim...En kotu urunu bile neden kotu oldugunu karsindakine soyliyip demoscene i tanitmak varken "GENELDE DALGA GECıLDIM" iste bu yuzden katilmadim ..Umarim anlatabilmisimdir.
 
simdi bu yazidan sonrada alinip saldirmak isteyenler olabilir ama ben nedenleri yazdim.Anlamak isteyen nedenleri cok guzel anlar...Anlamak istemeyende hemen dalga gecer..Bu sizin ve toplulugunuz kalitesine kalmis bisi...
Algoritmik Geometri^S!P and MEE!ditor 64/4 kb intro tool.

Hızlı düğmeleri aç

Bakkada

İleti: 1.073

Çevrimdışı
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chenmy1;12892

simdi bu yazidan sonrada alinip saldirmak isteyenler olabilir ama ben nedenleri yazdim.Anlamak isteyen nedenleri cok guzel anlar...Anlamak istemeyende hemen dalga gecer..Bu sizin ve toplulugunuz kalitesine kalmis bisi...

Chenmy hicbiseye takilmadim da bu sozune takildim sizin ve toplulugunuz demissin , sen bu topluluga ait deil misin yani?

Hızlı düğmeleri aç

vigo


  • Ziyaretçi
saol cm1 thanx... süper hora geçti.

TR-SCENE ve KALıTE

« Yanıtla #10 : 11.03.2007 10:41:16 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Kalite?

Scene'de ürün kalitesini tanımlamak hayli zor ve subjektif olsa da yine de kendi varsaydığım tanım ile başlayayım. Çoğu zaman benim için kalite demek, "parlatılmış" demek. Bundan kastım, bir ürünün en ince detaylarının üzerinde uğraşılmış olması. Çoğu izleyicinin dikkatinden kaçacak detaylardaki küçük hataların temizlenmesi veya küçük güzelliklerin detaylara eklenmesi. Bu tanımda dikkat ederseniz ürünün büyüklüğü ile ilgili bir söylem yok. Yani bir ürün küçük ve kaliteli olabilir.

Yine de yukarıda kullandığım tanıma "Çoğu zaman" diye başlayacak kadar genellemelerden kaçınmak gerektiğini akıl edebiliyorum. Çünkü bazı ürünler tamamen parlatılmış olmasa da içerdikleri bazı teknik veya sanatsal parıldamalarla benim gözümde "kaliteli" hale gelebiliyor. Bu bir müzikte kullanılan çok orjinal bir melodi veya enstrüman sesi, bir grafikte belki en öndeki figürün omzundaki ışıklandırma, veya bir demodaki çok zor bir efekt olabilir.

Sonuçta elbet kalite bir eksen, bir etiket değil. Bir ürün bu eksende pekçok yere oturabiliyor.

Bitmemiş Releaseler

Bu konu yıllardır scene'de olan bir kavram aslında. Özellikle partilerde, tam yetiştirilememiş bir ürünün %90, %99 gibi etiketlerle yayınlanması cok sık rastlanan ve genelde hoş görülen (yani içindeki parlatılmamış öğelere saldırılmayan) bir durum. Tercihen bu bitmemişlik %80'in altına düşmese iyi olur. Örneğin 7d4'ten OMOT %70 buna kötü bir örnektir.

Buradaki ikinci hassas nokta o %90'lık releasin bir zaman sonra %100 olarak çıkmasıdır. Mesela OMOT bu noktada 3 yıldır tamamlanmaması ile korkunç bir örnek teşkil etmekte.

Partilerde Öneleme

Bu hassas bir konu. Yine önce tanımlama yapalım. Öneleme demek, bir partideki bir yarışmaya katılan ürünün;
- formatının doğru olmaması (mesela executable olmaması, 64 K kategorisinde 70 K olması vs)
- yarışma makinesinde çalışmaması
- içinde daha önce yayınlanmış veya çalıntı öğeler barındırması
- gelişme aşamaları isteyen ürünlerde (pıxel gfx gibi) bu aşamaların sunulmaması
- direk kalitesizlik abidesi, her yeri bug ve çirkinlik dolu olması
- fiziksel katılımın zorunlu olduğu partilerde yapan kişinin partiye gelmemesi
gibi sebeplerden biri ile organizatörlerce reddedilmesi demek.

Önelemeden geçemeyen bir ürünün neden reddedildiğinin kişilere çok net açıklanması gerekiyor. Bunu başarmak genelde söylemekten daha zor.

Bugüne kadar benim bildiğim partilerde Türkiye'de öneleme yüzünden bir kategoriden elenen tek çalışma 7d5'te Tesla'nın compo makinesinde çalışmayan oyunu oldu.

NS06 da öneleme konusu aslında başta uygulamak istediğimiz bir olay olsada tecrübesizliğimizden dolayı uygulamamız teknik olarak mümkün olamadı. Buradaki olay öneleme işlemi için deadline ve compo arasına yeterınce zaman konulması ve bu esnada öneleme jürisinin tek tek bütün ürünleri incelemesi gerekililiği. Eğer bu zaman ayrılmaz veya NS2006daki gibi teknik aksaklıklardan dolayı programın kayması yüzünden zaman kalmazsa o zaman ürünlere öneleme uygulamak mümkün olmuyor. Dolayısıyla Vigo kibarlık yapıp benim teknik hatamı örtmeye çalışsa da aslında olan olay NS06'da önelemeyi dolaylı sebeplerle yapamayışımızdan kaynaklanıyor ve o dolaylı sebeplerin çogu benim teknik hatalarım. Yoksa mesela Goblins grubundan gelen "daaam ustundeeee uneleeeer..." seklindeki korkunç parçayı bütün organizasyon olarak beraber dinlesek önelemede gönül rahatlığı ve oy birliği ile elerdik. Hala tüylerim diken diken oluyor o parçanın bir "Nightshift Release" olduğunu düşününce.

Dolayısıyla önelemeden bahsederken sonraki partilerde bunu hayata geçirmek isteyen organizatörlere önerim buna parti programında zaman ve kişi ayırmaları.

Ürün - Kalite Dağılımı ve Öneleme

Genel istatistik prensiplerine göre yapılan ürünlerin kaliteleri "Normal" bir eğri oluşturabilirse o ürün grubu sağlıklı demektir. Normal eğrisi (yani çan eğrisi) demek, yapılan ürünlerin çoğu kalite olarak birbirine yakın olacak, az bir bölümü ortalamadan daha kalitesiz olacak, az bir bölümü de ortalamadan daha kaliteli olacak demek.

Bu eğride en kaliteli ürün ile en kalitesiz ürün arasındaki fark artarsa ve ürün sayısı da çok ise, bu sağlıklı bir duruma işaret eder. Çünkü geniş bir yelpazede ürün katılımı var ve her kalitedeki ürünün yarışıp geçmek isteyeceği yakın rakipler var demektir.

Ayrıca eğrinin tepe noktası yani "ortalama kalite" zaman içinde ilerliyorsa bu da iyiye işaret. Herkes yavaş yavaş kendini geliştiriyor ve bir bütün olarak daha iyi ürünler çıkartıyoruz demek.

ışte böyle bir durumda önelemelerin çok iyi çalışacağını söyleyebiliriz. Yani bu eğri bir çan eğrisi ise ve biz çanın sol tarafından (yani düşük kaliteden) bir parçayı elersek, önelemeyi geçen ürünler hala katılan ürünlerin %60 - 70'ini oluşturursa bu genel gelişmeyi hızlandırabilir. Bu durumda elenen %30'un bir kısma kalitesini yükseltmek için kamçılanacak, bir kısmı da belki vazgeçip bırakacaktır. Bırakan yüzde önelemenin iyi açıklanması, şeffaf ve yapıcı bir eleştiri şeklinde yapılması ile azaltılabilir.

Ama eğer ortalama kalite çok düşükse ve öneleme sonunda ürünlerin %75'ini kaybediyorsak. O zaman öneleme tek başına çözüm olmayacaktır bana göre. O zaman işte sık duyduğumuz ve hissettiğimiz "Zaten bir avuç ürün var onları da elersek olur mu?" durumuna düşüyoruz. Bu elemeyi yapsak bile ortaya başarılı bir parti çıktığı veya yurtdışına iyi bir yüz gösterdiğimizden bahsetmek zor olur kanımca.

Bu yüzden sadece önelemenin asıl özlediğimiz şartları sağlamaya yetmeyeceğini düşünüyorum. Öneleme başka koşulları da sağlamamızla beraber faydalı olacaktır.

Çözüm önerileri

Bahsettiğim sağlıklı eğriyi oluşturabilmek için yapılması gereken başka çalışmalardan bazıları bence şunlar:
- Her seviyeden ürün miktarının artırılması: Bunun için sürekli taze kan akışını sağlayıp aynı zamanda mevcut scenerların da üretimlerini devamlı kılmaları gerekiyor. Özellikle de en kaliteli ürünleri üretebilecek kişilerin her partide iyi releaseler yapmaları gerekli.
- Tanıtım, veritabanı ve forum sitelerinin tamamlanması ve tutarlı şekilde kullanıma açılması
- Plazma dergisinin periyodik olarak yayınlaması ve çok geniş şekilde dağıtılması. Bilgisayar dergilerinin CD'lerinde verilmesi
- Parti organizasyonlarının devam etmesi
- Konuya ilgi duyacak yeni insanlara teknik destek, tutorial ve makaleler hazırlanması.

TR-SCENE ve KALıTE ...devamı

« Yanıtla #11 : 11.03.2007 10:44:54 »
Hızlı düğmeleri aç

nightlord

İleti: 1.085

Çevrimdışı
  • Administrator
  • *****
  • Hero Member
    • Profili Görüntüle
    • http://www.nightnetwork.org
Parmakla Göster

Burada özellikle 7d6 ve NS07 partilerindeki ürün sayısı ve kalitesi ile ilgili problemlerin kaynağını irdelemek istiyorum. Bu iki partide yarışmalara katılanların büyük bölümü yeni insanlar. Yani taze kan açısından bence önceki yıllara kıyasla çok da fena olmayan bir durum var.

7d6'nın ürün durumunu ben de tamamen süreçteki belirsizliklere bağlıyorum. O yüzden NS07'ye odaklanalım.

Grafik yarışmasında pixel kategorisinde katılım azlığı şaşırtıcı oldu benim için fakat insanları bu partilerde rahatsız eden şey bu değil.

NS07 müzik yarışmasının ise bugüne kadarki en iyilerinden olduğunu düşünüyorum. ılk beş parçanın hepsinin geçen seneki ilk 3 ile kapışebilecek özende bana göre.

Asıl karnımıza ağrılar veren sorun demo yarışmasında.

Demoların bitmesi ve bitmemesi arasındaki farkı da malesef coder'lar belirliyor. Bu onların yaptığı iş grafiker ve müzisyenlerden daha önemli demek değil. Sadece kritik patikanın ortasında coder oturuyor ve her zaman batan demo projeleri coder yüzünden batıyor demek.

Dolayısıyla şu an Türkiyede gerçekten iyi demo çıkması bir avuç coder'a bağlı. Bu insanlar oturup demo yapmazsa gerçekten kim yapacak. Yani gökyüzünden ace coder düşmesini mi bekliyoruz.

ısim vermek gibi olmasın, Anesthetic, Poison, Gnostic, Skate, Oxzy, Wisdom ve Nightlord başka pekçok kaliteli grafiker ve müzisyenin yeteneklerini demolara dönüştürmez ise kim dönüştürecek? Hydrogen, Turbo, Rephisto, Ghostrider code mu öğrenecek? Drey, Flexi, Punky fizik motoru mu yazacak? Bunun olma ihtimali benim Turbo gibi grafik çizme ihtimalim kadar veya Anesthetic'in Drey gibi müzik yapma ihtimali kadar.

Bunlar dışında belki Spaztica veya Vigo gaza gelip AGA demosu patlatabilir bir anda. Ya da Hades, Caisson, Jimqode bir anda bomba bir demo çıkarabilir. Ya da Stranger veya Esmaeild veya bir başkası tutoriallerden ilerleyip kaliteli releaseler yapar.

Ama bunların olabilmesi de dolaylı yoldan bizlerin baba demolar yapmasına ve bu insanları gaza getirmesine bağlı. Sonuçta kim uğraşıp ciddi bir demo yapıp sonra da partideki tek kayda değer demo olarak birinci olmak ister ki.

Dolayısıyla saydığım isimlerden Gnostic ve Oxzy dışındakilerimiz bana göre NS07'deki demo kalitesi düşüklüğünün temel sorumlularıyız. Bu şekilde isimlerin saydığım arkadaşların her birinin samimiyetime ve iyi niyetime güvenmelerini bekliyorum. Gerçekten arkadaşlar bunu düşünün. Bizler büyük demo yapıp release etmeliydik. Ve su andaki mevcut NS07 demoları ilk 3 (hatta 1 ve 3 - clashin 256 byte yerine full demo çıkardığını varsaysak) haricindekiler bu demoların altında kalmalıydı. Belki bazıları bu durumda ön elemeye tutulabilirdi.

Hele ben NS06'da da ürün yayınlamayarak olayı terbiyesizlik boyutuna getirdim. Yuh artık, bir insan hem bu kadar atıp tutar hem de son release'ni 2005'te yapar mı!

Neden Olmuyor?

Parmakla insanları göstermek işin kolay tarafı. şimdi asıl problemi anlamamız lazım. Neden baba demo yapamadık ve neden bu zor?

Gerçekten kaliteli bir demo yapmak coder'ların üzerine gerçekten ağır bir yük bindiriyor. Özellikle de her yeni yaptıüınız demoda bir öncekinden daha agresif olmayı prensip edindiyseniz.

Çünkü artık Glance 3-4 tane rastgele efekt yazıp uç uca ekleyip demo çıkaramaz Living'den sonra. Bir sonraki Glance demosundaki bir partın algoritması ve optimizasyonu ile ilgili olarak son 3 yıldır uğraşıyorum. Resident artık en az Synesthetics kalitesinde veya ASD'nin dreamchild'ı kalitesinde birşeyler hedeflemek zorunda. Poison artık tünelde bir küre model kaydıramaz kaydırmamalı. Benim şu an PC üzerinde Animal attraction veya Planet Risk'ten daha az karmaşık shaderlar kullanma lüksüm olamaz. Bunları megaloman söylemler olarak görmeyin şu an bu kişiler bu dediğim sınırları kendilerine koymazlarsa bu Scene'de farkedilir. ınsanların "Ya bu Anesthetic de kendini tekrar etmeye başladı" veya "Nightlord'da buraya kadarmış" dediğini duyarsınız.

ışte bu yüzden her yeni demo bir öncekinden daha zor. Ve bizler her demomuzda bir öncekinden daha bilgiliyiz. Hangi fonksiyon daha hızlı büyüyor? Bilgimiz mi daha hızlı artıyor yoksa yapmaya çalıştığımız demoların zorluğu mu?

ışte kritik nokta bence bu. Eğer bizler bir şekilde bilgi edinme / paylaşma hızımızı artırabilir ve iyi demolar üretme çabamızı canlı tutabilirsek, hem ardımızdan gelecek yeni scenerların öğrenme hızlarını artırmış hemde önlerinde yetişip geçmek isteyecekleri referanslar oluşturmuş oluruz.

Sonuç ve Davet:

Bütün bunların ışığında birkaç açık davet yapıyorum hepinize:
- Rdt, Glance, Crescent, Bronx, Clash, Demodojo, Raven, Aesrude gruplarındaki coder'lar: Gelin 7d7'de ciddi bir şekilde kapışalım. Gelişme istiyorsak bu bizlerin sorumluluğu... Bizlerin iyi yaptığımız bu işi ele alıp yanımızdaki onca yetenekli sanatçının emeklerini de çerçeveleyip ortaya çıkarmamız gerekiyor. 5-6 ayımız var. Ben Aesrude adına 7d7 için gerçekten çok kaliteli bir PC demosu sözünü veriyorum. Bu sözü de yerine getiremezsem başıma gelmeyen kalmasın. (Glance adına tek başıma söz veremem. ınternal bir tartışmadan sonra bu konuda toplu cevabımızı veririz)

- Bu coder'ların karşılaştıkları ve yollarını tıkayan sorunları forumda paylaşmasını ve hep beraber çözmemizi öneriyorum.

- Scenek + Octalfoam + Forum : Bu sitelerin artık tamamlanmalarını diliyorum. Ardından da yetkin kişileri alanlarında tutorialler yazmaya davet ediyorum. Bu konularda özellikle siteler ile ilgili arkadaşların yardıma ihtiyaçları olan durumları duyurmalarını ve hepimizin onlara yardım etmesini diliyorum. Bu siteler bizim taze kan sağlayan yüzümüz olacak. Bu siteleri, bir şekilde scenden haberdar olan insanların ilk başvurduğu ve gelince kopamadıkları kaynaklar haline getirmek için çalışmalıyız

- Plazma dergisine destek ve tanıtım: Plazma dergisi ile ilgili lütfen ama lütfen hepimiz yardımcı olalım bu derginin tekrar geniş kanallardan mümkün olduüunca çok kişiye ulaşmasını sağlayalım. Formatı ile ilgili eleştiri ve tartışmaları hep beraber çözüp arkamızda bırakalım. Bu tartişmalar sırasında lütfen plazma projesine küsüp desteğimizi çekmeyelim.

- Parti organizatörleri: şu an belki bu ülkede scene ile ilgili en iyi giden şey olan partilerimizi organize etmeye devam edelim. Emeklerimizin karşılığının düzenlediğimiz partilerin dışındaki faktörlere de bağlı olduğunu unutmayalım. Moralimizi ve umudumuzu ve partiler arası yardımlaşmamızı bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da hep yüksek tutalım.

Her ne sebeple şu an buradaysanız ve bu yazıyı okuyorsanız, bu ülkede bu scene'in kaliteli ürünler çıkarıp kaliteli insanlar yetiştiren bir ortam haline gelmesi için mücadele vermemiz gereken bütün cephelerde size de düşen bir sorumluluk olduğunu ve o cephelerde bir başka scenerın sizin yardımınıza ihtiyacı olduğunu unutmayın

Saygılar

Bilgem 'Nightlord' Çakır
11.3.2007
« Son Düzenleme: 11.03.2007 10:51:04 Gönderen: nightlord »